wirespot

Ce facem în caz de accident cu bicicleta

Recommended Posts

 

.......

 

In privinta biclei si a culpei, nu conteaza ca tu aveai fixie, mtb sau bicla cargo, daca tu ai mers drept (asa cum ai mentionat) pe culoarea verde a semaforului iar nenea ala a facut stanga fara sa se asigure, culpa e exclusiv a lui. Faptul ca dom' sofer s-a grabit sa te duca la spital insa nu a dorit sa sune la 112 arata ca a realizat greseala sa si stie ca dpdv juridic situatia lui e gri inchis. Sa nu-ti fie mila de el, doar norocul face ca mai esti in viata!

 

Succes cu interventia chirurgicala si sa ne tii la curent cu situatia ta!

 

 

In cazul in care nu are frane si pe fata si pe spate, culpa va fi comuna... ca pinionu e fix sau nu, nu are importanta.

 

Altfel, insanatosire si recuperare cat mai rapida si usoara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cristi, pe site-ul Politiei Romane, gasesti urmatoarea informatie:

 

(...)

 

§ 2. Condiţiile tehnice minime pe care trebuie să le îndeplinească bicicletele, mopedele, vehiculele cu tracţiune animală şi cele trase sau împinse cu mâna

 

Art. 14. – În circulaţia pe drumurile publice, bicicleta trebuie să fie:

a) prevăzută cu dispozitiv de frânare eficace;

b) prevăzută cu un sistem adecvat, funcţional, de direcţie;

c) dotată cu sistem de avertizare sonoră; se interzic echiparea şi folosirea sistemelor de avertizare sonoră specifice autovehiculelor;

d) echipată în faţă cu lumină de culoare albă sau galbenă, iar în spate cu lumină de culoare roşie şi cu cel puţin un dispozitiv fluorescent-reflectorizant, vizibil, de aceeaşi culoare;

e) echipată cu elemente sau dispozitive care, în mişcare, formează un cerc continuu, fluorescent-reflectorizante de culoare portocalie fixate pe spiţele roţilor.

(...)

 

 

Prin eficace nu se intelege obligativitatea de a avea frana pe ambele roti. Daca site-ul Politiei Romane nu este actualizat, da-ne te rog un link cu un document oficial de unde sa reiasa obligativitatea de a avea frane pe ambele roti.

 

 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poti sa-ti raspunzi singur, fara se te ascunzi dupa deget. Deasemenea, fiind fixa poti sa spui ca are un plus fata de restul bicicletelor, si anume "frana de motor", numai ca in afara de fixisti nu o sa te creada nimeni. Faptul ca prin constructie si la punerea lor in vanzare bicicletele sunt toate dotate cu frana fata/spate iti poate da iarasi niste raspunsuri...

 

O bicicleta cu doar frana fata nu este o bicicleta cu dispozitiv de franare eficace, din punctul meu de vedere. Pentru bicicleta, cine decide asta, n-am nici ce-a mai mica idee... ma indoiesc ca RAR-ul. Cel mai probabil un judecator, politistul trebuie doar sa observe si sa noteze in procesul verbal.

 

Culpa comuna nu disculpa conducatorul autovehicolului, ala e in acelasi rahat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

P.S. Lipsa franei spate cred ca poate fi considerata un defect.

 

HOTĂRÂRE pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice

 

 

SECŢIUNEA a 4-a

Reguli pentru alţi participanţi la trafic

 

§ 1. Circulaţia bicicletelor şi a mopedelor

 

Art. 160. – (1) Bicicletele şi mopedele, atunci când circulă pe drumul public, trebuie conduse numai pe un singur rând.

(2) Persoanele care nu posedă permis de conducere pot conduce mopede pe drumurile publice numai dacă fac dovada că au absolvit un curs de legislaţie rutieră în cadrul unei unităţi autorizate de pregătire a conducătorilor de autovehicule.

(3) Dacă pe direcţia de deplasare există o pistă pentru biciclete, semnalizată ca atare, conducătorii vehiculelor prevăzute la alin. (1) sunt obligaţi să circule numai pe această pistă. Se interzice circulaţia altor participanţi la trafic pe pista pentru biciclete.

(4) Se recomandă ca, în circulaţia pe drumurile publice, biciclistul să poarte casca de protecţie omologată.

 

Art. 161. – (1) Se interzice conducătorilor de biciclete sau mopede:

a) să circule pe sectoarele de drum semnalizate cu indicatorul având semnificaţia „Accesul interzis bicicletelor”;

b) să înveţe să conducă biciclete sau mopede pe drumurile intens circulate;

c) să circule pe trotuare, cu excepţia cazului când pe acestea sunt amenajate piste speciale destinate lor;

d) să circule fără a ţine cel puţin o mână pe ghidon şi ambele picioare pe pedale;

e) să circule în paralel, cu excepţia situaţiilor când participă la competiţii sportive organizate;

f) să circule în timp ce se află sub influenţa alcoolului, a produselor ori substanţelor stupefiante sau a medicamentelor cu efecte similare acestora;

g) să se ţină de un vehicul aflat în mers ori să fie remorcat de un alt vehicul sau împins ori tras de o persoană aflată într-un vehicul;

h) să transporte o altă persoană, cu excepţia copilului până la 7 ani, numai dacă vehiculul are montat în faţă un suport special, precum şi a situaţiei când vehiculul este construit şi/sau echipat special pentru transportul altor persoane;

i) să circule pe partea carosabilă în aceeaşi direcţie de mers, dacă există o cale laterală, o potecă sau un acostament practicabil, ce pot fi folosite;

j) să transporte sau să tragă orice fel de obiecte care, prin volumul ori greutatea lor, stânjenesc sau periclitează conducerea vehiculului ori circulaţia celorlalţi participanţi la trafic;

k) să circule pe aleile din parcuri sau grădini publice, cu excepţia cazurilor când nu stânjenesc circulaţia pietonilor;

l) să circule pe timp de noapte sau când vizibilitatea este redusă, fără să îndeplinească condiţiile prevăzute la art. 14 şi 16;

m) să circule atunci când partea carosabilă este acoperită cu polei, gheaţă sau zăpadă.

n) să circule cu defecţiuni tehnice la sistemele de frânare sau cu un vehicul care nu este prevăzut cu avertizor sonor;

o) să traverseze drumurile publice, pe trecerile destinate pietonilor, în timp ce se deplasează pe bicicletă sau moped;

p) să circule pe alte benzi decât cea de lângă bordură sau acostament, cu excepţia cazurilor în care, înainte de intersecţie, trebuie să se încadreze regulamentar pentru efectuarea virajului la stânga;

r) să circule fără a purta îmbrăcăminte cu elemente fluorescent – reflectorizante, de la lăsarea serii până în zorii zilei sau atunci când vizibilitatea este redusă;

s) să conducă vehiculul fără a menţine contactul roţilor cu solul.

(2) Pe timpul circulaţiei pe drumurile publice, conducătorii de biciclete sunt obligaţi să aibă asupra lor actul de identitate. iar, conducătorii de mopede sunt obligaţi să aibă, în plus, certificatul de absolvire a cursurilor de legislaţie rutieră şi certificatul de înregistrare a vehiculului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Discutam numai prostii despre frana fata, spate, la picior, de pulan, etc. Cum draq sa se dea culpa comuna? Daca in locul biciclistului era un motociclist sau un autoturism, sa imi ziceti si mie in virtutea carei legi se poate cere expertiza pentru sistemul de franare al autovehicului care circula regulamentar sau de cate ori ati auzit sa se fi intamplat asta intr-un accident de acest fel.

 

P.S. hai ca m-am ambalat si am scris prostii :)  ^:)^  Legal se poate investiga sistemul de franare dar, nu vad motivul pentru care s-ar da culpa comuna. De exemplu: daca eu merg pe verde (nu conteza cu ce mijloc de locomototie) si unul trece pe rosu si ma spulbera sunt anchetat ca de ce n-am franat?

Expertiza sistemului de franare mi se pare logic sa se ceara doar in situatia in care circuland regulamentar accidentezi alt participant la trafic, pentru a se determin ca ai facut tot ce se putea pentru evitarea accidentului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc de urari.. probabil o sa intru in operatie maine pentru piramida nazala.

 

Bicicleta fixie pe care o aveam eu avea lumini, stop, sonerie, si frana pe fata pe care am si folosit-o din greu.

 

Am scos si un certificat medico-legal, oricum, pentru individ se procedeaza cercetarea penala pt vatamare corporala din culpa iar din ce am citit eu procurorul da NUP la sub 10 zile de recuperare, dar la IML au zis ca depaseste lejer 1luna

NU il ierta!!!   eu am iertat pe unu, si dupa aia deabea mi-a platit daunele, cu mult umblat peste tot....   NU il ierta! si eu am zis ca e om, taximetrist, isi castiga painea din asta...am rezolvat sa nu i se ia nici permisul, desi nu mi-a acordat priioritate, nu sa oprit la stop!   Si dupa ce l-am scos din cacat, a scapat doar cu o amenda minora, mi-a reparat bicicleta, si ochelarii, dar cu greu, si nu cum erau... cu piese de cacat, chiar daca in declaratie am mentionat sa fie tot cum a fost, cu acelas tip de piese...deci, nu uita si tu daca gresesti vei fi ars, fa la fel!   Eu ias cere daune de macar 20000 lei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Expertiza sistemului de franare mi se pare logic sa se ceara doar in situatia in care circuland regulamentar accidentezi alt participant la trafic, pentru a se determin ca ai facut tot ce se putea pentru evitarea accidentului.

 

Imi pare rau pentru cei care nu cunosc mai indeaproape lumea avocatilor si a proceselor, in general. Veti fi surprinsi cate lucruri ilogice devin posibile, pentru ca cineva stie sa le speculeze.

Pe cuvant!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai avut frână? Ai avut. Pe față e suficient, acolo e cel mai eficace, și la motociclete tot pe față e cea mai puternică frână.

 

Am deschis subiectul frânei pentru ca nu cumva să ajungi în situația în care vreun polițist bulangiu descoperă asta și instantaneu zice „a, n-aveai frână, tu ești de vină”, ignorând absolut orice altceva.

 

Declarația lui, că cică tu n-ai schițat nici un gest de evitare, e o tâmpenie. E obligația lui să-ți cedeze trecerea și să evite producerea unui accident prin manevra ce o efectuează, nu a ta să te păzești de imbecili ce fac manevre bruște.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si la autoturisme nu tot pe trenul fata o fi cea mai puternica? Da' producatorii le pun pe toate rotile... n-or fi aflat nici ei ca spatele nu conteaza... La moto, de multi ani sunt si frane cu dublu circuit fata+spate (aia de pe ghidon).

 

In caz de tamponari/accidente de ce se iau probe de alcoolemie de la fiecare conducator? Nu-i ilogic sa ia de la ala nevinovat?

 

Politistu' bulangiu ar fi de fapt unul care chiar si-ar face datoria si ar mai avea si un spirit de observatie foarte bun, si de fapt noi nu vrem asta cand e impotriva intereselor noastre.

 

Daca vreti sa intelegeti ceva din ce am spus mai sus bine, daca nu, pacat... :|

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Art. 14. – În circulaţia pe drumurile publice, bicicleta trebuie să fie:

a) prevăzută cu dispozitiv de frânare eficace;

 

Prin eficace nu se intelege obligativitatea de a avea frana pe ambele roti. Daca site-ul Politiei Romane nu este actualizat, da-ne te rog un link cu un document oficial de unde sa reiasa obligativitatea de a avea frane pe ambele roti.

 

Daca era vorba de frane la ambele roti corect era in lege sa scrie "dispozitive", la plural, nu ? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@Kristi, las-o frate. Suntem o grămadă pe aici şi ciclişti, şi motociclişti, şi şoferi. Şi unii care înţeleg fizica. La vehiculele cu acţionare dublă există tot felul de mecanisme care dozează aplicarea, şi oricum nu-s biciclete. Las-o încolo de frână pe spate la bicicletă.

 

Dacă pe meseriaşii care au scris codul rutier chiar îi interesa ce fel de frâne sunt pe biciclete scriau mai clar. Părerea mea.

 

Doi, nu înţeleg de ce discutăm despre culpă comună. Ăsta e un termen care ţine de asigurări. N-are relevanţă pentru cazul penal şi de fapt n-are nici pentru asigurări că oricum ciclistul n-are asigurare.

 

PS: Lasă şi alcoolemia. Cred că am mai spus aici în thread, mie mi s-a prelevat la 12 ore de la petrecerea accidentului, când m-am dus să-l raportez. N-avea nicio legătură, întreb "păi dacă eram beat atunci dar nu mai sunt acum, sau invers, ce relevanţă are?" "Nu ştim, noi trebuie s-o înregistrăm".

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu o las, ca n-am nimic de castigat din asta. Dar altii pot sa n-o faca... si au cu ce sa combata.

 

Da-mi voie sa-ti desenez: culpa comuna are rol in despagubiri (cum bine ai mentionat si tu, dar cu concluzie gresita, RCA, Casco sau Tribunal) si logica sau ilogica verificarii alcoolemiei e exemplu real pus in aplicare la nedumeririle din postul #105.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bre, noi vorbim aici, dar tu intereseaza-te f bine, vorbeste cu lumea, angajeaza pe unu care e pe domeniu sa strige pentru tine acolo (poti sa ai piedici dar daca ai vorbele si cunostintele necesare castigi oricum te-ar lua) . Tu poate nu realizezi acum cate probleme ti-a facut intr-o secunda si cate o sa mai ai din cauza lui iar cel mai important, puteai sa fii intre 4 scanduri(ca motociclistul de azi noapte) si sa planga cei dragi dupa tine (aia care au/o sa aiba nevoie de tine si carora le-ai fi provocat o mare suparare si chiar si acum cei dragi sufera odata cu tine). Orice cale o ai libera, profita de ea, mergi pana la capatul ei!

Nu prea am cu ce sa te ajut eu, pentru ca te ajutam cu mare drag. M-am saturat si eu si multi altii de ce ni se intampla in trafic si visam la ziua in care o sa fie si la noi ca in "tara bicicletelor". Iar referitor la ce discuta colegii, eu zic ca nu trebuie sa ai stres, ci doar sa fii "pregatit".

PS. Candva mergeam si eu pe ce-mi spunea inima dar mai rau faci pentru ca lumea nu se invata, trebuie sa aiba frica de repercursiuni. La noi se merge pe "las ca merge asa" cam in orice situatie si de asta suntem vai de noi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astia nu mai opresc nici la trecerile la nivel cu calea ferata si voi aveti pretentii de prioritate...

Sunt oasele voastre in joc si daca nu aveti grija de ele... nu o sa aibe nimeni. 

 

Recuperare rapida si pe viitor, ca un sfat, poarta casca mai ales ca mergi cu anumite viteze, pe o troaca ce are o singura frana, intr-un oras unde nici 2 frane nu iti ajung in anumite situatii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poti sa-ti raspunzi singur, fara se te ascunzi dupa deget. (...)

In mesajele mele nu am adresat nicio intrebare! In plus, vazand ultimele posturi, chiar nu ma intereseaza sa te intreb ceva! :)

 

(...) Deasemenea, fiind fixa poti sa spui ca are un plus fata de restul bicicletelor, si anume "frana de motor", numai ca in afara de fixisti nu o sa te creada nimeni. Faptul ca prin constructie si la punerea lor in vanzare bicicletele sunt toate dotate cu frana fata/spate iti poate da iarasi niste raspunsuri...

 

O bicicleta cu doar frana fata nu este o bicicleta cu dispozitiv de franare eficace, din punctul meu de vedere. Pentru bicicleta, cine decide asta, n-am nici ce-a mai mica idee... ma indoiesc ca RAR-ul. Cel mai probabil un judecator, politistul trebuie doar sa observe si sa noteze in procesul verbal. (...)

Legea spune doar atat (legea, nu eu!): "În circulaţia pe drumurile publice, bicicleta trebuie să fie (...) prevăzută cu dispozitiv de frânare eficace". Atat! Nu este specificat in lege pe cate, cum si care roata sa fie montat dispozitivul asta, daca este cu actionare manuala sau pe baza de pedala, cu disc frana, saboti, cantilever etc. De asemenea, nu este definit nici ce inseamna "dispozitiv de frânare eficace", asa ca, poti avea linistit o singura frana (pe ce roata vrei si ce tip vrei) si ai indeplinit obligatia legala. Restul sunt divagari... Eu m-am oprit aici!

 

Daca era vorba de frane la ambele roti corect era in lege sa scrie "dispozitive", la plural, nu ? :)

Poate unii interpreteaza ca este vorba de un dispozitiv cu doua manete si doua cabluri pentru... doua roti! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ref la accidentul de mai sus, cand am avut de a face cu o situatie asemenatoare (adica culpa clara a conducatorului auto + daune serioase materiale + zile multe spitalizare), eu mi-au luat un avocat bun (si scump) si am discutat cu partea vinovata f clar. Am tras tare sa imi dea legistul sub 60 de zile (de unde era caz penal automat) si peste 11 zile (limita minima). In zona asta, cazul penal este facultativ. Am discutat cu partea vinovata si i-am zis : xxxxx EUR pana la data de XX.XX.XXXX ca sa acopere cheltuileli, daune si daune morale. Asta a insemnat cam o luna jumate ( parca era un termen de 3 luni in care poti depune plangere ) timp sa obtina banii. S-a imprumutat partea vinovata de la banca, de la rude, de la toata lumea. Mi-a achitat in 2 transe, insa in termenul de 3 luni. N-am cerut sume colosale, dar mult. Aici depinde si de ce venituri are, etc. In cazul meu, parte vinovata avea disponibilitate financiare decente.

 

Daca partea vinovata nu achita pana la termen, depundeam plangere, i se facea caz penal probabil soldata ulterior cu sentinta cu suspendare si trebuia sa bag dosar la RCA. Adica imi lua vreo 2 - 3 ani. Spre sansa mea, a fost o persoana care a lucrat cu maxima bunavointa. A acceptat greseala si am acceptat-o si noi. Nu am incercat in niciun moment sa profitam de situatie si am cerut cat a fost decent.

 

Daca partea vinovata nu vrea sa colaboreze sau nu are bani sa cada la o intelegere legala, atunci nu ai alta cale decat dosar penal si despagubire pe RCA. Din ce imi spunea avocatul, cei de la asigurari vor cere o sentinta definitiva si irevocabila pentru a achita ceva.

 

Din ce am discutat cu politia + avocat, e important in situatia unui conflicat legal sa:

- ai avocat bun;

- sa dai declaratii oneste si fara sa emiti judecati cu privire unele aspecte necuantificabile (ie. aveam mai mult de 35 din moment ce nu avea aparat de masurare a vitezei; nu ca ar conta la un proces... dar in fine..). Sa nu dai declaratii fara consilierea avocatului;

- sa ai avocat bun!

- sa pastrezi toate chitantele pentru cheltuilei medicale sau orice natura - dar sa fie legate de incident

- sa fii rece si calculat in orice faci, fara suparari, furii etc :) gestioneaza lucrurile cat mai rece cu putinta ca in cazul unui proces o sa ai frustrari fara numar si limita

 

Situatia in care am fost implicat a fost foarte specifica si nu ma astept sa fie aplicabila in acest caz. Sper ca informatiile iti vor fi utile.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Daca partea vinovata nu vrea sa colaboreze sau nu are bani sa cada la o intelegere legala, atunci nu ai alta cale decat dosar penal si despagubire pe RCA. Din ce imi spunea avocatul, cei de la asigurari vor cere o sentinta definitiva si irevocabila pentru a achita ceva.

 

 

Mai nou, nu. Te prezinti in fata mediatorului cu asiguratorul, unde negociezi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc de sfaturi, am vorbit cu un avocat, am si datele de contact de la politie ale individului care era si el prezent acolo cand am dat declaratia mea.

 

O sa ma consult cu avocatul despre sume si cai de actionare.

Din pacate vinovatul e cu venituri destul de reduse, sofer de ceva (poate taxi habarn-am) asa cum mi-a spus. Oricum o sa aiba o problema  de serviciu urmatoarele 3luni fara permis, Si daca nu putem face o cale prin bani fara plangere, atunci o sa aiba probleme si in urmatorii 2-3ani in care din cate stiu nu isi poate capata permisul inapoi.

 

Asta e viata, De el mi-e mila dar de mine mi se rupe sufletul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imi pare rau pentru accidentarea ta, dar eu nu m-as gândi la cum s-ar descurca el cu plata daunelor, mai ales pentru faza aia in care ti-a zis ca n-ai făcut TU nimic pentru evitarea accidentului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Faptul că n-are din ce plăti eventuale despăgubiri în caz de accident și că rămâne fără venituri un sfert de an ar fi trebuit să fie în primul rând ceva de care EL să țină cont în felul de a conduce - riscant sau prudent. N-ai de ce să-i faci concesii pentru greșelile lui, că altfel nu va băga la cap.

Share this post


Link to post
Share on other sites

avand in vedere ca biciclistul mergea pe strada in fata si nu a vazut ca vine sarmanul sofer, care risca sa ramana fara permis, de pe drum fara prioritate sau a vazut si nu a oprit eu zic sa ii plateasca el 1000E soferului, daune morale. Ce atatea drepturi pentru biciclisti?

N-avem nici 4 frane ca masinile, dar noi circulam pe drum?

 

 

Mie un mosh, care era cat p-aci sa ma dea cu rotile in sus, mi-a zis "ce ma, esti jmecher? N-ai vazut ca dadeam semnal? dece nu ai oprit?"

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din conserva toti sunt "jmekery" dar nu stiu ce are pe la el biciclistul sau ce-i poate face cu mainile goale. Tarani. Daca n-ai suv, truck sau cap tractor nu esti respectat se pare.

Biciclistii ar trebui sa se uneasca cu motociclistii pentru ca si ei de cate au parte... :-L  Doar ca atunci cand ii vad pe ei echipati full parca nu mai vor s-o dea parte-n parte. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca omu nu are bani si are o munca mai de jos, cred ca nu-l deranjeaza sa aiba cazier. Eu m-as duce sa imi depun dosar la compania de asigurari, pe RCA.

 

Dar acuma fiecare face cum e mai bine. E usor sa fiu carturar de tastatura :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Biciclistii ar trebui sa se uneasca cu motociclistii pentru ca si ei de cate au parte... :-L

 

Ciclistii trebuie sa se uneasca cu... ciclistii. Cei care conduc baraitoarele, inafara de faptul ca au doua roti ca si noi la contactul cu solul, nu au nimic in comun cu noi.

Imi aduc aminte si de "parada" minunata a motociclistilor in care au bagat si ciclistii la coada sa le miroase aerele si noxele.

 

Nu am nimic impotriva lor insa nu avem aceleasi necesitati si dorinte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cei care conduc baraitoarele, inafara de faptul ca au doua roti ca si noi la contactul cu solul, nu au nimic in comun cu noi.

 

Motociclistii au parte de acelasi tratament mizerabil in trafic. Nu sunt vazuti, nu li se da prioritate.

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.