wirespot

Ce facem în caz de accident cu bicicleta

Recommended Posts

Deci fă-mă să înțeleg, tu ce contești? Că ei n-au cum să dovedească ce viteză ai avut? Sau că de fapt ai adaptat viteza la condițiile de drum - condițiile fiind "vânt puternic din lateral"?

 

Amenda e dată la bască, să-ți fie învățătură de minte; take it like a man și lasă prostiile.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Formularea "neadaptarea vitezei la conditiile de drum" este acoperitoare. Nu ai ce sa contesti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Primul lucru "util" ar fi sa nu va injurati (daca mai esti in stare/constient), ca avem legea 61, Art.3 , alineatul 1 ...

Nu ma intrebati cum am "aflat" de legea asta  :-

In rest suni la 112 si le explici exact se s-a intamplat, soliciti un echipaj de la Politia Comunitara sau rutiera daca e cazul, si  stai unde te-a lovit masina/soferul...

Da' mai bine nu s-ar intampla /incercati sa evitati pe cat posibil...


@ Ai gresit tu...

N-o mai "comite" in viitor...


Cât timp nu aveți nici măcar o propoziție care să se refere la ce e de făcut în caz de accident cu bicla, sunteți offtopic și vă răfuiți public pe... nici nu știu de fapt pe ce. Cine are ultimul cuvânt, probabil, indiferent care ar fi acesta. Cam penibil.

:frustrat:     asa-s romanii din pacate...

 Frank avea o vorba , dar n-am s-o spun aici...

:-

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astazi am patit-o si eu (de fapt colegul de cursa), din pacate cu un biciclist. Eram cu colegul pe cursiere si am depasit un nene care mergea serpuit pe marginea drumului. Colegul i-a spus sa tina dreapta si ne-am continuat drumul vreo 500 metri cand trebuia sa terminam tura si sa o luam in directia opusa. Asta cand ne-a vazut ca ne intoarcem (beat fiind) s-a dat jos de pe bicicleta, s-a indreptat spre mijocul drumului injurandu-ne si l-a trantit pe colegul in sant din mers. Am vrut sa mergem la politie (max. 100 metri distanta) dar nu era nimeni, timp in care betivanul a luat bicicleta si a vrut sa fuga pe un drum de tara. A aparut din senin politia locala, l-a oprit, au sunat la politie si i-am facut dosar penal pentru distrugere. Sa vedem ce o sa mai zica cand o sa se trezeasca. Din pacate, in ziua de Pasti sa se intample asa ceva nu e prea placut! Bicicleta nu a suferit mari avarii (o sa facem o constatare la Felt) si in functie de dorinta lui de a indrepta lucrurile mergem mai departe sau sistam totul (nu vrem sa-i facem rau omului dar asa ceva este intolerabil).

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesant este că voi nu vreți să îi faceți rau omului în timp ce el fix asta a vrut: să vă facă rău! Dacă nu va păți nimic, mâine va face cel puțin atât de mult rău , de data asta având și convingerea că scapă basma curată. Așa că purtați-vă cu el cu mănuși! E doar un biet agresor beat!

  • Upvote 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ii faceti voi rau. Deja raul si l-a facut singur. Daca sistati plangerea o sa se laude la carciuma ca el a facut si a dres si nici naiba nu se leaga de el. Daca o sa plateasca o amenda de cateva sute de lai sau chiar o mie o sa afle aproape tot satul ce poti pati daca te porti asa. Asta e de fapt rolul pedepsei. Sa se afle de ea ca si altii sa nu mai faca asta.

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot ieri, în tura celor de Prima Evadare, un biciclist s-a trezit cu 2 pietoni în faţă. Omul a căzut urât de tot, acuzând dureri de spate, fiind luat cu ambulanţa. Pietonii (mamă cu copil mic de mână!) nu au păţit nimic, dar nu aveau nicio remuşcare că din cauza lor un om a ajuns în spital .Drumul era prevăzut cu trotuar, dar în toată Moara Vlăsiei şi Baloteşti, absolut toţi pietonii mergeau pe marginea drumului, câte 2-3, cu spatele la maşini (deci nici nu vedeau) şi nu aveau nicio reacţie la claxoane, frâne cu scârţ, înjurături (dar răspundeau la ele). Până şi maşinile îi evitau. Nu mai zic că într-o curbă era un tataie puţin ameţit fix pe mijlocul drumului (deşi curba era fără vizibilitate).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ăştia de prin sate au instinctul de conservare al unor lemingi. Se comportă fix la fel şi noaptea, în condiţii de iluminaţie stradală proastă iar ei nu poartă nicio lumină sau reflectorizant. Dacă ai de mers cu maşina noaptea pe drumurile naţionale este o experienţă de film de groază, umblă precum zombie prin întuneric deplin pe drumul naţional. Trebuie neapărat să reduci viteza în localităţi la 30km/h şi să umbli cu faza lungă, altfel rişti constant să omori pe careva. Evident că şi mor o mulţime (este cauza numărul 1 de accidente rutiere grave cu pietoni din România), dar aparent restul nu învaţă nimic din asta.

  • Upvote 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@Dr2005 ați sunat careva la Poliția Rutieră să facă constatare de accident și să taxeze pietonii pentru circulație neregulamentară?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@Dr2005 ați sunat careva la Poliția Rutieră să facă constatare de accident și să taxeze pietonii pentru circulație neregulamentară?

 

Cum îi ţii acolo până vine poliţia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu batoane si energizante, pun pariu ca mai vin 100.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fratilor traim in Romania deci feriti-va si de muste ca suntem pe cale de a deveni minoritati , asa ca ... D-zeu cu mila .

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cum îi ţii acolo până vine poliţia?

 

Nu poți să-i ții, așa cum nu poți ține la locul faptei nici un alt om implicat într-un accident de circulație. Dar poți să le faci poze, să le spui că fuga de la locul accidentului se pedepsește penal, și să găsești niște martori. Dacă ați surprins incidentul și pe o cameră de filmat pe cască, cu atât mai bine.

 

Este îngrijorător că trebuie să explic aceste lucruri. :| Codul rutier nu se aplică numai vehiculelor.

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pietonii locuiau chiar în casa de acolo, deci nu prea aveau cum să plece prea departe.

Nu ştiu dacă a venit Poliţia, toate secţiile din zonă erau cu lacăt (că doar era Paştele). Au rămas acolo o parte dintre organizatorii turei (care aveau şi o maşină de ajutor).

Noi am plecat mai departe, iar pe drum am văzut ambulanţa SMURD, care apoi s-a întors cu pacientul (şi care ambulanţă făcea slalom printre pietonii care mergeau pe mijlocul drumului).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

 

Am patit si eu un accident, cu mine ca victima :(

Pe scurt, drum cu sens unic, masina parcata pe dreapta , mi-a deschis usa brusc in 2 m, am intrat cu ghidonul si mana dreapta in cantul usii. Usa indoita, maneta frana sparta, cadru indoit (Cadru Specialized Comp Disc) si alte maruntisuri. In ceea ce ma priveste, hematoame, julituri si cateva vanatai. In rest totul in regula, nimic rupt. Soferul (instructor auto btw), masina de scoala, m-a intrebat ce caut cu bicicleta pe strada ... In rest, s-a comportat f ok, am fost la politie cu el si apoi la spital. Radiografie, ecografie, totul ok.

 

A 2-a zi am fost la politie, (spitalul e obligat sa cheme politia) si am dat declaratia. Am povestit acolo, la rubrica de pretentii, politistu imi zice daca am vreo pretentie de la faptuitor. Am zis ca nu, omu a invatat pare din asta, nu am suferit prea mult de pe urma cazaturii, nu am vrut sa il dau in judecata, sa trec pe la iml. Fuck it. Revin la rubrica de pretentii, ii zic aluia ca nu am, imi zica ca sa trec ca nu am pretentii.

RCA-ul nenorocitului aflu ca este la Euroins, imi vine sa ma iau cu mainile de cap. Stiu ce va urma. In declaratie am scris daunele bicicletei, politistu face o nota scrisa catre euroins in care da detaliile accidentului, datele mele, ale nenorocitului si nr politei de asigurare.

Si mai da si o fituica drept autorizatie de reparatie.

Ma duc la Euroins, completez si lui niste hartii, imi cere factura bicicleta, deviz reparatie etc. I le dau.

Mai vorbesc cu un tip, imi spune ca el nu ar fi scris in rubrica de pretentii din declaratia de la politie, ca nu am pretentii si ca ar fi scris ca nu are pretentii de la nenorocit, dar cere daune civile de la societatea de asigurari ale nenorocitului. Ca astia de la Euroins se vor lega de orice sa nu imi dea banii.

 

Ce stiti de treaba asta?

 

Si ca alta idee, cadrul este indoit, trebuie inlocuit. Specialized nu comercializeaza asa ceva. Variantele mele sunt: Ori cumpar un cadru mai slab calitativ de la Merida ori bicicleta noua (Acelasi model de Specialized) costa 4500 ron la magazin. EU nu as accepta un cadru nou de la Merida. Voi cum ati proceda?

 

Merci,

 

Adrian

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa parerea mea ai gresit.

Trebuia sa ceri macar sfatul unei persoane cu experienta, daca nu cumva sfatul unui avocat. Sau sa fi citit discutia asta cu atentie, inainte de eveniment.

Ca sa obtii putin trebuie sa ceri mult.

 

Bine macar ca esti sanatos, fiarele se indreapta, vei avea insa costuri pe care nu ar fi trebuit sa le ai.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am ajuns si eu in situatia despre care se discuta aici: m-a lovit o masina si mi-a facut rotile ondulate, pe cadru altceva decat zgarieturi n-am observat. Eu n-am iesit prea sifonat, am apucat sa sar. Toate astea s-au intamplat ziua in Cj, aveam prioritate clara. 

 

Cum trebuie procedat in situatiile astea, in cazul in care bicicleta nu e extraordinar de scumpa (o cursiera de al campagnolo 2x9)? Pana la urma m-am inteles cu omul amiabil, desi imi va fi cam greu sa schimb rotiile in suma respectiva. 

 

Desi in 7 ani de bicicleala si cateva zeci de mii de km pe strazile si sosele patriei, n-am mai patit asta, toate au un inceput. Acum imi va fi greu sa folosesc acelasi stil agresiv de dat, dar in CJ, bicicleta este absolut indisipensabila. Dimineata la 8-9, cand tot orasul este bara-la-bara, orice alt mijloc de transport e de 2-3 ori mai incet ca o cursiera.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Soluţia cea mai bună, dar nu şi legală, e să îl iei pe şofer de mână până la uns ervice de biciclete, ăia să facă devizul şi şoferul să scoată banul. Eu pentru o jantă făcută 8 şi un set de pedale am avut o factură de 250 lei... a plătit-o şoferul (că altfel rămânea pieton), dar l-am luat cu mine la service (că nu credea... ziceai că vreau eu să îi iau banii).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am patit-o si eu in Cluj (si am scapat usor, putea fi mult mai urat daca nu as fi reglat franele chiar cu o zi inainte ). O masina s-a decis sa faca dreapta de pe bulevard pe o straduta, fara sa se asigure , fix in fata mea.(desi ma depasise cam cu 2-3 secunde inainte , deci stia ca sunt si eu pe drum). Am tras de frane ca ultimu' nebun dar tot n-am reusit sa opresc la timp si l-am atins in partea dreapta-spate , din fericire foarte usor. Respectivul s-a oprit sa ma ameninte, dupa care a demarat voios si dus a fost.

Primul accident cu bicicleta si , de altfel, primul din viata mea.

 

Cand am vazut ca a plecat, am sunat la 112 si am dat descrierea si numarul masinii. Dispecera m-a intrebat daca sunt lovit, i-am spus ca nu (in afara de nervi, chiar n-aveam nimic), moment in care imi spune ca daca e accident fara victime, e liber sa plece si nu se considera fuga de la locul accidentului. Am incercat sa-i explic ca nici n-avea de unde sti el daca eram sau nu lovit fiindca era prea ocupat cu plecatul, dar am primit acelasi raspuns, plus sfatul sa ma duc la serviciul de pagube daca are bicicleta ceva..

 

In afara de un "opt" maricel la roata din fata, bicicleta e ok si functionala. Pentru o indreptare de janta nu ma duc sa declar pagube si nici nu vreau sa-mi bat capul cu declaratii etc, plus complicatiile care pot aparea daca respectivul nu recunoaste sau are alte obiectii.

 

Am ramas totusi un pic mirat sa aflu ca tu poti ramane cu bicicleta lovita si autorul pleaca fluierand , fara sa sufere vreo consecinta. Si am o oarecare neincredere in posibilitatea de a rezolva in mod rezonabil problema daca declari pagubele si ei se pun sa caute masina autorului. Si daca chiar e ceva "cu victime", sunt sanse sa nu poti, din motive obiective, sa mai observi masina si/sau numarul, caz in care situatia devine un hit&run autentic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bine ai venit pe forum Stefan!

 

 

Am ramas totusi un pic mirat sa aflu ca tu poti ramane cu bicicleta lovita si autorul pleaca fluierand , fara sa sufere vreo consecinta.

 

Un pic de legislatie nu ti-ar face rau, sa stii!

Daca accidentul nu s-a soldat cu victime atunci se poate parasi locul accidentului.

Dar trebuie declarat (de ambii) la politie in termen de 24 de ore. Nedeclararea duce la amenda + suspendarea permisului.

 

 

 

Cel mai important lucru e ca esti OK!

Share this post


Link to post
Share on other sites

O masina s-a decis sa faca dreapta de pe bulevard pe o straduta, fara sa se asigure , fix in fata mea.(desi ma depasise cam cu 2-3 secunde inainte , deci stia ca sunt si eu pe drum). Am tras de frane ca ultimu' nebun dar tot n-am reusit sa opresc la timp si l-am atins in partea dreapta-spate

 

Nu te supara dar asta inseamna conduita preventiva = 0 si din partea ta, si din partea idiotului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Depinde cat de'la limita' vireaza soferul...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e vorba de viraj "la limita". Daca masina deja te depaseste si are semnalul pus (te uiti la lucas - becul lateral de pe aripa) incepi sa franezi automat si sa-ti pui intrebari. Daca nu pune semnal atunci e mai nasol ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
O masina s-a decis sa faca dreapta de pe bulevard pe o straduta, fara sa se asigure , fix in fata mea.(desi ma depasise cam cu 2-3 secunde inainte , deci stia ca sunt si eu pe drum). Am tras de frane ca ultimu' nebun dar tot n-am reusit sa opresc la timp si l-am atins in partea dreapta-spate , din fericire foarte usor. Respectivul s-a oprit sa ma ameninte, dupa care a demarat voios si dus a fost.

 

Din pacate in acest fel ai aflat ca un biciclist in Romania trebuie sa se asigure, culmea, MAI ALES atunci cand are prioritate...

Eu cred ca soferul a trecut pe langa tine fara sa te observe, fiind unul dintr-un sir lung de insi care vad prin tine cand esti pe bicicleta.

In plus, nici prieten bun cu oglinda retrovizoare dreapta nu e.

De acum incolo trebuie sa conduci bicicleta mai preventiv, in nici un caz sa nu te astepti la "favoruri" precum cedarea prioritatii, ca s-ar putea sa ai si alte surprize.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un pic de legislatie nu ti-ar face rau, sa stii!

Daca accidentul nu s-a soldat cu victime atunci se poate parasi locul accidentului.

Dar trebuie declarat (de ambii) la politie in termen de 24 de ore. Nedeclararea duce la amenda + suspendarea permisului.

Deci daca Stefan se ducea in termen de 24 de ore la Politie si raporta accidentul, individul ramanea fara carnet?

Dar pentru ca nu s-a dus, accidentul nu s-a intamplat, oficial.

 

Oricum cred ca si daca se duceau amandoi sa raporteze accidentul, individul tot ramanea fara carnet pentru neacordare de prioritate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.