wirespot

Ce facem în caz de accident cu bicicleta

Recommended Posts

Primul lucru cand esti lovit e sa suni la 112. Stiind ca vine politia sa-i ia.carnetul pentru neacordare de prioritate altfel se negociaza cu soferul ;)

Nu spui ca esti bine la telefon... tu esti confuz in stare de soc. Ceri in primul rand un echipaj de la circulatie sa-ti faca o constatare ca sa poti dovedi in caz de dauna a cui e vina. Pagubele le vezi tu acasa daca merita deschis dosar de dauna. Dar sa ai o hartie la mana... plus ca asigurarea iti cere copie.la polita rca. Fara politie la fata locului 100% nu o obtii.

Daca pagubele sumt minore poti sa negociezi sa faceti amiabil dauna fara politie si nu ii iei permisul. Dar numai daca merita si vorbeste frumos. Tine cont ca ala fata locului poate fi un dulce si pana a doua zi se sfatuieste cu unul altul si nu iti mai da nimic ca sa nu ia penalizare la rca deci e riscul tau sa nu chemi politia.

  • Upvote 6

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nu spui ca esti bine la telefon... tu esti confuz in stare de soc

 

Asta e esenta, pentru ca altfel nici nu discuta cu tine operatorii 112.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Constatarea amiabilă se poate face doar între 2 vehicule care au RCA. Cum bicicleta nu are RCA, dpdv legal nu se poate face constatare amiabilă. A, că e indicat să negociezi cu şoferul e altă mâncare de peşte, dar legal nu e.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La biciclete nu există o obligație legală de a avea o asigurare, dar asta înseamnă numai că, în caz de accident, îți asumi personal și integral responsabilitatea tuturor daunelor. Recomandarea este să îți faci în mod voluntar o poliță de răspundere civilă (fără auto), pe care să o poți folosi în cazul în care produci vreo pagubă pentru care tu vei fi responsabil cu despăgubirile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Recomandarea de a suna la 112 pentru orice situatie care nu e urgenta da dovada de lipsa de responsabilitate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lipsă de responsabilitate e și din partea autorităților statului, care nu au definit de la bun început scopul 112-ului și nici nu au făcut un plan coordonat de comunicare și educare a oamenilor ca să știe ce înseamnă aia „urgență”. Și uite cum unii se așteaptă că 112 este noul număr unic la care suni de câte ori ai o problemă, orice fel de problemă, în care ar trebui să intervină Poliția, Pompierii sau Salvarea. N-ai văzut și auzit anunțuri prin care oamenii sunt îndrumați să sune la 112 dacă văd un furt de portofel în autobuz sau pe cineva fumând în metrou?

 

Pe lângă asta, ar fi putut și 112 să fie cu ceva mai multă competență. Ar fi putut, de exemplu, să se pregătească pentru faptul că unii oameni, chiar și cu riscul unui dosar penal, vor suna aiurea; pe ăștia ar fi putut să facă procedura de așa natură încât să le redirecționeze apelul spre circa de poliție din zonă, de exemplu. Dar nu, asta e o treabă prea complicată, ei sunt acolo ca să „salveze vieți”. Nu v-aș dori vreodată să aveți realmente nevoie să sunați la 112 pentru o situație de viață și de moarte, ca să descoperiți atunci că aveți de-a face doar cu un alt call center cu angajați ieftini și sictiriți.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am sunat o dată la 112... a trebuit să povestesc ce am văzut dispecerei, apoi dispecerei de la ambulanţă, apoi dispecerului de la poliţie, care mi-a spus ,,am ascultat ce aţi vorbit cu Ambulanţa, dar mai spuneţi-mi o dată unde s-a întâmplat accidentul, să fim siguri". Ambulanţa a venit după vreo 15 minute (era SMURD la 5 minute la Bolintin, dar au solicitat maşină de Giurgiu, că cică aşa e legea), Poliţia după vreo 20 (adică un radar de la Mihăileşti, cu poliţaii supăraţi că au rămas fără şpăgi acolo) şi criminalistul după vreo 30. Apoi mi-am terminat berea şi am plecat, se pare că nu e bine să stau la bere la magazine săteşti.

După 2 ore mă sună un comisar de la Mihăileşti să mă întrebe dacă au ajuns oamenii lui la locul accidentului...

Accidentul cu pricina era o femeie lovită de un autobuz într-un sat, după ce se aruncase să traverseze prin faţa lui ca să fie sigură că o ia şi pe ea. A fost atinsă cu colţul maşinii, a scăpat ieftin din toată treaba.

Pentru accidente fără victime ar fi putut exista un număr naţional scurt la care să răspundă doar Poliţia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Personal cred ca telefonul la 112 si deplasarea la rutiera-accidente usoare sunt obligatorii (cu sau fara cealalta parte) daca biciclistul a cazut. Valabil pt ambele parti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Numărul 9544 (Poliția Rutieră) ar putea fi folosit și pentru asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e vorba de viraj "la limita". Daca masina deja te depaseste si are semnalul pus (te uiti la lucas - becul lateral de pe aripa) incepi sa franezi automat si sa-ti pui intrebari. Daca nu pune semnal atunci e mai nasol ...

 

A semnalizat, dar a pus semnalizarea concomitent cu virajul si cu franatul, moment in care oricum a trebuit sa reactionez. Ce-i drept, mergeam repejor - ochiometric , intre 20 si 30 km/h, Credeam ca viteza te poate scoate din belele pe sosea pentru ca nu e asa mare diferenta intre viteza ta si viteza traficului (in oras), dar doar in anumite situatii  :P .

Cred ca totusi a fost prea mult ca am sunat la 112. Eram nervos si a fost o chestie de impuls, dar , intr-adevar, ar trebui limitat doar la urgente numarul. Oricum, daca era ceva serios si se lasa cu politie, luat carnet ,etc. m-as fi temut de eventuale "incidente" cauzate de sofer. Oricum era agresiv, desi faptul ca era asa grabit sugereaza ca stia el ce stia  :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ieri am patit-o si eu.In dreptul parcului de la Obor,un destept sa gandit sa coboare repede si m-am trezit in portiera lui.Rezultatul:cateva contuzii minore din care una faciala si cireasa de pe tort,clavicula rupta cu deplasare.

Rezolvarea:operatie de urgenta la Floreasca,cu suruburi si tabla.

Nu am folosit nr.112.soferul masinii ma luat cu bicicleta cu tot si ma dus la spital.Spitalul a chemat politia,care a intocmit dosarul de vatamare corporala.

Ce trebuia sa mentinez de la inceputul postului e ca masina debea ma depasise cu 10-15m inainte si se oprise ultima in coloana de masini de la semafor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oameni inconstienti...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Faza cu deschisul usii fara sa se asigure o vad si eu foarte des. Nu prea-mi dau seama daca nu ne vad in oglinzi, fiind prea aproape de masinile din spate, sau nu se asigura. Daca nu se asigura, atunci chiar e dumb rau de tot faza. La fel de bine cum trecem noi, ar putea trece un camion sau ceva masina, caz in care situatia s-ar termina foarte urat pentru ei. 

 

Bine, in mod normal cred ca majoritatea isi regleaza oglinzile in asa fel incat sa se vada si putin din masina proprie, deci ar trebui sa ne vada si pe noi venind

 

Edit: mai ales in oras, incep sa devin convins ca ideal ar fi sa circul la o oarecare distanta de bordura/limita soselei, gen 30 cm sau un pic mai mult. Atat pentru evitarea canalelor/gropilor, cat si pentru a fi mai vizibil pt cei parcati etc. Si pentru a putea evita mai usor faze gen usa deschisa/ iesire cu spatele din parcare.

 

Partea nasoala e ca enervezi soferii din spate, care vor fi nevoiti sa de depaseasca propriu-zis, nu doar sa treaca pe langa tine. As fi tentat sa spun ca s-ar reduce asa si numarul depasirilor "la limita", dar cred ca alea apar oricum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai e foarte bine daca ei fac o depasire in adevaratul sens al cuvantului, trecand linia despartitoare dintre benzi. 30 cm mi se par destul de putini.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

In ultima perioada nu am mai avut parte de depasiri la limita iar de usi deschise nici atat. Pt usi eu ma uit prin geamul spate in primul dupa pasager. Daca este pasager, urmeaza semnele de foiala gen deschisul centurii, pupicul inainte de despartire, ridicatul geamului sau apucatul gentii. Cand ORICARE din semmele astea sunt observate, franez.... Prefer eticheta de paranoic in locul celei de accidentat....

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai degraba spre 1m, mai ales pe langa masinile parcate. Cele mai urate depasiri sunt cand mergi aproape de bordura sau ce ai in dreapta ta fiindca nu se mai obosesc sa depasesca intrand pe cealalta banda, doar forteaza trecerea pe langa tine. Iar tu unde sa te duci in lateral, in aia 30cm? Lasa.i sa injure(daca atat ii duce capul) si ia.ti masuri de precautie.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nu prea-mi dau seama daca nu ne vad in oglinzi, fiind prea aproape de masinile din spate, sau nu se asigura. Daca nu se asigura, atunci chiar e dumb rau de tot faza. La fel de bine cum trecem noi, ar putea trece un camion sau ceva masina, caz in care situatia s-ar termina foarte urat pentru ei. Bine, in mod normal cred ca majoritatea isi regleaza oglinzile in asa fel incat sa se vada si putin din masina proprie, deci ar trebui sa ne vada si pe noi venind
 

 

Cum, soferii bucuresteni au oglinzi retrovizoare?!?  

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Edit: mai ales in oras, incep sa devin convins ca ideal ar fi sa circul la o oarecare distanta de bordura/limita soselei, gen 30 cm sau un pic mai mult. Atat pentru evitarea canalelor/gropilor, cat si pentru a fi mai vizibil pt cei parcati etc. Si pentru a putea evita mai usor faze gen usa deschisa/ iesire cu spatele din parcare. Partea nasoala e ca enervezi soferii din spate, care vor fi nevoiti sa de depaseasca propriu-zis, nu doar sa treaca pe langa tine. As fi tentat sa spun ca s-ar reduce asa si numarul depasirilor "la limita", dar cred ca alea apar oricum.

 

 

In tara noastra legile raman cu consecventa in urma realitatilor.

Nu exista distanta minima de depasire a unui biciclist, bicicleta tb sa circule cat mai aproape de bordura/acostament, cu exceptia.....bla, bla, bla.

Cautati sa faceti astfel incat sa fiti cat mai vizibili in trafic, mai previzibili, de asemenea. Chiar daca unor soferi le va lua mai mult timp sa va inteleaga.

La subiect: desigur, ocupi centrul centrului benzii si te faci ca n-auzi injuraturile din spate. Esti mult mai in siguranta.

 

Sursa: http://www.ciclism.ro/forums/index.php/topic/11984-cum-sa-mergi-cu-bicicleta-in-siguranta-in-trafic/#entry664700

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apropo de usi deschise ... tocmai ce am vazut azi la intoarcere o premiera (pentru mine): nu deschisul brusc al usii de catre pasagerul din dreapta ci ... inaintarea in coloana a autovehicului cu usa deschisa (caldura mare, ... mon cher)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Puteti sa folositi o lumina alba intermitenta si in timpul zilei. Asta ar spori gradul de vizibilitate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poti face multe lucruri de la lumini la veste samd... Dar cel mai important este sa incerci sa citesti lucrurile cu 30m mai in fata tot timpul cat esti in trafic. De necaz dai doar cand lasi garda jos. De multe ori un simplu feelling ca unul va deschide usa te poate scapa. Mare grija si bafta la kilometrii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Partea nasoala e ca enervezi soferii din spate, care vor fi nevoiti sa de depaseasca propriu-zis, nu doar sa treaca pe langa tine. As fi tentat sa spun ca s-ar reduce asa si numarul depasirilor "la limita", dar cred ca alea apar oricum.

 

De enervat de obicei se enerveaza soferii prosti. A circula cu bicicleta cit mai aproape de bordura nu e nimic altceva decit o invitatie pentru “masinisti” de a se aventura in depasiri spectaculoase si (mai ales) periculoase. Pentru nerespectarea “distantei de siguranta” fata de o biciclista in timpul unei depasiri a trebuit sa dau de doua ori examenul practic pentru carnetul de conducere. Daca as fi mers la pas aproximativ 50 m in spatele ei mi-as fi economisit citiva banuti.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

În România nu prea există distanţa minimă de depăşire a bicicletei... sunt străzi pe unde pe cele 2 benzi abia încap 2 Matizuri. Şi când vine ceva mai mare (de ex. autobuz) se lasă cu claxoane şi înghesuiri în bordură. Deja pe Drumul Taberei ştiu că pot circula cu 25 - 30 km/h pe mijlocul benzii sau cu 7 - 8 km/h lipit aproape la propriu de bordură, adică printre canalele cu 5 - 10 cm sub nivelul străzii şi bordură. Şi de obicei e a 2a variantă, pentru că dacă mă bag pe mijlocul benzii sunt înjurat, scuipat (da, mi s-a întâmplat şi asta de câteva ori!) sau stropit cu apa de la ştergătoarele de parbriz, plus claxoane de rigoare şi tradiţionalul ,,Du-te băăăă pă trotuar!".

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut. Astazi dimineata am patit-o si eu. Ma deplasam spre munca pe campia libertatii cand la un moment dat a aparut o femeie cam la 60 - 70 de ani dintre doua masini. Fara sa se asigure de loc a inceput sa traverseze strada. Distanta intre mine si ea este exact cat un Opel corsa (stiu asta ca se vede pe filmare in momentul cand a inceput sa traverseze unde eram eu). Am franat si am incercat sa strig sa o fac atenta dar nu am reusit si din pacate am dat peste ea. De precizat ca ea nu era pe trecere (nici macar in apropiere) si inainte sa traverseze a stat intre masini pret de cam 5-6 secunde (ceea ce m-a facut sa cred ca m-a vazut si ca asteapta) iar in fata si in spatele meu nu erau masini care sa circule in acel moment. Dupa ce m-am ridicat si am dat cursiera din strada am observat ca femeia in cazatura si-a rupt mana si un trecator a sunat repede la 112. A sosit salvarea, politia locala, 2 echipaje de la politia rutiera si un echipaj de la criminalistica. Acum trebuie sa ma duc diseara dupa ce termin munca sa le pun la dispozitie filmuletul cu inregistrarea. Eu am avut doar o zgaraietura la barbie si in genunchi iar la cursiera roata fata facuta 8 (desi nu inteleg de ce deoarece pe femeie am atins-o doar cu partea dreapta a ghidonului).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut.Te-am vazut dimineață,era deja masina de la smurd oprita si o ridicau pe femeie.

E din ce in ce mai periculos mersul cu bicicleta prin București.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.