alecs1

MTB, 2000 de lei sau puțin peste

Recommended Posts

Salut,

Caut un MTB în jurul a 2000 de lei (3000 de lei în caz excepțional), nou sau second hand. Înălțime 1.69, sub 70 kg. Contează în ordine:

-poziția comodă (mai verticală).

-componente rezistente, mai ales furca pentru că frînez agresiv și la bicicleta de oraș a apărut joc;

-ușoară.

Am oarece ezitări cînd vine vorba de SH, pînă acum am găsit pe net:

1. DHS Argentus, 2080 lei: http://bicicleta-mea.ro/dhs-2690-2012

Cadrul de 51 cm. e confortabil, dar totuși prea mare pentru mine; frîne superbe; furca RockShox TK28 are review cam prost. Aș fi luat-o fără ezitare, dar e prea mare.

2. RAM HT 2.3, 2700 lei: http://www.dkbike.ro...emart&Itemid=64

Pare aceeași Mărie ca DHS Argentus, cu mai multe dimensiuni de cadru și mai scump.

3. Focus Fat Boy 2011, 2500 lei: http://www.marosbike..._2011-3970.html

4. KTM Ultra Flite, 550 euro, second hand: http://www.dirtbike....og-mtb-v-brake/

Cadrul de 43 de cm, mi-e greu să estimez dacă prețul e corect.

5. Giant Xtc 1 2010, 3000 lei: http://www.dirtbike....ant-xtc-1-2010/

16 inch, arată în regulă în poze, bănuiesc că prețul corect e mai mic.

Merci pentru păreri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La ce o vei folosi? Că mă derutează cerinţă de poziţie mai verticală la un MTB...

Doi la mână, nu cred că frânarea strică furci ci invers, aveai deja probleme cu furca sau headset-ul şi se manifestă când frânezi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

„Mai verticală” de exemplu decît la Impulse Challenge (http://www.dhsbike.ro/produs/mtb/challenge/266.html) cu care m-am dat prin zăpadă iarna trecută. Cadrul este de 42 cm (teoretic bun pentru mine), dar stau foarte aplecat pe ea, e prea lungă. Argentus de exemplu, deși e de 51, pare mai comod. Scuze că m-am exprimat un pic ilogic în postul inițial.

Bicicleta va fi folosită la dat prin zăpadă iarna asta, la diverse trasee relativ ușoare și ca amator în competiții (Prima Evadare și alte chestii ușoare). Vreau să fie cît de cît confortabilă, pentru că mă doare spatele la stat prea aplecat.

Referitor la furcă, bicla de oraș o am de nouă și, deși nu urc borduri și evit gropile, a apărut un joc destul de mare la îmbinarea dintre brațul superior și cel inferior al suspensiei față. Mă aștept să fie în primul rînd de la frînări, dar poate mă înșel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Furca respectivă e probabil un XCT sau altă furcă low-end? Mă tem că sunt notorii pentru probleme de genul ăsta, nu are legătură cu frânarea.

De exprimat te-ai exprimat bine dar am vrut să fiu sigur că vorbim de practicare MTB şi nu tot de oraş sau alte feluri de utilizare.

Dacă te doare spatele e vorba în primul rând de poziţie. Este perfect posibil să fie cadrul prea lung dar nu m-aş grăbi să schimb bicicleta cu totul, e posibil să se rezolve prin ajustări de poziţie a şeii, înălţimii şi lungimii pipei respectiv sweepback, rise şi lungime ghidon. Ai încercat deja asemenea lucruri şi ai ajuns la concluzia că e imposibil de atins o poziţie bună pe cadrul actual?

Poziţia aplecată nu e neapărat un lucru rău, ba dimpotrivă, e posibil ca o poziţie mai ridicată să fie mai puţin benefică pentru că şocurile vor acţiona mai mult asupra vertebrelor. Despre ce diferenţă de unghi vorbim?

În practicarea MTB vrei să ai o poziţie mai înclinată şi cu spinarea arcuită, pentru ca şocurile să fie resimţite elastic şi preferabil în muşchi, nu în oase. Trebuie să găseşti modalitatea de a plasa centrul de greutate undeva între pedale şi şa, fără a ajunge în poziţii ridicole pentru asta. Din faptul că te doare spatele deduc că centrul e prea în faţă momentan şi-ţi soliciţi excesiv muşchii spatelui încercând să menţii poziţia. Poate fi o diferenţă subtilă, care acţionează treptat asupra muşchilor şi efectul se acumulează după ore de mers. Ai şi dureri în palme sau braţe? Dacă greşeala de poziţie e mică e cu atât mai posibil ca ajustările necesare să fie şi ele mici şi la îndemână.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rugămintea pentru recomandări rămîne, Challenge nu este al meu.

Am măsurat Challenge de mărime 42, și top tube are 57 cm, iar proiecția care în poza de mai jos e marcată cu B are 59-60 cm. La Focus Fat Boy de mai sus acel B are 59,5 cm pentru cadrul de mărime 48. Cînd merg cu Challenge nu mă dor mîinile, doar spatele și mă simt un pic inconfortabil încă de la început; cred că dacă aș mai cîștiga doar cîțiva cm, aș sta foarte bine pe ea, dar nu pot să spun unghiuri. Mă gîndesc că un cadru precum cel de la Fat Boy de mărime 40 sau 44 ar fi bun.

Imagine postată

Și da, furca de pe Merida de oraș e low end, și de fapt ține bine avînd în vedere 3 ani de folosință zilnică în București.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Au, cam mare dimensiunea la B. Şi eu am ~1.70 şi-mi trebuie maxim 56 pe biciclete cross sau de oraş şi posibil câţiva cm în minus pe MTB (depinde de geometrie).

În mod normal ţi-aş fi recomandat programul de măsurare de pe canyon.com care măsura multe segmente ale corpului şi-ţi oferea geometrie completă pentru bicicletă -- cu accent pe cadrele lor dar totuşi era foarte utilă. Însă de când şi-au refăcut site-ul programul nu mai dă decât mărimea cadrului lor şi atât, fără geometrie. Ceea ce mi se pare o prostie din partea lor dar în fine...

Îţi ataşez rezultatul meu că l-am salvat, poate te ajută. Cu menţiunea că B şi geometria sunt influenţate şi de stack şi reach, adică laturile dreptunghiului cu colţurile pe monobloc respectiv cap headset -- dacă bicicleta pe care o iei nu are headset la fel de sus (stack mai mic) sau îl are mai apropiat/depărtat (reach diferit) se schimbă un pic datele problemei, chiar dacă B e identic. Şi problema va fi complicată şi de faptul că foarte puţini producători listează stack şi reach pentru bicicletele lor, Kona sunt printre puţinii care fac asta.

post-11224-0-68189000-1354520655_thumb.png

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merci de detalii, cu geometria m-am lămurit deci într-o măsură bună. Am mai găsit:

Cube LTD Pro second hand, 18 inch, 2600 lei

http://www.dirtbike.ro/bazar/biciclete-complete/101930-cube-ltd-pro/

Cube Attention 2012, 2610 lei (cu 10% reducere)

http://www.bikexpert.ro/biciclete_1/bicicleta-cube-attention-negru-rosu-2012_5788_6639.aspx#

Trek 6000, 2800 lei:

http://www.playbike.ro/produs.php?id_produs=6369

Și o să mai dau o tură să încerc Argentus ăla mai bine, luînd cu mine inclusiv ruleta. Opinii despre alternativele astea de pînă acum?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt ok. Trek-ul mi se pare cel mai bazat.

La SH... trebuie văzute şi întoarse pe toate părţile, aşa doar din poze şi după dotări e imposibil de spus exact.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am luat Argentusul cu 2080 de lei (după ce am mers cu ruleta la showroom) acum aproape o lună, dar am uitat să mai postez aici. Singura remarcă e brațul derailleurului e foarte lung și ajunge la doar 10 cm de sol, așa că la fiecare ieșire am atins zăpada și crengile cu el.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intre Cross Grip 127 http://vara.xtremeriders.ro/biciclete/hardtail/cross-grip-127-2012

si Ram HT 1.1 http://dkbike.ro/index.php?id_product=1032&controller=product

voi ce ati alege?

P.S. - presupuneti ca au preturi egale!

Edited by Traveller
am inversat numele biclelor, ca erau potrivite gresit cu linkurile :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

RAM. Pentru raportul calitate - pret si pentru design.

Share this post


Link to post
Share on other sites

   Buna, sunt nou pe forum si as vrea si eu sa aud parerile voastre.

   As vrea sa-mi iau un MTB  in jur de 2000 lei pentru iesiri de 50-60 km , mai rar trasee mai lungi, in mare parte pe sosea, si pentru plimbari in oras, eventual si pentru trasee de munte...

   Am vazut pe maros bicicleta urmatoare, sunt foarte curios ce parere aveti despre ea:

 

   http://www.marosbike.ro/biciclete-folosite/bicicleta-focus-highland-peak-2010-ltd-folosita.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie, personal, 22 de bulioane pentru o bicicletă echipată cu frâne pe jantă mi se pare mult pra mult. Plus ca nu e nouă.

Share this post


Link to post
Share on other sites

e o combinatie ciudata , cu furca recon, linie deore si frane pe saboti no-name... nu pot spune ca nu face atat, dar nu stiu de ce imi face impresia ori a unui model vechi de cel putin 3-4 ani ori are ceva piese schimbate din magazin pe ea. 

recomand cu caldura, la banii astia , un sh ales " pe spranceana" 

 

http://www.dirtbike.ro/bazar/biciclete/mtb-cross-country/giant-terrago-0-112200 sau 

http://www.dirtbike.ro/bazar/biciclete/mtb-cross-country/radon-zr-team-50-2012-118551

 

sunt alese mai pe fuga, dar ca sa-ti faci o idee. Ai frane pe disc, transmisie ok, furca ok. 

 

n-ai zis ce inaltime ai. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

m-am gandit si eu ca ar fi mai ok sa-mi iau o bicla sh.

am 182 cm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oare de ce te uiti dupa MTB-uri daca vei face ture de 50-60km pe sosea si prin oras nu stiu...

 

Pui si "eventual" trasee de munte. E ca si cum ai vrea sa-ti iei SUV, desi stii ca vei merge doar pe asfalt bun si uscat, pentru a fi acoperit in situatia de 1% in care cumva ai de mers pe un drum de tara odata pe an.

 

Sfatul meu e sa te uiti dupa o bicicleta de sosea, sau cel mai bine un ciclocross. Un MTB de 2000 lei e un chin pe sosea, garantat. Nu se compara cu o cursiera sau o bicicleta de sosea. La 2000 lei iti iei o cursiera SH destul de ok. Tu cumpara bicicleta potrivita pentru ce vei face cel mai des, nu pentru ce NU vei face decat ocazional.

 

De exemplu, mie imi place XC si am o bicla de XC. Daca dau de niste trasee mai de all-mountain sau mai de downhill si nu ma tine experienta/bicicleta, cobor pe acea portiune pe jos, sau cel mai bine, evit astfel de trasee si ma dau cu ea pentru disciplina pt care a fost conceputa si sunt multumit.

 

Si sa-ti dau un exemplu poate relevant de ce zic ca nu e treaba cu mtb-ul pe sosea: eu am un MTB FS de carbon, f. usor, de competitie si am un jaf de bicicleta (dintr-un cadru de MTB vechi, fara suspensii, la vro 15 kg cu tot ce e pe ea gen aripi, portbagaj & altele). Daca am de mers 15 km pe sosea, prefer sa iau bicicleta aia veche cu cauciucuri slick de 1.5 umflate pe la 4.5 atm si fara suspensii, decat sa iau MTB-ul cel smecher, pentru ca pur si simplu merg mult mai bine. Acum ma uit sa-mi iau o cursiera pt sosea, tocmai pt ca e cea mai potrivita pt asta.

 

Daca estimezi ca faci 20% drumuri off-road si 80% on-road, iei o cursiera. Renunti la aia 20% ca oricum presupun ca nu pedalezi 10.000 km / an incat sa conteze si te bucuri pe deplin de aia 80%, care or sa devina astfel 100%. Din pacate nu exista bicicleta perfecta pt toate si desi MTB-ul e mai versatil decat o cursiera, e departe de a fi eficient pe asfalt.

 

PS. Si mai conteaza si cu cine te dai. Daca faci ture de 50-60km pe sosea, o sa vrei sa mergi cu alti ciclisti la ture. Cand o sa vii tu cu MTB-ul si ei cu niste cursiere, o sa te autoexcluzi din grup ca nu poti sa tii pasul cu ei si nu o sa te simti bine ca-i tragi in urma sau o sa vinzi MTB-ul sa-ti iei cursiera. Stiu destui care ori si-au luat si cursiera, ori au renuntat la MTB. E acum o moda sa se renunte la MTB si sa se apuce lumea de sosea, deci mai bine esti si tu in trend si iei cursiera :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca faci 80% asfalt si 20% offroad si aloci, sa zicem, 100 mil lei pentru bicla, atunci iti vei lua o cursiera de 80 mil si un MTB de 20 mil. Daca faci 80% offroad si 20 % asfalt, atunci aloci 80 mil pt MTB si 20 mil pt cursiera. Sau iti iei un cyclocross cu doua randuri de cauciucuri de 100 mil si vei suferi (dar vei face fata) atat pe asfalt cat si pe offroad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.