RaduB

Proiect in curs: Vortrieb TR Trekking

Recommended Posts

Salut,

Plecand de la faptul ca anul asta mi-am propus sa fac mai multi km pe bicicleta decat cu masina (bineinteles, nu am reusit dar imi propun pentru la anu' :) ) mi-am dat seama ca bicicleta mea (un MTB Kellys Quartz DSC) nu ma mai satisface (nu are rost sa dau detalii) si vreau sa-mi fac altceva.

Dupa ce am tot stat pe ganduri (ca soacramea'n...) la un Salsa Vaya m-am hotarat sa iau un Vortrieb TR Trekking

Imagine postată

Impreuna cu o furca Vortrieb Alu Trekking Gabel Disc only

Imagine postată

Cadrul si furca vor fi negru lucios. In principiu, bicicleta vreau sa o fac ori negru cu argintiu/gri ori negru cu rosu. Inca nu m-am decis.

Piese am asa:

- schimbatoare (manete Deore LX, Schimbatoare XT)

- angrenaj Truvativ Elita 50 - 39 - 30 (trebuie vazut aici)

- tija sa

- sa Brooks Imperial

- ghidon flat (m-am gandit la unul pentru biciclete de sosea dar nu vad avantajul drop-urilor. Daca bate vantul am sa ma opresc si am sa beau o bere :) )

- portbagaj Tubus Cargo

- pinioane (am in principiu dar s-ar putea sa nu fiu multumit de rapoarte. Oricum e greu sa le nimeresc din prima)

Treaba e ca vreau sa fie si usoara de aceea sunt interesat de

1. roti

2. frane

3. cauciucuri (obligatoriu cu banda reflectorizanta)

cat mai usoare.

1. Aici e intrebarea: rulmenti sau conuri&cupe?

Am oarecare retinere privind cupele si conurile. La MTB in 5000 de km au inceput sa se "manance". Totusi herr Frank a spus, undeva pe forum, ca foloseste butuci XP si nu are probleme in peste 10.000 km (nu mai stiu exact dar erau destui). Ma gandeam la o pereche de Shimano XT

Alternativa ar fi sa-mi fac unele plecand de la butuci Novatec pe rulment.

2. Am o pereche de frane v-brake Shimano XT paralelogram. Foarte faine! Pe spate (atat la MTB cat si la cursiera franez 90% pe fata, cauciucul pe fata mi se toceste la fel si placutele/sabotii) as folosi v-brake (castig ceva si la greutate) iar pe fata obligatoriu pe disc (oarecum fortat si de furca). Dar nu stiu ce sa iau: hidraulic sau mecanica.

La hidraulic:

+ usurinta la franare (oare chiar am nevoie)

- greutate mai ridicata?

- manetele de frana af fi diferite ca forma&culoare

La mecanica:

+ o manevrare mai buna

+ manetele sunt la fel

+ mai usoara (desi sunt grele rau ~ 300 g)?

3. La cauciucuri nu-i bai

Am nevoie de ceva pareri de la cei cu mai multa experienta. Multumesc anticipat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe fata as sugera un Avid BB7 mountain sau road, cu un disc generos (G2CS, G3CS) si manete FR7. Ca si greutate e cam la fel cu o hidraulica mai entry level, sau chiar mai usoara.

(sunt sigur ca sunt mai usoare decat Hayes Stroker Ryde)

Sunt usor de intretinut si de schimbat placutele, nu ai treaba cu ele in turele mai lungi si poti sa folosesti 2 manete de v-brake la fel.

Dupa ce le comanzi de pe bike components sa imi zici te rog si mie cat te-a costat livrarea pt ca sunt interesat si eu de un frame kit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut.

Apropos de butuci: nu te gândeşti să pui pe faţă un butuc cu dinam?

Eu folosesc cam de doi ani pe bicla de oraş, şi nu aş mai renunţa la el nici în ruptul capului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-am gandit si la asta (am avut si eu unul) dar deja am lumini performante atat pentru fata cat si pentru spate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apropos de butucii cu bile: înainte să-mi pun Nexus 8 pe spate, am mers multă vreme cu un butuc (anonim) cu bile şi am cărat pe biclă bagaje, genţi, copii, etc. Să nu mai zic că l-am frecat zilnic pe orice vreme prin Cluj, timp de vreo 2 ani jumate, poate vreo 12000 km în total. A avut nevoie de un schimb de bile, în rest fără emoţii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca frana pe fata si eu recomand BB7. Am mers la concursuri cu BB& si disc de 160 fara nici o emotie. La oras e arhisuficient.

O caseta de 11-30, maxim 11-32 e numai buna. As pune ceva de la Shimano, parca au rapoarte mai apropiate.

Despre butuci sunt prea multe de spus. Un butuc cu bile scump, e mai bun decat unul cu rulmenti ieftin. Ia ce crezi ca se potriveste cu stilul bicicletei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca anvelope cu sârmă eu aş sugera Marathon Dureme (specificaţii) sau Marathon Mondial (specificaţii), ambele din gama Performance. Uşoare, ieftine, durabilitate, protecţie.

Dacă eşti dispus să dai dublu pe ele atunci ceva din gama foldable Evolution.

Eu pentru o bicicletă trekking mi-aş pune clar butuc cu dinam, dar dacă ai investit deja în lumini cu baterie asta e.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

of, of, of... mai stau 'putin' pana ma culc.

am vorbit cu omu azi si mi-a zis ca acest cadru e pt roti de 26". am ajuns acasa si m-am uitat, vad ca pt roti de 26" au facut doar primele doua marimi, in rest cadrele sunt pt roti de 28". geometria e afectata drastic daca se pun roti de 26" (mai ales pe spate) in loc de 28".

daca cumva aberez atunci corectati-ma.

ce parere aveti de vaya, e prea scump sa merite diferenta? mie mi se pare mult mai bun. sa ii mai spuna cineva omului ca acel otel, de la salsa, e mult mai bun decat aluminiul 7005 de la vortrieb. diferenta de greutate nu prea se simte la trekking.

despre frane: frana hidraulica e ceva mai usoara si datorita conductei/cablului. singurul impediment la hidraulica e posibilitatea ca service-ul sa nu poata fi facut datorita faptului ca esti in cucuietii din deal si acolo nu gasesti mecanic, scule etc. BB7 sunt de preferat mai mult si mai mult daca montezi "drop bars" si ergopowere.

despre butuci si rulmenti/conuri: nu prea conteaza sistemul cat conteaza calitatea butucului. din pacate nu prea se pot schimba tot tacamul la butucii cu conuri si bile. schimbi bilele dar nu prea poti schimba conurile din butuc. avantajul principal la conuri si bile e ca poti sa faci servisarea in fiecare zi daca vrei. sa schimbi vaselina etc. personal, prefer sa merg pe rulmenti. hope pro 2 evo au rulmenti cu inox, daca intra o farama de apa inauntru va afecta foarte putin uzura rulmentului. inca ceva: nu exista etansare perfecta.

pt anvelope avem in ordinea preferintei pt greutate redusa urmatoarele de top:

1. marathon supreme

2. marathon dureme

3. marathon mondial

locul 2. si 3. au grip mai bun pt tractiune si nu neaparat pt viraj. deci se preteaza la a fi montate pe spate.

e bine ca pe fata sa ai anvelopa mai usoara pt ca daca tragi de ghidon o anvelopa grea se va misca mai greu daca are viteza de rotatie semnificativa. deci pe spate as pune un marathon dureme sau mondial si pe fata supreme.

continental sunt de rahat. no offense. nu prea rezista, sunt scumpe pt cei 99%. schwalbe sunt cele mai rentabile. de maxxis nici sa nu aud.

daca bate vantul o zi intreaga toata ziua vei bea bere? daca nu pui drop bars ci vrei mai degraba ghidon de 120 grame, flat atunci pune bar ends mai lungi, te vor ajuta atat la vant, la deal si la odihna mainilor asezate in alt unghi. ghidonul drept fara bar ends nu e bun, pune un riser bars daca nu folosesti bar ends. ma rog, esential e sa aiba sweep cu unghi mai aproape de 10 grade.

alegerea pinioanelor se face in functie de traseu. ori 14-25, ori 12-27. pinioanele 11,12,13 sunt redundante pe un trekking. mai degraba as mixa pinioane road cu pinioane mtb. daca ar fi la indemana, bineinteles. o progresie ideala pt mine si oarecum utopica ar fi:

19,20,21,23,26,30,34

..........52.....39....30

din pacate industria nu produce asa ceva. ma refer la astfel de progresii si la butuci de calitate cu spatiu pt doar 6-7 pinioane (de grosimea celor de 9). roata ar fi mai zdravana daca nu ar avea atata galagie de pinioane. o sa iau eu odata si-odata un butuc hope pro 2 trials/ss pe trekking. pe langa faptul ca face o galagie cat sa nu mai ai nevoie de claxon poti monta cu chiu, cu vai 6 pinioane si roata e mai putin farfuriata.

apropo, recomand lantul campagnolo de 9 viteze. ori montat cu powerlink ori curatat cu scula asta. a nu se folosi benzina daca e spalat pe bicicleta. mai degraba motorina, e mai putin periculoasa. va impiedica intrarea unsoarei proaspete in lant ce-i drept... am auzit ca alcoolul izopropilic ar fi foarte bun. ideea e ca se si evapora rapid, ca sa poata fi lantul uns imediat dupa ce se usuca. nu 'cred' in solutiile 2in1, cele care si curata si ung lantul.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ar putea să obţină nişte rapoarte mai utile cu un butuc integrat?

Că veni vorba de ghidon, subscriu şi eu la părerea lui adipe. Ok, nu ţi se par folositoare drops, dar pe distanţe mari tot trebuie să ai la dispoziţie câteva poziţii diferite pentru mâini. Fie că pui nişte barends pe flatbar, fie că mergi pe un butterfly, fie moustache, fie bullhorn... dar trebuie să ai alternative.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stai putin ca nu inteleg, tu ai deja un trekking de moare lumea si mai vrei unul, care personal, nu cred ca se va ridica la valoarea primului ?!?

Admir orice biciclist care alege ca bicicleta buna la toate un trekking, este cea mai buna alegere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc frumos la toti pentru reply-uri.

@adipe: Merci frumos pentru informatia cu rotile pe 28. Asta schimba un pic lucrurile. Un pic pentru ca deja am un portbagaj Tubus Cargo pentru roti de 26. Am oare vreo sansa sa-l montez corect pe 28?

Schimba si pentru ca am o pereche de roti cu butuci Novatec pe 28 (mai putin cel de pe fata care trebuie schimbat pentru ca nu are prindere pentru disc)

@wirespot: consider un ghidon de cursiera mult mai comod si iubesc ergopowerele. Dar, datorita faptului ca deja am manetele, un ghidon usor, barends foarte usoare (care sunt obligatorii pentru mine) consider ca, momentan, voi ramane asa.

Merci pentru informatia despre cauciucuri. Mi-am mai trimis adi pe PM informatii despre combinatia de cauciucuri fata - spate. Momentan nu am timp sa citesc dar sa dau copy-paste si aici.

@Axe: Ridley-ul nu va fi niciodata o bicicleta de trekking pentru mine. in plus am modificat-o sa fie o bicicleta de sosea. Dar recunoaste ca ... ai mai da o tura cu ea :)

@All: Va rog nu ma mai starniti cu Salsa Vaya. Bicicleta vreau sa fie un "cal de povara". Va sta legata ziua in fata cladirii in care lucrez (risc de furt) si o voi folosi sa merg cu ea la piata, bere, crasme etc. Nu vreau sa iasa o bicileta scumpa dupa care sa plang in caz de ... ceva (am deja o bicicleta scumpa de care trebuie sa am grija)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

... Treaba e ca vreau sa fie si usoara ...

Asta e una din cerintele obligatorii. De aceea o furca cu suspensie (care mi-ar adauga ~ 1 kg) si un cadru de otel (+ 0,5 kg) ies din discutie.

Pe B-C mai e si asta: http://www.bike-components.de/products/info/p30629_Stahl-TR-Trekking-Gabel-.html

Imagine postată

Avantaje:

- otel : amortizeaza mai bine socurile, pot pune cauciuc cu balonaj mai mic/ori nu umflat asa tare

- v-brake (poate ma voi intelege cu v-brake-ul si nu mai trebuie sa schimb butucul - dar pe termen lung e bine ca are suport pentru disc)

- are prindere portbagaj

Dezavantaje

- un pic mai grea 200 si ceva de grame

Ce parere aveti? Pot sa o folosesc? La cadru lungimea recomandata a furcii este de 470. Asta are 410 :( . Merge?

Acum e acum: la 1,86 ce marime de cadru iau? (eu stiu ce probleme am si sper ca stiu si ce imi trebuie) dar vad ca, cel putin adi, se pricepe foarte bine la geometrii.

PS. Cer scuze moderatorilor pentru posturi repetate. Intentia mea nu e sa adun posts.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@RaduB

Daca eu ar trebui sa aleg intre cele cadre as allege Salsa Vaya daca:

  • N-ar avea montantii pentru schimbator pe cadru
  • Cadrele mai mari decit 50 cm / 52,5 cm ar suporta cauciucuri mai groase decit 42 mm
Salsa Vaya este un cadru excellent pentru cicloturism (permite montarea a trei suprti de bidon, portbagaj, lowrider) - ceea ce nu inseamna ca nu s-ar pute folosi la fel de bine si in oras.

O sea Brooks este „state of the art“ la o astfel de bicicleta

Poate te imprietensti cu gindul de a investi intr-un Tubus Logo / Tubus Cosmo

(gentile se pot monta “mai jos”)

Am mers multi ani de zile cu ghidon de cursiera – mi-a trebuit ceva timp sa ma obisnuiesc cu un ghidon tip “coada de matura” dar n-am vrut sa renunt la frinele disc hidraulice (intre timp exista solutii bine gindite)

Rulmenti / conuri

Eu ma apropii cu butucii mei XT pe conuri de 50 000 km.

Am schimbat un con dar nu fiindca ar fi fost uzat / stricat ci doar pentru faptul ca suprafata de rulare pentru bile nu era complet rectificata (defect de fabricatie).

Un V-Brake de calitate si bine reglat si intretinut face fata unei frine disc hidraulice “entry level” (despre avantaje / dezavantaje s-a mai discutat). O solutie foarte buna ar fi frine pe janta hidraulice (HS33).

Cu cauciucuri Dureme trebuie sa te grabesti - din cite am inteles nu se mai fabrica.

Cu Supreme si Dureme – pina acum numai experiente bune (pentru ceea ce fac eu cu bicicleta.

Alegerea pinioanelor depinde de ceea ce ai de gind sa faci cu bicicleta – cu genti, cort, saltea, etc. prin munti …

Admir orice biciclist care alege ca bicicleta buna la toate un trekking, este cea mai buna alegere.

Adevarat graiesti “bade” – inca nu s-a propagat ideea prin anumite zone europene si “cercuri de biciclisti”.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

furca de 410 iti va creste 'head angle' cu trei grade. vei avea o geometrie total anapoda. o vei vinde SH.

cadrul (pe marimea ta) nu e conceput pt roti de 26". fii foarte atent, repet:

cadrul vortrieb nu e conceput pt roti de 26"!

nu insista cu roti de 26" pt ca vei avea pedalierul prea jos si asta va afecta dramatic in primul rand manevrabilitatea bicicletei si in al doilea rand 'pedal strike'.

decat daca iti iei cadru cu geometrie pt roti de 26".

nu vad motive consistente pt a evita otelul decat daca ai multe urcari si coborari si mergi fara portbagaj. pt bucuresti e absurd sa primeze greutatea inaintea flexibilitatii, confortului. ca bag bicicleta in lift si are 15kg nu e mare scofala. daca are 9kg si pe sosea e drumul obositor e o problema. am dat niste extreme, poti sa iesi la mult mai putin de 15kg, evident. am extrapolat.

portbagajul de 26" va trebui sa il masori ca sa iti faci idee daca va incapea roata de 28" sub el. e doar o diferenta de 25mm totusi. incearca sa il montezi peste un cadru cu roata de 26" si te prinzi imediat. sau ia dimensiunile cu ruleta, poate reusesti sa faci niste poze. eventual pune o roata de 26 cu butucul suprapus pe prinderea de jos a portbagajului si pune poza online. desi riscul e extrem de mic ca tu sa ai portbagaj special conceput sa fie pt roti mici. nu prea exista asa ceva. gentile nu pot fi foarte joase pt ca mai dai cu calcaiul in ele.

http://www.thetourin...vo-Plus-2cm.jpg

ia aminte, pe bike-components nu sunt cadre pt roti de 26" decat long haul trucker varianta 26".

decat sa arunci cu banii pe fereastra mai bine mai asteapta oleaca si da comanda mai tarziu. iesi in pierdere daca te grabesti. de furat nu iti va fura nimeni bicicleta daca e legata corespunzator.

antifurt:

http://www.bike-comp...elschloss-.html

are doar 0.9kg si e foarte robust.

http://newton.cocolo...21/dsc_3628.jpg

asta ar fi antifurtul principal, impenetrabil. nu prezinta decat dezavantajul ca nu poate prinde bicicleta de un stalp gros. dar poti fi sigur ca poti bloca roata din spate prinsa de cadru si bicicleta ar fi cam greu de luat pe sus dupa trecerea de antifurtul secundar. nu iti propune sa ai bicicleta usoara cu antifurt usor pt ca vei iesi in pierdere. va fi mai 'des furata' o astfel de bicicleta.

un factor descurajant pt hot este totodata imaginea bicicletei. trebuie sa pui piese care sa nu luceasca, sa nu sclipeasca. atat ca design cat si ca ingrijire. e mai bine sa fie lantul curatat si uns brici dar cadrul sau furca sa fie acoperite de o banda care sa dea impresia ca mascheaza rugina etc. eventual, poate imi gasesti si mie o banda texturata care sa semene a rugina...? daca poate fi data jos mi-as acoperi scapinul fara sa stau pe ganduri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

- am luat la cunostinta de dimensiunea rotilor si am spus ca imi convine. Ramane sa vorbim de 28"

- vroiam 26 pentru ca intra la limita in lift (cu roata fata data jos). Cursiera nu intra :( asa ca daca e pe 28 o voi cara in spate 5 etaje zilnic

- vreau usoara nu pentru "tinuta de drum" ci pentru a evita pe cat posibil anumite probleme pe care le am la coloana atunci cand voi transporta bicicleta (ex. tren, avion, masina etc.)

- am inteles si despre furca. Momentan ramane cea de aluminiu

- consider ca nu are rost sa vorbim de antifurturi aici

- nu stiu ce sa zic de banda ruginita :) mai bine iau cadrul maro?

Share this post


Link to post
Share on other sites

- vroiam 26 pentru ca intra la limita in lift (cu roata fata data jos). Cursiera nu intra :( asa ca daca e pe 28 o voi cara in spate 5 etaje zilnic

- vreau usoara nu pentru "tinuta de drum" ci pentru a evita pe cat posibil anumite probleme pe care le am la coloana atunci cand voi transporta bicicleta (ex. tren, avion, masina etc.)

- am inteles si despre furca. Momentan ramane cea de aluminiu

ciudat, cursiera mea intra mai bine in lift decat mtb-ul. e mai scunda si mai ingusta. as zice sa te orientezi pe surly long haul trucker sau pe salsa vaya pt ca sunt concepute pt a avea furca mai scurta, ghidonul mai jos, vor intra mai bine in lift. vei fi cu mainile mai jos dar cu spatele la fel de inclinat. mai scurt effective top tube dar mai jos ghidonul si putin mai lunga pipa.

eu merg cu liftul cu una din usi deschisa, pun mana sus acolo unde e butonul care simte inchiderea usii. mi-e mai simplu asa decat sa ma invart si sa ma straduiesc sa inchid si cealalta usa. si mai intra un om pe langa mine daca merg cu cursiera.

pt vortrieb marimea care ti-ar corespunde ar fi 55-ul. top tube (banuiesc ca effective) e de 60cm. din pacate ei nu dau nici wheelbase ca sa verifici chestia asta.

inca o data, gandeste-te bine la toate aceste dimensiuni. eventual masoara liftul si iti voi putea spune comparand cu liftul si bicicleta mea de trekking daca iti poate intra vortrieb-ul sau salsa vaya sau long haul trucker. eventual poate ne dai dimensiunile unei biciclete care iti vine la fix:

chainstay, bb height, wheelbase, head angle. acestea ar fi suficient.

daca nu wheelbase atunci pune effective top tube si seat tube angle.

eventual si lungimea pipei.

measure twice, cut once.

LE: o bicicleta poate intra mai usor in lift daca demontezi roata din fata si saua (cu tija de sa). asta inseamna sa pui un zip tie pe tija ca sa stii pana unde cobori saua in cadru la montare iar pe surubul de infiletare sa dai din cand in cand cu vaselina proaspata pt a fi menajat acesta pt a nu fi ros la infiletari si desfiletari repetate. cuplul de strangere va trebui sa fie mai mic, evident, daca surubul este gresat.

...sau prindere tija de sa cu quick release (desi intram in subiectul antifurt, bleah).

Share this post


Link to post
Share on other sites

La cadru lungimea recomandata a furcii este de 470. Asta are 410 :( . Merge?

Nu. Am avut recent o problemă similară. Cadrul vizat de tine e probabil gândit pentru furcă cu suspensie, deci dacă vrei fixă trebuie cu ACD (axle to crown distance) similar unei suspensii -- deci cât mai aproape de 470.

O furcă fixă excelentă pentru trekking cu acest ACD este Surly Ogre. Canti, disc, ACD 468mm, toate monturile posibile de portbagaj. Dar e productie 2010 şi nu ştiu dacă mai găseşti pe undeva. Versiunea mai nouă are doar disc şi oricum încă n-a apărut prin stocurile europene. Altă variantă ar mai fi Surly Karate Monkey, dar e în aceeaşi situaţie. O să mă mai uit pe acasă prin bookmarks poate găsesc vreun site unde le mai găseşti. Poţi întreba la B-C şi Bike24, poate-poate.

Next best thing este această Kinesis CrossWind (care să se şi găsească). ACD 450mm, close enough.

Sau poate te gândeşti şi la alte cadre. Furci de ACD 390-410 se găsesc mult mai uşor (şi mai ieftin).

Cu cauciucuri Dureme trebuie sa te grabesti - din cite am inteles nu se mai fabrica.

Se fabrică în schimb Mondial, şi-s foarte similare, deci nu-i o nenorocire dacă nu mai prinde Dureme 2012.

O sea Brooks este „state of the art“ la o astfel de bicicleta

Asta clar, dar până la urmă nu-mi e clar care-s considerentele. Pe de o parte spune că nu vrea să fie foarte scumpă şi să nu stea cu grija ei foarte tare pentru că o va folosi prin oraş. Pe de alta, o să aibă din start investiţie doar în frameset de 230E+, dacă mai adăugăm şi Brooks, Tubus, Dureme şi alte delicatese... să nu mai vorbim de faptul c-o face din piese deci va costa din start mai mult decât una luată de-a gata.

Deci... ori e un "town beater" cu veleităţi trekking; şi atunci trebuie tăiat din diverse locuri, sau chiar mers pe una gata făcută sau adaptat un cross. Ori o faci ca la carte, dar atunci îţi asumi riscul la folosire prin oraş. :)

nu prezinta decat dezavantajul ca nu poate prinde bicicleta de un stalp gros. dar poti fi sigur ca poti bloca roata din spate prinsa de cadru si bicicleta ar fi cam greu de luat pe sus dupa trecerea de antifurtul secundar.

Meh, eu am dificultăţi uneori în a o lega şi cu u-lock Granit de 230mm. Cu un mini ar fi şi mai mare chinul. Aş merge mai degrabă pe un u-lock cu dimensiuni mai generoase, sau eventual Abus Bordo 6500 (ăla cu segmente), iar pentru blocat roata spate mai bine un frame lock (gen Amparo 4850). Vezi că astea sunt unele KR (key retaining) din care nu poţi scoate cheia când e descuiat, respectiv NKR din care poţi.

Nu vreau nici eu să poluăm acest topic cu asta. Am menţionat frame lock doar pentru că ar face parte din construcţie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...dacă vrei fixă trebuie cu ACD (axle to crown distance) similar unei suspensii -- deci cât mai aproape de 470.

Furca din primul post are 470 si este cea recomandata de BC. Voi ramane sa o iau pe asta. In viitor daca nu sunt multumit voi incerca una de otel.

...deci nu-i o nenorocire dacă nu mai prinde Dureme 2012.

Momentan am o pereche de Continental Cyclocross aproape noi noute. Au banda reflectorizanta

Imagine postată

...Dar până la urmă nu-mi e clar care-s considerentele...

Vreau ca pretul total (cu tot cu piesele care deja le am) sa nu treaca de 1000 euro. Daca ar depasi ar fi scumpa si nu as mai lasa-o deloc legata.

La servici o asigur cu o combinatie de lant pentru motocicleta, U-lock si ABUS 6000

Deci... ori e un "town beater" cu veleităţi trekking...

Mai mult decat ceva specific de oras/trekking vreau o pozitie corecta si comoda.

...Brooks ...

Brooks deja exista. Are mai bine de 1200 km si a devenit comod. :X

Multumesc de detalii!

Share this post


Link to post
Share on other sites

investim 1000 de euro intr-o bicicleta si o potrivim la dimensiunile liftului?

nu exista sistem de legat bicicleta de 1000 de euro care a nu poata fi taiat... o bicicleta de 1000 de euro nu poate fi legata in siguranta o perioada mai mare de 15 min intr-un loc vizibil!

Share this post


Link to post
Share on other sites

anvelopele acelea continental - mi se pare mie poate - sunt periculoase pe ud.

bicicleta din cate am inteles eu va purta pana la 25-30 kg in portbagaj dar nu frecvent. frecvent va avea o sarcina destul de mica in portbagaj. deci va fi pt deplasari urbane si din cand in cand pt trekking.

legat de antifurt - s-au inventat niste chestii foarte eficiente:

1. alarma (blocare disc spre exemplu, mai poate fi montat si pe foaie) cu sunet destul de puternic, senzor de miscare/vibratie.

2. sistem monitorizare prin gps.

iar sistemul din segmente e de rahat:

As a main source of security though, it’s not quite so good. We were able to pop one of the rivets out of the Bordo in just over 46 seconds.

http://www.bikeradar.com/gear/category/accessories/locks/product/review-abus--bordo-folding-lock-16372

Share this post


Link to post
Share on other sites

investim 1000 de euro intr-o bicicleta si o potrivim la dimensiunile liftului?

nu exista sistem de legat bicicleta de 1000 de euro care a nu poata fi taiat... o bicicleta de 1000 de euro nu poate fi legata in siguranta o perioada mai mare de 15 min intr-un loc vizibil!

depinde cat de gros e lantul, poti sa iti cari dupa tine un seif (safe) la o adica.

inca ceva: e bine ca hotul de ocazie sa nu poata demonta roti, sa. fara QR adica. eu am patit de mi-a saltat tija+sa si roata din spate. probabil s-a gandit ca ii trebuiau pinioanele. mai sunt si oameni de-astia, care te fura nu numai vanzandu-ti piese proaste dar iti sparleste, el, biker, tie, biker. asa l-a invatat lupta de clasa.

pe scurt: depinde unde, cu ce, cat timp, ora (chiar si anotimpul) si perceptia (evaluarea) hotului asupra bicicletei si a antifurtului. de cele mai multe ori merge la sigur si nu se apuca de o treaba decat daca o poate termina. nu are rost sa stabilim o valoare maxima a bicicletei pt a o lega cu anume ce antifurt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am continuat discuţia despre antifurturi pe topicul dedicat. N-ar fi stricat să fie split/mutate şi unele dintre ultimele replici acolo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cauciucurile alea Continental sunt facute pentru Cyclocross. Aderenta lor va fi peste medie, dar problema e ca se vor uza extrem de repede. Nu cred ca o sa tina mai mult de 500-1000 km. Mai bine te indrepti catre gama de Touring de la Continental. Eu am mers anul trecut cu TourRide de 32 pe spate si CityRide de 37 pe fata, ambele cu banda reflectorizanta. Dupa cam 1500 km de utilizare, dintre care vreo 400 cu bagaje, cel de pe spate e cam 50% uzat, iar cel de pe fata nesemnificativ de putin. N-am avut nici o pana, in contextul in care le-am bagat si prin balarii fiind incarcat cu bagaje. Le recomand calduros pentru niste cauciucuri de touring low-budget. Pentru chestii serioase, evident, Schwalbe Marathon cum zice toata lumea mai sus.

 

De mentionat ca dimensiunile lor reale sunt cam cu "o masura" mai mici (28mm pentru TourRide-ul de 32 si 32mm pentru CityRide-ul de 37).

 

Iar pentru pedalier iti recomand un 26-36-48 de touring. Am vazut ceva Deore Hollowtech II in configuratia asta pe bike-components la 60-70 euro.

 

Spor la proiect!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc frumos majikstone!

 

Sunt total deacord cu ce ziceti despre cauciucuri. Dar, pe acestea le am deja (dintr-un proiect mai vechi) si prefer sa le folosesc acum (decat sa stau sa caut sa le vand). 100% urmatoarele vor fi Marathon.

 

La fel si la angrenaj. Am deja un Truvativ Elita GXP aroape nou (sa aiba 1000 km?) cu 50 - 39 - 30

 

1138_SpacemanSpiff_Truvativ_Elita_624g.J

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.