RaduB

Proiect in curs: Vortrieb TR Trekking

Recommended Posts

Frank: poti sa-mi spui avantajul franelor hidraulice?

 

2. ... iar pe fata obligatoriu pe disc  Dar nu stiu ce sa iau: hidraulic sau mecanica.


...


La hidraulic:
+ usurinta la franare (oare chiar am nevoie)

 

Am mers multi ani de zile cu ghidon de cursiera – mi-a trebuit ceva timp sa ma obisnuiesc cu un ghidon tip “coada de matura” dar n-am vrut sa renunt la frinele disc hidraulice 

Share this post


Link to post
Share on other sites

E foarte simplu: funcţionează, indiferent de condiţii. Că ai bagaj, că n-ai, că e pantă mare sau nu, că e ud sau nu, că e frig sau e foarte cald...

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ce frane hidraulice ai?

 

diferente:

1. cu hidraulice poti avea greutatea mult redusa.

2. hidraulicele neavand cablu expus nu prea poa sa intre mizerie pe cablu incat sa ai modulatia franei mucificata (vezi punctul 2). desi cu putina grija se poate etansa o frana pe cablu. pe de alta parte cablurile si camasile ieftine sunt... ieftine. camasile si cablurile de calitate te costa si poate mai degraba bagi banii in hidraulice direct ca vin cu tot cu conducte.

3. la frana pe cablu nu se misca decat o singura placuta daca nu ma insel. deci trebuie sa reglezi apropiind placuta fixa atunci cand se toceste. la hidraulica ambele placute sunt mobile, presate de pistoane incat se echilibreaza. la frana pe cablu poti sa indoi discul daca neglijezi reglajul.

4. la hidraulice poa sa intre aer pe conducta (nu ma intreba cum) sau sa se degradeze lichidul de frana sau sa pierzi (sa iasa) lichid de frana daca frana lucreaza la limita parametrilor. la cele pe cablu in cel mai rau caz se tocesc placutele mai usor si cam atat.

---

din aceste motive un sistem de franare hidraulic pus la punct si folosit corespunzator nu prea necesita intretinere mai des decat o data pe an.

 

 

 

unii monteaza drop bars cu ergopowere si folosesc o inginerie de conversie a transmisiei prin cabluri catre frane hidraulice, undeva sub pipa. dar nu cred ca ai chef sa iti complici existenta cautand asa ceva, oricum nu folosesti drop bars.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu sunt interesat de avantajele hidraulicelor pe o bicicleta de trekking.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@RaduB

 

Nu vreau sa repet ceea ce s-a mai discutat.

 

Cauta topicul  “Avantaje frane disc”, ” Frane disc hidraulice” si “Frane hidraulice pentru cursiera” – cred ca gasesti o sumendenie de raspunsuri la intrebarea ta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

anvelopele acelea continental - mi se pare mie poate - sunt periculoase pe ud.

bicicleta din cate am inteles eu va purta pana la 25-30 kg in portbagaj dar nu frecvent. frecvent va avea o sarcina destul de mica in portbagaj. deci va fi pt deplasari urbane si din cand in cand pt trekking.

legat de antifurt - s-au inventat niste chestii foarte eficiente:

1. alarma (blocare disc spre exemplu, mai poate fi montat si pe foaie) cu sunet destul de puternic, senzor de miscare/vibratie.

2. sistem monitorizare prin gps.

iar sistemul din segmente e de rahat:

As a main source of security though, it’s not quite so good. We were able to pop one of the rivets out of the Bordo in just over 46 seconds.

http://www.bikeradar.com/gear/category/accessories/locks/product/review-abus--bordo-folding-lock-16372

Salut, exact o bicicleta asemanatoare mi-am facut si eu anul acesta. Cadru Vortrieb, o furca XCM cu blocaj pe care vroiam sa o schimb cu un fixa cum ai tu, roti de MTB de 26, transmisie toata Deore 3x9 si frane hidraulice Avid Juicy 3.

Cauciucuri am avut Big Apple de la Schwalbe, portbagaj Topeak si genti Topeak sus si pe laterat Vaude Aqua.

Nu am folosit-o mult pentru nu am avut atata timp cat am crezut asa ca am vandut-o. Dar ca si impresii sa stii ca as merge pe frane pe janta, fie ca sunt ele Magura HS, fie alte nebunii de V-brake mi se par mai usor de intretinut. De ce spun asta? ca de fiecare data cand scoti roata trebuia sa mai aranjez putin etrierul ca daca se modifica 1 mm deja freca. Am avut discuri Avid GS2 de 160mm. Pe spate era destul ,dar pe fata lasa mult de dorit daca erai incarcat si asta pe drum drept, nu vorbesc de drum la vale. Eventual daca vrei frane hidraulice iei ceva mai performant cu putere mai mare ( e drept ca Juicy 3 nu erau mare scofala, dar cand au aparut erau cele mai tari ). Pe langa asta oricum sistemul cu Centerlock e mai bun ca si cel cu 6 suruburi. Le am pe amandoua si la cel de la Shimano nu reglez nimic, doar la Avid stau si imi storc creierii sa nu frece placutele.

Un alt dezavantaj e ca daca pleci la drum lung se deformeaza discurile la franari mai lungi, mie mi se deformau dupa 15 km si franari normale. Tot la drum lung ai nevoie de ceva care poate fi reparat usor si asta e frana pe janta: un cablu de rezerva, niste saboti in caz de ceva si o schimbi singur pe marginea drumului.

un compromis bun mi se pare BB7. Extrem de usor de reglat si intretinut, putere mare si usor de reparat.

Legat de furca, mergi pe o furca fixa, e mult mai usoara si nu ai probleme cu ea.

Rotile trebuie sa fie sanatoase, sa suporte greutatea ta plus cele 20 kg in plus, greutate care nu va fi amortizata de nimic daca mergi pe furca fixa.

Pentru siguranta am luat un antifurt ABUS Bordo X-LOCK parca, cel mai scump de la ei, nivel 15. Problema cu el e ca are 3,5 kg, este extrem de greu, o sa injuri la deal cu el. Perimetrul lui de 85 cm este foarte mic. Iti trebuie un stalp de semnalizare rutiera sau ceva mai subtire sa incapa tija de sa si stalpul in interior sa il poti inchide. Rar incapea si roata spate. Este destul de rigid si greu de manevrat pe langa greutatea exagerata. Iti recomand ca de banii aia sa iei 2 cabluri groase tot de la ei de nivel 10-11 si sa o legi cum vrei tu....

Daca ai alte intrebari sper sa te mai pot ajuta cu ceva :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Orice roată decentă ţine la greutăţi mult mai mari. Decentă însemnând 10% jantă şi spiţe ok şi 90% spiţată cum trebuie. Nu cred că asta să fie vreo problemă, nu trebuie roţi speciale.

 

Mă uimeşte ce spui de greutatea lui Abus Bordo, cel mai greu (nivel 15) are un kil jumate', cel mai uşor vreo 600g. Poate al tău era un model pentru motocicletă.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am pe bicicleta frane Avid BB5 mecanice , adica pe cablu , din 2008. Am schimbat de atunci cam 3 seturi de placute de frane , ultimele doua de la Aligator . Nu am avut probleme cu deformarea discurilor(160 mm fata-spate) , nici cu recentratul placutelor dupa ce am dat jos roata din cauza de pana. Am fost pe Transfagarasan , la concursuri fara probleme cu franele. Le recomand si ma surprinde ce am citit mai sus referitor la deformarea discului dupa franare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Orice roată decentă ţine la greutăţi mult mai mari. Decentă însemnând 10% jantă şi spiţe ok şi 90% spiţată cum trebuie. Nu cred că asta să fie vreo problemă, nu trebuie roţi speciale.

 

Mă uimeşte ce spui de greutatea lui Abus Bordo, cel mai greu (nivel 15) are un kil jumate', cel mai uşor vreo 600g. Poate al tău era un model pentru motocicletă.

am exagerat cu 3,5 kg normal. Ideea era ca este extrem de greu si cand citesti pe net o valoare nu iti dai seama cat inseamna in plus asta. Cand a ajuns coletul si l-am desfacut am avut un mic AVC cand l-am luat in mana. Mi se pare destul de greu si puti practic la banii aia.

Legat de frane, repet, nu stiu cum e cu altele dar la Avid tot timpul de stramba discurile, mai ales cele cu prindere in 6 suruburi. Si e destul de enervanta treaba sa frece la fiecare pedala ceva acolo.

Tocmai de BB5/BB7 ziceam si eu ca sunt o afacere buna, usor de intretinut, nu costa asa mult ( trebuie in schimb sa iei si niste manete mai bune ) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va multumesc pentru informatii. Voi merge pe BB7 cu disc de 185 (maxim recomandat pe furca)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ce spun asta? ca de fiecare data cand scoti roata trebuia sa mai aranjez putin etrierul ca daca se modifica 1 mm deja freca.

Ce se modifica? Etrierul?

 

Pe langa asta oricum sistemul cu Centerlock e mai bun ca si cel cu 6 suruburi. Le am pe amandoua si la cel de la Shimano nu reglez nimic, doar la Avid stau si imi storc creierii sa nu frece placutele.

Eu am pe 6 suruburi - nu reglez nimic.

 

Un alt dezavantaj e ca daca pleci la drum lung se deformeaza discurile la franari mai lungi, mie mi se deformau dupa 15 km si franari normale. Tot la drum lung ai nevoie de ceva care poate fi reparat usor si asta e frana pe janta: un cablu de rezerva, niste saboti in caz de ceva si o schimbi singur pe marginea drumului.

Daca ai urmarit postingurile mele ai putut observa ca pe linga naveta zilnica si ture de 7 -10 zile fac si ture lungi / drum lung prin alpi cu bicicleta incarcata (partial si cu un trailer) - eu inca n-am avut discuri deformate.

Am o pereche de frine Magura Julie (model 2001) pe care le folosesc de peste 10 ani. La drum lung inca n-am fost nevoit sa repar ceva (schimbarea placutelor uzate n-o consider reparatie). O singura data am fost nevoit sa dezaerisesc frina spate. Pentru aceasta "procedura" n-ai nevoie de studii superioare - putina indeminare si un kit de dezaerisire ajunge usor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, chestia asta cu deformatul discului mă intrigă şi pe mine. Cum ai reuşit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca au fost cazuri speciale (atat deformatul cat si reglarea) pentru ca nici eu nu am probleme (folosesc de ani buni frane pe disc mecanic si hidraulice). Se pot discuta pe topicele dedicate.

 

OnTopic:

- comanda a fost facuta miercurea trecuta (cadrul - delivery period approx. 10 days :( )

- am cantarit piesele si fara aripi si cric (vor fi obligatoriu ca echipare dar nu le am si nu le stiu inca greutatea) are, momentan, sub 12 kg (stiu ca v-a stramba herr Frank din mustata dar am spus ca e un factor important pentru mine greutatea - NU de "fita" ci din necesitate)

 

- mai trebuie cric. Ma gandeam la asta pentru ca are prindere speciala pentru cadrul meu KSA 40

- aripi (astept cadrul sa pot masura)

- cuvete

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu la cric până la urmă am ajuns la un model cu două picioare, pentru că umblu frecvent cu bicicleta încărcată şi am nevoie să stea bine în timp ce-l urc pe fiu-meu în scăunel când mergem la grădiniţă. E ceva mai greu dar merită!

vezi, în funcţie de buget,

https://www.bike-components.de/products/info/p25234_Bipod-690-Zweibeinstaender-.html

sau

https://www.bike-components.de/products/info/p25753_Bipod-605-Zweibeinstaender-.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce se modifica? Etrierul?

 

Eu am pe 6 suruburi - nu reglez nimic.

 

Daca ai urmarit postingurile mele ai putut observa ca pe linga naveta zilnica si ture de 7 -10 zile fac si ture lungi / drum lung prin alpi cu bicicleta incarcata (partial si cu un trailer) - eu inca n-am avut discuri deformate.

Am o pereche de frine Magura Julie (model 2001) pe care le folosesc de peste 10 ani. La drum lung inca n-am fost nevoit sa repar ceva (schimbarea placutelor uzate n-o consider reparatie). O singura data am fost nevoit sa dezaerisesc frina spate. Pentru aceasta "procedura" n-ai nevoie de studii superioare - putina indeminare si un kit de dezaerisire ajunge usor.

Daca citeai putin cu atentie am scris ca am avut frane Juicy 3 care la ora asta sunt tehnologie veche. De asta am zis ca e nevoie de un set ceva mai bun. Magura Julie sunt deja frane adevarate. Eu mai am si Elixir R de la Avid si de fiecare data cand dau roata jos trebuie sa reglez putin etrierul, nu mult si nu stiu de ce dar se intampla. Daca tu nu ai problema asta te felicit pentru ca pe mine ma scoate din minti. La franele cu Centerlock Shimano m445 care sunt entry-level nu se intampla asta. Frane ieftine cu centerlock nu reglez nimic, frane scumpe cu 6 suruburi reglez. Eu nu am zis ca toti au asa. Erau 2 exemple. Trage tu concluziile ca eu nu gasesc alta decat ca Centerlock e mai bun :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Concluziile" tale sunt complet greșite, compari combinații de etriere diferite cu discuri diferite. Încearcă disc Centerlock pe Avid sau Formula (Juicy sunt gândite tot de Formula) și o să vezi că e aceeași chestie - distanța dintre plăcuțe și disc este mică, motiv pentru care e mai vizibil un disc ușor strâmb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se poate sa fie asa, este adevarat ca am 1 mm stanga si drepata intre disc si placute. Si este destul de greu daca e deviat 1mm discul nu mai poti sa il reglezi corect ca daca te iei dupa partea dreapta freaca in stanga si invers....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca au fost cazuri speciale (atat deformatul cat si reglarea) pentru ca nici eu nu am probleme (folosesc de ani buni frane pe disc mecanic si hidraulice). Se pot discuta pe topicele dedicate.

 

 

 

Va mai rog inca o data sa nu fiti offtopic! Aveti PM si topice dedicate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

- mai trebuie cric. Ma gandeam la asta pentru ca are prindere speciala pentru cadrul meu KSA 40

 

Iti recomand un Pletscher.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Frank, ai idee cum se compară Pletscher cu Hebie la cricuri? Tot aud că Hebie is the shit şi Pletscher copii ieftine, dar parcă n-aş pleca urechea chiar aşa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am avut de la Hebie acest model

http://www.hebie.de/Hinterbaustaender-671.hebie671.0.html

si citeva modele de la alti producatori (la bagaje si trailer toate s-au cracanat)

 

De cind am montat acest model nu mai am probleme.

Si cu portbagajele din casa Pletscher am facut numai „experiente“ bune.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Voi merge pe BB7 cu disc de 185 (maxim recomandat pe furca)

 

Am comandat BB7 MTB dar cu disc de 180 (185 era dimensiunea "veche").

Singurul regret e ca nu mi-am luat bb7 Road (in caz ca voi vrea sa trec pe ghidon de sosea) pentru ca manetele de MTB suporta tragere si pentru sosea.

 

Pret foarte bun: http://www.playbike.ro/produs.php?id_produs=6534

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ia uitati ce mi-a adus mosul daca am fost cuminte :D

 

P1090126.JPG

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

E foarte fain pe negru cadrul. Sa-l vedem populat de componente. Nu-i Salsa, dar....vortrieb fac niste cadre care-si merita banii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai am nevoie de:

 

- clema tija sa 31.8

- cuvete

- schimbator foi (imi trebuie unul de cursiera triplu)

- sa schimb butucul fata cu unul cu prindere disc (bikexcs e inchis pana pe 6)

- gripuri (Ergon)*

- aparatoare angrenaj pentru lant *

- cricul*

- aripi*

 

*pentru moment se poate si fara ele :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.