gibonu

Calea ferată Oraviţa – Anina şi pasul Semmering

Recommended Posts

@crk

Sigur ramane doar un singur tren pe zi?

Te intreb pentru ca in anii trecuti in preajma schimbarii mersului trenurilor mai erau erori de afisare pe site-urile cu mersul trenurilor CFR Calatori.

 

Daca ramane asa, e clar ca linia ramane deschisa doar pentru turisti si pentru "astia din Ciudanovita care merg la Oravita sa isi cumpere graunte".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai mult, trenul in cauza poarta mentiunea "In perioada inchiderii de linie se anuleaza".

Ceea ce ar putea insemna ca sunt prevazute lucrari la linie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se confirma:

 

Noul Mers al Trenurilor intra in vigoare la 15.12.2014 

Oravita 11:15 - Anina 13:05 
Anina 13:30 - Oravita 15:20 

Nu circula Sambata si Duminica.

 

PS: Vor trebui sa lucreze la linie ca sa o pregateasca pentru transportul de carbune.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Noul Mers al Trenurilor intra in vigoare la 15.12.2014 

Nu circula Sambata si Duminica.

 

Noul Mers intra in vigoare pe 14.12.2014.

In livret trenurile despre care vorbim nu au decat mentiunea pe care am amintit-o, adica sunt prevazute sa circule S si D, deocamdata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Corect, duminica 14. E bine daca livretul zice si S+D. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imprimante nu sunt la Anina, nici calculatoare, probabil - ca în multe staţii mai mici, de ex. cele de pe Videle - Giurgiu - nu e nici curent, că CFR S.A. nu prea plăteşte facturile de curent la timp.

 

Cântarul e pentru osiile vagoanelor de marfă. Clădirea mică ori a fost o mică remiză de locomotive (s-ar putea să aibă porţi mari la capătul celălalt), ori vreun canton pentru personalul CFR.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot este bine ca a ramas un tren pe zi, avand in vedere faptul ca acesta cale ferata merge in pierdere.

Ca intr-o tara normala acesta cale ferata ar fi fost fabrica de bani, e alta poveste.

 

Si bine ca acel unic tren cirucula Sambata si Duminica, ca altfel cam adio turisti care se se plimbe cu trenul (cu exceptia lunilor iulie si august).

 

Parte buna este ora de plecare din Oravita (11:15), ca nu e nevoie se se trezeasca turistu' cu noapte-n cap.

Iar cele 4 ore si 5 minute cat dureaza calatoria Oravita - Anina - Oravita nu sunt chiar un capat de tara, desi (ma repet) devine plictisitor pentru cine nu este ultra pasionat de trenuri.

 

Mai exista si varianta Anina (13:30) - Oravita (15:20) apoi cu un taxi (aproximativ 60 Lei) inapoi la Anina.

Pentru ca un bilet combinat tren-microbuz nu se poate la CFR Calatori.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cel mai bine e sa faci un drum cu trenul si returnul pe bicicleta, castigi si pe plan trenulistic, si biciclistic :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Traveller

 

Asta este varianta ideala, insa nu toata lumea este dispusa sau nu poate sa transporte bicicleta pana Oravita sau Anina sau sa parcurga distanta dintre Oravita si Anina pe bicicleta.

Ca tot vorbim despre cazul ideal: Oravita - Anina cu bicicleta in tren si returul pe bicicleta pe ruta Anina - Steierdorf - Bradet - Oravita, majoritatea pe plat si la vale (am povestit cate ceva despre drumul asta la inceputul topicului).

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Astăzi trenul care circulă pe această rută este format dintr-o locomotive diesel-electrica româneasca LDE125, seria 69-731250 CP, construită special pentru linia Oraviţa-Anina.

Locomotiva se deosebeste faţă de celelalte prin aceea că din cele 4 axe, cea dintâi şi ultima se înclină spre dreapta, respectiv spre stânga, permiţând intrarea locomotivei într-o curbă cu o rază mai mică. Vagoanele destinate transportului de călători sunt, de asemenea, prevăzute cu un dispozitiv de rotaţie; regula de bază este ca întotdeauna 2 din cele 4 axe să fie frânate."

 

Sursa informatiilor de mai sus, plus multe alte informatii interesante:

http://www.oravita-anina.eu/ro/index.php

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se înclină pentru că linia are supraînălţare... Pe principiul ăsta circulă cam toate vehiculele, chiar şi noi cu bicicleta ne înclinăm uşor la curbe, că altfel acceleraţia transversală necompensată ne dă jos din şa.

Osiile sunt fixe, cu atât mai mult la boghiurile Y25 Cs de pe vagoane, care sunt boghiuri de marfă. Rotirea boghiurilor e o caracteristică a tuturor boghiurilor, însă cât de mult se pot roti depinde de mai mulţi factori. Locomotivele, într-adevăr, sunt făcute pe comandă pentru linia Oraviţa - Anina, însă Uzinele 23 August au constatat că le-a ieşit o locomotivă bunicică, aşa că au mai produs câteva şi pentru industrie, ba chiar şi pentru CFR au fost multicele, vreo 30 de bucăţi, care erau mai mult decât suficiente pentru Oraviţa - Anina, chiar şi cu traficul de marfă de atunci.

Osiile sunt frânate manual de agentul de frână, care strânge frânele de mână. Fiecare vagon are frână de mână pe un singur boghiu, iar la compunerea trenurilor se aşează cumva vagonul în aşa fel încât boghiul cu frâna de mână să fie spre spatele trenului, pentru că altfel apar şocuri în tren şi rişti să ţi se încalece tampoanele. Mă gândesc că, totuşi, mersul ăsta înfrânat are consecinţe nu prea bune asupra bandajelor roţilor şi asupra saboţilor, care clar trebuie înlocuiţi mai des.
S-ar fi putut găsi alte soluţii, de exemplu nişte mici automotoare (mai ales că traficul de călători nu era deosebit de mare nici în anii '80), cu frână electrică sau chiar şi fără, acum ar fi putut merge în conducere simplificată, fără să aibă mai mulţi ceferişti decât călători şi fără suprapreţ (acum e 10 lei orice distanţă pe Oraviţa - Anina). Din păcate, acum, orice achiziţie de material rulant nu s-ar amortiza în cei 15 ani prevăzuţi de lege dintr-un tren pe zi cu 2 călători.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mă gândesc că, totuşi, mersul ăsta înfrânat are consecinţe nu prea bune asupra bandajelor roţilor şi asupra saboţilor, care clar trebuie înlocuiţi mai des

 

Si mie mi s-a parut ciudat faptul ca vagonul merge cu frana pusa / trasa, insa daca nu ma pricep n-am comentat nimic. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merg des in Resita, Anina.... este zona mea preferata din tara. Pacat ca a disparut linia ferata Resita-Anina, ar fi putut fi un obiectiv turistic de viitor. Cat despre muzeul din Resita: este superb! Sa vezi atatea locomotive in aer liber.... insa restaurarea lor lasa de dorit. Probabil nu sunt bani. O lucrare serioasa ar costa enorm. In orice caz: merita vizitat cu atentie daca ajungeti prin zona.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A existat vreodată linie Reşiţa-Anina? Eu nu am auzit să fi existat. Dacă s-ar fi putut construi o astfel de linie, probabil nu s-ar mai fi construit tronsonul Berzovia - Oraviţa (deşi ungurii au creat un păienjeniş de linii în tot Banatul şi, parţial, în Ardeal).

Share this post


Link to post
Share on other sites

@han

Intr-adevar, fosta cale ferata forestiera Anina -  Resita ar fi un obiectiv turistic, insa este vorba de investit foarte multi bani.

 

@Dr2005

A existat o cale ferata forestiera Anina – Mina Secu – Resita.

Gasesti aici mai multe detalii: 

http://www.ciclism.ro/forums/index.php/topic/15519-muntii-almaj-eftimie-murgu-cascada-bigar-anina-marghitas-valiug-iunie-2013/?hl=anina

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anunțuri din astea tot auzim în ultimii ani, din păcate... CFR nu e la prima tentativă de abandon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anunţurile nu sunt făcute de CFR... ci de tot felul de pseudo-ziarişti care n-au ce face.

S-a mai explicat care e situaţia... CFR Călători şi CFR SA trebuie să scape de pierderi, că la noi guvernul e FMI. În plus, Ministerul e Finanţe taie la greu subvenţiile pentru transportul de călători, direcţionând ce rămâne tot mai mult spre indicatorul călător-km. Curios lucru, după ultima fază din asta, a venit DNA şi i-a săltat pe toţi cei responsabili cu pachetul minim social.

 

Revenind la Oraviţa - Anina, există posibilitatea ca autorităţile locale să acopere diferenţa dintre încasări şi cheltuieli. Dar până acum nu au vrut, deşi ar avea de câştigat. Dar ce să ne facem când nici măcar o cazare nu găseşti în zonă? Ce turism să faci acolo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@BodoC

Mai postez odata o bucata din conversatia pe care am avut-o in iulie 2014 in halta (punctul de oprire) Ciudanovita cu revizorul de linie de pe tronsonul Garliste - Ciudanovita.

 

Bineînţeles că l-am întreabat de soarta căii ferate Oraviţa – Anina şi ce se aude despre închiderea liniei. Omu’ mi-a răspuns, zâmbind, că acelaşi lucrul l-a întrebat pe şeful său, iar răspunsul acestuia a fost: “Dacă mă mai întreabaţi odată de închidere, vă dau pe toţi afară. Când m-oţi vedea pe mine că îmi fac bagajele, atunci să va gândiţi la închidere”.

 

Banuiesc ca revizorul de linie este mai bine informat decat un ziarist de la Renasterea Banateana.

In plus, subiectul inchiderii caii ferate Oravita - Anina este unul bun pentru orice ziar, se poate folosi oricand este nevoie de umplut spatiul editorial.

 

CFR nu e la prima tentativă de abandon.

 

Am mai discutat pe topicul asta.

CFR (Calatori sau Infrastructura) nu este Armata Salvarii si nici nu face actiuni de caritate.

Este clar pentru toata lumea ca pentru a deveni obiectiv turistic, este nevoie de multi bani, bani pe care din pacate nu este nimeni dispus (la nivel local sau central) sa ii investeasca.

 

 

Dar ce să ne facem când nici măcar o cazare nu găseşti în zonă?

 

Exista cazare in zona, atat la Anina cat si la Oravita.

Concret, pensiunea 7 Brazi din Oravita (la iesirea spre Anina) este foarte OK (iulie 2004 - am stat doua nopti).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bun, şi dacă vine un autocar cu turişti, unde se cazează? Sau chiar şi un grup mai mare de biciclişti, să zicem 20 de inşi.

Unde mănâncă?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exista mai multe pensiuni si hoteluri in Oravita, dar si in Anina. De exemplu, langa Anina, chiar langa Lacul Buhui, este Cabana Buhui. Se pot face plimbari cu barca pe lac, se pot practica diferite sporturi, se pot face drumetii la Pestera Buhui, si multe altele. Daca iti faci rezervare din timp, nu va fi problema numarul mare de turisti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dr2005

Intre "o cazare" si cazare pentru "un autocar cu turisti" este o mare diferenta.

Cine habar n-are pe unde este Oravita sau Anina, daca citeste si pune botu' la ceea ce ai scris tu referitor la "o cazare", ajunge la concluzia ca in Oravita si Anina nu exista absolut nicio posibilitate de cazare.

 

Insa posibilitati de cazare exista, inclusiv pentru "un autocar cu turisti", cel putin in Oravita.

Concret, in Oravita, din cate stiu, hotelul Caras are 83 de locuri de cazare iar pensiunea 7 Brazi doar 28 de locuri de cazare.

 

Asadar, macar in Oravita "un autocar cu turişti" sau "un grup mai mare de biciclişti, să zicem 20 de inşi" are unde sa se cazeze.

 

La pensiunea 7 Brazi exista si carciuma iar mancarea mi s-a parut OK.

La hotelul Caras exista carciuma, insa nu stiu cum este mancarea.

 

In alta ordine de idei, doar intreb: incap 45 de insi in cele doua vagoane ale trenului Oravita - Anina?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand am hotarat sa merg la Oravita, cazarea a fost una dintre probleme.

Nu prea ai de unde alege. Adica in afara de 7 Brazi n-am avut ce sa aleg. Si acolo, desi conditiile erau bunicele, se vedea ca nu prea au dever.

N-as alege nicicand hotelul Caras, de fapt n-as alege hotel. Si aici s-au cam terminat optiunile de cazare in Oravita.

De mancat, in afara restaurantului de la 7 Brazi, care e renumit in zona, mai este o pizzerie in centru si cam atat.

 

Ar mai fi fost o varianta de cazare la Marghitas langa Anina, o luasem in calcul dat era totusi peste mana pentru ceea ce ne propusesem.

Putem sa mai vorbim despre accesul in zona, mijloace de transport, despre ce altceva mai poti face ca turist in Oravita.....O sa sa ziceti de teatru si farmacie. Sa fim seriosi.

Cine "pune botu" la cealalta opinie s-ar punea sa ajunga in Oravita si sa fie suparat pe ceea ce gaseste acolo. Eu am fugit repede si-am pus cortul la Cantonul Damian, mi s-a parut mai bine decat in Oravita.

 

Cine zice ca in Oravita sau in Anina sunt conditii pentru turism cred ca exagereaza sau e poet.

 

LE: incap cu siguranta mai mult de 45, verific si spun mai exact

LLE: 48 locuri pe scaune, sper sa nu gresesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
De exemplu, langa Anina, chiar langa Lacul Buhui, este Cabana Buhui.

Nu stiam despre aceasta cabana; pare a fi administrata de catre Ocolul Silvic.

Sunt vreo 4 km de forestier pana acolo, aproape la fel ca si pana la Marghitas. Eu n-am nicio problema dar unora s-ar putea sa nu le convina:

 

"Călătorul care reuşeşte să treacă peste tristeţea impusă de peisajul Aninei, jumătate industrial, jumătate cu oameni care nu mai ştiu să zâmbească, ajunge la o răscruce unde o placă informativă cochetă, din lemn, îndeamnă către lacul Buhui.

Cel mai important hop de trecut pentru turistul avid de pădure şi răcoare este drumul ce duce către ţintă... Cei care ţin la maşinile lor vor trebui să reziste, pentru că gropile durează peste un kilometru şi trebuie să dovedeşti veleităţi de şofer off-road ca să scapi cu şasiul întreg. Apoi urmează un drum pavat cu pietre."

sursa

 

Multumesc pentru pont, la tura viitoare in zona o sa iau in calcul si lacul Buhui.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.