gibonu

Calea ferată Oraviţa – Anina şi pasul Semmering

Recommended Posts

@crk

Ca sa nu discutam aiurea, nu a spus nimeni ca Oravita ar fi vreun mare oras turistic, care trebuie neaparat vizitat si trebuie stat minim o saptamana pe acolo.

 

Este doar un mic orasel, cu posibilitati de cazare si masa limitate.

 

Insa aceste posibilitati exista.

 

 

La 7 Brazi conditiile de cazare mi s-au parut OK, insa aici treaba este subiectiva, fiecare are anumite preferinte (din motivul asta postez poze din camera la povestile de tura).

 

Cat despre teatrul din Oravita, inaugurat in anul 1817, cred ca merita vazut. Sti sa existe, pe actualul teritoriu al Romaniei, vreun teatru mai vechi?

Insa fiecare cu preferintele lui.

 

L.E. La 48 de locuri pe scaune, turistii dintr-un autocar intra la limita in tren. Cu conditia sa nu mai fie si alti calatori.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In apropiere de Oravita este Manastirea Calugara. Pentru cine are masina sau pentru cine vrea sa urce cateva sute de metri cu bicicleta ar putea sa o viziteze. Sa nu uitam de numeroasele chei, lacuri si pesteri din zona.

 

Cand sunt grupuri organizate, CFR-ul suplimenteaza vagoanele de pe ruta Oravita - Anina. Vara trecuta am calatorit o data cu trenul intre Oravita si Anina (recomand calatoria!) si de inca doua ori am luat trenul spre casa din Oravita. Trenul spre Anina era compus dintr-o locomotiva si doua vagoane, dar mai era un vagon de rezerva in Oravita. Ca fapt divers, nasul mi-a spus ca multi biciclisti calatoresc cu trenul pe acolo.

 

Poate ca la Oravita nu exista atatea pensiuni si hoteluri ca pe Valea Prahovei, de exemplu, dar e bine ca exista.

Share this post


Link to post
Share on other sites
La pensiunea 7 Brazi exista si carciuma iar mancarea mi s-a parut OK.

 

Confirm. In 2013 acolo am terminat un tur mai lung. A fost chiar foarte ok si, daca esti fan cort, oamenii te lasa sa stai cu cortul in zona teraselor cu brazi si poti folosi o baie comuna. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
L.E. La 48 de locuri pe scaune, turistii dintr-un autocar intra la limita in tren. Cu conditia sa nu mai fie si alti calatori.

 

Imi cer scuze, credeam ca e evident. 48 de locuri pentru un vagon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am aflat de o pensiune noua la Sasca Montana si va zic si voua. Nu-i ieftina, dar e imbietoare.

http://www.rocker-s.ro/inn/biking.html

 

Mii de scuze da' e un fel dă noul Cărturești Carusel.

Sau "noua" Vamă Veche. ;)

Ca investitor, trebuie păstrate un pic proporțiile (nu bagi banii într-un Burj al Arab la Eforie Sud. De fapt poți să-i bagi dar ieși pe minus. Sau nu, dacă banii ăia sunt bani de albit :D)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vad ca au evaluari bune spre foarte bune (nota 8.4 din 10, din 44 opinii, pe booking.com; 4,5 stele din 5 pe tripadvisor si gogule, 5872 aprecieri pe fb).

Acu depinde ce adresabilitate si-au calculat ei. Preturile sunt mari (iar daca le-au pus asa bazandu-se pe un relativ monopol in zona, nu-i corect).

Cazari in zona se gasesc din ce in ce mai multe. In ultima vreme am avut ocazia sa caut si sa gasesc diverse variante, mai ales pensiuni.

Legat de linie, CFR n-a vrut si n-a putut sa mentina multe linii in circulatie. Asta e speciala, mai ales ca nu prea ai trafic local sa o sustina.

Turismul e singura ei posibilitate de subzistenta. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am vrut să merg în zona aia vara și erau ocupati toți pâna prin septembrie... Cerere mare, resurse putine ...

 

Nu cred că în cazul ăsta e doar vina CFR-ului, au ei bube multe dar nu cred că undeva în lume se poate face ceva fără implicarea localnicilor, dacă așteaptă să vina Partidul să le spună ce au de făcut ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@crk
Avand in vedere conversatia de mai jos
 

In alta ordine de idei, doar intreb: incap 45 de insi in cele doua vagoane ale trenului Oravita - Anina?


LLE: 48 locuri pe scaune, sper sa nu gresesc.

 
de unde ar fi trebuit sa deduc ca cele 48 de locuri se refera doar la un vagon?
 
Oricum, m-am linisit afland ca incap calatorii din doua autocare in trenul Oravita - Anina (sau din 3 autocare daca se ataseaza si vagonul suplimentar despre care vorbea @RobertS)
 
@Gold Special
Foarte tare pensiunea, multumesc pentru link.

@MaC®
Fara sa te superi, insa nu te inteleg.
 
Problema e foarte simpla: Iti place dai banu' nu iti place de duci in alta parte.
 
De ce trebuie sa ne intereseze "capra vecinului" (a investitorului in cazul de fata)?
Ce treaba am eu daca investitorul iese pe minus sau daca splala bani.
A facut pensiunea din banii mei?
 
In alta ordine de idei, la Berzasca exista pensiunea Ecaterina, in care s-au bagat 600.000 Euro (sau cel putin asta mi-au spus cei de acolo).

Plus ca proprietarul pensiunii ar fi primarul din localitate.
 
Privelistea asupra Dunarii de pe terasa carciumii pensiunii:

476.jpg

 

Mai multe poze aici: http://www.booking.com/hotel/ro/pensiunea-ecaterina.ro.html

Site-ul lor vad ca momentan nu merge.

 

Aici pretul unei camere duble este de 250 Lei / noapte si 170 parca era cea single (n-am stat, pentru ca mi s-a parut scump).

Insa am mancat si baut aici. Bautura a fost OK iar mancarea execeptionala. Plus personal foarte amabil.

Dar nu m-am gandit niciun moment ca daca ies pe minus sau daca spala bani.

 

Iar Berzasca, fata de Sasca imi pare mult mai izolata.

Share this post


Link to post
Share on other sites
nu cred că undeva în lume se poate face ceva fără implicarea localnicilor

 

Gandeste-te ca vorbim despre o zona nu prea dezvoltata, mai ales dupa inchiderea minelor de carbune si a prostiei de termocentrala cu sisturi bituminoase.

In zona asta nu umbla deloc cainii cu covrigi in coada. 

Cel putin Anina, pe la sfarsitul anilor '90 arata ca intr-un film de groaza.

Acum, din fericire situatia s-a schimbat (repet, camparativ cu sfarsitul anilor '90).

 

Implicarea localnicilor = multi bani care trebuie investiti, bani care nu exista.

 

Printre altele, vara trecuta l-am intrebat pe revizorul de linie daca  RegioTrans nu este dispus sa preai in exploatate calea ferata Oravita - Anina.

Raspunsul lui "Da ce-s prosti? Aici trebuie bagati o gramada de bani in sine, terasament, travese, material rulant, salarii ..."

(RegioTrans este prezent in zona, deservind liniile Oravita - Iam si Oravita - Berzovia)

 

Desi s-a mai discutat, adauga faptul ca din cei 4 insi care sunt tot timpul in trenul Oravita - Anina (2 mecanici, nasul si ciocanarul) nici unul nu are "patalama de drujbar".

Adica atunci cand cada o crenaga pe sina, trenul se opreste si se asteapta echipa de interventie.

Pe motivul ca unii sunt de la CFR Calatori si altii de la CFR infrastructura.

 

Asadar, pe langa bani de investit, ar trebui putin lucrat si la mentalitatea din cadrul CFR.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Desi s-a mai discutat, adauga faptul ca din cei 4 insi care sunt tot timpul in trenul Oravita - Anina (2 mecanici, nasul si ciocanarul) nici unul nu are "patalama de drujbar". Adica atunci cand cada o crenaga pe sina, trenul se opreste si se asteapta echipa de interventie. Pe motivul ca unii sunt de la CFR Calatori si altii de la CFR infrastructura.   Asadar, pe langa bani de investit, ar trebui putin lucrat si la mentalitatea din cadrul CFR.

 

Asta cred ca tine de organizarea muncii, impartirea responsabilitatii intre companii si proceduri standard de operare, nu de mentalitate. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Implicarea localnicilor = multi bani care trebuie investiti, bani care nu exista.

 

Pentru făcut proiecte care să atraga banii există consiliul local și județean, zdrențele alea care ar trebui să fie preocupate de bunăstarea celor care le justifică lor existența. Da' dacă cetățeanu' se mulțumește cu un mic și o bere in patru ani ....

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@Traveller

 

De orice ar tine, imi pare cel putin ciudat ca 4 insi sa stea in tren si sa se uite la un copac cazut pe linie pana vine echipa de interventie.

Cand cu o drujba treaba s-ar rezolva in cateva minute [parca era mai sus un raport cu o intarziere a trenului de 83 de minute din cauza unui copac cazut pe linie].

 

Imi cer scuze daca gresesc, insa este ca si cum in avion ar fi un insotitor de bord care aduce apa, altul mancarea, altul cafeau si altul alcoolul.

 

 

@@midan

Nu stiu in ce masura se pot implica autoritatile locale in ceea ce priveste calea ferata, nu este un domeniu pe care sa il stapnesc.

In plus, ar fi si pe langa subiectul topicului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Autorităţile locale au o portiţă în legislaţie prin care să se implice în transportul feroviar de călători. Însă buba e că ele nu se pot implica decât pe raza lor de competenţă, nu poate primăria Anina să subvenţioneze trenul ca să circule ăia de Oraviţa până la Ciudanoviţa şi invers. Trebuie să se pună toate autorităţile de acord... şi ştim că asta e imposibil în România.

 

Pe de altă parte, jumătate din Anina şi jumătate din Ciudanoviţa e oraş fantomă (ca şi alte foste zone miniere, gen Abrud, Almaşu Mare şi, desigur, localităţile de pe Valea Jiului)... ăia nu au bani nici pentru ei, d'apoi pentru calea ferată.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Imi cer scuze daca gresesc, insa este ca si cum in avion ar fi un insotitor de bord care aduce apa, altul mancarea, altul cafeau si altul alcoolul

 

Scuzele sunt acceptate.

De fapt e ca si cum insotitorul de bord ar pilota avionul. Nu are cunostintele tehnice necesare, nu a fost instruit si autorizat in acest scop, nu cunoaste normele de PM in domeniu.

Ca sa faca treaba la nivel profesionist si in siguranta Ii trebuie echipament de protectie, franghii sa lege copacul, utilaje sa-l ridice in asa fel incat sa nu-i cada-n cap si sa-l omoare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa vezi atatea locomotive in aer liber.... insa restaurarea lor lasa de dorit. Probabil nu sunt bani. O lucrare serioasa ar costa enorm.

 

Un adevarat paradis pentru cei fascinati de tehnica si cei care au crescut in gara printre si pe locomotive pe aburi (cum e la mine cazul).

Stie cineva dintre voi cite dintre locomotivele pe aburi existente la ora actuala in Romania mai sint in stare de functionera si daca, unde si cind se ofera “curse de nostalgie” cu acesti veterani vrednici?

 

Multumesc anticipat @};- .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@Frankhttp://www.zi-de-zi.ro/poftiti-in-vagoane-porneste-mocanita/ asta e functionala de un an, si vreau s-o testez anu asta. Poate asa, te momesc sa mai dai prin zona Sighisoarei ;)

 

Sigur inca functioneaza cea de pe Valea Vaserului si mai sunt cateva care merg prin tara, poate mai stiu baietii de ele.

 

 

L.E. Si de la Moldovita la Rasca in Bucovina stiu ca functioneaza una, cat despre Agnita - Sibiu...se tot incearca resuscitarea liniei de cativa ani, fara prea mult succes din pacate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aceasta stire ma bucura deosebit de mult - multam. Da, si ar fi inca un motiv pentru a ma reintoarce pentru citeva zile pe meleagurile unde am copilarit.

 

Poate intr-o buna zi am ocazia sa vad pe traseul Agnita - Sibiu o Mocanita re-nviata

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ca sa faca treaba la nivel profesionist si in siguranta Ii trebuie echipament de protectie, franghii sa lege copacul, utilaje sa-l ridice in asa fel incat sa nu-i cada-n cap si sa-l omoare.

 

OK, am vorbit eu aiurea. 

 

@Frank

Pe baietii astia cred ca ii cunosti deja: http://sibiuagnitarailway.com/friends/index.php

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bine-nteles ca-i cunosc.

Din moment ce am aflat de activitatile si initiativele lor n-am ezitat sa le public pe forumurile care sint accesate de oameni care-si doresc mult de tot sa poata afirma „Die Wusch fährt wieder „.

 

Vesti din Agnetheln - alte prioritati ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Stie cineva dintre voi cite dintre locomotivele pe aburi existente la ora actuala in Romania mai sint in stare de functionera si daca, unde si cind se ofera “curse de nostalgie” cu acesti veterani vrednici?

 

Sau, in principiu, ar trebui sa se mai ocupe de asta SFT CFR: http://www.turismferoviar.ro/Trenuri_de_Epoca.htm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un adevarat paradis pentru cei fascinati de tehnica si cei care au crescut in gara printre si pe locomotive pe aburi (cum e la mine cazul).

Stie cineva dintre voi cite dintre locomotivele pe aburi existente la ora actuala in Romania mai sint in stare de functionera si daca, unde si cind se ofera “curse de nostalgie” cu acesti veterani vrednici?

 

Multumesc anticipat @};- .

 

Mai sunt funcţionale 2 de cale normală: 231.065 şi Călugăreni. Ambele cu revizia cazanului expirată, care mai circulă ocazional, Dumnezeu ştie pe răspunderea cui, că eu n-aş semna pentru ele nici să mă plătească cu greutatea lor în aur.

Şi ar mai fi o mică locomotivă cu abur, singura cu revizia la zi, cumpărată/luată în comodat de primăria din Zlatna şi revizuită recent la Cluj.

 

Desigur, mai sunt cele de linie îngustă, pentru care criteriile de autorizare şi revizuire sunt mult mai relaxate. Deşi mi s-a întâmplat să stau lângă 762-209 şi să zboare capacul valvei de protecţie la 5m în aer, apoi să cadă alături, la 2 paşi de maşinile parcate (putea să cadă în capul cuiva, l-ar fi făcut praf).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.