gibonu

Calea ferată Oraviţa – Anina şi pasul Semmering

Recommended Posts

Multam

 

Ambele cu revizia cazanului expirată, care mai circulă ocazional, Dumnezeu ştie pe răspunderea cui, ...

 

Prin partile astea exista un "Kesselfrist" si organizatii si persoane care au grija sa fie respectat.

 

Deşi mi s-a întâmplat să stau lângă 762-209 şi să zboare capacul valvei de protecţie la 5m în aer, apoi să cadă alături, la 2 paşi de maşinile parcate (putea să cadă în capul cuiva, l-ar fi făcut praf).

 

Asa ceva cunosc din auzite / citite dar nu din proprie experienta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O veste buna:

 

CFR Călători informează că pentru călătoria de la ORAVIŢA la ANINA şi retur, există de acum posibilitatea de a cumpăra și ONLINE biletele de tren. Orice unitate de vânzare din țară, stație sau agenție de voiaj CFR, pune în vânzare bilete pentru această rută.

  

Este cea mai veche și cea mai spectaculoasă cale ferată montană din Sud-Estul Europei, cu peisaje fabuloase, 14 tuneluri, 10 viaducte, tăieturi în munte peste două treimi din întregul traseu (21 de kilometri).

 

Trenurile au în componență două vagoane (trei în sezonul estival) și circulă în fiecare zi după următorul program:

 

  • R 9695 Oraviţa pl. 11:15, Anina sos. 13:05
  • R 9694 Anina pl. 13:30, Oraviţa sos. 15:20
Sursa si mai multe detalii:

http://www.cfrcalatori.ro/presa/Bilete-de-tren-ONLINE-pentru-trenurile-Oravița---Anina-56/s-1/p-3

 

L.E. (25.03.2016)

 

Vad ca deja se poate cumpara biletul online pe bucata Oravita - Anina.

 

EhJxckImFk4gwODanYefwiNFSN6curZwEQTe6uT-

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

O veste buna (din 11.05.2018) legata de calea ferata Oravita - Anina:

 

"Având în vedere că în ultima perioadă solicitările de călătorie pentru aceste trenuri au crescut, este bine să vă asiguraţi din timp că mai sunt locuri disponibile pentru data călătoriei."

Sursa: https://www1.cfrcalatori.ro/comunicate/in-atentia-turistilor-care-calatoresc-pe-ruta-oravita-anina-si-retur/

 

Spun ca este o veste buna pentru ca acum cativa ani se punea problema inchiderii acestei cai ferate.

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am fost pe ruta respectiva acum doi ani in ceva zi de marti sau miercuri. Trenul era ocupat in proportie de circa 60-70% si doar 2-3 persoane aratau a navetisti. Din pacate Oravita este foarte departe de a fi un oras imbietor si asta vine din partea cuiva care in afara de curatenie si liniste nu isi doreste altceva. Ma uitam in zona garii si in afara de o pizzerie pe un colt de strada nu este nimic altceva unde ai putea minca. In pizzerie respectiva am stat 10minute, ne-am uitat in jur si restul clientilor erau bruneti si foarte bruneti, tv-ul era pe ceva post cu manele. Am plecat flaminzi evident.

Sper ca CFR-ul sa nu ajunga la concluzia gresita ca lumea vine pentru ca trenul circula cu doar 20km/h.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@JDM

 

Oravita nu-i tocmai o destinatie gastronomica [desi in 2014 se manca bine la pensiunea 7 Brazi].

In schimb, in Oravita gasesti niste lucruri interesante, care merita vazute daca tot ajungi acolo.

Ai aici cateva detalii:

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

"CFR Călători informează că, începând cu data de 15 decembrie a.c., va intra în vigoare noul Mers al Trenurilor 2019-2020, care va fi valabil până la data de 12 decembrie 2020.

 

Pentru prima dată în România, se va adopta modelul trenurilor turistice din Europa, urmând ca CFR Călători să opereze trenuri special comandate care să permită vizitarea şi călătoria pe ruta Simmeringului Bănăţean: Oravița – Anina și retur (vezi Anexa 2)."

Sursa: https://www.cfrcalatori.ro/comunicate/noutati-din-mersul-trenurilor-2019-2020/

 

Ramane de vazut ce inseamna "trenuri special comandate ..."

Conform anexei din link-ul de mai sus, raman 3 perechi de trenuri pe zi pe bucata Oravita - Anina.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm. Am o vagă bănuială. 
Ar putea spune că trenul circulă cu minim x călători, cu rezervare.
Programarea ajunge sub semnul întrebării.
După o perioadă ar putea să spună: Nu am avut solicitări, deci nu este economic să ținem personal in standby pentru un număr redus de turiști, deci pa și pu la gară.
După care vor băga linia în "conservare" iar "magneții" o vor săvârși-o. 

Apoi ne vom bucura de amintirea liniei Oravița-Anina cu pozele, filmările si povestirile de pe net.
Termen de implementare: Doi ani.

 

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@BodoC

Si mie mi s-a parut ambiguaa exprimarea "trenuri special comandate",

Insa, pe de alta parte, in link-ul pe care l-am pus mai sus apare o anexa cu cele 3 perechi de trenuri zilnice. Adica asta:

 

image.png.7d644b5e315b90b74c29d6573164141b.png

 

Pare cam greu de crezut ca acele trenuri, desi au stabilit un program, pleaca doar daca au un numar de x calatori. 

Azi, in extrasezon, vad ca circula doar un singur tren pe zi, respectiv 9595-9696.

 

In plus, s-au facut niste progrese pe linia asta in ultimii ani. Vagoanele si locomotiva par revopsite, plus ca exista de ceva timp posibilitatea achizitionarii online a biletului (am semnalat-o si in topicul asta). Asta raportat la anul vara lui 2014, cand la casele de bilete nu existau nici macar computere si imprimante si biletele se scriau cu pixul pe tipizat.

Pentru comparatie, existe trenuri Regio mai importante la care doar relativ recent se poate achizitiona biletul online, cum ar fi Bucuresti Obor - Constanta.

 

Ramane sa vedem in jurul datei de 15.11.2019 cum se prezinta mersul trenurilor pe calea ferata Oravita - Anina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai întâi trebuie efectuat un studiu de impact, de eficiență, se schimbă miniștrii...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pare ca avem o veste buna.

"Lucian Bode confirmă. Trenul Oravița-Anina nu va mai fi doar turistic, ci va circula zilnic"

 

image.png.82d3bbb7b9fb006d58ba66025c37eae6.png

Sursa (informatie si fotografie): https://clubferoviar.ro/trenul-oravita-anina/

 

Mai ramane de vazut daca ruta Oravita - Anina - Oravita va fi prezenta si in mersul trenurilor dupa data de 15.12.2019.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum adică, "nu va mai fi doar turistic, ci va circula zilnic"?

Asta făcea și pînă acum, circula o pereche zilnic, cu care călătoreau laolaltă localnici navetiști și turiști.

Dar asta după ce circulația s-a redus progresiv, de la 3 perechi de trenuri la 2 și apoi una singură.

 

E bine că l-au mai menținut încă un an, a fost o petiție online care a adunat 10.000 de semnături pentru a aduce la cunoștință celor de la CFR Călători că lumea își dorește menținerea circulației pe secția 925. CFR Călători își va menține, cel mai probabil, intenția de a o abandona. Doar o mână de pasionați care să tragă de ei în fiecare an nu va mai ajunge, dacă nu se întreprinde ceva concret. Greu de zis ce, că nu văd nici vreun operator privat să se înghesuie...

Poate o colaborare a Ministerelor de Transport și Cultură.

 

Să încheiem un pic mai optimist, cu un colaj video făcut din alte unghiuri decît cele obișnuite.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Traveller

Referitor la "nu va mai fi doar turistic, ci va circula zilnic" ai cateva postari mai sus comunicatul CFR Calatori, in care, cam evaziv,  in care se vorbeste despre "trenuri special comandate" si nu despre un tren care sa circule zilnic.

 

Cat despre operatori privati, din pacate nu se pune problema de asa ceva. In 2014, cand am stat de vorba cu un revizor de sina, l-am intrebat despre operatori privati iar omul mi-a raspuns ceva de genul "Ce-s prosti, sa vina si sa bage bani?"

Singura solutie este o implicare a statului, de la nivel local la nivel central. Adica o cobalorare intre primariile din Oravita / Ania, consiliul judetean Caras-Severin, ministerul Transporturilor / Culturii. Insa, in actuala organizare a RO, acesta colaborare nu este posibila, calea ferata fiind domeniu public al statului si administrata doar de ministerul transporturilor.

Adica, din cate stiu, o autoritate locala (primarie sau consiliu judetean) nu poate investi (chiar daca ar avea fonduri) in calea ferata.

 

Desi ma repet, daca acesta cale ferata ar fi fost intr-o tara precum Turcia sau Grecia, ar fi fost fabrica de bani. Insa in RO, este intr-o semiparagina.

 

Nu in ultimul rand, multumesc frumos pentru film. Foarte tare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"București, 10 decembrie 2019

 

CFR Călători informează că începând cu data de 15 decembrie 2019, pentru a răspunde cererilor pasagerilor/turiștilor și autorităților locale, va pune în circulație zilnic pe ruta Oravița – Anina o pereche de trenuri, după următorul program:

R 9695 Oravița (plecare 11:15) – Anina ( sosire  13:11)

R 9694 Anina (plecare 14:40) – Oravița (sosire 16:37)

 

Un bilet pe ruta Oravița – Anina costă 10 lei iar rezervarea obligatorie a locului 3.90 lei."

Sursa: https://www.cfrcalatori.ro/comunicate/program-circulatie-oravita-anina/

 

In plus, trenurile de mai sus apar si in mersul trenurilor ulterior date de 15.12.2019.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.