(!8Y_M

Bicicletele second-hand

Recommended Posts

Salutare!

 

Am dat o raita scurta in cautarea unui asemenea topic si nu am gasit nimic concret.. asa ca iata, deschid o discutie putin mai speciala...

 

Cu totii vindem si cumparam biciclete sh din diverse motive...  dar am cateva nedumeriri..

 

Ok.. ca vanzator.. ascunzi unele defecte... daca cumparatorul le vede.. spaga lui.. daca nu...le vede mai tarziu..

(eu 1 sunt de parere ca nu e corect.. dar din pacate se practica)

 

Acum.. din punct de vedere al cumparatorului... cum putem sa ne asigura ca ceea ce cumparam nu are probleme ascunse...ale caror revizii nu s-au efectuat.. furci, butuci pe duse... ax-uri.. pinioane (fortzate prin oarece metoda sa functioneze corect pt 2-3 ture) si trecand la problemele mai grave... cadru fisurat, indoit/indoit-indreptat (nu se indreapta perfect) cadru rupt-sudat-polizat-vopsit si ajungand la vesnica problema in romania... furatul... cum ai garantia ca nu te opreste careva pe strada si-ti zice ca biciclata pe care tu tocmai ai cumparat-o a fost a lui si i s-a furat.. normal.. acuzandu-te pe tine de furt...

 

cum va feriti de problemele de genul asta?

 

L.E. Sunt constient ca niciodata nu o sa stii 100% ce cumperi.. dar cum putem sa inclinam balanta in favoarea noastra cat mai mult?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cel mai bine ar fi daca ai putea sa mergi sa vezi bicicleta pe viu, sa faci o tura cu ea ca sa vezi daca totul functioneaza asa cum iti doresti, cu atat mai mult daca e o bicicleta scumpa. De la distanta nu poti fi sigur de nimic, pozele pot fi facute cu mult timp in urma si ce ai cumparat sa nu semene deloc cu ceea ce ai vazut in poze ( asa am patit eu cu o motocicleta: am fost degeaba de la Brasov la Cluj din cauza unor poze exceptionale si cand am vazut motocicleta pe viu credeam ca sunt la camera ascunsa ). Te mai poti orienta in unele cazuri si dupa firea vanzatorului: daca vezi ca e deschis la vorba, ca este intr-adevar pasionat, atunci e destul de clar ca a avut grija de bicicleta

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tepe s-au dat si la noi si in danemarca... acum 1000 ani si peste 1000 ani, important e sa nu cumperi nimic doar din enutziasm, iar cand un produs are un pret prea mic e clar ca e ceva gresit cu el.

Oricum situatia in care vezi cu ochii tai exact ce cumperi e de preferat, daca mai ai si pe cineva care sa se priceapa si sa poate da o fuga cu tine e si mai bine.  

Eu am cuparat si am vandut pe net si nu am avut parte de "oameni neseriosi", depinde cum iti mai e si norocul acum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Despre asta s-a mai scris pe aici si probabil o sa se mai scrie. Si la o bicicleta noua pot fi o gramada de defecte, nea gigi de la scularie a venit mahmur la munca si nu a montat ca lumea nu stiu ce, am vazut si prin bucuresti o gramada de mecanici de biciclete care au montat gresit sau incorect piese => o abrambureala, soc de ce nu merge bine o piesa absolut noua.

 

La bicla veche cele mai concludente sunt pozele care le ceri tu, a anumite detalii, vezi daca omu iti face exact acolo unde vrei tu si nu se codeste, te uiti si la data cand sunt facute pozele, vorbesti cu el la telefon, vezi cam ce idee are despre ce vinde sau despre biciclete si mecanica in general.

 

Cea mai buna chestie e proba la locul faptei, nu trebuie prea mult timp, vezi pe viu uzura pieselor, poti incerca transmisia sa vezi cum schimba, furca, eventual, jocul in axe al rotilor, franele ce viata mai au si cum tin si multe alte lucruri, tot nu ai cum sa vezi nici daca te apuci sa o demontezi pe toata.

 

O alta chestie buna e si feedback-ul, eu unul consider a ar trebui dat dupa fiecare tranzactie, ii poti intreba pe cei care au cumparat de la uzerul respectiv, o parere mai amanuntita, etc.

 

Daca nu poti ajunge sa vezi bicla live, cel mai bun mod de a face o proba virtuala sunt filmarile live, mai toti avem un cont de mess, skype, etc in care se poate fece o conferinta video si poti sa-l pui pe om, sa-ti faca cateva probe in casa cu ea, sa vezi uzura cat de cat reala a pieselor, in genereal a transmisiei, cum lucreaza furca, jocul din butucii rotilor, il pui sa schimbe pinioanele si foile si daca nu merge sau da semne de oboseala atunci e clar ce fel de bun isi vinde fiecare si da mult de gandit. daca ai vreun cunoscut in orasul din care se vinde bicla ii poti cere sa testeze el bicla in locul tau, sau chiar poti apela la vreun uzer mai cunoscut si care are cateva cunostinte sa te ajute, cred ca multi de pe aici ar face chestia asta.

 

Multi de la care am mai cumparat, nu scriu eventualele "dereglari" in anunt ca altfel nu mai suna nimeni, dar la telefon iti spun absolut tot, micile imperfectiuni care le are bicicleta, sau ce i se pare lui ca ar trebui inlocuit si atunci iti poti face o idee de cam cat te-ar mai csta un eventual up-grade.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cel mai important pentru mine e sa plec de la premisa ca piesele sunt uzate! Asta se vede si din poze (un cadru zgariat sau revopsit e imposibil sa aiba piese in ”stare exceptionala”) si o poti si deduce din vechimea lor (cu exceptia cazului cand sunt NOS, dar eu n-am intalnit asta inca!)

 

O greseala frecventa (pe care am facut-o si eu) e sa cumperi din entuziasm si sa te ”auto-orbesti”, adica sa speri ca totul e Ok! Daca pretul e mic, nu e o problema. Daca pretul e mare, regretele sunt si ele mari.

 

In majoritatea cazurilor, la banii pe care ii cere vanzatorul trebuie sa mai adaugi si pretul pieselor pe care le vei schimba imediat: camere, cauciucuri, cabluri si camasi, saboti, pinioane, mansoane/ghidolina, sa, ceva pe la amortizoare etc. Mai pui ceva si pentru manopera. Se aduna!

 

 

Iar cand e vorba de biciclete mai vechi de 10 ani, cu piese originale, situatia e si mai clara: totul e uzat! Aici intra in functiune ideea introdusa pe acest forum de userul Hayvelo ~O) : ”cand cumperi o bicicleta mai veche de 10-15 ani, cumperi de fapt un cadru”! Daca speri altceva si platesti altceva, e greseala ta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pe partea de uns gresal inlocuit bile/rulmenti camere si cauciucuri (daca e nevoie) oricum se face..  era din oficiu inteles:P

 

ma refeream in mod special cum sa nu luam tepe grave (ceva ce ar scapa ochiului) si mai ales cum sa ne ferim sa cumparam biciclete furate

 

EX. Mi s-a pus pata pe Umf Duncan... am gasit bicle si la 3500 si la 8200... in functie de folosinta... sunt constient.. dar totusi.. e mult prea mare diferenta...

ceva nu e ok la toata povestea asta...

 

Sincer.. cea mai mare teama a mea.. nu e sa iau bicicleta cu oarece stricat.. pt ca o sa `belesc` bine ochii... dar nu vreau sa ajung in situatia sa iau una furata.. mai stau si intr-un cartier minunat... nu mai conteaza ca sunt `alb`... o sa fie o oarecare jena daca ma opreste careva:P

 

Acum multi ani.. cand am dat pe o bicicleta noua cat era un scooter bun sh... mi s-a incredintat o carticica.. cu revizii si etc... in ea are scrisa seria de la bicicleta.. din pacate nu toti pastreaza cartea aia... care practic e justificarea ca bicla nu e furata.. iar de vr-un site unde sa inregistrezi seriile bicicletelor furate.. in nici un caz nu vine vorba:))

 

deci.. cum stim ce si cum? poze vechi pe bicicleta? facturi? sa cerem factura pe ea?

Share this post


Link to post
Share on other sites
mi s-a incredintat o carticica.. cu revizii si etc... in ea are scrisa seria de la bicicleta.. din pacate nu toti pastreaza cartea aia... care practic e justificarea ca bicla nu e furata.. iar de vr-un site unde sa inregistrezi seriile bicicletelor furate.. in nici un caz nu vine vorba:))

carticica aia e vax, o tii numai cand ai luat bicla de noua, pe cea a sotiei nu am primit niciuna, desi am luat-o de la magazin de noua, dar in reviziile lor nu prea intra nimic, nici macar reglatul de frane pe janta, in ea scrie ca e obligatorie o revizie la 50 de km altfel iti pierzi garantia. asta din cauza ca cablurile se mai lasa si nu mai schimba bine si te mai lasa franele si e posibil un eventual accident.

 

seria bicicletei, de fapt doar a cadrului, in rest nu mai e trecut nicio serie, nici macar a furcii, la unele sunt si asa ceva, e trecuta pe garantie, important este bonul de casa, pe ala se face garantia, evident si hartia aia, desi aia se face usor la o imprimanta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cel mai bine pentru atunci cand se cumpara o bicicleta sh (ca de altfel orice produs sh) este sa faceti un contract de vanzare-cumparare de mana in care sa fie obligatoriu specificat modelul de bicicleta, culoare, serie cadru si si mentiunea cum ca vanzatorul declara ca bicicleta este proprietate persolana si ca nu face obiectul a nici unui fel de gaj. A, si bineinteles toate datele cumparatorului cu serie si nr de buletin etc. Daca aveti un astfel de contract, atunci in eventualitatea dovedirii ca bicicleta este furata si este revendicata de proprietarul acesteia, tu iti recuperezi paguba de la cel care ti-a vandut bicicleta, iar vanzatorul nu are de cat sa dea el mai departe explicatii de unde o are.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu este deloc atât de simplu. Te poţi constitui parte civilă în procesul penal legat de furtul bicicletei şi cere daune în valoarea sumei plătite. Însă asta presupune ca vânzătorul să fie inculpat sau cercetat pentru înşelăciune, deci să se dovedească că el este hoţul sau măcar că ştia că bicicleta e furată. Dacă la rândul lui este de bună credinţă (a cumpărat bicicleta tot la SH) atunci poţi să-l dai personal în judecată, pe baza contractului, pentru că cine face un asemenea contract se presupune că are dreptul să vândă bunul (ori dacă e furat sau nu ştii de unde provine n-ai dreptul să vinzi mai departe). În ambele cazuri procesul poate dura ani întregi.

 

Să faci un asemenea contract ca vânzător e o idee proastă dacă nu eşti sigur 100% de provenienţa bicicletei şi a tuturor pieselor de pe ea. De fapt vânzarea în sine e o idee proastă în asemenea condiţii. Dar asta nu înseamnă că nu se vând mai departe piese cu origine incertă la SH, sau că toţi cei care o fac sunt hoţi sau plasatori. Sigur, într-o lume ideală toată lumea ar refuza să vândă şi să cumpere fără acte complete care să urmărească traseul oricărei piese, şi toate piesele ar putea fi identificate unic. Dar nu e o lume ideală.

 

Dacă vânzătorul e primul proprietar, cereţi factura. Dacă şi el le-a luat la SH, vă asumaţi riscul şi tot ce decurge din asta. Chiar şi cu contract, nu e garantat că vă veţi putea recupera banii. Şi nu presupuneţi că toţi cei care refuză să facă contract sunt hoţi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

deci pana la urma cea mai sigura si viabila metoda e sa cumperi de la cunostinte si sa ai certitudinea ca este `prim proprietar` sau daca iei de la necunoscut sa-ti dovedeasca printr-o factura ca bicla a fost a lui....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu cand am vrut sa iau in toamna asta o bicicleta sh, vanzatorul mi-a zis ca ii sigur pe provenienta acelei biciclete si a acceptat sa facem contract de vanzare-cumparare, dar fiindca nu m-am inteles ca el la pret am optat sa iau o bicicleta noua cu factura si tot ce ii trebuie. Cred ca asta a fost alegerea corecta si ii si recomandarea mea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.