danstoe

Scurtare ghidon carbon!?

Recommended Posts

Salutare

 

Simt nevoia sa scurtez un ghidon Ritchey WCS UD Carbon Rizer de la 660mm la 620mm dar, inainte de a face vreo prostie si, in speranta ca exista persoane cu experiente anterioare in acest sens, intreb daca exista scule speciale pt aceasta operatiune, or se poate executa cu o panza obisnuita?

 

Multumesc

post-3549-0-01424300-1356171382_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am taiat pentru cineva un ghidon carbon cu o scula care seamana cu cea care tai tevi la instalatile de apa .Are o rola de otel si doua bucsi rotunde in care se aseaza conducta ,se roteste fara apasare mare si ea face o urma perfecta .Eu scula o am in aviatie si tai cu ea orice material .Dupa care am folosit un saiber si pila si a iesit perfect .Daca esti prin Bucuresti i-ti tai cu placere ghidonul ,dar nu o pot imprumuta din pacate .

Intreaba instalatori si precis au o scula de genul asta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu tijă de şa de carbon şi gât de furcă de cursieră am tăiat cu succes cu pânză normală de bomfaier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai va intreb si eu daca ati tratat cu ceva (lac,sau alte halea) capatul taiat? Intrebarea mea e pur ipotetica, ca nu am inca de taiat nici un carbon, dar va' sa vina...

 

@buchter: ce-i ala " saiber"?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt curios daca imi mai aduc aminte bine, insa in principiu saibar este o unealta de mana folosita pentru indepartarea bavurii sau mizeriei, ramasitelor de garnituri de pe piesele metalice. Are o forma asemanatoare cu o surubelnita doar ca tija are de obicei trei muchii destul de ascutite. Aka debavurator manual.

 

In alta ordine de idei sunt si eu curios daca se "sigileaza" cumva taierura, stiut fiind ca una din cele mai mari probleme ale materialelor comozite o reprezinta "igrasia". 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Orice rasina sau gel inchide taietura. Merge si prenadez la o adica sau nimic, sau un varf de buric de dejt  de vaselina.

Toata tarasenia este sa fie taia drept ca sa se aseze scaunul la nuca cum trebe. Poti sa o tai si cu briceagu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am un truvativ Noir T30 pe care zice clar do not cut. Si o tija T40 cu niste intarituri pe interior pe planul de flexare care sunt lipite, si o taiere nu stiu ce efect ar avea asupra lipiturii.

Eu inclin sa cumpar piesele pe marime si specs-urile de care am nevoie, insa la ghidon e mai greu...

Eu as taia cu "scula de tevi", si as aplica ceva poxipol pentru sigilare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

taiati oameni buni orice, carbon sa carton, nu are nicio importanta.

 

sa vezi ce taia mecanicul lui contador la bomfaier din furca lui de nu avea aer si nu mai avea nicio greata, si voi sa ardeti in ... ca nu merge taiat si sfaturi de habarnisti cu titlu de ingineri.

normal ca zice "nu taiati" (scuze de exprimarea in romana), de ce sa nu cumparam altul si sa ne folosim de cel vechi. de ce e mai greu sa iei un ghidon pe masura, acum se gasesc mai pe toate lungimile, doar sa stii sa citesti.

eu mi-am luat ghidonul de 685 mm, tocmai ca sa pot taia din el in fericire dupa cum mi se scoala neuronul.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu am vrut musai ritchey si musai wcs si musai low rise. se intampla ca  fix modelul asta sa fie numai la lungime de 660mm. eu am folosit pana acum flat de 580 mm si mi se pare ca stau in spagat pe asta nou, asa ca tre' sa mai iau din el, so ..., zic sa ma informez. n-am eu treaba cu mecanicul lui contador ca nu ma compar nici cu ciclistul si sigur nici cu situatia respectiva. multumesc, inca o data, recomandarilor bazate pe experiente proprii 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prima recomandare ar fi sa-i dai 2 saptamani sa te obisnuiesti cu el. Dupa aia testeaza un 620 comparativ si o sa vezi ca ramai la 660.

Daca totusi trebuie taiat, doar faci semn la rotund cu taietorul de tevi, ca ghidaj pentru bomfaier... de preferinta unul cu dintii cat mai fini.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Prima recomandare ar fi sa-i dai 2 saptamani sa te obisnuiesti cu el. Dupa aia testeaza un 620 comparativ si o sa vezi ca ramai la 660.

:) ok, why not

Share this post


Link to post
Share on other sites

(+) Hipopotanu!

Singura grija e sa nu cumva sa tai prea mult; sa pui la loc e mai greu!

Eu am taiat tot: tija de sa, capetele ghidonului (dadeam cu genunchii in coarne, am scurtat cu 8mm), tija portbagajului de cursiera (era mai lunga decit necerar pt.suportul de geanta si geanta si in plus, fiind asa lunga, marea cuplul asupra tijei de sa).

Share this post


Link to post
Share on other sites

La multi Ani!

 

gata, rezolvat. l-am adus la 62. imi era prea lat si din punct de vedere estetic ar fi aratat caraghios de disproportionat cu marimea mica a cadrului meu. am folosit o panza bomfaier cu dintii marunti, la inceput pentru test taind 1 cm, apoi pana la dimensiunea dorita. ghidonul asta s-a comportat foarte bine. are o structura foarte densa, mai dura decat cea a gatului de aluminiu al unei furci, de exemplu. atentie, trebuie taiat total, pana la capat, altfel riscati sa exfoliati stratul de rasina/lac de la exterior. apoi neavand saber am folosit o pila rotunda fina pentru indulcirea muchiilor. alt gen de risc post-taiere nu anticipez, nici nevoi speciale de mentenanta. arata ca de la mama lui :)

 

multumesc tuturor pentru ajutor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marginile se pot slefui si cu o bucata de smirghel, si in interior si in exterior.

Saberul nici nu cred ca-i indicat la carbon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca este ascutit bine e indicat la orice. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now