split3r

Cadre din titan

Recommended Posts

S-a mai postat despre rusii de la Triton Bikes. Am citit tot topicul ala si am studiat toate pozele.

Pentru Rusia e ceva nemaipomenit, tot ce am vazut de la ei e mare, greu si urat, dar Triton e la standare internationale. Tipul e un profesionist, cadrele sunt superbe si materialele foarte bune.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am inteles ca titanul rusesc folosit in aviatie (tot dasta il foloseste cica si rusu') ar fi cel mai bun, da' acu' na, cine stie!

 

Uite una de sezon

Triton-Bikes-December-2012-34.jpg

 

Asta place la mine  =P~

Triton-Bikes-September-2012-48.jpg

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Titanul se prezintă și el în diferite grade. Funcție de asta este folosit colo-colo, dar cel mai folosit în ale cadrelor de bicicletă este cel de gradul 9 [3Al-2,5V] conform celor spuse aici:

 

3AL-2.5V An alloy consisting of 3% aluminium, 2.5% vanadium, and 94.5% pure titanium. Also known as grade 9, is easily formable, excellent corrosion resistance and superb fatigue life make 3AL-2.5V the most used titanium when making a frame. 3AL-2.5V typically has an ultimate tensile strength of 900 MPA. Applications for Ti3Al2.5V are Aerospace, Chemical Processing, Medical, Marine, Automotive industries etc.”

 

Șopârla stă în sudură ;) Sunt niște examene ușor grele pentru meseria asta iar experiența se capătă of course în timp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da frumoase si trainice dar ce facem cu preturile la ele cine i-si permite sa cumpere titan .Ce i-mi place mult la titan este faptul ca tevile  se apropie de dimensiunile la otel ,nu ca la carbon si aluminiu care arata ca niste burlane .

seara faina

Share this post


Link to post
Share on other sites

Superba @krazyeone

Sa o stapanesti si plimbi sanatos. O mica recomandare ar fi colier tija sa rosu, sa fie si mai asortata. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi mult,

deja am plimbat-o ~1000 km , in fiecare weekend ies cam 100-150 km 

 

Singura problema reala este ca fata de cadrul vechi acum geometria este diferita, TT inainte era 58 cm la cel de titan este 57 , cu toate astea ating cu varful piciorului roata fata in unele momente si nu imi place deloc acest lucru, este posibil sa fie si din cauza furcii dar si din cauza ca port 45-46 la picior

Cat despre pret am avut un mare noroc, pe langa ca am gasit cadrul nou + furca de carbon , cu garantie, am platit pretul din contabilitate in plus am mai si negociat un pic

Eu nu prea mai vreau sa aud de carbon, cand o fi vremea si banii necesari am sa schimb si cadrul de la MTB , nu ma intelegeti gresit , cabronul este extraordinar ca si material, dar este doar un plastic, am reparat cadrul vechi si am vazut cum se face carbonul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca toti preferam titanul deoarece este mai aspectuos, mai rezistent, trainic...dar cu siguranta carbonul este peste titan ca si proprietati pentru ca el se foloseste la marile tururi si sigur nu din cauza greutatii deoarece producatorii pot face biciclete sub greutatea admisa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cei din marile tururi isi permit sa dea de pamant cu biciclete de 10.000$, pentru ca mai au in permanenta 4 pe masina

Nu contesta nimeni calitatile carbonului, la MTB am carbon , iar cursiera am cumparat-o SH tot de carbon ,  dar din punctul meu de vedere rezistenta in timp, frumusete, etc prefer metalul, chiar si aluminiul 

 

Carbonul este foarte sensibil, poti distruge un cadru doar ca a cazut lantul sau ca nu ai strans un surubul de la tija de sa mai bine, sau sa il lovesti si sa stai cu intrebarea....oare sa crapat? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta am zis si eu dar daca sti cum sa ai grija de el va tine bine fara probleme si un cadru de carbon. Exista biciclete cu cadre de carbon facute de multa vreme si functioneaza si in ziua de azi. Si eu prefer metalele dar in nici un caz nu prefer aluminiul. Titan nu am avut...e inca in visele mele dar la mine din ce am avut otelul este pe primul loc, urmat de carbon si pe ultimul loc este aluminiul din cauza ca e prea rigid...desi la un FS probabil nu conteaza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niciodata cand faci comparati de materiale nu este bine sa compari cu cele de concurs .Acolo este altceva nu conteaza cat tine in timp si cum lucreaza timpul cu ele .Acolo conteaza calitatea ,reclama si in ultimul rand durabilitatea .Noi amatori intodeauna ne intereseaza sa tina cat mai mult ,iar cu performantele mai putin .Corect ca materialele de carbon pentru concurs sunt cele mai bune si aici nu este vorba de greutate pentruca la 6800 gr sunt biciclete de otel ,titan ,aluminiu .Sunt alte probleme de unghiuri de aerodinamica si nu in ultimul rand de reclama care aduce multi BANI .Titanul este cel mai bun si care tine 9 vieti dar este scump ,Aluminiu rigid si clar are nevoie de furca carbon si ramane otelul care este relativ ieftin si daca ai grija de el si nu il ti in zapada tine si el o viata de om 

Dar oameni i-si dau cu parerea si in functie de  cat au portofelul de mare .Daca este mic vrea nu vrea prefera otelul ,daca este mare doreste carbon ,sunt insa si oameni foarte pragmatici care sunt foarte echilibrati si stiu ce anume trebuie la cerintele lor .Eu unul daca as avea portofelul gras  :)) as merge pe otel dar un master x light Colnago care cantareste in jur de 7 kg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Norocul meu a fost ca nu am dat o avere pe cadrul de titanium, nu a fost ieftin, in mod normal nu as fi dat atata pe un cadru dar exact cum spui tu l-am luat sa il tin si imi place de nu mai pot :)

Cred ca este usurel (1180 gr)  pentru un metal si as putea face bicicleta usoara dar momentan ma multumeste asa cum este , nu ma ajuta cu nimic ca are bicicleta 1 kg mai usor daca eu cantaresc o tona

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa este si eu m-am convins cu greutatile astea cand am avut o bicicleta de 8500 gr ziceam ca o sa merg ca un supersonic .Dar nu, tot cam in acelasi timp am ajuns dar cu un efort mai mic si la deal intradevar vizibil simti diferenta .Dar asa este 1 kg la nivel de amatori nu ajuta mare lucru si pentru 1 kg bagi bani foarte multi

Nu conteaza cat ai greutate dar daca ai un titan asa usor merita in timp sa o faci usoara mai ales ca un cadru de titan merita cu prisosinta asa ceva

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci probabil daca bagi mana adanc in buzunar :)) si poti castiga la roti  la sea  etc ca in final sa cobori sub 8kg .Acuma nu stiu daca merita mai ales ca pentru un kg cel putin trebuie o investitie de 10-15 mil

seara faina

Share this post


Link to post
Share on other sites

rotile sunt greute au 2 kg , acolo cred ca ar fi castigul real, dar prefer cu banii de roti sa fac ture concursuri etc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Greute la 2 kg ? Poate fara cauciucuri si atunci sa inteleg ca rotile sunt la 2800  gr  ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.