Recommended Posts

Salutare și mulțumesc că m-ați primit pe forumul domniilor voastre.

 

Pe scurt, sunt un biciclist relativ începător: acum 3 ani, pe când lucram în Franța, m-am urcat pe o bicicletă și nu m-am mai putut da jos :) Oriunde merg, merg pe țoacla mea, și n-aș da minutele astea de libertate și bucurie nici pe 10 merțane cu volane de aur. 

 

Sunt bucurnu mi se bucureștean și nu merg decât pe SSP, că e un oraș extraplat și mie îmi plac lucrurile simple. Dar adevărata revelație am avut-o când am dat o tură pe o fixed gear. Toată bucuria pură a mersului pe 2 roți ridicată la pătrat. În fine, mi-e greu să explic, cert este că am rămas cu un pitic pe creier și nu mai dorm bine noaptea gândindu-mă cum să fac să am una din astea.

 

Nu poci să-mi cumpăr una: alea noi sunt în afara bugetului meu, chiar și alea low end, gen Create sau Schwinn Cutter. Iar  cei care vor să-și vândă fixie-ul pe net sunt foarte rari în Ro. Hipstereala mă lasă rece, nu vreau cadru vintage și șa din piele de papagal.

 

SIngura soluție e să-mi fac eu una. Așa că m-am hotărât să-mi transform una dintre cele 2 ssp-uri ale mele. Problema e că sunt un noob total în ceea ce privește mecanica. De abia dacă sunt în sare să-mi schimb camera... Dar înapoi nu mai dau, așa că de asta m-am înscris aici.

 

Bicicleta e un roadster Giant, single speed, de dată incertă (probabil anii 90), mare și cu cadru de aluminiu.  Genul de bicicletă cu care se merge la țară la cârciumă. În bugetul meu, nu prea îmi permit decât să fac roata din spate. O roată de spate gata făcută, fără cauciucuri, la Decathlon e vreo 350 RON, mult prea mult. Așa că mă gândesc să păstrez roata mea.

Cam ce am de făcut, în termeni super-simpli? Îmi imaginez că trebuie să pun un pinion fix.  Înțeleg că trebuie să schimb și butucul, ca să fie unul din ăla cu filet de lock-ring, că altfel mi se deșurubează pe drum. Am ochit butucul ăsta: http://emmeduesport.ro/product_info.php?cPath=119_127_43&products_id=1375

O fi bun?

Și ce pinion fix se potrivește la el? Cu câți dinți?

Și, să nu râdeți, dar cum înfig spițele în butuc? V-am zis că sunt tâmpit...

 

Mulțumiri anticipate.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Salutare [...

...] cum înfig spițele în butuc? V-am zis că sunt tâmpit...

 

Mulțumiri anticipate.

 

Salutare.

De preferat cu o mana care a mai facut asa ceva macar o data.

Mai bine trateaza cu Lucian

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din start i-ti pot spune ca daca nu ai simt mecanic ,nu ai tangenta cu ea este greu si prin intermediul acestui forum este dificil .Si in fond toata treaba ca sa i-ti faci o fixie este doar roata de spate si asta nu te costa prea mult .Ce trebuie sa faci tu este sa cumperi un butuc cu filet ,niste pinioane de 14,15,16 un ring lock si un lant mai gros si in functie de angrenajul care il ai si muschi de la picioare .Un prieten priceput si cu bere multa se poate face rapid.Apoi bicicleta fixed gear nu este chiar asa de usor de manuit .Cei care au practicat ciclismul pe velodrom stiu despre ce vorbesc ,iar in orasul BUCURESTI dupa mine single speed este bicicleta ideala.In Franta unde ai pomenit acolo da se poate merge cu asa ceva dar la noi e periculos.Am avut un coleg care a facut asa ceva si dupa cum se stie lantul la fixie trebuie sa fie bine intins si nu stiu cum a bagat degetul sa regleze dar era sa ramana fara deget [l-au operat cusut ] Deci pe langa mecanica trebuie sa sti sa franezi cu ceva care nu are frana etc

Bafta si daca i-ti doresti neaparat apeleaza la cineva care stie sa infiga spitele in butuc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Puțină (sau mai multă) mecanică a bicicletei este folositoare oricărui biciclist, și toți încep de undeva.

 

În legătură cu fixie-uri, internetul e plin de resurse folositoare, de ex : http://sheldonbrown.com/deakins/how-to-fixed-conversion.html - aici ai un articol despre transformarea unei biciclete mai vechi în fixie. Despre construitul unei roți, este o operație mai complexă, o artă, și este nevoie de puțină experiență. Dacă te interesează citește mai mult despre asta, roata din față este ceva mai ușor de construit (la început), pentru că nu te încurcă pinionul(-ele).

 

Butucul pe care l-ai ochit tu mi se pare cam scump (LE, nu e chiar așa scump dacă compari cu prețurile de pe bike-components.de (dar , cei drept acolo existând mărci cu renume). Există și posibilitatea unui butuc flip/flop, adică și freewheel și fixed, schimbarea între cele două variante se face întorcând roata.

(http://www.montaguebikes.com/folding-bikes-blog/2012/06/the-flip-flop-hub-fixed-vs-free/)

 

Mai există posibilitatea unor "fixie conversion kits".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bececlist Incepator: Dar Giant-ul tau SSP ce butuc spate are? De ce zici ca iti trebuie alta roata? Ce frana pe spate ai? La maneta sau la pedala?

 

In alta ordine de idei, asta e bicla mea urbana cu o singura viteza (care poate deveni fixie doar cu montarea unui simplu pinion de velodrom:

 

Favorit Special

 

post-10090-0-50896900-1357424834_thumb.jpg

post-10090-0-01421200-1357424840_thumb.jpg

post-10090-0-54617400-1357424845_thumb.jpg

post-10090-0-55358200-1357424861_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mai bine trateaza cu Lucian

In situatia de fata nu e o idee prea buna. Transportul rotii dus-intors ar mari cu cel putin 50 lei investitia.

Cea mai simpla solutie e schimbarea butucului spate, in cazul in care cel actual nu permite pinion fix. Cumperi un butuc si un pinion pentru FG si le duci impreuna cu roata la un atelier din apropiere. Ca sa mai economisesti vreo 10 lei poti sa demontezi singur spitele, asta e chiar usor. Iti trebuie si o spitiera (cheie de nipluri) pe care daca ar fi sa o cumperi tot acolo ajungi, dar poate gasesti de imprumutat una.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca vrei si stai in bucuresti (sunt pe telefon asa ca nu pot vedea unde stai) pot sa te ajut cu un nr. de telefon al unui baiat care are atelier si se pricepe foarte bine.Sta pe langa Lidl din berceni si,nu mai stiu care sunt tariferele la el,dar o spitare e in jur de 15-20 lei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si totusi, butucul vechi de ce nu se preteaza pentru fixie? Are torpedou?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ca sa mai economisesti vreo 10 lei poti sa demontezi singur spitele, asta e chiar usor. Iti trebuie si o spitiera (cheie de nipluri) pe care daca ar fi sa o cumperi tot acolo ajungi, dar poate gasesti de imprumutat una.

La noi spitele se demonteaza cu sficul :p

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, dar sficul e mai scump decat cheia de spite, plus ca nu-i util si la centrat :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dap, e butuc cu torpedou. (Singura frână a bececletei respective, de altfel, așa că va trebui să pun și o frână la roata din față). Pot să scot levierul ăla de acolo? Pot să pun un pinion fix pe el? Și dacă pot, sunt într-o relativă siguranță fără lock-ring? :)

Sărumâna pt sfaturi, până acum sunt f utile!

Dacă nu pot să pun pinionul pe butucul meu, cel mai probabil o să fac precum sugerează Lucian.

 

Fac săptămânal cam 100 de km prin cel mai nasol trafic bucureștean, ca distanță nu e mult, ca mediu e prea mult, deci sunt oarecum prevenit de ce mă așteaptă. Dacă reușesc să fac conversia, o să o iau ușor :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

tine cont si de Skid patch.... eventual uite aici un programel care te ajuta sa-ti alegi angrenajul in functie de mai multe repere.. inclusiv de skid patch-uri:)

http://www.surplace.fr/ffgc/

 

Si pe mine ma trosnise ideea de fixie.. tot cu un giant.. cadru crmo.... de 54:D dar cred ca dau cadrul separat si tin rotile si transmisia pt un recumbent:) (originalele cu 7 piniaone si 2 foi.. nu alea de fixie) sau... poate... cine stie:D... ramane de vazut:D

 

Bft cu proiectul!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Singura varianta de a transforma un butuc torpedo intr-unul fixie este sa-i sudezi pinionul de carcasa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
 sunt într-o relativă siguranță fără lock-ring? :)

 

NU nu esti decat daca ai frana instalata la ambele roti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La scurt timp dupa ce am scris ultimul post am pus cap la cap bicicleta. Pana la urma am inlocuit ambele roti (am pus niste Remerx Taurus, tot de la voi am aflat de ele), am pus butuc de track, un ghidon drept pe care l-am taiat :), si s-a nascut primea mea fixie. Multumesc mult pentru sfaturi, mi-au prins tare bine.

 

In general, sunt super incantat. Singura problema e foaia. Foaia originala s-a dus naibii destul de repede, dupa cca 1 luna de pedalat (cam 400 km): s-a deformat locul in care bratul pedalei se insera pe foaie si am capatat un joc nasol.  Inteleg ca orice foaie obisnuita va ceda repede pe o fixie, si ca ar fi indicata, citez, "o foaie de la o cursiera veche". Poate careva sa ma lamureasca de ce ar fi astea mai solide, si de unde fac rost de una? Multumesc anticipat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce angrenaj ai? să ştim ce foaie îţi trebuie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pune o poza cu defectul in cauza, asa vedem ce sistem ai si de ce a cedat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai mult ca sigur e vorba de o foaie vece care era prinsa de brat prin presare. Sistemul asta nu e bun pentru fixe pt ca forta pe care o suporta foaia este mult mai mare decat la o cursiera si in timp capata joc, pana ce risti sa sara foaia de pe brat, la o fixa fara frane poate fi dezastruos.

 

Eu am stricat 3 angrenaje de tipul asta.

http://www.google.ro/imgres?um=1&hl=en&biw=1366&bih=653&tbm=isch&tbnid=rAwTN8GX7xiQtM:&imgrefurl=http://jeffreycrane.blogspot.com/2010/12/flandria-fixed-gear-fixie-conversion.html&docid=BSWV60rHCrnRsM&imgurl=http://1.bp.blogspot.com/_S_Ar0NI8Qlw/TREQcGjWqrI/AAAAAAAACP8/T8zoc1HAKxQ/s1600/Flandra%252BFixed%252BGear%252BCotter%252BPin%252BInstall%252B-%252BFix.JPG&w=1200&h=1600&ei=GE9AUb6zMcSUswaSjoGQBQ&zoom=1&ved=1t:3588,r:8,s:0,i:98&iact=rc&dur=815&page=1&tbnh=190&tbnw=158&start=0&ndsp=20&tx=54&ty=66

Asta e fixat cu pene dar se gasesc si pe patrat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum imi dau seama de ce fel de lant imi trebuie pentru fieru meu fix? Am un butuc ACOR cu pinion 18T. Ce trebuie sa masor...

Din cate am citit pe net mi-ar trebui un lant pentru pinion de 1/8" sau 3/32". Cum masor pinionul sa vad daca e 1/8" sau 3/32'?

Am luat din greseala un lant KMC model K710, dar e prea scurt. E pentru BMX-uri....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai numeri cate zale iti mai trebuie fata de lantul deja luat si vei stii numarul total de zale ce-ti trebuiesc. Mai trebuie sa vezi daca foaia sau pinionul sunt mai late. Atunci iti va trebui lant de 1/8 latime. Daca foaia sau pinionul sunt inguste, merge si lant de cursiera de 3/32.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rule of thumb: ia unul lat, si nu mai masura nimic. Un KMC 310 costa vreo 15-20 de lei. Cand se intinde putin si devine prea murdar, il arunci si iei altul :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.