mrXX

Probleme bucse Magura Durin 2012 & TS8 R 2013

Recommended Posts

Eu am o Magura Durin Race 100 model 2012 luata in octombrie si dupa cateva ture am desfacut-o sa ii fac o prima inspectie si un miniservice de ungere.

Lucru care poate sa il faca oricine are un inbus de 5..

In fine am desfacut si era curat inauntru, vaselina era curata, am montat la loc.

Noroc ca dupa inca vreo 2 sapt timp in care am iesit doar odata cativa km prin oras, am desfacut-o iar sa ma arunc o privire la pistonu de aer, ca asa e cand iti iei furca mai cu motz incepe sa ti se para ca se simte nush ce si face nush cum..

Si surpriza, bucsile inferioare de pe ambele brate erau venite sus, imediat sub cele superioare, iesisera din pozitia lor corecta.

Am aflat din alte surse ca problema a mai aparut si la alte furci 

Noroc ca nu am mers asa decat cativa km, si nu a apucat sa se busheasca nimic inauntru..

De atunci (din decembrie) astept un raspuns clar de la RCZ, pe care inca nu l-am primit

Si ieri ma suna un amic care are de prin noiembrie o magura TS8R 2013 sa imi spuna ca are fix aceeasi problema

Atasez si o poza

 

 

 

Cei care au asa ceva ar fi bine sa verifice, e simplu, sa nu te trezesti cu bucsile si bratele facute varza

O seara buna!

 

post-11076-0-59544500-1357684793_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intreb ca sa nu le desfacem aiurea, nu se simte ca sunt deplasate cu furca montat? Daca tii frana fata apasata, si misti bicicleta spre inainte, nu se simte joc mare jos acolo daca sunt deplasate?

Ca daca Maguricile incep cu prostii de genul asta, pe furca mea o sa inceapa logo-ul cu F urmat de terralogic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine nu am simtit nimic pt ca nu am apucat sa merg decat f putin, dar amicul cu TS8 a zis ca se simtea joc si incepuse sa si culiseze greu. 

Poza atasata e cu furca lui.

p.s: am desfacut si valva de aer de sus si nu mai era ulei deloc acolo.. am desfacut pictonu complet, curatat, schimbat o-ring-ul si pus 5ml ulei. acu sa vedem daca se scurge si asta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu sunt grabit sa servisez atat la ea (adica small lubrication si schimbare ulei rebound e ok) daca n-am dat cu ea grav si nici n-am facut km multi anul asta.

Trebuie vazut daca nu cumva e ceva gresit facut la demontare sau ungere, nu stiu. Ai pus aceeasi unsoare de lubrifiere si la el, ca la tine? Pentru ind. alimentara?

Ma gandesc ca s-a uscat prostia, si ca bucsele s-au strans  la frig direct pe brate, si sa fie trase in sus la operare/demontare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

la el inca nu am pus, e ce avea de fabrica.

vaselina asta pe care o fol am 100% incredere ca e cel putin la fel de capabila ca forkmeister. ca nu e ambalata in borcanel pe care scrie magura, asta e altceva

Share this post


Link to post
Share on other sites

Să ştii că şi eu simt un mic joc în furcă (durin race 2012, rcz) deşi n-am tras tare de ea. Tare mi-e frică să nu fie aceeaşi problemă...o s-o desfac cum am timp, tot n-am mai mers cu bicla pe vremea asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

un mic joc au toate din ce am vazut, cum avea si a mea inainte sa ii sara bucsile. Anu asta am comandat de la ei 2 Durin race su un TS8, toate 3 aveau joc din fabrica.

Totusi verifica, nu se stie niciodata

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aa, si daca ai pompa de shock si o tubulara de 28, poti sa te uiti si la pistonu de aer, ar trebui sa aiba cativa ml de ulei deasupra, eu in octombrie am luat-o si in dec am vazut ca nu mai era pic de ulei acolo

Daca se scurge si asta de l-am completat acum, o sa pun ulei de float de la fox care e mult mai gros

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cunosc doua cazuri de Magura Durin doua modele diferite ambele achizitionate de la RCZ cu aceeasi problema: bucsile au plecat de la locul lor. Mecanicul de la Bicishop detine una din furcile cu probleme si din cate stiu a gasit si rezolvarea. Este un tip meticulos, a cercetat problema cat se poate de profesional, a primit un raspuns de la producator la problema lui. Cei de la magura au recunoscut ca sunt probleme la modelul asta, solutia sta in lipirea bucsilor cu un adeziv special pe care cei de la bicisop il au. Nu e o "carpeala" este solutia data de producator. Cine vrea mai multe detalii, apelati la mecanicul mai sus mentionat cu incredere, il cheama Razvan, un tip cu barba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Croco stay cool, bucsile inferioare au o toleranta lasata din fabrica, sa se poata dilata la functionare. De acolo micul joc, lucru confirmat de Magura support center. Si flex spre inainte exista in furca, deasemenea normal.

Miscarea data de deplasarea bucsilor e ceva pronuntat, gandeste-te ca partea inferioara a bratelor superioare (stachions) sta ca scobitoarea in cana in lowere. Simti imediat dc iti cunosti furca.

 

Eu recomand servisarea furcii la Maros Bike. E service-ul autorizat Magura, ce se intampla acolo, e acoperit de garantie. Eu pastrez facturile lor anuale ca dovada a efectuarii garantiei si a materialelor folosite (ulei de care, si cantitate).

 

Atat timp cat nu e service autorizat, atunci umblatul in furca si orice se intampla dupa e un liability, un motiv de refuzare a garantiei.

 

Razvan e mecanic, poate face ce doreste, are si sculele, dar eu lucrez cu service-ul autorizat.

 

 

 Nu e o "carpeala" este solutia data de producator. 

 

Este solutia gasita de Razvan dupa modelul Manitou, unde bucsile sunt lipite. Pe forumul magura se recomanda lucrul cu service-ul autorizat si atat, dupa ce ai sesizat jocul mai sus mentionat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cunosc doua cazuri de Magura Durin doua modele diferite ambele achizitionate de la RCZ cu aceeasi problema: bucsile au plecat de la locul lor. Mecanicul de la Bicishop detine una din furcile cu probleme si din cate stiu a gasit si rezolvarea. Este un tip meticulos, a cercetat problema cat se poate de profesional, a primit un raspuns de la producator la problema lui. Cei de la magura au recunoscut ca sunt probleme la modelul asta, solutia sta in lipirea bucsilor cu un adeziv special pe care cei de la bicisop il au. Nu e o "carpeala" este solutia data de producator. Cine vrea mai multe detalii, apelati la mecanicul mai sus mentionat cu incredere, il cheama Razvan, un tip cu barba.

 

Aici tipu cu barba :D

Solutia cu loctite este dupa ce face manitou. Interesant e ca alti producatori in loc de locttite pun vaselina! In fine, fiecare cu tolerantele lui.

In cazul de fata bucsile au iesit fie ca au fost ele prea mici in diametru, fie ca locul lor destinat in lower-e e prea larg, sau ambele combinate.

Acum, sa zicem ca de exemplu or fi bucsile prea mici. Eu ca un client normal trimit furca la maros, si ei imi schimba bucsile.

Intrebarea e: ce garantie am eu ca cele noi sunt cu 0,001 mm mai mari si ca n-o sa iasa? Si ca n-o sa imi beleasca si bratele superioare?

Desigur, in caz ca se intampla, trimit din nou furca la ei. Si e bine asa? Ok, poate a doua oara o sa imi schimbe si lower-ele. Si? poate cele noi sunt si mai larg frezate. Nu are nimeni aparate de masura intr-un service de bicle atat de performante sa masoare la marele fix.

Asa ca, solutia definitiva pe care am gasit-o eu a fost sa zgarii niste santuri pe exteriorul bucselor ca sa aiba aderenta loctite-ul si sa le montez.

Rezultatul: furca lucreaza bine, si nu mai are nici acel mic joc pe care il avea din fabrica.

Multumit? Da. 

O sa tina? Eu zic ca da.

O seara buna tuturor!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Asa ca, solutia definitiva pe care am gasit-o eu a fost sa zgarii niste santuri pe exteriorul bucselor ca sa aiba aderenta loctite-ul si sa le montez.

Rezultatul: furca lucreaza bine, si nu mai are nici acel mic joc pe care il avea din fabrica.

Partea asta suna bine. <):)

 

Acum, ce sa zic, eu zic ca nu le acordati nici un vot de incredere celor de la Maros.

In fond, interesul meu ca utilizator si iubitor al marcii Magura (ma tenteaza si niste MT6), e sa avem service autorizat aici, si acesta sa aiba de lucru. Daca eu ma apuc sa surubaresc la ea, cand se da raportul la final de an la Magura, or sa zica ca utilizatorilor din RO le place sa scobeasca furcile si sa le lipeasca cu loctite, in loc ca problema sa fie rezsolvata la nivel global prin raport Maro---> Magura---> Bug fix fir-ar ele ale naibii de bucsi.

 

Ce ai spus, ca locasul prea mare, sau bucsile prea mici, sunt presupuneri Tot ce stim e doar ca au iesit. Eu mizez pe un batch de furci mai de kko, cumparat de RCZ de la Magura, ca de aia le avem noi toti ieftin de pe RCZ,cand ele erau 550-600e pe BC.de.

Deci riscurile meseriei. Sa nu se supera luxemburghezii pe mine ca-i fac semi-tepari.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum, ce sa zic, eu zic ca nu le acordati nici un vot de incredere celor de la Maros.

In fond, interesul meu ca utilizator si iubitor al marcii Magura (ma tenteaza si niste MT6), e sa avem service autorizat aici, si acesta sa aiba de lucru. Daca eu ma apuc sa surubaresc la ea, cand se da raportul la final de an la Magura, or sa zica ca utilizatorilor din RO le place sa scobeasca furcile si sa le lipeasca cu loctite, in loc ca problema sa fie rezsolvata la nivel global prin raport Maro---> Magura---> Bug fix fir-ar ele ale naibii de bucsi.

 

Dar atunci când ai cumpărat furca, de ce nu i-ai acordat un "vot de încredere" lu' Maroş?

Iar dacă nu vrei să fi ipocrit vei achita contravaloarea reparaţiei urmând ca cei de la Maroş să-ţi dea banii înapoi atunci când vor primi decontarea de la Magura sau trimiţi furca la RCZ.

... sau îi doar gura de tine?

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Le-am acordat un vot de incredere, am servisat furca la ei la final de sezon, si le-am si dat vaselina in pachet(Stendec Fork Lube) ca ForkMeister nu e de gasit.  N-am desfacut-o pe cont propriu si nici servisat-o.

Legat de pierdut vremea cu RCZ, imi rezerv dreptul de-a o face doar in caz de defect ascuns pt o piesa mai scumpa de 3 mil, cartus de aer, lower, etc.

Ce e mai jos de 3 mil se incadreaza la "time is money", iar eu prefer time. Adica le platesc eu celor de la Maros manopera, piesa comandata de la prietenii mei nemti de la Bike-Comp, doar sa iasa bine, si in conditii de garantie.

As fi dorit si eu o fisa de service inceputa pt furca mea, etc, se putea face totul mult mai profesional. Dar....pastrez factura de uleiuri si manopera, aia sa fie fisa.

 

Cred ca ai inteles gresit postul meu anterior.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A schimba uleiul la o furcă nu este nici "rocket science" şi nici "brain surgery" şi în condiţiile în care asiguri tu consumabilele, service-ul ţi-l poate face aproape orice atelier.

 

Iar a apela la un dealer să-ţi rezolve o problemă ce ţine de garanţie nu echivalează cu susţinerea lui.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Iar a apela la un dealer să-ţi rezolve o problemă ce ţine de garanţie nu echivalează cu susţinerea lui.

Meh daca pe el scrie service autorizat Magura, si suport Magura mi-l indica ca punct de suport pentru a rezolva probleme comform garantiei, eu zic ca implica si asumarea a ceva responsabilitati.

Eu ma duc la RCZ cu o problema, ei se duc la Magura si eu contactez Magura. Intrebarea Magura....

Magura: "Unde ai servisat furca pana acum?"

Client:"Maros."

Magura:" Ah, pai ala e service autorizat, ok, deci esti inca in garantie. Hai sa vedem ce ai patit."

 

Suna logic flow-ul asta de discutie sau vb cu extraterestii?

 

Nu zic ca e greu, dar iti trebuie uleiurile, cantitatile, presa de bucsi dc vrei sa le schimbi...etc. Eu dau 80 lei pe un service anual. Merita sa dau 70+70 lei separat pe cele 2 tipuri de ulei care intra in ea? Si vorbim de parca as fi as in servisat furci. Am incercat desfacerea si n-am reusit, tubulara de 32 pt bratul cu cartusul de aer nu am.

Nu stau sa-mi pierd timpul sambata dimineata sa-ti explic tie, care esti virulent in exprimare, motivele pentru care un user trebuie sa apeleze la un service autorizat pt furca si shock-uri. Restul prostiilor ti le mai faci si singur.

 

Oricum, nu apelati la Maros pentru service!

Numai tie ti se poate intampla, ca mie nu. :) Glumesc, dar daca pateste ceva furcuta, iese urat. Eu nu am avut dovezi de neprofesionalism pana acum. Fa o plangere ceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Meh daca pe el scrie service autorizat Magura, si suport Magura mi-l indica ca punct de suport pentru a rezolva probleme comform garantiei, eu zic ca implica si asumarea a ceva responsabilitati.

 

Ei îşi asumă responsabilitatea, dar tu?

 

Ce ar fi ca data viitoare să cumperi şi produse sau consumabile de la ei. Doar singur cu mâna ta ai spus că trebuie susţinuţi. Îţi asumi responsabilitatea asupra acelor vorbe, ori ba?

 

Nu te grăbi cu răspunsul, îi bun şi pe luni-marţi... ;))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dap, revin cu raspunsul indata ce dau mail la Magura si obtin raspuns la obiect, dar mi se pare trolling ce faci tu aici. Nu ai Magura, nu lucrezi la Maros, nu mananci cu ei la masa, ci doar proliferezi DIY si plictiseala de sambata pe forum. Mai avem pe aici.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sustinem magazinele de la noi (cel putin eu) dar cand la Maros furca Magura Durin Race model 2011 e peste 30 mil si la RCZ aceeasi furca dar model 2012 o iei si sub 15 mil........... 

Lucrand in domeniu cunosc "amenintarea" magazinelor de afara si sunt si eu, atat cat imi permite buzunarul, client al magazinelor din tara.

Iar ca service prefer ca mai intai sa vad service-ul respectiv, ce scule au, etc. Iar marosu e tocmai la Cluj, din pacate.

Eu unul, si nu zic acum sa faceti ca mine doamne fereste, prefer sa risc garantia cel putin in cazul de fata si sa fac treaba cu sculele si consumabilele care stiu ca sunt alea care trebuie. Repet, doar in cazul de fata.

O dupa amiaza placuta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

   

  Furcile Magura 2012 au mai toate probleme, o confirm din surse de la un service Magura Switzerland. Si ei le vand chiar mai ieftin decat RCZ. Se mai întâmplă si la nemți. Eu am model 2009 si merge impecabil. Nu mai vorbesc de rigiditate, care bate orice am încercat pana acum. Una peste alta s-ar putea sa merite sa dai la Maros mai mult pe modelul 2011 sau 2.499 lei pe modelul 2010.

Share this post


Link to post
Share on other sites
 dar mi se pare trolling ce faci tu aici.

Aici m-ai prins. Dar trolul primar eşti tu. :anotherbeer:

Da, da, tu ai început.

Să nu se înţeleagă greşit: nu am nimic împotrivă că pui pe primul plan interesul tău personal (mi se pare căt se poate de normal lucrul acesta), dar a colabora cu cineva doar atunci când îţi convine ţie, nu înseamnă că-i susţii deci nu te mai da zglobiu pe chestia asta... şi nu arăta către alţii cu degetul.

 

Revenind la topic:

Eu consider că nu este normal ca o furcă să aibă joc, în special dacă-i nouă.

Iar chestia cu "aşa le-am făcut intenţionat", I'm not buying it!

Acelaşi lucru spuneau şi Marzocchi acu' căţiva ani (când au gafat-o cam urăt cu multe modele de furci) dar când schimbai bucşele jocul dispărea.

 

P.S. Ce dracu să-mi iau de la Magura? Wotan nu mai e... Gustav la fel... 8-|

Share this post


Link to post
Share on other sites

Procedura de lubrifiere pare prea simplă ca să trimit furca la Maros. Ia că o desfac şi eu :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa e, e simpla si pare simpla.Dar uite ce-a patit razvan ultima oara cand a scos upperele la 2 furci,....a ramas cu bucsile blocate sus si acum le lipeste cu poxipol. Furca de 16 mil.

Either it fkin works, or I burn it. De aia o trimit la Maros, nu sa stau sa lipesc bucsi. Dar well.....asta e doar parerea mea foarte acida.

Croco,...hai sa vedem si furca ta din ce esalon e....o fi dintre alea cu defect sau nu. Sa ne pui poze sa vedem unde ajung bucsile la tine. <):)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Asa e, e simpla si pare simpla.Dar uite ce-a patit razvan ultima oara cand a scos upperele la 2 furci,....a ramas cu bucsile blocate sus si acum le lipeste cu poxipol.

Iar începi? Dacă mă iau de tine iar o să fiu eu "ăla rău".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.