TheSurgeon

Trusa de scule pentru incepatori

Recommended Posts

Vreau sa ma dotez cu ceva scule pentru reparatii si intretinere. Am gasit pe B-C 2 truse care se incadreaza in bugetul meu, pe care o recomandati ?

 

http://www.bike-components.de/products/info/p31304_Werkzeugkoffer-TO-S61-.html  -> 52.95 EUR

 

http://www.bike-components.de/products/info/p28179_Starter-Werkzeugkoffer-.html  -> 49,85 EUR

 

Multumesc

 

P.S. la cea XLC nu vad sa aiba chainring tool

Share this post


Link to post
Share on other sites

....ba da...este ...e mai negricioasa asa...si nu prea se vede @-)  :blink:  :D

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
....ba da...este ...e mai negricioasa asa...si nu prea se vede @-)  :blink:  :D

 

Eu vorbesc de cheia aceea mai micuta care ajuta la extragerea suruburilor de la angrenaj, nu reusesc sa o detectez...

 

Eu as merge pe XLC

 

Un motiv anume ? am un stop si un far de la XLC nu pot spune ca nu sunt bune dar par ca prost construite.

 

 

 

exceptand furca si cuvetele, sunt suficiente sculele acestea pentru a executa lucrarile de intretinere/inlocuire la o bicicleta ? pana acum am umblat doar cu scule improvizate, astfel am reusit sa stric un Lockring, ceva suruburi si destul de multe nipluri (chei de spite la 2 lei)

Share this post


Link to post
Share on other sites

exceptand furca si cuvetele, sunt suficiente sculele acestea pentru a executa lucrarile de intretinere/inlocuire la o bicicleta ?

Noi nu avem cum să ştim de ce scule ai tu nevoie.

Te pui lângă bicicletă şi îţi notezi de ce scule ai nevoie ca să umbli la ea. După care compari lista cu trusele de scule şi vezi care se potriveşte cel mai bine.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ambele au:

- pentru lanț: presă de lanț, utilă pentru scurtat un lanț nou și desfăcut un lanț existent, cu recomandarea de a-i pune un PowerLink ca să-l poți demonta cu ușurință în viitor;

- pentru angrenaj pe ax pătrat: extractor de pedale și cheie pentru monobloc;

- pentru angrenaj pe Shimano HollowTech: cheie pentru deșurubat pedala de pe ax și cheie pentru monobloc;

- pentru casetă de pinioane: cheie cu lanț și cheie cu ghidaj FR-5 pentru piulița de strângere a casetei;

- pentru roți: cheie pentru strângerea niplurilor la spițe, leviere pentru cauciuc și kit de pană;

- chei fixe diverse și chei imbus.

 

În plus, setul XLC are biți pentru șuruburi și chei fixe tubulare, chei imbus mai mari (8 și 10mm, uneori prinde bine să ai în casă așa ceva) și niște chei fixe plate ce par a fi pentru service-ul unor biciclete mai vechi. Dintre ele, aș alege setul XLC tocmai pentru aceste diferențe. Deși e suficient pentru demontat și montat majoritatea pieselor pentru service, setul nu este exhaustiv și ocazional s-ar putea să ai nevoie și de alte scule, pentru schimbul cuvetelor sau scurtarea gâtului unei furci noi, echilibrarea unei roți etc. Dar în aceste cazuri probabil va fi mai ieftin să apelezi la un magazin/service de biciclete local care să facă treburile astea pentru tine.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe ideea asta am mers pana acum : demontat -> vazut ce scula -> adaptat ceva de prin casa = FAIL in 70-80% din cazuri...

In plus, de fiecare data cand ma apuc sa mai mesteresc ceva, ma lovesc de chestii noi . Ex : cheie t25 pentru discuri (inainte traiam cu impresia ca acolo se afla un simplu imbus) , cheie pentru monobloc howllow tech, cheia pentru surubul acela de plastic de la angrenaj(cel pentru tensionarea rulmentilor) si asa mai departe. Ultima gaselnita ar fi cheita aceea pentru tinut contra la suruburile placilor de angrenaj...

 

Grupul de componente este SLX, butucii Deore. (app de butuci, am pilit vreo 3 chei de 15 pentru a desface bucutul si am dat gres de fiecare data :)) )

 

 

 

Edit:

 

Acum am vazut postul scris de puterfixer . In cazul asta voi merge pe cel XLC.

 

Pentru centratul rotilor am incropit ceva scos parca din filmele de groaza ... o furca de tohan taiata si cu dropouturile largite. merge de minune :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
 cheie t25 pentru discuri
Cum spuneam, tu şti ce ai la bicicletă, dacă aveai centerlock foloseai cheia de pinioane
cheie pentru monobloc howllow tech,
care-i inutilă dacă ai press fit
cheia pentru surubul acela de plastic de la angrenaj(cel pentru tensionarea rulmentilor)
care ţi-e inutilă dacă ai Truvativ (de ex)
cheita aceea pentru tinut contra la suruburile placilor de angrenaj...
La multe pedaliere şuruburile acelea se desfac doar cu imbusuri

 

(app de butuci, am pilit vreo 3 chei de 15 pentru a desface bucutul si am dat gres de fiecare data :)) )
dacă ai butucii pe rulmenţi nu te ajută cheile alea subţiri.

 

Pe ideea asta am mers pana acum : demontat -> vazut ce scula -> adaptat ceva de prin casa = FAIL in 70-80% din cazuri...
Am spus să-ţi cumperi scule potrivite, nu să aadaptezi. :)
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imbus are formă hexagonală, dar există și Torx care are formă de stea, uneori și cu o gaură în mijloc. :) La nevoie, poți lua ieftin un set de biți din orice magazin de bricolaj, că-s standard. Dar de cheile specializate Shimano n-ai scăpare, dacă te mănâncă să-ți faci singur toată treaba acasă și ăsta ți-e sistemul din dotare.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am precizat faptul ca am linie completa Shimano (slx) deci din ce reusesc sa inteleg, trusa xlc ar avea cam toate sculele necesare (exceptand fruca +cuvete) .

Raman la XLC, multumesc mult pentru ajutor :cheers:

 

P.S. cam asta ar fi monstrul pentru centrat roti :>

20130113191123.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru cămăși și cabluri e mai bun un clește cu fălci rotunde, care să nu aplatizeze în timpul tăierii, însă e cam scump. L-am luat pe cel mai ieftin, un Tacx, dar care e cam moale-n fălci. Următorul e făcut de BBB și pare ceva mai solid.

 

De asemenea, un alt clește specializat ar fi pentru desfacerea facilă a PowerLink-ului umplut de mizerii; am pus ochii pe unul făcut de KMC.

 

Ar mai fi bună și o sculă pentru îndreptat discul de frână, dar la asta se poate folosi și o cheie reglabilă cu fălci mai mari.

 

Nu uita și de consumabile: ulei (de lanț pentru vreme uscată și umedă, pentru furcă vreo două vâscozități), vaselină (obișnuită și siliconică), lichid pentru aerisit frânele hidraulice, dacă ai...

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

In ceea ce priveste franele hidraulice prefer sa apelez la un service. Nici nu am incercat sa le aerisesc pana acum dar nici nu am curaj. Stiu ca trebuiesc tot felul de piese mici (olive, insertii, bla bla) + ulei mineral + tot soiul de tubulete. Poate pe viitor ma bag si acolo.

 

Am inlocuit una din zalele de la lant cu un PowerLink KMC, se desface foarte usor si fara cleste. Daca e imbacsit cu praf/nisip sau alte minunatii ii dau cu putina benzina (am o pensula mica) si se deschide foarte usor.

 

Am indreptat discul de fiecare data cu o cheie reglabila ceva mai mare, dar as fi tentat sa iau o scula speciala .(cheia reglabila lasa niste mici indentatii pe suprafata discului)

 

Consumabile folosesc de la Finish line ceramic wet si ceramic + wax pentru uscat, in functie de conditii. Vaselina folosesc tot ceva ceramic de la Finish line, e alba ca pasta de dinti. Merg foarte bine bucutcii cu ea. Furca o gresez cu o vaselina transparenta pe baza de litiu si alti cativa aditivi (15lei din carrefour ).

 

 

Pentru taiat cablurile trebuie musai un cleste dinacela cu falci rotunde ? am vazut ca sunt destul de scumpe .... Eu am folosit un "Sfic" / "cioc de papagal" clasic pana acum. Aplatizarea este chiar asa de rea ? la camasile spiralate banuiesc ca ar dauna dar la cele cu fibre longitudinale (pe care le folosesc) afecteaza chiar atat de mult felul cum se comporta camasa ?

 

 

 

Lupino, ai vrut sa scrii ceva ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lupino spunea că din set lipsește exact un clește/șfic pentru tăiat cabluri și cămăși, lucru destul de mărunt dar pentru care nu merită să tot mergi la service. Dacă ai deja un șfic bun, s-ar putea să facă treaba. Cele cu fălci rotunde nu aplatizează cămașa și lucrează prin forfecare. Cu șficul am avut dificultăți în a tăia curat inserțiile oțelite foarte tari dintr-o cămașă. Cu cleștele cu fălci rotunde am scos tăieturi drepte, fără „zdrelituri” (însă trebuie o forță mare și cleștele e cam mic, nu am pârghie prea mare cu el). A se nota piesa rotundă de pe laterala uneia din fălcile cleștelui Tacx: în interiorul cilindrului de protecție e un con lung, un fel de ac, cu care să lărgești/rotunjești interiorul cămășii tăiate, o chestie destul de utilă care n-am văzut-o la celelalte modele.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
A se nota piesa rotundă de pe laterala uneia din fălcile cleștelui Tacx: în interiorul cilindrului de protecție e un con lung, un fel de ac, cu care să lărgești/rotunjești interiorul cămășii tăiate, o chestie destul de utilă care n-am văzut-o la celelalte modele.

Cleştele pe care îl am eu (de la Jagwire) are şi el chestia aia, doar că-i situată în alt loc.

 

jagwire_wst028_cable_cutter_bicycle_tooltech_tool_cutters.jpg

 

N-a fost deloc ieftin, dar mă săturasem să mă chinui cu sficuri.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu tai camasiile cu flexul. Ies bine de fiecare data, daca e putin stranb le retusez pe suprafata discului.

 

Cat despre clestele de desfacut power link eu zic ca e destul de necesar. Dupa ce se intinde putin lantul se desface mai greu, uneori esti nevoit sa folosesti si altceva decat mana goala. Eu am luat un patent din acela pentru sigurante cred, nu stiu cum ii zice, are bratele lungi, subtiri si rotunde. Am indoit putin capetele inspre interior, in menghina si i-am dat cateva ciocane sa le aplatizez putin sa intre in za fara sa o forteze. A durat 5 minute tot. Si patentul e mai ieftin si fac pariu ca si mai usor decat scula aia ce e pusa mai sus, ca nu trebuie ditamai patentul. Poti sa-l iei si cu tine in trusa de scule in caz de ceva la drum lung.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Eu tai camasiile cu flexul. Ies bine de fiecare data, daca e putin stranb le retusez pe suprafata discului.

 

Cat despre clestele de desfacut power link eu zic ca e destul de necesar. Dupa ce se intinde putin lantul se desface mai greu, uneori esti nevoit sa folosesti si altceva decat mana goala. Eu am luat un patent din acela pentru sigurante cred, nu stiu cum ii zice, are bratele lungi, subtiri si rotunde. Am indoit putin capetele inspre interior, in menghina si i-am dat cateva ciocane sa le aplatizez putin sa intre in za fara sa o forteze. A durat 5 minute tot. Si patentul e mai ieftin si fac pariu ca si mai usor decat scula aia ce e pusa mai sus, ca nu trebuie ditamai patentul. Poti sa-l iei si cu tine in trusa de scule in caz de ceva la drum lung.

 

Nu recomand sa tai camasile cu flexul .... pe langa faptul ca topesti la capat camsa, cel mai grav este faptul ca bagi pilitura de fier + nisip(de pe disc) + plastic in interiorul camasii.

PowerLinkul se desface foarte usor cu mana, oricat de intins ar fi lantul. Tot ce trebuie sa faci este sa presezi cu ambele degete pe mislocul zalei si apoi sa impingi in interior.  Cu patentul sau spitzul risti sa indoi powerlinkul sau sa avariezi bucsele de pe lant... .

 

 

MLADEN : daca acel cleste nu aplatizeaza cablul, care este utilitatea acelui pin ? Ajuta la ceva conificarea pe interior a camasii ?(la capete) Ma gandesc ca in momentul in care o introduci in capatul de camasa ea este fortata la forma initiala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powerlinkul de 10 viteze nu se poate desface cu mâna liberă.

 

Ca notă laterală: eu mi-am luat sculele pe bucăţi, pe măsură ce am avut nevoie. S-ar putea să ieşi mai avantajos aşa.

Până acum am adunat, în mare:

- Stand de service mare, cu clemă rapidă şi tăviţă de mărunţişuri

- Stand de centrat roţi

- Set de imbusuri L cu mâner de plastic, inclusiv TX25, de la Park Tool

- Chei fixe, set relativ complet

- Chei tubulare cu clichet, set mare

- Presă de lanţ de calitate

- Patent de calitate, cu care se taie foarte bine şi cablurile şi cămăşile

- Chei de conuri (am încă butuci cu con la o parte din biciclete)

- Chei de monobloc (pătrat şi GXP)

- Extractor de pedale

- Cheie pentru cuvetărie pe filet (32 şi 34mm)

- Chainwhip

- Cheie pentru casetă

- Chei de spiţe 3.2 şi 3.45

- Ciocan

Diverse improvizaţii pentru operaţiile mai rare, gen schimbat cuvetării şi bătut floare în furcă.

 

Cred că astea sunt cam esenţiale dacă vrei să-ţi faci acasă service complet. Au trusele alea toate astea?

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
MLADEN : daca acel cleste nu aplatizeaza cablul,
Eu nu am susţinut asta.
Ajuta la ceva conificarea pe interior a camasii ?
Posibil să ajute, dar eu nu am observat.

Oricum scopul primar de ce pinul acela are formă de con, îi ca să poată fi folosit la diferite grosimi de camaşă. Altfel îţi trebuia pin pentru bowdenele de frână şi pin pentru bowdene pt. schimbător.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Powerlinkul de 10 viteze nu se poate desface cu mâna liberă.

 

- Extractor de pedale

 

Poate am avut eu noroc de lanturi bune pana acum. powerlink de 10 am si il desfac foarte usor cu mana, am avut pe bicicleta veche de 9 si se desfacea la fel de usor. un prieten are cursiera pe 10 randuri si tot cu mana il desface. Toata "smecheria" este sa aplici presiune pe mijlocul powerlinkului (pana se aude un click finut)

 

ce e extractorul de pedale ? eu am trait cu impresia ca toate pedalele se infileteaza in brate cu o cheie de 15 sau imbus.

 

Eu nu am susţinut asta.Posibil să ajute, dar eu nu am observat.

Oricum scopul primar de ce pinul acela are formă de con, îi ca să poată fi folosit la diferite grosimi de camaşă. Altfel îţi trebuia pin pentru bowdenele de frână şi pin pentru bowdene pt. schimbător.

 

am inteles, o sa vanez o oferta buna si sa cumpar si eu un cleste special. Probabil o sa iau tot de la Jagwire (folosesc aceeasi firma de camasi) . Am vazut ca mai au niste scule interesante : presa pentru insertii furtun hidraulic, etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Extractor de braţ pedalier, pardon. Pentru a scoate braţul pedalier de pe ax pătrat.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da' numa' p-afara gasim truse din astea? Pe la noi nu sunt?

Un pret...ceva? Un link?

Multam fain.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt si pe la noi, playbike, maros, bikexpert, s.a., au , dar ca in orice economie de piata ofertele sunt conform cererii, adica putine si scumpe.

 

@TheSurgeon: cred ca primul lucru pe care ar trebui sa ti-l clarifici tie insuti este ce vrei sa faci pana la urma cu trusa de scule:

- daca vrei din an in paste sa faci cate ceva la bicla si sa ai impresia ca ai cu ce, sa nu te coste prea mult, atunci astea sunt bune, nu ai mai mult de o bicla de servisat, s.a.m.d.

- daca vrei sa ai sculele care iti trebuie, cand trebuie, sa pierzi cat mai putin timp pe improvizatii si rezultatul muncii sa fie de calitate, atunci trusa trebuie sa ti-o construiesti singur, dupa nevoi si in timp (sau deodata daca tine bugetul); Drumul asta o sa te coste mai mult de 50 Euro, insa exista avantajul ca poti sa o faci de-a lungul timpului si in functie de nevoi;

 

Eu unul am urmat ce-a de a doua cale, si mai am de luat cate ceva, printre care si una sau doua chei dinamometrice (in functie de domeniu, nu am sapat prea tare la ce imi trebuie si ce-i pe piata, nu-i inca urgent). Ai priimit sfaturi bune de pe la Mladen, puterfixer, RaduVadan, mai adaug sau readaug si eu:

- presa de lant ia-o de calitate, nu ce e in trusa de la XLC, eu unul am rupt una XLC, dar la mine e detul de usor sa fiu mai puternic decat destept;

- clestele pentru cabluri Bowden merita cu prisosinta daca ai mai multe bicle, sau schimbi camasile de mai multe ori pe an, lucrezi rapid si curat; 

- un set de inbusuri cu cap sferic este bun la orice casa, daramite la trusa de scule pentru bicle (da, este mai scump decat modelul simplu); Exemplu.

- exista seturi relativ ieftine de Torx-uri, nu recomand bitii decat daca ai adaptor in forma de T, sau sunt complementare setului; 

- cheia pentru suruburile de foi sa nu fie de modelul celor din trusele de mai sus, ci una care te ajuta sa poti fixa piulita respectiva usor; Exemplu.

- cheia de butuc cu rulmenti sa fie de modelul asta, ocupa si mai putin spatiu in trusa si poti sa o pui si la viitoarea cheie dinamometrica; Exemplu.

- un curatator de lant, mai putina mizerie, miros de motorina sau alti diluanti/degresanti, mai rapid. Exemplu

 

O buna parte din cele enumerate le gasesti si la unele magazine de prin Bucuresti, eu de obicei mi le-am luat cand am comandat piese de prin Europa.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Da' numa' p-afara gasim truse din astea? Pe la noi nu sunt?

Un pret...ceva? Un link?

Multam fain.

 

 gasesti si in Romania dar sunt destul de scumpe si mai slab din punct de vedere calitativ. Un exemplu : decathlon : http://www.decathlon.ro/RO/trusa-unelte-170722513/# .  Este ceva mai ieftina dar insuficient dotata...

 

@Kristi : Am o singura bicicleta si in proiect o fieratanie de cursiera .

 

In ultimii 2 ani am folosit o presa de lant marca decathlon. Ieftina si nu tocmai excelent construita dar cu putina atentie isi face treaba. Am demontat o gramada de lanturi fara prea mari probleme.

 

Inteleg perfect mesajul pe care il transmiti dar totusi sculele de la parktool pentru mine sunt prea scumpe ... enorm de scumpe ! Intradevar, ofera calitate la nivel de service dar pentru un amator parca sunt prea mult ...

 

Am comandat trusa XLC , cand va sosi voi face o revizie generala si voi scrie un mic review despre cum se comporta.

 

Cheia dinamometrica ar fi o investitie foarte buna, mai ales ca o poti folosi si in alte domenii, numai ca si aici trebuie sa isi justifice folosinta. Pentru un amator mai de buget ce nu foloseste componente din carbon si are un oarecare simt pentru forta aplicata asupra unui obiect consider ca nu este chiar necesara.

 

Multumesc mult tuturor colegilor pentru sfaturile date, am invatat o gramada de lucruri noi. Va salut cu respect.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din nefericire exemplele mele de la ParkTool nu-s scule profesionale, ci un fel de hobby mai avansat sau pentru sclifositi. Ele sunt date ca un reper de model de scula si nu neaparat exemplu de cea mai buna calitate/pret, site-ul respectiv fiindu-mi cel mai la indemana.

 

Un exemplu de scule profesionale, si la preturi asemanatoare ParkTool si altii, unele mai scumpe altele foarte convenabile sunt si cele de la Unior.

 

Cheia dinamometrica, intradevar, intentionez sa o iau pentru niste strangeri pe fibra de carbon, dar nu strica sa o folosesti, daca o ai, nici la altele de pe bicicleta (disc, rulmenti angrenaj, s.a.m.d). Simtul strangerii este o chestiune tare relativa cu mana mea care nu-i calibrata la specificatiile producatorilor...

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am luat trusa Procraft, XLC-ul era cu termen de livrare prea mare. Pentru ce mi-a trebuit mie a fost ok, dar cam atat :). Imi trebuie si mie o dinamometrica, pana acum am strans cu simt de raspundere :D.

 

ZLKpetl.jpg

 

Mi-am luat si un cleste pentru quick link, asta de la sram nu puteam sa-l dau jos cu mana. Ala vechi de la KMC il dadeam jos fara probleme, dar l-am si pierdut pe drum :).

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.