majikstone

Cross bikes (ro: struțocămile)

Recommended Posts

Salutare.

 - ergopowere Campagnolo Athena 3 X 11

 - schimbator foi Shimano Deore

 - deraior pinioane Shimano Deore 9v

 

Cum ai reusit sa le impaci pe astea trei? Chiar schimba corect pe cele 9 viteze?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum ai reusit sa le impaci pe astea trei? Chiar schimba corect pe cele 9 viteze?

Hehe....cu ghidon MTB + shiftere + grup Shimano MTB si frane hidraulice nu era nimic deosebit. Practic un MTB cu roti pe 28.

Provocarea a venit cand m-am decis sa-i pun ghidon de cursiera ca sa mai castig ceva viteza. Am vrut musai Campagnolo pentru ca nu au cablurile la vedere precum Shimano si am stat cam vreo luna la rasfoit internetul si am adunat informatii. Multe le gasesti cu google daca cauti denumirea "shimergo".

Nu am vrut sa renunt la franele pe disc, insa cum ergopowere hidraulice sunt inca prohibitive, m-am decis sa fac un mic downgrade la frane cu etriere mecanice si Avid BB7 road par a fi ok.

Ergopowere Campagnolo de 11v schimba perfect pe deraior si grup Shimano 9v, doar la foi a trebuit sa fac o mica ajustare intrucat Athena 11v sunt pe tehnologia Powershift si au microclicuri doar la urcare, nu si la coborare (au doar 2 clicuri). A trebui sa mai pilesc putin din suportii foilor si sa le mai apropii un pic sa fie mai grupate. Acum merge perfect. Am aproape 1000km in noua configuratie fara probleme.

Multe informatii le-am gasit aici:

http://workingoncycles.blogspot.ro/2012/03/is-shimergo-waste-of-time.html

http://forums.thepaceline.net/showthread.php?t=106234

 

Insa cea mai buna informatie a fost acest tabel cu compatibilitati intre ergopowere Campagnolo si mecanica Shimano

http://www.ctc.org.uk/cyclists-library/components/transmission-gears/derailleur-gears/shimergo

 

Si daca cineva ma intreaba de ce am bagat atatia bani in acest proiect si nu mi-am luat o cursiera noua am sa-i raspund ca pot urca lejer pe Transfagarasan cu foaie de 30 si pinion 34 si destul de ok chiar si pe Transalpina, iar la vale pot pedala inclusiv la 60 km/h cu foaia de 50. Nu am conditie fizica de cursiera pur-sange fie ea si cu grup compact.

O pot incarca cu multe bagaje si cel mai important, nu ma doare mijlocul/spatele ca la o cursiera deoarece am o pozitie mai ridicata. Daca vreau aerodinamicitate mai buna ma lungesc pe barile de contra-timp

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci practic ai montat direct ergopowerele pe 11 pe schimbatorul spate Shimano fara alte improvizatii? Nici macar prinderea speciala a cablului (hubbub)? Schimba perfect sau sunt trepte pe care lantul mai scoate zgomote si/sau freaca pe pinioanele alaturate? Ai incercat si varianta cu Campagnolo 3x10 si hubbub? Ma gandesc ca erau mai ieftine niste manete pe 10 viteze...

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Provocarea a venit cand m-am decis sa-i pun ghidon de cursiera ca sa mai castig ceva viteza. Am vrut musai Campagnolo pentru ca nu au cablurile la vedere precum Shimano si am stat cam vreo luna la rasfoit internetul si am adunat informatii. 

 

 

Manetele Shimano 105, de la seria 5700 in sus, au cablurile ascunse, la fel cum are Campa si SRAM. Mi se pare ca si Tiagra 4700 are cablurile ascunse.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci practic ai montat direct ergopowerele pe 11 pe schimbatorul spate Shimano fara alte improvizatii? Nici macar prinderea speciala a cablului (hubbub)? Schimba perfect sau sunt trepte pe care lantul mai scoate zgomote si/sau freaca pe pinioanele alaturate? Ai incercat si varianta cu Campagnolo 3x10 si hubbub? Ma gandesc ca erau mai ieftine niste manete pe 10 viteze...

Da, am montat direct ergopowere Campagnolo Athena 3 X 11 pe schimbator spate de MTB Shimano Deore de 9 viteze fara nici o alta improvizatie. Nici macar Hubbub. Acesta se foloseste daca folosesti Campagnolo de 10 viteze conform tabelului din postul de mai sus.

Schimba perfect fara nici un zgomot dubios si fara sa frece de pinioane alaturate. Pentru reglaje mi-a montat Cocosh un surubel de reglaj pe cablu jos langa grupul de pinioane, deoarece ergopowerele si deraiorul nu au suruburi de reglaj al cablului

Setul de Campagnolo Athena 3 X 11 le-am gasit la 100 euro cu tot cu transport la rosebikes.ro si fiind la oferta erau la acelasi pret cu cele de 10 viteze. Nici n-am mai stat pe ganduri cu hubbub si le-am cumparat.

 

Manetele Shimano 105, de la seria 5700 in sus, au cablurile ascunse, la fel cum are Campa si SRAM. Mi se pare ca si Tiagra 4700 are cablurile ascunse.

Asa o fi insa eu am dat 450 lei pe setul de Athena 3X11 noi. Oare cat o fi setul de 105 nou? :) . In afara de asta mai este o problema la Shimano: cica nu se potrivesc ergopowerele cu mecanica si grupul de MTB ci doar cu cel de sosea plus ca lumea zice ca-s mai placute la mana Campagnolo, lucru pe care il confirm si eu. In plus de asta nu imi place feelingul de a pune frana cu aceeasi maneta care schimba. De cate ori vreau sa franez cu Shimano apas inevitabil si din lateral, pe cand Campagnolo are manete separate, iar cea de frana e fixa, nu penduleaza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fara prea multe povesti, rezumatul sezonului care aproape se termina.

 

Prin apropierea Parisului, la o tura pe sosea:

6NRf3SX.jpg

 

Prin Nancy in turul turei in Vosges:

Knvjsi8.jpg

 

Prin Alpi:

8XGNxeB.jpg

 

Pe Transfagarasan:

EiCE1n8.jpg

 

La o tura mixta (offroad+sosea) prin Apuseni:

MmGzSFQ.jpg

 

In concluzie, anul asta i-am (si mi-am) impins limitele chiar mai mult, dovedindu-mi inca o data ca am fost intelept in alegerea unei biciclete "bune la toate". Inca mai sunt mici compromisuri si improvizatii la care trebuie sa inchid ochii, dar nimic care sa ma impiedice sa merg cu ea absolut pe oriunde vreau sa merg.

  • Upvote 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imi amintesc de vremea cand, daca vroiai un computer, vanzatorul iti prezenta ultimele minunatii si te indemna sa cumperi un fel de saorma cu de toate, fara sa tina cont de nevoile pe care le ai. Nici astazi nu se intampla altfel, cu deosebirea ca vremea desktopurilor pentru "utilizatorul de rand" a cam apus.

Identificarea nevoilor si adaptarea ofertei la ele, ar trebui sa fie un mod de viata.

Desigur ca daca mi-as dori performanta si competitie nu as alege altceva decat o cursiera pentru sosea si un MTB full suspension pentru off-road, nu as pune portbagaj si nici aripi iar in turele "monstru" as avea grija sa am o masina de asistenta dupa mine.

Totusi, de cele mai multe ori sunt un lup solitar.

Pentru placerea de a parcurge distante lungi, simtindu-te in siguranta, nu mi-as putea imagina decat o struto-camila, compromisul ideal intre fiabilitate, confort si performanta.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru placerea de a parcurge distante lungi, simtindu-te in siguranta, nu mi-as putea imagina decat o struto-camila, compromisul ideal intre fiabilitate, confort si performanta.

Pentru aia exista bicicletele de cicloturism, strutocamila e pentru cand vrei sa faci si altceva in afara de cicloturism.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super!

Nici nu stiam ca exista biciclete de cicloturism.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D

 

LE: imi pare rau dar primul gand a fost sa intreb cum o cheama

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum le chiama vrei sa spui!

 

Sorry @@DAMIAN! :( Fa un crop daca vrei sa vorbim despre bicicleta! :))

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fara crop, poate asa face si poza mea mai mult trafic  ;))

Diana o cheama pe fata. Si e buna.  ...la ciclism ma refer.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru ca dupa upgrade-ul la pedalierul triplu 44-32-22 n-am fost tare satisfacut de chainline-ul obtinut, care era absolut dezastruos pe foaia mare avand in vedere ca am pus un pedalier de MTB pe un cadru de cyclocross, m-am decis sa fac o conversie simpla si ieftina intr-un dublu 44-26. Am cumparat o foaie de 26 SLX si un set de suruburi mai scurte pentru foaia mare si le-am montat.

 

Totul s-a desfasurat fara probleme, iar schimbarea vitezelor se face fara nici o emotie, in ciuda saltului "ilegal" de 18 dinti de la foaia de 26 la cea de 44. Bineinteles, foile originale le voi pastra pentru "situatii extreme", in care voi face conversia inapoi la 3x, dar pentru moment raportul minim de 26/34 (0.76) sau chiar de 26/36(0.72) ar trebui sa imi fie arhisuficient tinand cont de faptul ca vara asta am urcat TF si TA cu bagaje cu un raport minim de 22/26 (0.84).

 

Astfel, rapoartele mele actuale arata cam asa, caseta 11-23 fiind pentru "toata ziua" si cea 12-34 pentru munte si/sau cicloturism:

 

KTpwVye.jpg

 

Ma declar satisfacut... pentru moment...

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

(...) dar pentru moment raportul minim de 26/34 (0.76) sau chiar de 26/36(0.72) ar trebui sa imi fie arhisuficient tinand cont de faptul ca vara asta am urcat TF si TA cu bagaje cu un raport minim de 22/26 (0.84).

Cam ce cadenta ai avut la urcari cu 0.84? Nu a fost cam mica?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ba da, pe alocuri am muncit cu cadente de 60. A fost la un moment dat pe urcarea dinspre sud o portiune de aproape un kilometru in care panta era tot pe la 12-14% si acolo am tras din greu, dar am supravietuit. Aveam cam 15 kg de bagaje la purtator, altfel n-ar fi fost atat de rau, iar pe bucatile de "doar" 8-10% m-am descurcat cu cadente mai civilizate. De aia as zice ca cu ~0.75 ar trebui sa ma descurc pe oriunde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot de la montarea pedalierului triplu de MTB am mai ramas cu un pitic pe creier, si anume faptul ca schimbatorul fata Shimano Deore FD-M591 pe care il aveam si pe care il folosisem cu mult succes in combinatie cu pedalierul compact de sosea ajunsese sa nu mai poata fi reglat corect. Prima problema intalnit a fost faptul ca nu putea cobori suficient pe foaia mica, lucru rezolvat cu putina forta (am indoit cusca schimbatorului pana a cooperat). Urmatoarea problema intalnita a fost faptul ca daca incercam sa il aliniez corect cu foaia mare (la distanta de ~2 mm), se lovea de chainstay, fiind practic obligat sa-l las pe o pozitie ceva mai ridicata decat cea normala. Asta s-a tradus o vreme prin caderea ocazionala a lantului de pe foaia mare, lucru pe care eram dispus sa-l tolerez.

 

Acum ca am facut conversia la 2 foi mi-am dat seama ca poate totusi exista o solutie la problema care inca persista. Citind putin niste forumuri de pe-afara mi-am dat seama ca exista un factor extrem de neglijat cand vine vorba de alegerea schimbatoarelor fata: chainstay angle-ul (sau unghiul facut de chainstay cu seatstay). Aparent, cadrele de MTB de 26" au unghiul respectiv intre 66 si 69 de grade, motiv pentru care si majoritatea schimbatoarelor fata de MTB sunt facute pentru unghiul respectiv. MTB-urile de 29" si in general cadrele pentru roti de 28" au unghiul respectiv mai mic (63-66 de grade sau mai mic). Am inghitit deci in sec si mi-am inlocuit schimbatorul fata cu un Shimano Alivio FC-T4000 gandit exact pentru genul asta de cadre. Surpriza (sau nu), am scapat imediat de problema lovitului de chainstay si bonus a coborat mai mult decat suficient pe foaia mica, fara sa fie nevoie de nici un abuz de putere.

 

Sincer sa fiu, habar n-aveam de existenta respectivelor standarde legate de schimbatoarele fata gandite pentru diferite chainstay angles si nici nu mi-am pus vreodata problema ca ar fi relevant detaliul asta. Aparent chiar e si ma bucur ca i-am dat de capat.

 

Si daca tot am dat o comanda pe bike-discount, mi-am montat si un chain catcher (o clona ieftina de Deda Dog Fang). Rezultatul e urmatorul:

 

6YdqBN6.jpg

 

7kZJ67j.jpg

 

Si daca acum cateva posturi spuneam ca sunt relativ nemultumit de anumite compromisuri si improvizatii la care trebuie sa inchid ochii, acum pot sa zic ca am mai eliminat din ele. Si ca practic singura improvizatie majora a ramas faptul ca portbagajul spate, atunci cand e montat, e montat cu adaptorul de la Tubus si colierul de sa special, cadrul neavand prinderi pentru portbagaj. Dar din punctul asta de vedere lucrurile vor ramane la fel inca niste ani buni de-acum incolo, pana cand o sa-mi fac curaj (si economii) pentru un Surly Cross Check sau ceva similar.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pana la urma mi-am facut si eu struto-camila, avand la baza un Btwin 520. Am vrut o bicicleta de sosea si offroad usor, cu ghidon drept. Din echiparea de baza n-au mai ramas decat cauciucurile, franele si manetele. N-am vrut sa cheltui mult asa ca am vanat ceva promotii pe ici-colo si am recurs pentru unele componente ( ghidon si tija sa ) la carboane ebay China dar de la vanzatori cu reputatie. Alte piese le aveam deja ( pedale, pipa ) sau le-am luat de pe MTB ( transmisie ). Primele schimbate au fost rotile, cu unele mai usoare ( 1500 gr. ) la oferta de la Superstar.

Schimbatoare Sora 2X9

Manete frana Tekktro

Angrenaj Shimano seria M970 cu foi Chinook 40/24

Schimbator foi Dura-Ace

Schimbator pinioane Shimano seria M970

Sa San Marco Aspide

Mansoane Bontrager Lite

Clesti frana Btwin

Pipa KCNC Fly Ryde 70mm

Pedale Ritchey SPD

Pinioane Tiagra 9V 12-27

Bicicleta are 8kg si m-a costat in jur de 850E, fara piesele pe care le aveam deja, dar si fara sa tin cont de piesele inlocuite pe care le-am vandut sau urmeaza sa le vand. Mie imi place rezultatul, se misca frumos si cel mai important pentru mine, imi da ghes sa ies si sa parcurg kilometri pe sosea. Adica a transformat o corvoada de extrasezon in placere.

 

 

4ec389a2b38a154e8c9ec770f51eb789_zpsol2b

  • Upvote 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

E simpatica, dar fa ceva cu restul ala de furca, sau ridica pipa, ca strica armonia :D.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozitia ghidonului mi-e buna asa, poate o sa scot chiar si ultimul distantier de 5mm pentru o pozitie un pic mai joasa. Totusi gatul furcii nu il tai, ca pe urma o dau mai greu. Si chiar ma gandeam la o furca integral carbon :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum prestează cauciucurile de 25 pe drumuri proaste? M-a tentat si pe mine, doar ca nu cred că intra cauciucuri de 28 de ea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu sunt foarte confortabile, cred ca sunt mai subtiri de 25, de fapt. Probabil o sa trec pe unele de 28 sau chiar mai mult, cadrul permite pana la 32.

Share this post


Link to post
Share on other sites

DY61DIR.jpg

 

Mici schimbari o data cu inceputul sezonului 2016: am inlocuit foaia mare tot cu una Shimano de 44 (ceva LX la oferta, e 90% identica cu cea Deore pe care o aveam initial) si am facut rost de o gentuta de cadru Vaude Cruiser in care sa mai pun una-alta.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu te impiedici in ea cand vrei sa scoti bidonul?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.