majikstone

Cross bikes (ro: struțocămile)

Recommended Posts

Putin, dar nimic la care sa nu ma pot adapta, trebuie sa fiu doar ceva mai atent cand il pun la loc. Aici discutand de folosirea lui in mers, ca daca sunt oprit nu am nici o problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta nu e struto-camila, e bicicleta de cicloturism pe bune. :)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta nu e struto-camila, e bicicleta de cicloturism pe bune. :)

 

Asta intenționez să devină, dar mai are până acolo :))

Momentan o folosesc mai mult la navetă.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Momentan o folosesc mai mult la navetă.

 

Si cu legatoarea aia pricajita o legi? Eu bicicleta de naveta mi-o leg cu un U-Lock Kryptonite si un lant (nu cablu spiralat) Abus care impreuna costa cam la fel de mult cat bicicleta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pedale noi, in ton cu aspectul general. Pentru ca alea vechi aveau deja aspect decrepit. :P

Per total se mentin alea 10 kile. Si o tura de proba si de reacomodare.

26019926161_4b298f8f03_o.jpg

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si cu legatoarea aia pricajita o legi? Eu bicicleta de naveta mi-o leg cu un U-Lock Kryptonite si un lant (nu cablu spiralat) Abus care impreuna costa cam la fel de mult cat bicicleta.

Daca te uiti cu atentie, colegu', ai observa ca langa caricatura aceea de cablu, are si un U-Lock atasat la cadru. Deci, siguranta suplimentara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca te uiti cu atentie, colegu', ai observa ca langa caricatura aceea de cablu, are si un U-Lock atasat la cadru.

 

Bine observat! Eu l-am ratat...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@majikstone caricatura de cablu e doar pentru roata din fata-cadru + corp solid de care leg bicicleta sau doar de cadru (in functie de situatie). U-Lockul este un Abus Granit X-Plus 54 il folosesc pentru roata spate-cadru + corpul solid de care leg bicicleta. M-am documentat extrem de mult in materie de "siguranta bicicletei". Dar apreciez ca ati vrut sa ma avertizati in privinta posibilei alegeri proaste (daca era doar sufa aia de 30 lei) :))


P.S. steguletul e inspirat de la tine (true story).

Share this post


Link to post
Share on other sites

(...) M-am documentat extrem de mult in materie de "siguranta bicicletei". (...)

 

Se poate si mai bine de atat! :)

 

how-to-properly-lock-your-bike.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@Poseidon Mijlocul de munca este cea mai importanta posesie a oricarui individ.  :)>-

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se poate si mai bine de atat!

Da, super... oare cum transporta toate U-lock-urile si lanturile alea dupa el? Remorca la bicicleta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@bogdanch Poza aia e facuta anul asta in Herastrau? Au inflorit deja ciresii japonezi? :D

 

Scuze pentru offtopic :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@bogdanch Poza aia e facuta anul asta in Herastrau? Au inflorit deja ciresii japonezi? :D

Scuze pentru offtopic :D

@@sentric - nu, este facuta in Parcul Vacaresti. Poza e facuta pe 26.03.2016, au inflorit mai devreme. Si laleaua creata a inflorit cu 3 saptamani mai devreme. Nimic special, incalzirea globala deastea... :))

Trimis de pe al meu GT-I9195 folosind Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

va prezint si eu bicicleta mea Legnano

E un fel de cursiera cu ghidon de mtb, schimbatoarele nu stiu de care sunt,scrie doar Shimano pe ele. Surprinzator schimba foarte bine vitezele

Am cumparat-o cu 800 de lei de la un nene din Cluj

 

Urmeaza in viitorul apropiat sa ii scurtez ghidonul si sa ii pun niste mansoane. 

13219582_614689458696868_511498554_n.jpg

 

13233313_614689462030201_1166343717_n.jp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce inaltime ai? Nu de alta, dar cadrul respectiv e extrem de mic. Iar in configuratia actuala cred ca locul ei e mai degraba in topicul asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

174

Intr-adevar, ai dreptate

La fosta cursiera aveam dureri de spate, de fapt la toate 3 cursiere (Atala, LeMond si inca una noname) aveam dureri groaznice de spate asa ca singura solutia era sa iau o bicicleta cu pozitie de bicicleta de oras, in care ghidonul e foarte aproape de sa...adica cum e aceasta Legnano

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am mutat posturile aici la strutocamile, unde se incadreaza bicicleta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa ce am fost ani de zile fan convins SRAM, incep sa am indoieli. Schimbatorului spate pe care l-am avut initial pe bicicleta, un SRAM X7 medium cage, i s-a indoit in mod inexplicabil cusca dupa cam un an si ceva, asa ca l-am inlocuit cu un X7 long cage. De la o vreme am vazut ca si cel nou a inceput sa schimbe prost (ori se alinia ok cu pinioanele mari, ori cu cele mici, niciodata cu ambele), ceea ce se traducea prin zgomot produs de lant pe pinioane. Am aliniat urechea deraiorului (am scula speciala pentru asta), am schimbat rotitele cu altele tot pe rulmenti (ca aveau joc destul de mare), am verificat ca sunt curate cablurile si camasile, cablurile oricum erau schimbate recent, nimic nu a rezolvat problema. In final am realizat ca articulatiile schimbatorului isi facusera un joc destul de mare (in contextul in care nici nu se pune problema sa-l fi abuzat) si l-am inlocuit ieri cu un X9 medium cage, care din fericire era si la pret redus.

 

Schimbatorul nou functioneaza perfect, nici macar nu a trebuit sa ma chinui sa verific din nou alinierea urechii deraiorului. In schimb sunt tare curios daca si X9 va avea aceeasi soarta peste 1-2 ani de zile. Nu mi se pare deloc normal ca un schimbator spate de MTB din gama asta de pret sa isi faca joc dupa 2 ani de utilizare 99% pe sosea, cu transmisia curatata complet cam la fiecare 300-400 km. Daca l-as fi abuzat la ture de MTB as fi inteles, dar l-am tinut fara discutii in zona lui de confort. Ramane de vazut ce se intampla intr-un an-doi, daca tot acolo ajung va trebui sa-mi pun serios intrebarea daca ii dau o sansa unui schimbator spate X0 (care momentan costa o caruta de bani) sau renunt complet la transmisia SRAM pe 9 viteze (chit ca ador gripshifterele X0 si n-as inlocui niciodata maneta fata cu una care nu are pozitii intermediare, cum e cazul trigger shifterelor).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Că tot am făcut poza pt alt topic. Bicla mea de detoate.

 

kona.jpg

  • Upvote 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@radu_vadan ne dai si niste detalii despre echipare :D?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@radu_vadan ne dai si niste detalii despre echipare :D?

 

Kona Rove 2015 destul de standard, am schimbat doar roțile și frânele. Am pus frâne Ashima PCD (cablu-hidraulic) că Tektro alea mecanice erau niște mizerii, și am făcut ceva roți mai ușoare și tubeless.

Per total e o bicicletă pretabilă la orice, de la curse de șosea la naveta și ture lungi.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-a reapucat de curand pofta de mers cu bicicleta prin padure, asa ca am decis sa investesc minimul necesar in conversia rapida a bicicletei mele de oras (dupa conversia la 1x9) intr-un cross "de tavaleala", mai ales ca din toamna nu va mai trebui sa fac naveta pe distante mari. Conversia va implica niste cauciucuri mai de offroad (Schwalbe Smart Sam de 1.75"), un ghidon mai lat cu ceva rise (ce-am gasit mai ieftin), demontarea aripilor (n-o sa intre cauciucurile daca las aripile astea) si montarea unui pedalier cu foaie de 32. Asta imi va permite sa nu mai curat ca un maniac dupa fiecare tura bicicleta mea "buna", care de altfel se descurca neasteptat de bine chiar si pe offroad.

 

La partea cu pedalierul inca nu mi-e clar ce sa fac, desi sunt sigur ca vreau sa o las 1x9. Am inca pus deoparte pedalierul initial (ceva Shimano cu 3 foi din care cea medie e de 32, fara foi detasabile) si mi-ar fi extrem de usor sa il montez la loc, lasand lantul pe foaia mijlocie si regland chain catcherul astfel incat sa nu poata cadea lantul pe foaia mica. Varianta asta implica zero costuri, iar riscul sa-mi cada lantul de pe foaia medie e aproape nul. Se exclude sa las pedalierul actual (cu foaie de 44), am nevoie de un raport minim de macar 1:1 prin padure, ideal ar fi un 32/36 sau chiar mai putin.

 

Altfel, as mai avea la dispozitie un pedalier mai vechi, tot pe patrat, dar cu foi detasabile, la care as putea inlocui foaia mare cu un bashguard, pastrand doar foaia mijlocie de 32. Asta implica evident achizitionarea unui chainguard si nu sunt sigur ca merita efortul pentru o economie de vreo 100-200 de grame pe o bicicleta care oricum e grea. O alta varianta ieftina ar fi sa montez la loc schimbatorul fata, sa il blochez din suruburile L/H pe post de chainguide si sa nu mai folosesc bashguard (din nou, costuri zero, dar nu rezolv mare lucru, atat doar ca va parea ceva mai putin improvizat decat prima varianta).

 

In concluzie, inca nu stiu ce sa fac cu pedalierul, dar astept sa-mi vina cauciucurile si ghidonul de la Bike24 si o sa incerc pentru inceput varianta "simpla" a montarii pedalierului triplu si a utilizarii exclusive a foii de 32. O sa pun si niste poze "de la locul faptei" imediat ce e gata conversia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu schimbatorul de foi montat la loc si blocat din H si L, s-ar putea sa-ti atinga cand o sa folosesti extremele din cauza latimii prea mici a custii. Asta e o problema. Alta problema ar fi faptul ca suruburile alea sunt gandite pt a modifica pozitia custii cu cativa mm si nu vor fi suficient de lungi, dar s-ar putea sa fie rezolvabila problema inlocuidu-le cu unele mai lungi, asta in cazul in care vor mai avea in ce sa apese.

 

Daca as fi in situatia ta, as monta pedalierul vechi si as utiliza foaia mijlocie si mica, daca mai ai si maneta pt foi. Ai putea face treaba asta macar la prima tura, ca sa-ti dai seama daca foaia de 32 e suficienta ori ba.

 

In ceea ce priveste cauciucurile, poti incerca si Continental Cyclo X King(42mm) daca o sa fi nemultumit de SmartSam. Am facut traseele de la Azuga anul trecut cu hibrida si n-am avut nicio problema cu ele, doar ca trebuie umflate corespunzator greutatii si stilului tau de dat pt a nu face snakebite-uri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.