majikstone

Cross bikes (ro: struțocămile)

Recommended Posts

Daca as fi in situatia ta, as monta pedalierul vechi si as utiliza foaia mijlocie si mica, daca mai ai si maneta pt foi. Ai putea face treaba asta macar la prima tura, ca sa-ti dai seama daca foaia de 32 e suficienta ori ba.

 

Mai am si maneta de foi, si schimbatorul fata, dar momentan ma indoiesc ca voi avea nevoie de foaia de 22 (traseele din zona sunt "la campie" si catararile pe care le am de abordat sunt de maxim 50-100m diferenta de nivel). Plus ca am fost deja prin zona cu cross-ul "cel bun" cu raport minim de 28/27 si au fost foarte rare situatiile in care un raport mai mic m-ar fi ajutat realmente. Cu 32/36 cred ca o sa ma descurc ok, iar 32/12 ca raport maxim e ok si el. Dar sunt de acord ca solutia cea mai sigura pentru moment e sa montez pedalierul triplu ca atare si sa fixez chainguide-ul actual (clona de Deda Dog Fang) ca sa impiedice caderea lantului de pe foaia de 32.

 

In ceea ce priveste cauciucurile, poti incerca si Continental Cyclo X King(42mm) daca o sa fi nemultumit de SmartSam.

Am o pereche de CycloXKing de 35, ca grip mi se par fantastice dar faptul ca sunt doar de 35mm ma obliga sa bag macar 40-45 psi in ele ca sa nu fac snakebite. In plus, pe sosea se uzeaza extrem de repede si e posibil sa mai folosesc ocazional bicicleta asta si pe sosea pe distante scurte (la cumparaturi de exemplu). Si parca as vrea totusi ceva mai multa amortizare pe offroad decat cu cauciucurile de 35, asa ca am luat Smart Sam-urile de 47. M-am uitat si la niste Continental X-King de 2.0" (50 mm), dar m-am temut ca nu vor incapea in furca fata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt foldabile Cycloxking? Am si eu unele tot de 35 pe sarma, le folosesc cam de 2ani, de cand incep ploile sa fie la ordinea zile(sept,oct) pana in primavara si arata foarte ok. Merg cu ele pe asfalt in 99% din cazuri.

 

Daca n-ai urcari lungi si abrupte, ar fi ok 32/36, mai ales daca le-ai testat inainte cu 28/27 si totul a fost ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt foldabile Cycloxking? Am si eu unele tot de 35 pe sarma, le folosesc cam de 2ani, de cand incep ploile sa fie la ordinea zile(sept,oct) pana in primavara si arata foarte ok. 

 

Da, sunt foldable ale mele si cred ca din Black Chili Compound (poate ma insel cu privire la asta). Le-am folosit maxim 500 km, mixt asfalt-offroad, si deja crampoanele de pe centru sunt tocite cam pe jumatate (in contextul in care am tot schimbat intre ele cauciucurile fata-spate). Fara sa franez ca un barbar. Initial am vrut sa iau si eu de 42, dar m-am temut (cam fara motiv) ca nu incap in cadru/furca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Conversia a iesit exact cum imi imaginam, cu minusul cumva previzibil ca spatiul dintre cauciuc si furca fata e infinitezimal. Cauciucurile astea de 47 cramponate sunt mai mari decat ma asteptam, dar e clar ca alta varianta nu aveam (si la un pret cinstit). Dar imi place cum se simte, cadrul si furca de otel si cauciucurile astea cramponate cu balon maricel o fac chiar confortabila prin boscheti. Sper sa apuc sa o scot zilele astea la o tura pe coclauri si sa-i fac si niste poze "de la locul faptei".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce ai folosit pe fata, o foaie sau doua?

Iti urez sa ai parte numai de vreme frumoasa la ture si sa nu dai de namol, altfel va deveni un chin tura sau pana cand reusesti sa cureti furca/roata fata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O singura foaie. Am montat pedalierul triplu si am coborat putin chain catcherul fata de pozitia anterioara si aia e. Intr-adevar, pe namol va fi scandal, dar slabe sanse sa ies la ture pe noroi fantastic. O sa vad eu ce iese...

Share this post


Link to post
Share on other sites

QEBVNay.jpg

dM2HX6A.jpg

BP7Qt4Q.jpg

 

Am scos-o azi la o tura, merge excelent si sunt foarte multumit de ce-a iesit. Da, nu e si nu va fi niciodata un mountain bike, dar pentru putina distractie ieftina prin padure e fix ce trebuie. Portbagajul l-am lasat la locul lui, ca ocazional voi mai merge la cumparaturi cu ea, si pe langa asta va trebui sa mai reglez putin pozitia ghidonului. Dar per total sunt incantat :D

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Echiparea actuala ar fi cam asta:

 

Cadru: Alpina City (otel destul de frumos lucrat, probabil double sau triple butted dupa cum se simte)
Furca: otel, 1" pe filet, ceva no-name (posibil sa fie Point, dar nu bag mana in foc)
Roata spate: janta 28″ Altrix / butuc Joytech / 36 spite
Roata fata: janta 28" Alesia / butuc Joytech / 36 spite
Pedalier: Shimano Tourney
Deraior spate: SRAM X7 9v
Maneta schimbator spate: SRAM X5 GripShift 9V
Caseta: Shimano HG400 12-36 9v
Frane: Avid SD3 (fata), Shimano Nexus (spate)
Manete frana: Avid FR5
Cauciucuri: Schwalbe Smart Sam 47-622 (28x1.75)
Sa: Selle SMP Fixty
Ghidon: XLC HB-M04 25.4mm
Gripuri: PRO Silicone
Portbagaj: Acor ACR-2703
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Strutocamila de oras/naveta/etc
Cadru otel dublebutted planetX, frane SLX, maneta si schimbator XT 9v, angrenaj Alivio cu o singura foie Saint (SP), jante Remrex rapid, butucu Deore CL, pinioane 105 12-27, lant SLX, caucioace Kenda 700x26C
Saua e din alt film, probabil un Brooks ar arata mai bine (in curand, poate imi aduce mosu') :D

14724605_1097257060352288_74075176416475
  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suport cu incarcare prin lateral si bidon cu inaltime (si capacitate) mai mica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca nu gasesc un bidon suficient de mic, 400ml poate, mai ramane suportul de tija sea/ghidon de la Topeak.

Se vede cum cadrul apasa pe capacul bidonului si deformeaza.

K8DJp04.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din moment ce mai este loc în spate, ai putea încerca să muți suportul de bidon cu un adaptor (e greșită poza pe site, așa arată):

JLmgRms.jpg

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 hours ago, Stuparul said:

Daca nu gasesc un bidon suficient de mic, 400ml poate, mai ramane suportul de tija sea/ghidon de la Topeak.

Se vede cum cadrul apasa pe capacul bidonului si deformeaza.

K8DJp04.jpg

Aceeasi problema am avut-o si eu la un cadru MTB full suspension incercand sa folosesc un bidon de 1litru. Imi atingea in maneta de reglaj a amortizorului. Dupa ce am probat mai multi suporti, doar un singur model din aluminiu a fost bun pt ca l-am indoit catre down tube. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

3vnsKGSkbeesnffVAt5pgZE_ymwAuAfK23jM_4Fz

 

QkjIbYCFVv2_jdtkrQzEUTWeDEA7TDanPYT1d6lK

 

O mică ajustare... cu o pipă mai mare. De la 120 la 135 mm. Plus un suport de bidon mai fățos. 

Urmează teste in configurația asta. Căutam o pipă mai lungă pentru că aveam impresia că stau prea adunat. 

 

 

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Abia astept sa raspunzi cum se comporta, ca a mea e de 80 si ma simt exact ca tine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema nu a fost niciodata o urgenta (pipa schimbata, cea de 120, era aia originala, de cand am bicicleta, din 2010).

Totusi, din cand in cand era sesizabila. Acum ca am gasit pipa asta, care are si unghiul mai mare, am zis sa profit. 

Bineinteles, am montat-o inversat, ca si pe precedenta, ceea ce a mai avansat ghidonul cu 15 mm, dar l-a mai si coborat cu cativa mm.

Urmarea... o s-o povestesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa multe codeli, m-am hotarat sa pun o furca Surly pentru frana pe disc, non-suspension corrected. Ghidonul s-a asezat mai bine peste roata fata dar si pedalierul a mai coborat cativa centimetri. Distanta de la pedala la sol e cam la 9,5-10 cm fata de un ideal de 13 cm. O sa am grija sa nu pedalez in curbe. Am facut o iesire cu ea si m-am simtit destul de bine. A pierdut o idee din stabilitatea in curbe, pe care o avea anterior dar a ramas sigura in manevrabilitate.

Ar fi fost ideal un head tube mai inalt. In timp, probabil ca voi mai cobora ghidonul dar nu schimb nimic pana nu fac ceva ture macare de 50 km.

Ghidonul este cel la care a renuntat @majikstone si imi place la nebunie. Partea de sus se aliniaza foarte frumos cu manetele de frana iar dropurile "iti aseaza mainile" in cea mai buna pozitie posibila cu acces foarte bun la manete. Latimea, teoretic, un pic mai mare decat ce as avea nevoie nu ma deranjeaza deloc, as fi simtit in podul palmelor.

Pe spate, am pus un cauciuc Schwalbe Marathon Supreme Evolution Touring de 32.

16715994_1908456862721014_90473139542475

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt nevoit sa zic si eu o gluma, ca m-a inspirat:

in configuratia de acum pare mai mult strut decat camila >:D<

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut! In iulie am construit o bicla de oras pe un cadru clasic din otel. Rotile Shimano WH-R501 desi foarte bune, sunt cam fragile pentru mica-mare jungla numita Bucuresti asa ca le-am schimbat cu niste Remerx Taurus 36H de tavaleala. Dar ce sa fac cu rotile "alergatoare"? Bineinteles ca... am mai luat un cadru :). Dar cum sinele de tramvai si gropile sunt aceleasi istoria s-ar fi repetat. Asa ca am tras aer in piept si am comandat o furca Suntour Swing Shock. Ce a iesit este cam asa 

 

LTpawKe.jpg

 

Ce parere aveti, a folosit cineva o furca din asta, cum e? E prea girafa? Distanta de la sol la lagarul butucului pedalier este 27.5 cm. Angrenajul vine maine si apoi trebuie luat butucul pedalier si sper sa fie gata pana miercuri. La final o sa fie compusa din: 

 

Cadru: Abeni 1.1/8 inch, aluminiu 7005

Cuvetarie: Ritchey Comp Zero Logic

Furca: SR Suntour SWINGSHOCK 28" 

Roti: Shimano WH-R501

Cauciucuri: Schwalbe Lugano 28-622

Frana fata: Deore XT BR-T780

Frana spate: Sora BR-R3000

Manete schimbator/frana: Sora ST-R221 2x8

Angrenaj: Claris FC-RS200 2x8 (50-34)

Butuc pedalier: BB-UN26

Pedale: Ce am pe aici prin debara

Schimbator spate: Claris RD-R2000-SS

Schimbator fataClaris FD-R2000

Pinioane: Shimano CS-HG50-8 11-30

Lant: Shimano CN-HG40

Tija sa: Force cu suspensie

Sa: Selle Royal Comfort Alpine Athletic

Pipa: Ritchey Comp 30 Degree

Ghidon: Force drept

Mansoane: Ritchey WCS

 

De abia astept sa vad cum se misca si cat de grea este. O singura parere de rau am, ca nu incap cauciucuri mai late pe spate, ar fi bestie cu niste Schwalbe Kojak si frane pe disc. Dar asta mai ramane de vazut, poate cu un cadru nou :)) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

E gata. Frâna Deore XT îngheață ca una clește, suspensia este suficientă pentru denivelări și borduri mici iar ținuta de drum e neașteptat de sportivă. Accelerează foarte bine, pe drum drept pinionul 13T si foaia 50 rulează relaxat, chiar și pinionul cel mic (11T) pare a fi ok. Singura particularitate este suspensia, când "lucrează" pe denivelări roata se întinde practic în față. Este cam ciudat la început dar după ce te obișnuiesti e ok. O să încerc diferite reglaje ale arcului suspensiei. Mă așteptam să fie mai grea dar nu e de loc. Una peste alta furca Swing Shock merită banii. Poți bicicli mai agresiv fară frică cu o roată ușoară cu 20 de spițe. Tija pentru șa îmbunătățește și ea ținuta de drum, acum stau liniștit pe posterior și coloana nu se mai ceartă cu roata din spate. Am jucărie nouă și o butonez. :)

 

djbSJrU.jpg

q1XsdfR.jpg

  • Upvote 1
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai numeroase distantiere sub pipa, mai era nevoie ca pipa sa aiba un unghi atat de pronuntat? 

Cam strica aspectul (parerea mea, piticii mei). :)

O pipa cu unghi intre 0-7 grade ar mai drege busuiocul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inca nu am taiat nici un milimetru din gatul furcii. Este in teste. Plus ca prefer o pozitie mai relaxata pe sa. 46 de ani din care vreo 20 pe motocicleta = spate si coate nu tocmai perfecte. O pipa se schimba usor, cartilagiile dintre vertebre putin mai greu. Parerea mea, oasele mele. ;) Pe mine ma deranjeaza mult mai mult frana fata pe care nu am gasit-o neagra in minunata noastra tarisoara. Azi ma duc sa cumpar spray cu vopsea si sa vad daca gasesc ceva autocolant gri imitatie carbon. Nu imi place de loc cum au gandit chinezii separatia dintre rosu si negru. In plus, camasile rosii mi s-au parut o idee buna. Acum cand ma uit la ele parca as pune negre. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.