majikstone

Cross bikes (ro: struțocămile)

Recommended Posts

Eu daca as avea ceva de obiectat ar fi cu privire la lantul prea scurt :P pipa e ok cat timp are ca scop obtinerea unei pozitii confortabile, nu arata chiar atat de rau oricum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru aprecieri, cu sau fara taguri. Astazi am mai pedalat vreo 50 de km pe jucarie. Am ridicat saua si am coborat pipa. Cred ca o sa o cobor de tot, mai e doar un distantier de 15 mm. Ieri am mers pe ploaia aia de seara si nu prea am "fugit". Azi insa a fost ok. Am crosetat centrul pe la 6 si parca ar mai trebui putina aerodinamica pentru control mai bun printre oglinzi :). @majikstone lantul sta asa din cauza schimbatorului. E modelul scurt dar permite pinion pana la 32 de dinti. Mai am unul pe cealalta bicla si e chiar ok la 18 euro. Seria Claris 2000, de anul asta, functioneza fara repros. Revin cu poze cand termin ajustarile.

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 minutes ago, Munchausen said:

lantul sta asa din cauza schimbatorului. E modelul scurt dar permite pinion pana la 32 de dinti.

 

Cum ai ajustat lungimea lantului, folosind metoda foaia mare + pinionul mare + 2 zale? Daca da, de aia e prea scurt, o metoda mai buna e sa pui lantul pe foaia mica + pinionul mic, trecut prin schimbator, si sa il lasi cat de lung se poate astfel incat sa nu frece lantul pe interiorul custii schimbatorului, respectiv sa nu faca "burta".

 

De functionat vor functiona ambele, atat doar ca prin metoda foaia mare + pinionul mare + 2 zale, reduci durata de viata a lantului, respectiv a schimbatorului spate.

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minutes ago, majikstone said:

 

Cum ai ajustat lungimea lantului, folosind metoda foaia mare + pinionul mare + 2 zale? Daca da, de aia e prea scurt, o metoda mai buna e sa pui lantul pe foaia mica + pinionul mic, trecut prin schimbator, si sa il lasi cat de lung se poate astfel incat sa nu frece lantul pe interiorul custii schimbatorului, respectiv sa nu faca "burta".

 

De functionat vor functiona ambele, atat doar ca prin metoda foaia mare + pinionul mare + 2 zale, reduci durata de viata a lantului, respectiv a schimbatorului spate.

 

Am mai invatat ceva. Mersi mult. Maine ma duc sa cumpar un lant.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, Munchausen said:

Am mai invatat ceva. Mersi mult. Maine ma duc sa cumpar un lant.

 

Verifica totusi inainte sa cumperi alt lant daca in momentul in care pui lantul actual pe foaia mica si pinionul mic mai ramane "spatiu de manevra", e posibil ca intr-adevar schimbatorul sa aiba cusca prea scurta pentru a vedea vreo diferenta majora intre cele doua configuratii.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, majikstone said:

 

Verifica totusi inainte sa cumperi alt lant daca in momentul in care pui lantul actual pe foaia mica si pinionul mic mai ramane "spatiu de manevra", e posibil ca intr-adevar schimbatorul sa aiba cusca prea scurta pentru a vedea vreo diferenta majora intre cele doua configuratii.

 

Am inteles. De cumparat cumpar oricum, sa fie p-aci pe langa casa. Mai legi un caine, o pisica ceva :)

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cadru Scott Subspeed

Butuci XT cu jante Lightbicycle si Sapim Dlight

Ghidon Raceface Next flat

Frane XT

Tija syntace P6 aluminiu

Sa Fabric scoop flat

Transmisie Sram GX 1x11

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maxxis Rambler EXO TR, balonul nu-l disting, rămâne să ni-l spună el. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

dap...am verificat si eu ce stie sa faca anvelopa (are review-uri bune)... dar mie mi se pare fantastic de scumpa...cati km ai facut cu ea de noua...poti sa ne zici ceva de viata anvelopei la utilizare mixta (macadam si sosea)?

 

Eu am folosit, pe strutocamila noua, racing ralph-urile 622-33 cu care a venit si dupa nici 5-600 km de utilizare mixta anvelopa spate e praf pe zona centrala, crampoanele sun la 1/4 din roata fata...si intr-o zona sunt aproape aplatizati de la o frana de urgenta in trafic. Am incercat sa o folosesc cam 50% macadam-50% sosea...pot spune ca nu am facut nicio tura lunga de asfalt cu ele in ideea de a le pastra intacte. Parca nici anvelopele moi de MTB nu se duceau asa repede!?!?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca si aici ca si la cauciucurile MTB durata de viata a cauciucurilor Maxxis e mai lunga decat a principalilor concurenti

Uzura este semnificativ mai mica la rambler decat la continental cyclo xking de exemplu

In schimb si maxxis larsen mimo cx m-a tinut putin

Utilizarea ce-i drept a fost preponderent pe sosea

Share this post


Link to post
Share on other sites

Struțo-cămila e definitivată. Roțile Remerx Taurus + Sapim + Claris 36H au ajuns pe ea, rigiditate mai bună. Cele Shimano WH-R501 sunt cu "bătrâna". Manetele au fost schimbate cu Shimano Claris ST-R240. V-brakeul XT nu are nevoie de leviere lungi. Interesant este că saboții Shimano sunt mai eficienți cu suprafața de frânare de pe jantele Remerx decât cu cea de pe Shimano.

 

x57Ripk.jpgpyxXBLY.jpgOYzTV3f.jpg

 

Deocamdată sunt două, a treia se montează zilele astea și un cadru Cube SL Road Race e pe drum :).

 

u3An4M0.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sezon nou, cămilă nouă. Cadru Cube SL Road Race, furcă SR Suntour Swing Shock, roți WTB i19 cu butuci SRAM X7, frâne Avid BB7, manete-schimbătoare-angrenaj Claris.

 

FsFJTuF.jpgPGNeq8P.jpg

Echipare de "pădure" - anvelope Continental Speed King CX 35-622, pipă Ritchey 30°, tijă șa cu suspensie Force, șa Selle Royal Comfort Alpine.

 

 

 

KgfrpM2.jpg

Echipare de "asfalt" - anvelope Continental Ultra Sport II 32-622, pipă Cube 6°, tijă șa normală, șa Cube Sport.

  • Upvote 2
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

La echiparea aia de padure daca puneai si un ghidon riser mai lungut era bestiala.

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 hours ago, Stuparul said:

La echiparea aia de padure daca puneai si un ghidon riser mai lungut era bestiala.

E puţin mai complicată mutarea manetelor dar am lăsat cablurile destul de lungi. O să pun și un ghidon mai înăltoc în "trusa" de pădure. Mulţam de idee!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu un "apdeit / apgreid" toți s'tem datori, măcar din cînd în cînd.

Cum la tura de 100 de acum 2 luni mi s-a părut că vechea șa, deși comodă și în stare foarte bună, e mai moale decît ar trebui, m-am decis să o schimb cu asta.

Și cum aspectul cockpitului parcă nu era ce trebuie, am luat o pipă și un ghidon oversize.

28141454108_c564fc2cbd_h.jpg

 

41114339995_403237b5e7_h.jpg

 

42014208901_b1ca0edd38_h.jpg

 

41294415724_351221ebd6_c.jpg


 

 

 

 

 

  • Upvote 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

L-am avut și când am fost la Fierbinți. Dacă nu l-ai observat... 😋

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut! Am nevoie de pareri/sfaturi legat de conversia unui cadru de hibrida in bicicleta dropbar. De vreo 3 luni cochetez cu ideea, am imprumutat cursiere ca sa vad cum ma dau cu ele...si imi place pozitia, cred ca in dropuri poti sa tragi mai tare. Cum achizitia bicicletei cu nr 3 nu imi prea surade, credeti ca e posibil dpdv al geometriei sa faci un cadru de hibrida sa functioneze cu dropbar. Vorbesc de bicicleta din poza, un sirrus expert carbon din 2017 care imi place f mult in momentul asta ca pozitie si “feel” in general (asta dupa ce i-am schimbat cockpit-ul...din fabrica venea cu rise de 15 grade), dar uneori simt ca as vrea mai mult dpdv al vitezei pe plat si parca nu imi gasesc pozitia pentru momentele cand vrei sa tragi tare. 

 

https://imgur.com/a/Y6d67ih

 

geometria se gaseste aici...e cadru L, eu am 179 cu inseam 84

 

https://imgur.com/a/k95XkR9

 

Nehotararea mea legata de aceasta coversie consta in cheltuiala maricica...de aprox 300e.

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lungimea TTH de 598 e echivalentul unui XL sau XXL la cursiera.

Da, unghiul furcii e mai relaxat cu vreun grad la a ta, dar chiar si asa nu stiu daca poti pune o pipa foarte scurta ca sa compensezi destul reach-ul. S-ar putea sa iasa o  bicicleta cu directia instabila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intr-adevar, ar trebui sa iei in calcul ideea ca in momentul in care pui dropbar pe o bicicleta pe care inainte aveai flatbar (si te simteai bine), asta te va obliga la o pipa cu cel putin 3-4 cm mai scurta. Eu am mers cativa ani pe un frameset de cyclocross cu flatbar si pipa de 110 mm, iar in momentul in care l-am convertit la dropbar a trebuit sa montez o pipa de 65 mm ca sa ma simt relativ OK pe el, geometria restului bicicletei ramanand neschimbata. Si, cum spunea si @LucianLS, directia a devenit destul de instabila, in special pe soselele de proasta calitate.


Daca inainte aveai o pozitie cat de cat relaxata pe bicicleta, asta cu o pipa care din poze pare destul de lunga (100-110 mm), atunci e posibil ca o pipa de 80, eventual cu rise un pic mai mare, impreuna cu un ghidon compact, sa iti ofera o pozitie chiar rezonabila pe bicicleta fara sa sacrifici cine stie cat din stabilitate. Daca in schimb in configuratia actuala erai deja destul de intins pe ea, probabil ca va trebui sa pui si tu o pipa de 60-65 mm, ceea ce clar va influenta manevrabilitatea. Oricum ghidonul de cursiera, fiind mai ingust, te va face ceva mai nesigur in primele saptamani de utilizare, iar pipa foarte scurta sigur nu va ajuta.

Cat despre pret, un ghidon si o pipa poti vana destul de ieftin daca ai putina rabdare (undeva la 10-15 € pentru un ghidon de pe bike-discount, pipe sub 10 € tot pe bike-discount, ghidolina si aia vreo 6-7€), manetele STI pot ajunge pe la 150€ daca te coafeaza o pereche de 105 5700 pe 10 viteze, care se impaca extrem de bine cu un schimbator spate de MTB Deore M592 care costa si ala undeva sub 40 €. Pana aici iesi la sub 250 de euro cu putina rabdare, iar daca gasesti niste manete second poti sa mai economisesti lejer inca 50 de euro. Franele disc actuale par sa fie de MTB, deci s-ar putea sa nu fie tocmai perfect compatibile cu tragerea cablului de sosea si sa fie mult prea agresive, desi nici n-as zice ca ai nevoie de etrieri noi din prima, trebuie incercat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu pipa 110 btwin din poze + ghidon flat 620 si cu tija sa cu setback de 25 stau ok, nu foarte intins, de multe ori stau aplecat la maxim pe barends...eu speram la conversie sa nu scad pipa sub 90 la ghidon de 440 (65 mi se pare inacceptabil la 440 cm...am pipa 60 la mtb cu flat de 720) ...poate sa iau o tija sa cu setback mai mic de 10 sau 5?

 

bicicleta e 2x11...48/32 cu 11/32...manetele sunt microshift 11s...cu rulment f f fine...spatele e 105 11s GS.

 

Franele sunt br506 cu etrier 447

 

vreau sa iau setul:

 

https://www.cnc-bike.de/product_info.php?products_id=17032

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.