majikstone

Cross bikes (ro: struțocămile)

Recommended Posts

Ceva noutati de Anul Nou, sa nu fie geloasa pe surata ei de teren:

 

Giant+004.jpg

 

- un schimbator spate XT reciclat, dar si asa e mai bun decat a fost vreodata originalul 2300 :))

- mansoane asortate, care se potrivesc si cu gripshifterele si nu au nevoie de capac (sunt dintr-o bucata) ;)

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

doctore, de cate ori ti-am zis sa nu mai arunci cu banii pe geam si sa-ti iei o cursiera. "eu ti-am zis ca nu e el, dar tu batman" - iti suna cunoscut?

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu vreau cursieră, măh :P, e clară treaba. Pentru șosea troaca asta e tot ce-mi trebe. Și flatbar de 50 mi s-a părut prea scurt și incomod la drum de 100 km, încât am revenit la ăla de 55. E exact ce vreau. :)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ghidon de 50, sfanta fecioara (evident nu exista), da cum sa mergi gicule pe asa ceva, eSclus asa ceva, 48 se mai pune pe fixie pen'ca circuli prin oras si sa te poti strecura mai usor, dar pentru drumuri lungi, maica nascatoare de falafel, nu stiu cum ai rezistat.

 

Eu la MTB cand am trecut de la 58 la 68 am zis ca am dat peste GRAAL-ul shaormarilor

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Păi tocmai, deci un eventual 44 la cursieră l.am exclus definitiv, nu.i pt mine. Cu struțocămila mă împac foarte bine. La mtb e altceva, am ajuns la 700 și e excelent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O să am şi eu o hibridă de pozat, dar aştept să se ducă zăpada şi să şi-o mai ajusteze proprietarul. Este adeptul asfaltului (80%) şi pământ (20%) şi în perioada asta nu are de nici unele disponibile.

 

Şi ca să nu ziceţi că vă întărât degeaba, pun o poză din perioada asamblării.

 

BkmomYxl.jpg

 

Este un cadru KTM Leggero Cross, furcă Surly Ogre, transmisie Sram X.4, anvelope Schwalbe Marathon şi roţi marca Lucian (cu componente Point dacă-mi aduc bine aminte).

 

Costul e un pic mai greu de estimat pentru că în afară de roţi şi furcă restul componentelor au fost cumpărate SH, sau provin din "cutia cu piese", sau au fost mărunţişuri (gen şa de 30 de lei, un QR etc.) În orice caz undeva sub 1000 de lei. Bani pentru care, dacă mai e nevoie s-o spun, nu s-ar fi găsit o bicicletă nouă (şi poate nici SH) cu dotări echivalente.

 

Voi reveni în primăvară cu poze mai frumoase şi detaliate.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vreau sa cer si eu parerea vroastra intr-o anume chestiune (nu am vrut sa deschid topic separat doar pentru asta, am incercat sa ma documentez  singur dar nu am ajuns la un rezultat clar)

 

Am o Merida Speeder (categ. Fitness bike) pe care am incercat sa o transform usor intr-o road bike (in lipsa uneia). Vreau neaparat sa trec de la gume de 32 la niste anvelope mai subtiri  23x622 pliabile.

Nu stiu daca vor fi compatibile cu jentile mele - niste Alexrims Disc despre care nu am gasit absolut nici o informatie. Pe ele scrie doar 622x18 6061H-T6.

 

Am vazut tabelele de rmarimi anvelope-jenti deja celebre, unde cea mai subtire anvelopa pt jentile de 18 ar fi 25-ul. Dar  am citit si sute de posturi in care oamenii se jura ca au anvelope si de 23 si chiar 20 ! pe jenti de 18-19.

Eu acum nu stiu ce sa fac. Comand 2 gume de 23 care sa fie si compatibile?

M-am gandit si la o varianta de  mijloc (un  28, si totusi mai bine nu; ori pun slickuri subtiri ori raman la 32 pana la o cursiera adevarata.)

 

2013_04_29_14_39_18_696.jpg
 
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu pe bicicleta albastra din acest topic am avut, pe vechile roti cu jenti de 622x19, gume cu balon de 23. Pliabile. Cu mentiunea ca intrau si ieseau extrem de greu de pe janta, de aceea am renuntat la ele.

Acum pe rotile noi cu jenti de 622x17, am gume cu balon 23 (pe sarma) si e mai bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:-S

 

Recunosc ca nu mi-e foarte clara problema: un 23 intra asadar mai usor pe 622x17 decat pe 622x19 ? Atunci ale mele fiind de  622x 18 sunt undeva intre, deci ar trebui sa mearga totusi.

Stiam ca 17/18/19 reprezinta latimea din interiorul jentii, deci nu inteleg atunci de ce un cauciuc ar intra mai usor pe o janta ingusta decat pe una mai lata... 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

O sa intre, nu-ti face probleme. Da, 17/18/19 (in mm) e latimea interioara a jentii. 

Cu cat ai balon mai mare, cu atat ai nevoie de o janta cu latime mai mare. Ca sa poata sustine acea anvelopa.

In schimb daca pui un cauciuc cu balon de 20 pe o janta de 622x19, desi o sa intre, s-ar putea sa dai cu marginea jentii de asfalt. Asta daca anvelopa o sa stea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si raspunsul "oficial" al celor de la ALEX GLOBAL TECHNOLOGY, INC. 

 

 

Thanks for the mail,

 

We don’t suggest you use 622X23C tire on that rim, there will be risky.

For this rim we recommend you use 622X28C tire for minimum!

 

Thank you

 

Best regards

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iată încă o avanpremieră, e aproape gata. N-am fost foarte sigur unde s-o postez, poate ar fi mers la MTB vintage dar numai cadrul este MTB vintage şi nu va fi folosită neapărat ca MTB ci pentru de toate. Pentru cei interesaţi aveţi mai jos şi lista de componente.

 

awc0AZjl.jpg

 

xvHDBOgl.png

 

Cost orientativ: 1500 RON. Transmisia şi roţile sunt noi (cu reduceri de iarnă/primăvară), restul SH şi piese pe care le aveam prin casă.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si iata ca rotile cu noile cauciucuri de 23 s-au potrivit absolut perfect! Dupa 600 de km de rulat cu ele pot spune ca nu regret deloc decizia luata si nu cred ca o sa ma intorc vreodata la balon de 32/35, desi am mers toata viata pe asa ceva

2014_04_26_16_56_14_931.jpg

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut baieti,

Sunt nou pe forum, dar sunt pasionat de biciclete de ceva timp.

Am un MTB cumpar de pe vremea de cand eram copil de ai mei si acum vreau sa trec la o categorie superioara.

Vreau ceva rapid, voi face 20-30 km zilnic prin oras si voi avea parte de 2-3 pante mai sanatoase. In rest, poate voi mai folosi bicicleta pentru iesi in weekend prin imprejurimile orasului Sibiu.

Vreau ceva de oras, de sosea, nu cred ca o voi folosi deloc pe alte drumuri. Din cercetarile mele am gasit ceva SH ce arata destul de interesant.

http://m.निषिद्ध/bicicleta-stevens-roti-28-27-vitexe-shimano-105-tiagra-17366501.html

Ajutati-ma cu o parere/sugestie.

PS: Buget maxim 1500 lei, de preferat as vrea ceva sub banii astia. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca e ok  tehnic, go for it, e cam ceea ce vrei tu. Vezi ca e marisoara, 58 cm, ar trebui sa ai aproape 1.90 ca sa te simti ok pe ea. Eu am 1.94 si merg pe un Stevens de 61 cm

Share this post


Link to post
Share on other sites

A venit vremea sa dau din nou raportul legat de strutocamila mea. Intre timp a mai primit niste piese:

 

- o sa Selle SMP Extra cu care ma inteleg excelent

- manete GripShift SRAM X.0

- o pereche de cauciucuri Schwalbe Marathon Racer de 35 pentru "toata ziua" si in special pentru drumurile proaste de acasa

- in cutia de pinioane si-a facut loc si o caseta 11-34, in mare parte pentru pinioanele de 30 si 34, de care am concluzionat ca s-ar putea sa am nevoie din cand in cand si de care m-am servit la doua ture anul asta

- furca de carbon si-a dat duhul la transport (s-a rupt un pivot de frana in mare parte din cauza mea) si a fost inlocuita de curand cu o Kinesis Crosslight 3 de aluminiu

 

Per total, pot sa spun ca sunt extrem de multumit de versatilitatea bicicletei. Am mers cu ea la ture de sosea pe sosele ultravirgine si pe sosele bombardate, am facut cicloturism, am facut ture de anduranta (320 km intr-o zi vara asta), am facut chiar si urcari pe offroad, asta doar jongland cu cauciucurile si cu pinioanele. De altfel, din cauza rotatiei pinioanelor lantul actual se apropie de 2000 km facuti fara ca lera de 0.75 sa intre in el.

 

Furca rigida de aluminiu... subiect sensibil in ochii multora. Desi teoretic ar fi trebuit sa fie mai rigida si mai grea decat cea de carbon pe care am avut-o inainte, adevarul e ca greutatea a fost doar cu vreo 40 de grame mai mare (deci irelevant) iar din perspectiva confortului as zice ca sunt foarte multumit pana acum. Am facut cateva ture cu ea pe drumuri destul de pline de denivelari mici si enervante, dar nu pot spune ca am simtit-o mai inconfortabila decat cea veche. Plus ca pretul a fost simtitor mai mic decat cel al unei furci de carbon echivalente, asa ca sunt multumit de achizitie. Vom vedea cum se comporta in timp.

 

Momentan nu intentionez sa mai schimb componente decat fortat de imprejurari, cum s-a intamplat si cu furca. Ma batea gandul intr-o vreme sa cumpar o tija de sa din carbon pentru o oarecare doza de confort suplimentar, dar am renuntat pentru moment din cauza ca nu gasesc nici una care sa ma satisfaca pe deplin (diametru, pret, sistem de reglaj, setback).

Cam asta am avut de zis. Dupa aproape inca un sezon cu ea, sunt extrem de fericit de achizitie si chiar si mai convins decat eram inainte ca n-as schimba-o pe absolut nimic altceva.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niste poze sa ne delectam si noi ochii ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt la inceputul topicului cateva poze de imediat dupa ce-am asamblat-o. Acum arata asa (mai exact inainte sa-i fi schimbat furca), cu Marathoanele si caseta 14-34, pregatita de urcat pe Alpe d'Huez.
 

fwb4EuS.jpg?1

 

O sa-i fac cu prima ocazie niste poze in ultima configuratie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ce o tijă de carbon ar fi mai confortabilă?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Umbla vorba ca unele tije de carbon ar fi facute sa flexeze controlat mai mult decat o tija oarecare de aluminiu. Asta ar insemna ceva mai putine socuri transmise catre sa si catre coloana vertebrala, deci confort sporit. Nu garantez ca e valabil pentru orice tija de carbon vs orice tija de aluminiu, iar daca e sa tin cont de experienta cu furca de aluminiu care ar fi trebuit sa fie (conform opiniei tuturor) considerabil mai rigida decat una de carbon nu stiu daca sa dau crezare zvonurilor. Pe de alta parte am auzit si de tije de aluminiu (scumpe, ce-i drept) care au o oarecare elasticitate.

 

Tija pe care o am e asta, la momentul ala cred ca era cea mai ieftina tija de aluminiu cu sistem de reglaj cu 2 suruburi de pe bike-components. N-am nici cea mai vaga idee cum e comparativ cu altele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piesele de carbon disipa vibratiile de amplitudine mica si frecventa mare, din ce am citit. Pe asta se bazeaza confortul (zis a fi) obtinut. Si eu am inca ideea de montare a unei tije de sa, ghidon si pipa de carbon, la struto-camila, pentru confort la drum lung. Deocamdata ideea sta pusa deoparte, ca nu e prioritara. Bicicleta e confortabila, la ture de pana la 200 km, cu componentele ei de aluminiu.

Ca experienta practica, am pus ghidon de carbon la MTB si o diferenta exista, notabila. N-as putea sa afirm ca e direct proportionala cu diferentele de pret...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum ca a pus @@Pandy intrebarea, am inceput sa ma mai documentez putin pe tema asta. Aparent doar unele tije de sa de carbon sunt facute sa flexeze (de exemplu Syntace P6 Carbon Hiflex) in timp ce marea parte sunt comparabil de rigide cu cele de aluminiu, daca nu chiar mai rigide (conform experientei celor care au trecut de la unele la altele).

Si eu sunt multumit momentan de confort, apar ocazional mici probleme dar nu e un capat de tara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.