majikstone

Cross bikes (ro: struțocămile)

Recommended Posts

Salutare. Dupa ceva ani buni de stat pe bara m-am hotarat sa reincep plimbariile cu "toacla".  Iar primul pas a fost sa reechipez vechea "semicursiera"...

WP_20150602_004.jpg

 

WP_20150602_001.jpg

Edited by Traveller
poze
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, dar fa ceva cu saua aia, sa stea ca de cat paralel cu solul. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Saua am reglat-o sa ma simt eu ok pe ea. Stiu ca este cam inclinata dar este cea mai confortabila pozitie pt mine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

N-ai cum sa te simti bine pe saua aceea, probabil ca incerci sa compensezi marimea cadrului. Ce inaltime ai?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am 1,9m. Orcum in weekend am facut 80km cu saua in pozitia asta si nu am avut nici o problema. In schimb daca o tin in pozitia normala in maxim 5-600m incep durerile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa ceva ani buni de stat pe bara ...

 

Si? Nu era mai comod pe bara?

Fara glume - nu prea reusesc sa-mi inchipui cum un om fara o anomalie anatomica extrema poate considera aceasta pozitie "confortabila" #-o .

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ba da era mai comod.

Cat despre sa este posibil sa tina si de obisnuinta cu saua veche (una cu arcuri antica si tare de demult) orcum o sa mai incerc dupa ce rectific tija noua de sa (este mai mare in diametru cu 0.5).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nici Contador nu sta prea mult in sa, daca-mi permiteti o gluma :>

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Just! De fapt baietii profi mai mult leviteaza deasupra seii :). Dar chiar si ei au saua potrivita anatomiei lor.

Ceea ce se pare ca nu e cazul lui @@stryx. Doar ca el, in loc sa apeleze la solutia logica a cautarii unei pozitii corecte si adecvate, sau a inlocuirii seii cu una mai buna, a ales aceasta aberatie optica  ;)) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imi cer scuze pentru traumele nervului optic suferite in urma coliziunii cu aceasta aberatie optica si-mi asum plata contravalorii ingrijiriilor medicale ;)
Cred ca sufar de deformatia profanilor care atunci cand se aseaza pe o "sa de mtb" au impresia ca stau pe un "spargatorul de nuci".
Serios vorbind nici mie nu-mi place cum arata si stiu ca nu este nici corect pozitionata. La bicla mai am de bibilit destul iar de sa nu ma apuc pana nu schimb tija (sper sa fie gata pana in weekend).

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@stryx Nu trebuie sa o iei personal dar esti clar singurul pe care il cunoaste oricine de pe acest forum care poate sustine ca o astfel de pozitie ar putea avea ceva in comun cu normalitatea.

Fiind singur nu ai nici o sansa.

Este posibil ca tu sa stai, de fapt, "in picioare" in timp ce mergi cu bicicleta si asta ar explica dar nu e o solutie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Io, ca novice și amator, am o bănuială că ți-e mic cadrul și din cauza asta stai cu târtița cocoțată pe șaua aia. La urma urmei șaua ta, prostata tot a ta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am luat-o personal, doar am incercat sa raspund la o glumita cu o alta glumita, daca sa simtit cineva atacat imi cer scuze.

Ca sa explic cu lux de amanunte.... sambata dimineata am reusit sa-mi fac timp sa montez la loc bicicleta dupa ce cadrul a fost la @@han pentru o noua vopsea (caruia ii multumesc pe aceasta cale). Duminica nerabdator fiind am scos bicicleta prin oras cateva ore, tot atunci am si "reglat" cat de cat saua sa ma pot plimba (nerabdarea bat-o vina) iar luni nici nu m-am mai gandit la ea si am plecat direct intr-o plimbare mai lunga.

Pentru ca in timpul saptamanii nu prea am timp de plimbari cu bicicleta, am hotarat ca pana nu schimb tija de la sa sa nu-mi bat capul prea mult cu aceasata problema, deoarece mai am cateva chesti de rezolvat.

 

@@midan, @@crk eu am 1,9m si inseam 88-89cm, iar cadrul este de 60cm si top tube 59cm (daca am masurat bine).

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa 2 sezoane si jumatate in care am mers pe transmisie 2x9 cu pedalier compact de sosea, am decis sa trec (macar temporar) inapoi la o transmisie 3x9, cu pedalier triplu de MTB. Am profitat de preturile ceva mai mici de pe CRC si am luat un Shimano Deore M590 cu foi 44-32-22 si brate de 170. Cum manetele erau deja 3x9 si schimbatorul fata era tot un Deore M590, nu a trebuit decat sa repozitionez si sa reglez schimbatorul fata pentru noua configuratie si sa aleg un nou amestec de pinioane din cutia cu pinioane si distantiere.

 

Ce am castigat acum e posibilitatea de a avea rapoarte considerabil mai mici decat cele anterioare, pentru urcat la munte cu ceva bagaje dupa mine sau pentru ocazionalele ture pe offroad, fara sa sacrific foarte mult raportul maxim. Daca inainte cu foi 50/33 si caseta 14-36 aveam un raport minim de 0.92 si maxim de 3.57, acum cu foi 44/32/22 si caseta 12-28 am un raport minim de 0.79 si maxim de 3.67. Pe langa asta, am mai multe rapoarte din care pot alege, chiar daca se si suprapun o parte din ele, iar daca vreau rapoarte chiar mai mici decat atat (nu cred ca va fi cazul, dar e bine sa am o rezerva) pot oricand sa pun un pinion de 30,32,34 sau 36. De rapoarte mai mari de 44/11 cu siguranta nu voi avea nevoie (cu raport de 4.0 si cadenta de 90 pot atinge 45 km/h).

 

Ce am pierdut e greutatea neglijabil mai mare a pedalierului (cam +150g fata de SRAM Rival pe care il aveam inainte), compensata partial de faptul ca acum folosesc pinioane mai mici, deci mai usoare. Plus faptul ca pedalierul actual are un Q-factor mai mare (deci voi pedala mai cracanat), ceea ce sper sa nu ma afecteze foarte tare). Ramane sa vad daca dupa cateva ture (mai) resimt vreun disconfort din cauza asta. Ah, si faptul ca am trecut de la sistemul GXP al lui SRAM la sistemul Hollowtech II, pierderea fiind faptul ca monoblocul GXP l-am folosit peste 6000 km in tot felul de conditii si merge absolut perfect chiar si acum, in timp ce, din cate am auzit, rulmentii din Hollowtech II sunt mult mai prost protejati si rezista considerabil mai putin. Ramane de vazut...

Share this post


Link to post
Share on other sites
din cate am auzit, rulmentii din Hollowtech II sunt mult mai prost protejati si rezista considerabil mai putin

Daca iei monobloc SLX/XT/XTR e ok. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca iei monobloc SLX/XT/XTR e ok. 

 

E bine de stiut. Din ce am vazut nu costa chiar atat de mult (un Saint sau un XT costa in jur de 20-25€, cam cat un SRAM GXP standard, XTR ar fi ceva mai scump de-atat). Momentan raman cu BB52-ul din pachet, iar cand crapa o sa il inlocuiesc cu ceva mai bun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si o situatie detaliata a rapoartelor, comparativ intre cele doua pedaliere:

 

pz3BuYk.jpg

 

(codificarea pe culori indica de unde vine fiecare pinion: rosu = SRAM PG-950 de sosea, albastru deschis/inchis = SRAM PG-950 de MTB, verde = Shimano HG50, cyan = Shimano HG400)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut! Am vazut ca folosesti o caseta hg400 11-28...poti sa-mi spui te rog ce greutate are? Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut! Am vazut ca folosesti o caseta hg400 11-28...poti sa-mi spui te rog ce greutate are? Multumesc.

Caseta mea HG400 e 12-36, nu 11-28. Vrei sa o cantaresc totusi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ai cum, cred ca m-ar ajuta la modul ca as compara greutatea cu cea din tabelele shimano sa vad daca corespunde!

In alta ordine de idei...am citit post-urile tale anterioare si am vazut ca te-ai tot jucat cu casete...cum as putea obtine o caseta 9v ceva gen 13 14-28...folosesc o sora hg50 11-30 cu angrenaj compact sora 50/34 si mi se pare caseta total neadaptata pentru sosea! In permanenta ma situez intre viteze la cadena 90-100. Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK, am cantarit-o si are fix 400 de grame.

Daca vrei o caseta 14-30, ai putea porni de la o caseta HG50 14-25 (14-15-16-17-18-19-21-23-25) pe care sa o combini cu parti din actuala 11-30 (11-12-14-16-18-20-23-26-30) si sa obtii de exemplu ceva de genul 14-15-16-17-19-21-23-26-30 sau 14-15-16-17-18-20-23-26-30.

Fiind ambele acelasi model de caseta, vor fi 100% compatibile din perspectiva distantarii pinioanelor, in schimb se poate sa schimbe ceva mai greu intre cele 2 pinioane adiacente care vin din casete diferite sau intre pinioanele 17-19 care in mod normal nu sunt alaturate.

Daca te intereseaza si asta, caseta mea HG50 14-25 are 260 de grame.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow, da! O idee f buna care se poate pune in practica cu minim de cheltuiala! 14-15-16-17-18-20-23-26-30 mi se pare ideala, pe plat nu am antrenamentul sa tin cadenta 80-90 cu 11 sau 12...14 e pinionul pe care uneori mentin sprint cu 42-43/h. Multumesc de sfat, se implementeaza!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc de sfat, se implementeaza!

Cu placere!

Si eu am recurs la combinatii similare de pinioane o buna bucata de timp pentru ca realmente nu aveam ce face cu un raport mai mare decat 50/14. Singurul loc in care s-ar fi justificat prezenta lui ar fi fost pe coborari, dar eu sunt destul de ardelean pe coborari si nu ma grabesc nicaieri...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare.

Va prezint o struto-camila construita dintr-un cadru de MTB CUBE ACCESS fisurat la gat si sudat intre-timp, in loc sa ajunga la gunoi iata ce a iesit:

 

 - cadru MTB  CUBE ACCESS HT

 - roti 28" cu anvelope 26

 - pedalier cu 3 foi  30 X 39 X 50

 - furca fixa din alumniniu

 - ghidon de cursiera Easton

 - coarne contra-timp

 - ergopowere Campagnolo Athena 3 X 11

 - schimbator foi Shimano Deore

 - deraior pinioane Shimano Deore 9v

 - grup pinioane MTB 11-34

ultima achizitie a fost un cric intrucat m-am saturat sa tot culc bicicleta pe jos cu tot cu bagaje cand ma duc la un pipi si n-am copac

 

greutate totala cu tot cu accesorii (mai putin geanta de voiaj) - 13,7 kg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu ghidon + shiftere de MTB:

 

IMG_20140623_091705.jpg

 

Asa cum arata in prezent cu ghidon de cursiera + ergopowere + cric:D

 

DSC_1112%252520%25255B1280x768%25255D.JP

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.