ihopulele

Cauciucuri pentru MTB

Recommended Posts

Am sa urmaresc in special cele 4 puncte importante, 3 bune si 1 rau:

Bune:

- rezistenta redusa la rulare

- protectie la pana

- amortizarea mai buna a socurilor

Rele:

- pierderea presiunii peste noapte

Pana acum imi place look-ul:

Imagine postată

rezistenta la inaintare e valabila pentru orice camera usoara si nu numai camera, amortizarea mai buna a socurilor depinde de presiunea cu care umfli roata, neavand nici o treaba cu camera, iar daca e sa intre un spin in camera, intra si in una de 50 si in una de 200 de grame... cat despre look, nu stiu cat te uiti la camera in timp ce te dai :o

Bafta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, dar am inteles ca ar fi totusi ceva avantaje legate de faptul ca latex-ul are o alungire de 700%, iar un spin daca e sa o perforeze, o indoaie si isi revine fara sa se gaureasca. La fel si cu amortizarea. Nu sunt convins de toate astea, asa ca vreau sa vad daca simt vreo diferenta fata de aceiasi roata cu camera de 90 g.

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut,

se pare ca acest topic s-a lungit destul de tare. eu folosesc continental (din motive 'personale')

folosesc mai multe modele, despre care am sa va povestesc foarte pe scurt: Mountain King 2.2, Speed King 2.3, Race King 2.2, Cross Country 1.5. Mentionez ca toate sunt varianta Supersonic, Black Chili Compound cu o greutate intre 412 grame si 476.

-Mountain King 2.2: fara sa il laud este cel mai bun cauciuc all around care l-am avut. Bun pe radacini, pietre, noroi ( nu argila ). Am avut un set de astfel de cauciucuri si le-am folosit un sezon intreg la antrenamente. Cel de fata mai merge fara probleme.

- Speed King 2.3: e mai mult de competitie. merge mai mult pe uscat, si hard pack. datorita cramponului mai rar se toceste mai rapid. E si cel mai usor dintre cauciucurile cu crampon relativ mare.

- Race King 2.2: cel mai rapid cauciuc de uscat / hard pack pe care am avut ocazia sa il incerc. datorita balonului mare, se muleaza bine pe aproape orice obstacol. desi cramponul e mic si des aderenta e sporita.

- Cross country 1.5: foarte foarte pe scurt: inamicul nr 1 al noroiului (punct).

am scris acest post pentru a lamuri unele divergente in a privi asupra utilitatii unui sau mai multor modele de cauciuc.

@ Horica: sigur acolo nu cadeai daca o lasai sa mearga mai tare si trageai de ghidon, nu e cazu' sa dam vina pe cauciuc ca si antrenorii pe arbitrii :-SS

pt mai multe detalii, va stau la dispozitie in limita timpului....

Ce parere ai de Continetal Double Fhighter 2?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciao Dani,

Personal n-am avut, dar dupa cum arata profill pare un cauciuc bun atat pentru oras cat si pentru escapade pe poteci, dumuri forestiere, hard pack, insa daca nu e asfalt deja trebuie avut mare grija deoarece cam lipsesc crampoanele. In fond si la urma urmei depinde de ce iti doresti sa faci cu el si ce asteptari ai tu de la un cauciuc anume.

Vlad

Share this post


Link to post
Share on other sites

RK au adrenta foarte buna pe uscat, asta am simtit-o si eu. Pe noroi nu ma pot pronunta pentru ca nu am dat de el (de 2 luni de cand le am pana cand acum nu a prea plouat ca lumea in zona Clujului pentru a fi noroi mare); Singura buba majora la acest cauciuc e ca pe pietre sau crengi se taie foarte repede pe margine; modelul pe care-l am eu , e fara nici un fel de protectie in acest sens.Am facut offroad cam 300 de km si deja la ambele cauciucuri l-am petecit in zonele taiate pentru a evita vreo pana (cam 6 petece frumoase).

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu am varianta world cup si dupa un sezon de folosire s-au tocit cam 35%, si nu am nici o taietura, daca sunt modelele facute in india sunt mai sensibile si nu au acelasi compound...

depinde si de stilul de dat zic eu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vlad,mersi pentru raspuns,eu sunt prieten cu TAZ,am vazut rotoarele ashima pe care le-a achizitionat...suntfrumoase!As mai avea o intrebare:eu as vrea sa imi cumpar anvelope Continental Race King de 2.0,mai mult pe uscat merg eu in ture,rare ori prin putin noroi,asa ca Race King de 2.0 e o alegere buna?ma refer pentru uscat si daca merg cat de cat si pe noroi si daca rezista la intepaturi mici,pentru ca la intepaturi mari prin orice ce cauciuc trece.Am auzit ca se inteapa usor pe lateral?Te-am intrebat pe tine pentru ca am vazut in poze si filmulete ca folosesti astfel de cauciucuri.Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu prea am avut pb cu penele anu asta, personal recomand de 2.2, balonajul mai mare si implicit volumul mai mare de aer ajuta la un ride mai comfortabil.

gumele merg bine si in conditii umede, dar si pe anumite tipuri de noroi, exceptand argila

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si daca ai putea sa imi dai id-ul tau de messenger,sa te intreb cand mai am o nedumerire,de obicei tatal meu imi rezolva probleme tehnice si uneori ma pune sa incerc sa rezolv eu dar el ma supravegheaza...dar vreau sa te intreb si pe tine cand am vreo nedumerire.Mersi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu prea am avut pb cu penele anu asta, personal recomand de 2.2, balonajul mai mare si implicit volumul mai mare de aer ajuta la un ride mai comfortabil.

gumele merg bine si in conditii umede, dar si pe anumite tipuri de noroi, exceptand argila

Eu sunt mai mic de cat tine cred ca si cele de 2.0 sunt bune pentru mine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

recomandari cauciucuri enduro Continental Slash sau Vertical de 2.3

se poate adauga si Mountain King 2.4 si Rubber Queen de 2.4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cauciucurile Camel de pe Neuzer Nelson, 25x1,90 au fost destul de proaste, dupa 1000 km am inceput sa fac pene in nestire. Din start nu prea mi-a placut profilul lor, pe mijloc subtiri, iar pe laturi nist ecrampoane, probabil pentru stabilitate mai mare in curba.

Am schimbat acum cu Rubena 26"x1,75, acestea:

"Äèìè Áàéê" - Åëåêòðîíåí ìàãàçèí çà âåëîñèïåäè.

Diferenta se cunoaste, bicicleta merge mai usor si parca si mai silentios. La franare nu simt diferente, dar de obicei nu pun frane bruste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cross country 1.5: foarte foarte pe scurt: inamicul nr 1 al noroiului (vlad)

Unde as putea gasi aceste cauciucuri?

Share this post


Link to post
Share on other sites

La Maros Bike daca mai au, da o fuga pana acolo si intreaba

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unde gasesc sa comand zeama (pt pana)de bagat in cauciucuri ? Merge sa bag si in camera daca nu am cauciucuri tubeles?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pareri? :-T

Da, cred ca m-am dat deja ceva cu camera de latex sa spun cateva pareri.

Protectie la pene - nici o pana, asa ca n-am cum sa evaluez decat bine (dar nici inainte n-aveam pene)

Amortizarea socurilor - da, exista, intr-adevar la trecerea peste pietre si crengute cu roata din spate, socurile sunt un pic amortizate, nu te mai zguduie chiar asa (eu le folosesc la 3 atm)

Rulare mai buna - poate sunt subiectiv, dar se simte o rulare ceva mai buna. Din pacate deodata cu camera am pus si un Nobby Nic pe fata si nu-mi dau seama care e de vina. Apropo, spre marea mea surprindere Nobby Nic merge pe asfalt aproape ca un Racing Ralph sau ca un slick, tacut si impecabil, spre deosebire de MK ce fac un zgomot ca se intorc pietonii dupa tine. Stiu ca nu sunt modele de asfalt, dar se pare ca pe la maratoane conteaza si aspectul asta.

Pierdere de presiune - exact 10 psi pe noapte, in 3-4 zile e pe janta

Cam asta ar fi cu camerele de latex, eu zic ca oarecum merita. E totusi cu 35 g mai grea decat Conti Supersonic (130 g/95 g - cantarite). Si e un pic mai scumpa (42 RON latex - 30 RON camera superusoara butyl).

Oricum, ma gandesc sa experimentez un kit no-tubes. Chiar sunt curios.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu tocmai mi-am facut rost de un Racing Ralph 2.25. Pe fata am tot RR dar de 2.1, vreau sa l schimb pe cel de pe spate ca nu sunt prea multumit de el. Cum ar fi mai bine, pastrez 2.1 pe fata si l pun pe cel de 2.25 pe spate, sau e mai ok sa cel lat pe roata din fata?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ce cauciuc imi recomandati care sa fie destul de bun si pe asfalt si offroad? cauciucul de pe spate schwalbe smart sam care a venit cu bicicleta deja a inceput sa se toceasca si vreau sa il inlocuiesc, race king am inteles ca sunt bune dar nu stiu cum rezista in timp si la pene :)), si am gasit doar varianta de 2, nu am gasit deloc de 2.20 :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Race King e o varianta foarte buna. Daca crezi ca il vei folosi mai mult pe sosea decat pe offroad atunci si 2.0 e ok. Daca e invers, atunci recomand 2.2.

Desi se zice ca Supersonicurile sunt mai subitiri, eu anul acesta cu supersonic nu am facut nici o pana si nici nu l-am taiat... inca.. dar mai sunt 2 luni pana la anu' :))

Daca bugetul iti permite Supersonic si doresti 2.2 atunci te-as putea ajuta eu....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.