ihopulele

Cauciucuri pentru MTB

Recommended Posts

Ok am inteles ce cauciucuri sunt bune pe umed sau uscat dar nimeni nu a pomenit de presiunea in roti.

Am pe fata Nobby Nic si pe spate Racing Ralph (ambele 2,25)si le apas cu mai mult de 100kg daca mai duc si ceva in spate. La EcoBiking Cernica am alergat cu presiune mare in roti (55psi sau mai mult) si am cazut de citeva ori, ieri am incercat ceva mai moi dar nu am vazut diferenta ca nu am alergat.

Intrebarea ar fi: Pe portiunea de pe marginea lacului(inclinat) cu noroi, radacini umede, buturugi si alte alea, ce presiune ar trebui ca roata sa nu mai patineze?

Multumesc tuturor anticipat pentru sfaturi si pareri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok am inteles ce cauciucuri sunt bune pe umed sau uscat dar nimeni nu a pomenit de presiunea in roti.

Am pe fata Nobby Nic si pe spate Racing Ralph (ambele 2,25)si le apas cu mai mult de 100kg daca mai duc si ceva in spate. La EcoBiking Cernica am alergat cu presiune mare in roti (55psi sau mai mult) si am cazut de citeva ori, ieri am incercat ceva mai moi dar nu am vazut diferenta ca nu am alergat.

Intrebarea ar fi: Pe portiunea de pe marginea lacului(inclinat) cu noroi, radacini umede, buturugi si alte alea, ce presiune ar trebui ca roata sa nu mai patineze?

Multumesc tuturor anticipat pentru sfaturi si pareri.

Eu imi umflu rotile astfel incat sa fie doar putin lasate atunci cand sunt suit pe bicicleta. Desigur ca, pe fata o sa fie o alta presiune si pe spate o alta, din cauza distributiei greutatii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu pe conti Race King de 2.2 merg cu 55 psi pe asfalt si fug superb iar pe offroad cu 40 psi, eu sunt pe la 80 de kg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu in cauciucuri marimea 2.1 (Continental SpeedKing si Vapor ) merg cu 42-43 PSI pe spate si 40 PSI pe fata. Daca stiu ca merg pe strada mai mult(sa zicem peste 30-40 km),atunci le umflu si la 50 PSI. Mentionez ca am 90 kg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe rute XC si singletrails dificile, cam 2.1- 2.2 bar pe fata, o idee mai mult pe spate.

Pentru hardpack si drumuri ne-tehnice, 2.5 bar. Am in jur de 70kg.

Regula de ochiometrie- pe drumuri dificile, atata presiune incat suprafata cu crampoane sa fie complet in contact cu pamantul.

Altfel, presiunea minima recomandata pe pneuri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu, tu, noi, ei, etc isi umfla rotile cu x....

"savantii" au un tabel. la greutati apropiate de limita maximei admise se poate umfla mai tare fara a depasi maxima. invers pentru cei care sunt mai "feather-light" micsorarea presiunii mareste comfortul si aderenta fara a te supune la riscuri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tare interesant topicul, l-am citit cap coada.

Duminica am mai dat o tura scurta cu bicla noua (din nefericire nu am avut timp pentru mai mult de 1h)...este clar ca va trebui sa imi iau un set de anvelope pentru oras...desi acestea (Speed King 2.1) au un grip excelent nu sunt de viteza si tind sa franez cu mare grija pentru a nu le uza antitipat, ele fiind mai mult pentru mers pe drum offroad nu asfaltat...

Ma uitam pentru Schwalbe, ce recomandari aveti? Eu as fi tentat de:

Schwalbe - Professional Bike Tires

Vreau viteza insa daca intru pe pamant (padurea Baneasa) sau dau de ud (cimentul acela nenorocit din Herastru, pista de alergat si zona stavilar) sa nu intru in drift neintentionat...am experimentat destul si nu e chiar fun...

In rest anvelopele ar fi pentru asfalt..uz Bucuresti, pentru munte as ramane cu SpeedKing...desi initial ma gandeam ca nu ar fi grozave observ ca mai sunt folosite de colegi de forum, daca se duc repede trec la MK fata si RK spate cum s-a mai discutat...

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu am michelin xc dry[2],pe bike-ul meu insa nu am apucat sa merg prea mult,doar cateva ture prin Tineretului si Libertatii. Au rezistenta mica la rulare si nu sunt zgomotoase,din ce am vazut.Poate cineva foloseste asa ceva de mai mult timp si poate spune mai multe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

colegul meu de ture VladG are asa ceva. e foarte multumit de ele, se si tocesc greu, singurul dezavantaj e ca sunt greute pentru marathon (XCM)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu in cauciucuri marimea 2.1 (Continental SpeedKing si Vapor ) merg cu 42-43 PSI pe spate si 40 PSI pe fata. Daca stiu ca merg pe strada mai mult(sa zicem peste 30-40 km),atunci le umflu si la 50 PSI. Mentionez ca am 90 kg.

Pe rute XC si singletrails dificile, cam 2.1- 2.2 bar pe fata, o idee mai mult pe spate.

Pentru hardpack si drumuri ne-tehnice, 2.5 bar. Am in jur de 70kg.

Regula de ochiometrie- pe drumuri dificile, atata presiune incat suprafata cu crampoane sa fie complet in contact cu pamantul.

Altfel, presiunea minima recomandata pe pneuri.

mah voi sigur nu sunteti soselisti? trebuie sa mergeti la viata voastra cu un cauciuc tubeless la 18-22 psi, sa vedeti ce e aia aderenta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

corrado,multumesc pentru informatie(se tocesc greu).Abea astept sa le verific rezistenta pe off-road.Bike-ul il am de 1luna si inca nu l-am dus la munte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

trebuie sa mergeti la viata voastra cu un cauciuc tubeless la 18-22 psi, sa vedeti ce e aia aderenta.

aderenta cui ii trebe', in schimb comfortul e de nepretuit pe soselele mioritice. cine are in jur de 50kg, poate merge pe 1.5 bari si daca au camera, da' trebe avuta grija la liniile de tramvai: daca cu presiunea ai dat-o de gard, cu sarpele nu poti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E cu doua taisuri :) Am mers si eu cu presiune mica, comfort mare... insa frecarea era astronomica, parca eram cu mortul in roaba legat de bicicleta. Cred ca multi au uitat de aspectul asta :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

E cu doua taisuri :) Am mers si eu cu presiune mica, comfort mare... insa frecarea era astronomica, parca eram cu mortul in roaba legat de bicicleta. Cred ca multi au uitat de aspectul asta :)

asta e valabila doar pentru asfalt. era un studiu pe undeva care arata ca pe offroad rezistenta la rulare e mai mica cu cat cauciucul se conformeaza mai bine la denivelari.

edit: found the link http://www.bicicletta.co.za/Downloadable%20Docs/Rolling%20Resistance%20Eng%20illustrated.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare

Doresc sa imi achizitionez o pereche de cauciucuri de off-road, bugetul fiind de ~160 lei. Am citit paginile acestui topic, dar am observat ca majoritatea post-urilor fac referire la cauciucuri care sa poate fi folosite in conditii cat de cat bune si pe sosea. Pe mine nu ma intereseaza acest aspect. Ma intereseaza strict teren accidentat: drum forestier, padure, poteca, radacini, pietre si pietroaie, noroaie, toate astea combinate.

Din ce am citit am gasit urmatoarele recomandari:

Maxxis High Roller

Maxxis Larsen TT

Maxxis Crossmark

Maxxis Advantage

Maxxis Ignitor

Am cautat pe diferite sit-uri si preturile sunt cam aceleasi pentru toate 5 si se incadreaza numai bine in bugetul alocat. Dar pe care sa le aleg?

De mentionat ca nu am experienta mai deloc in a folosi cauciucuri de teren. Pe data de 28 - 29 Noiembrie anul curent am facut prima iesire pe Munte (Sinaia - Cabana Cuibul Dorului - Saua Ghidiu - Cabana Babele - Cabana Pestera - Cabana Padina (somn - spre surprinderea mea am reusit sa urc fara sa imping la bicicleta) ; Padina - Pestera Ialomitei - Padina - Lacul Bolboci 0 Saua Ghidiu - Cabana Cuibul Dorului - Sinaia - Ploiesti) si implicit pe teren accidentat cu a mea bicicleta, avand la dispozitie o pereche de Schwalbe Nobby Nic (care din pacate insa nu imi apartin). Am fost extraordinar de multumit de aceste cauciucuri, prezinta o aderenta excelenta chiar si pe noroi, piatra uda si strat subtire de zapada inghetata (nu mi s-au blocat rotile la franare, in coborare pe la viteze intre 25 - 30 la ora decat atunci cand am vrut eu musai ca sa derapez umpic de placere), atat in urcare cat si in coborare. Mai ales pe coborarea din Saua Ghidiu (1600 m alt) pana la Cuibul Dorului (1000 m alt) au prins drumul mult mai bine decat ma asteptam. Pe alocuri mi-am permis chiar sa o las la 40 la ora pe portiunile de piatra si in viraje (poate nu este mult, dar pentru mine care am facut asta prima oara a fost enorm, si am avut increderea sa fac asta datorita cauciucurilor).

Din pacate Schwalbe Nobby Nic cam ies din bugetul alocat. Deasemenea, alte sugestii de la alte marci in afara de Maxxis?

Si inca o intrebare: sugestii de camere? Momentan folosesc niste CST-uri de 15 lei si desi nu am avut nici o pana in iesirea succint descrisa, ma gandesc totusi ca poate ar merita sa trec si la niste camere mai serioase. Pentru camere sunt dispus sa aloc cam 50 lei.

Multumesc anticipat si ma iertati pentru lungimea postului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de obicei fiecare are avantaje si dezavantaje in functie de tipul de sol, cantitatea de apa de pe traseu, cat e stanca, cat e tare, moale etc. va trebui sa alegi in functie de traseele pe are le strabati cel mai des in timpul anului.

pentru ce spui tu ca ai nevoie, as zice sa alegi cel mai agresiv pneu de la fiecare producator si sa le compari. eventual iei unul si unul, le schimbi fata/spate etc.

de la maxxis nu-mi place nici unul din lista, ardent ar fi cel mai tare dupa mine, dar merge si high roller. de la concurenta ar fi conti mountain king, kenda nevegal, wtb stout, panaracer rampage. de la schwalbe ceva ieftin si bun e smart sam dar nu e chiar agresiv... acceptabil doar pe fata.

20 eur bucata e putin pt ceva bun. probabil nu va fi kevlar ci sârma. ai o iarna intreaga la dispozitie sa vanezi oferte, reduceri etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fara indoiala ca Nobby Nic este varianta ideala pentru fata dar la fel de buna dar mai slab rezistent este Ignitor de la Maxxis in sensul ca se toceste mult mai repede (dupa 3000 Km il arunci) dimensiunea optima ar fi de 2,25 sau 2,35 (eu le am pe amindoua) si as vrea sa mentionez ca cu cit este mai lat cu atit viteza scade ( legile fizicii pe pamint = forta de frecare) si la urcare si la coborire dar creste comfortul si stabilitatea pe uscat cit si pe umed. Pe spate alegerea e ceva mai delicata si ar fi bine sa ai macar 2 cauciucuri. In primul rind pentru umed si noroi ar trebui sa ai un cramponat maxim de 2 chiar 1,75 sau 1,50 care te ajuta ca noroiul de pe cauciuc sa nu ajunga pe lant si sa dai de alte belele (eu am rupt un deraior si o ureche in primavara cu noroiul) iar acum 1 luna chiar nu stiam aceste lucruri si poti verifica pe acest topic. Pe spate pentru uscat si usor umed folosesc Racing Ralph de la Schwalbe de 2,25 dar acum pe timp de iarna in urma ploilor merg pe Michelin Country Trail de 2 si se comporta excelent pe noroi, frunze si radacini umede, frinari pe coboriri, aderenta in urcare si toate astea la o presiune de 2 bar ca sa se infiga unde trebuie. Spun astea ca le-am testat de 4 saptamiini incoace prin padure la Cernica unde te invit si pe tine la o tura de relaxare. Urmareste la planificatorul de ture pentru Bucuresti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cel mai bine cand se strange noroi pe deraior ar fi sa-l dai la o parte din cand in cand, ca sa nu se forteze prea tare, si cu degetul daca nu-i cu ce altceva; e mai sanatos;

Oricat ar fi de subtire e caucicul tot se stange noroi pe lant si deraior pentru ca mai sunt si viraje de luat. La noroi dens as recomanda ceva cramponaj cat mai rar pentru a nu se aduna noroiul prea tare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noroiul ajunge pe lant si in deraior in momentul cind tragi cu foaia mica si pinionul cel mai mare, avind o roata de 2,25 (Racing Ralph) cum aveam ieu la acea vreme (este vorba de saptamiina inaintea Primei Evadari de la padurea Baneasa din mai 2009). Practic lantul se freaca de noroiul de pe roata (am un filmulet de 20s si o sa fac tot posibilul sa-l pun )de aceeia este recomandat o roata ingusta si cramponata pentru noroi.Ex biclele Cube (modelul LTD Team 98 il am ieu) vin cu roti de 2,25 si pe fata si pe spate, un amator se bucura de rotile late pentru ca sigur se va plimba cu ea mai mult pe uscat si semi umed, cind deja incepi sa iesi si pe noroi pretentiile cresc si incepi sa cauti si alte tipuri de cauciucuri, si toate astea ti le spun din proprie experienta. Acum am un Michelin Country Trail de 2 pe spate Amazon.com: Michelin Country Trail Tire 26 x 2.0 MTB Wire Bead All Black.: Sports & Outdoors si mi-am comandat deja un Geax Barro Mud de 1,7 Amazon.com: Geax Barro Mud Performance Rigid Mountain Bike Tire - 26 x 1.7 - 1035217: Sports & Outdoors pentru situati deosebit de "moi". Daca deja pedalatul devine pasiune cauti si investesti pentru comfortul psihic si fizic al unei curse reusite in orice conditii de vreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu zic ca pe noroi pe cat posibil sa nu te bagi. Am intrat o data pe un noroi care era un fel de lut lipicios. Era inposibil de mers pe el. Dupa cateva rotatii ale rotii se incarca atat de mult cauciucul si furca incat nu se mai putea roti roata.

Si nici pe langa bicla nu prea era chip de mers ca nu puteai sa stai in picioare. Terenul era in panta si alunecai la vale. Foloseam bicicleta pe post de sprijin ca sa pot pasi. Am cazut din picioare si de pe bicla de nenumarate ori. Cand am iesit de pe traseu eram un "porc" complet. Dupa experienta respectiva eu nu mai subestimez noroiul.... slava Domnului ca deraiorul si lantul au scapat fara pagube.

Cauciucurile incaltate erau Speed King 2.1 iar amicul meu cu care am fost in tura avea Kenda Desert 1.9. Oricum lutul ala s-a lipit la fel de eficient de ambele biciclete asa ca nu am putut sa fac vreo diferenta... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am vazut ca o sa fie un XC in Arges pe 20 Februarie, ma gandeam cum ar fi ciclismul pe zapada (iarna am iesit doar foarte putin asa de fun, nu ture sau ceva similar).

Ar fi ok Speed Kingurile mele (2.1) sau nu sunt bune pe zapada? Tinand cont ca pe asfalt ud aluneca ca niste patinatoare artistice sa las pe fata Schwalbe Marathon Extreme pe care sper sa il cumpar weekendul urmator?

Stiu ca exista cauciuce speciale de iarna insa pe moment nu iau in calcul cumpararea de asa ceva, mai intai sa vad daca ma "prinde" ideea mersului prin zapada.

Voi cu ce cauciuce ati iesit iarna si care au fost impresiile?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ieu ies cu aceleasi cauciucuri cu care ies si pe noroi, si din cite vad nu sunt diferente mari intre noroi si zapada ca si amprenta ,difera probabil materialul si nervura metalica din interiorul cramponului de cauciuc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intre noroi si zapada afanata presupun ca nu sunt diferente majore in ceea ce priveste gripul anvelopelor insa pe zapada mai dai si de zone de gheata, polei sau zapada batatorita si acolo se cam schimba treaba...de aceea intrebam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.