ihopulele

Cauciucuri pentru MTB

Recommended Posts

Am decis azi sa imi echipez bicicleta cu roti mai de iarna,. asa ca am facut urmatoarele cumparaturi:

Pentru spate: Maxxis Minion DHR 2.35 60a

(din motive mie necunoscute, desi pe ele scrie clar Dh R, arata ca Dh F-urile. Cel putin conform lui google si a tuturor imaginilor gasite pe la magazine de bicle)

Pentru fata: Maxxis Advantage 2.4

De Minion sunt foarte multumit. Prinde foarte bine, chiar si pe zapada moale. A trebuit sa ma fortez umpic sa fac roata spate sa derapeze, chiar si ridicat din sa si lasat pe fata. Si nici nu mi-am simtit spatele alunecand, chiar si cu roata spate blocata. Initial vroiam High Roller, tot 2.35, 1 ply, dar ajuns la magazin am dat de un nene care mi-a spus ca a fost pe la competitii si cu High Roller si cu Minion, si ca imi recomanda Minion-ul pt zapada.

De Advantage insa...cum dadeam de o portiune de zapada mai moale, cum incepea sa faca pe nebunul si fugea roata in ce directie apuca. Din fericire nu destul cat sa nu apuc sa redresez, dar ma simteam de parca aveam slick-uri (comparatie foarte la zi intrucat spre magazin am plecat echipat cu Fat Frank-urile 2.35 pe ambele roti, care au tinut mai bine decat ma asteptam). Si nici pe zapada tare nu ma simteam mult mai in siguranta. Virajele le luam foarte larg si cu foarte multa grija, intrucat nu imi inspira deloc incredere. Si am observat si ca se inarca cu zapada mai mult decat Minion-ul.

Acum nu stiu ce sa fac. Adevarul este si ca nu am mai iesit de 2 ani iarna cu bicicleta, asa ca problema poate fi si la mine, anume ca nu mai stiu sa imi adaptez stilul de mers conditiilor.

Edited by Vladraconis

Share this post


Link to post
Share on other sites

pentru o janta 557*27 care este dimensiunea (latimea) anvelopei minima ce se poate monta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poti sa pui orice cauciuc putin mai mare decat latimea jantei.

27mm = 1,06 inch.

Dar am vazut la cineva janta de 20 si cauciuc de 19, deci totul e posibil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare la toti!

Pentru sezonul viitor as vrea sa folosesc KENDA small block 8! Momentan folosesc Racing Ralph !

Ce parere aveti de fiecare? Puteti face o comparatie intre ele?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gand la gand cu bucurie :) Exact aceiasi intrebare am vrut sa o pun si eu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ georgel: kendaurile sunt foarte bune, o sa folosesc si eu, cei din club sunt f multumiti de ele.Mai nasol pe noroi,dar sti tu foarte bine ca nu-s pt noroi:) Un mare avantaj e ca sunt si foarte usoare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cauciucuri Michelin erau la Decathlon Bucuresti, nu stiu exact ce modele

Share this post


Link to post
Share on other sites

anul trecut am folosit si eu un small block 8 pe roata din spate si am fost foarte multumit de el.datorita ridurilor foarte apropiate care aproape formeaza o banda continua ruleaza excelent.aderenta pe iarba sau teren cat de cat batut este maxima.pe noroi e clar cum se comporta.pe piatra mai maricica,din nou nu e prea stralucit,insa nu e destinat pt astfel de teren si recomand eventualilor viitori posesori ai acestui model sa nu mearga cu el pe drumuri acoperite de piatra.cauciucul are peretii foarte subtiri si se taie imediat pe lateral daca dai peste un bolovan mai sugubat(al meu asa a sfarsit).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uneori cand sare o piatra in cauciuc produce o taietura sau nu cauciucului. Depinde de cat de mare e piatra, modul in care a sarit, cat de ascutita e piatra, viteza pe care o ai si multe alte posibilitati.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deja m-am saturat de cat am citit despre Kenda Small Block 8 si Racing Ralph!

Am stabilit asa:

KENDA:

+ rezistenta de rulare ff mica, pret mai mic decat RR, aderenta de tractiune buna .

- stabilitate mai mica fata de R Ralph la viteze mari in curbe, risc de pene foarte mare (mai mare ca la RR), aderenta ff scazuta pe noroi.

Racing Ralph:

+ rezistenta de rulare mai mare fata de Kenda ( dar totusi mica), stabilitate mai buna pe teren uscat decat Kenda!

- pret mai mare decat KENDA, risc de pene mare (totusi mai mic decat KENDA), aderenta pe noroi scazuta (totusi mai buna ca si KENDA)

Preturi Kenda 110-120 lei , RR 130-160!

Chiar nu stiu ce sa aleg....... sunt foarte apropiate ca valori. Totusi, chiar nu e nimeni care sa le fi folosit pe amandoua si sa aibe o parere formata?

NUMAI BINE!

Share this post


Link to post
Share on other sites

sau un Ralph Kenda:P...nu stiu,mai stai un pic,cauta pe net, vezi ce-ti spune instinctul.E bine sa ai de amandoua,pt ca o sa intalnesti teren cat mai variat la concursuri,nu exista cauciuc pt toate.bea o cafea, pipa o tigara si gandeste-te,bafta;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

In cateva zile am de gand sa-mi schimb si eu anvelopele de pe MTB. Pentru a fi cat mai usoare, m-am gandit la Maxxis Flyweight 330g 1.90. Dar voi participa si la cateva maratoane anul acesta, asa ca trebuie sa ma gandesc si la rezistenta, sa nu se taie la prima piatra. O alta optiune, desigur, daca este mai rezistenta, ar fi Schwalbe Rocket Ron 2.1, care are 410g.

Intrebarea mea este daca a avut cineva Maxxis Flyweight, ce parere are despre rezistenta acestuia, sau, daca a avut cineva ocazia de a avea in fata cele doua anvelope, Maxxis Flyweight si Schwalbe Rocket Ron, daca cel de-al doilea intr-adevar ar avea un plus considerabil la capitolul rezistenta.

Sau daca are cineva cunostinta despre o anvelopa mai rezistenta decat acestea doua, maxim 420-440 grame, iar pretul sa fie aproximativ acelasi, 100-120 lei.

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

la 100-120 de lei tare ma gandesc ca e varianta Performance si nu Evolution si nu cred ca vor avea 410 grame. Oricum se cunoaste ca Schwalbe ori are gumele USOARE ori GRELE existnad diferente si de 50 de grame intre acelasi model de cauciucuri...

Share this post


Link to post
Share on other sites

am stat si m-am gandit mult la anvelopele maxxis pe care am vrut sa mi le cumpar..sunt al naibii de usoare, aproape cele mai usoare(cred ca doar furious fred sunt o tzara mai usoare), dar peste tot pe unde am citit se duc al naibii de repede..cred ca sunt pt. competitii cand le folosesti o data de doua ori si pe urma cam gata. si am zis sa nu ma risc desi cine nu ar vrea o pereche de cauciucuri de 660 g(mi-am luat in schimb camere maxxis fleyweight 95 g bucata).

un raport cat de cat bun rezistenta/greutate si pe care cred ca o sa le iau sunt race king supersonic 2.0

Share this post


Link to post
Share on other sites

maxisurile de care vorbiti nu vi le recomand. o sa faceti pana garantat, mai ales daca terenul este presarat cu pietre taioase.

o varianta foarte buna ar fi race king 2.0 sau speed king 2.0 nu cu foarte mult mai grele 430g respectiv 400 g. vi le recomand.

sau cum spunea si vlad racing ralph. succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imi place ce vad si ce citesc. De comentat nu comentez doar vin cu un argument si o parere. La cauciucuri parerea mea e ca importanta nu-i greutatea. Prefer de 1000x un cauciuc cu o aderenta buna si ceva mai greu decat unul usor cu care sa cad la fiecare curba. Am avut si racing ralph si nobby nick si ceva de la rubena, continental nu am incercat deoarece am auzit niste chestii mai negative despre ele, dar anul acesta vreau kenda pentru durabilitate. La schwalbe se stie clar ca la capitolul durabilitate nu sta bine, dar nici nu e de mirare la un cauciuc de competitie facut sa fie cat mai aderent posibil si cat mai usor, de aceea ma gandesc ca au si inventat acea tripla compozitie a cauciucului. In principiu nici un cauciuc de competitie nu va tine extrem de mult. Maxxis am inteles ca sunt ceva mai durabile si au frecventa de pene mai mica(aici depinde si terenul/norocul desigur). Kenda am inteles ca sunt bune ca si aderenta dar tragi umpic de ele(la unele modele). Alta chestie e latimea cauciucului, aici preferintele difera, observ ca multi merg pe dimensiuni mici in favoarea greutatii, eu zic doar incercati un cauciuc mai lat si vedeti efectele singuri. Bottom line: la o bicicleta din cauciuc nu prea scoti cine stie ce, la un momentdat tot il schimbi. Si ca sa nu sara lumea repet ce au spus si altii mai sus, alegerea unui cauciuc depinde si de conditiile de traseu, nu va ganditi ca daca luati nu stiu ce cauciuc gata numa pe ala il folositi tot anu. Spor la pedalat;)..si ganditi-va la alte modalitati de a da grame jos

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca iti iei cauciuc cu precadere pentru concurs, e nevoie de ceva care sa aiba o rezistenta la inaintare mica, dar si o aderenta buna, implicit ceva de maxim 2.0, 2.2. si de asemnea ceva usor. 1-2 min ce castigi pe coborare si 20 min pierzi pe urcare cu un cauciuc gros si greu.

pentru plimbari la munte insa eu prefer ceva mai aderent, un moutanin king de 2.2

Share this post


Link to post
Share on other sites

pe urcare nu pierzi atat,ca nimeni nu merge cu viteza mare.Pierzi pe plat unde creste viteza si prinzi poate peste 15-17 la ora.Acolo se simte mult mai mult diferenta.Sau pe asfalt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu daca am nimerit topicul potrivit dar avind in vedere ca este despre cauciucuri postez. In iarna am primit un cauciuc pentru noroi fapt ce m-a incintat foarte mult, numai ca respectivul este tubeless (products Geax.com). Eu neavind roti tubeless l-am montat si am pus camera. Toate bune si frumoase, cauciucul isi face treaba la maxim este senzational pe noroi si in general pe offroad. Problema care m-a dezamagit s-a petrecut ieri la o tura pe traseul Primei Evadari unde am luat un ghimpe cit degetul de mare, a venit si momentul schimbarii camerei. Exagerat de greu a fost sa scot si sa pun cauciucul la loc datorita diametrului mic pe care-l are orice cauciuc tubeless. Recomandarea mea este sa nu va luati cauciucuri tubeless daca nu aveti si roti tubeless si sa le montati corspunzator, tubeless cu camera e cea mai mare prostie datorita faptului ca se scoate foarte greu cauciucul, el find construit sa stea fortat pe santul jantei si sa nu scape aer in momentul cind il umfli. Martori colegi de tura care au asistat cum ma chinuiam sa pun cauciucul la loc

[ATTACH=CONFIG]17796[/ATTACH]

Share this post


Link to post
Share on other sites

problema este cand faci pana la tubeless. se da foarte greu jos de pe janta. de aceea eu cred ca tubeless e doar un moft, sa fim seriosi pana e inevitabila

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ieu am vrut cauciucul respectiv pentru proprietatile lui de rulare rezistenta si profil, s-a nimerit sa fie tubeless si a fost prima pana dupa 500km, sincer nu ma asteptam ca am facut si drumuri mai crincene prin padure de salcim (dar cu alte cauciucuri - Noby Nik si Racing Ralph). Asta e, pina nu te lovesti nu inveti, cauciucul nu o sa renunt sa-l folosesc, ca am spus este f bun, trebuie doar sa gasesc o solutie antipana ca ma scoate din sarite sa-l schimb in mijlocul campului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tubeless nu e chiar un moft, faptu ca poti rula la presiuni mici e un avantaj mare pe coborare, si la urcat in unele conditii(aici nu ma refer pe asfalt sau drum forestier). Eu am simtit diferenta tubless/normal la AWR can eu eram pe tubeless si statea bicicleta unde trebuia si cand ajungeam pe cineva din urma observam cum roata spate a omului mergea in toate directiile.Pana nu-i inevitabila:D, tu tubeless scapi de snakebite.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.