ihopulele

Cauciucuri pentru MTB

Recommended Posts

La un cauciuc conteaza multe chestii, profilul e doar una dintre ele. Materialul este foarte important. Daca costa peste 100 RON sau 50 RON, diferenta se simte daca vrei cat de cat performanta. Dar din pacate cele bune si scumpe tin putin in timp, aderenta necesitand un cauciuc mai moale iar viteza crampoane mai joase, ambele scurtand drastic viata lui.

In loc de Larsen TT, pentru cei care obisnuiesc sa faca ture lungi si au nevoie de rulaj bun, recomand varianta sa imbunatatita, CrossMark, la aceiasi bani. Si Larsen TT este insa foarte bun. Este bine totusi de stiut ca ambele sufera, mai ales Larsen-ul, de o aderenta un pic precara in lateral.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In sfarsit pot vorbi in cunostinta de cauza, nu doar din auzite, de Conti SuperSonic-uri. Astfel, m-am echipat cu RK 2.2 pe spate si MK 2.2 pe fata, dupa o incercare mica cu RK si pe fata.

In primul rand, RK este fantastic de rapid. Pe asfalt da clar impresia de slick, iar aceasta impresie ramane si pe forestier. Pe zone inclinate, are aderenta foarte buna pentru un cauciuc rapid. In toate aceste privinte mi se pare putin peste Racing Ralph, dar nu cu mult. In schimb, are si o problema, respectiv aderenta laterala. In comparatie cu cele de la Schwalbe, aderenta laterala, de exemplu la o urcare pe un drum sapat de apa cu sant mare pe mijloc, unde se urca pe panta cu inclinatie laterala, cauciucul tinde sa fuga in lateral destul de tare fata de RR. Lucru evident comparand crampoanele laterale de la cele doua. Tendinta exista si la coborare, dar parca mai putin.

Dupa echiparea cu MK pe fata, care este bine dotat si in lateral, problemele cu aderenta au disparut, mai ales pe coborare. Pe off-road, viteza de rulare ramane impresionanta. Doar pe asfalt MK sunt un pic galagioase, dar nu opun rezistenta mai mare decat Nobby Nic de exemplu. Totusi, mi se pare un cauciuc un pic mai bun decat Nobby Nic, dar tot asa, doar cu putin peste.

O remarca finala este ca bicicleta, cu aceste cauciucuri, a primit o precizie si stabilitate deosebita la viteze mari. Pe forestier cu pietris ia curbele chirurgical la viteze de 30-40 km/h, destul de impresionant.

Ramane sa vedem cum vor trece testul timpului, momentan le-am solicitat puternic pe bolovani prin Prapastiile Zarnestilor, cu frane bruste, intentionat sa vad daca se strica ceva, vreo-un crampon sau lateralul. Momentan absolut nimic. Daca se strica ceva, fiti siguri ca revin :P Ma astept sa ma tina pana la anul viitor prin iunie-iulie, adica 1 an. Sper sa nu ma dezamageasca.

La Campulung ai folosit combinatia asta? Parca te-am vazut in prima parte a traseului pe dreapta faceai o pana. http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/unsure.gif

Am fost la un pas sa incerc si eu Mk fata si Rk spate daca era uscat, dar cand am vazut ca ploua am pus pe spate un Michelin Country Trail de 1.95.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In primul rand materialul din care este confectionat - cauciucul efectiv), Supersonic este din Black Chilli Compound, un cauciuc foarte moale cu insertii de particule tari pentru aderenta, care ofera in acelasi timp aderenta mare si rezistenta scazuta la inaintare, cu o durata de viata acceptabila. Cele simple, "nesupersonic", sunt din cauciuc obisnuit (cu exceptia Mountain King Protection). Mai difera structura interna de rezistenta a cauciucului, ce face ca Supersonic sa fie mai usoare. Difera de asemenea calitatea productiei, cele Supersonic fiind fabricate manual in Germania, restul fiind facute prin orientul indepartat. Efectiv, singurul lucru care seamana intre cele doua este profilul, atat.

Parerea mea personala, acum utilizator de Supersonic de destul de multe ture si fost posesor de ne-supersonic, este ca Supersonic sunt niste cauciucuri extraordinare iar celealalte sunt cel mult modeste in comparatie cu oferta concurentilor. Am RK+MK Supersonic - super cauciucuri si am avut inainte SK si Explorer Pro normale de care am fost profund nemultumit. De altfel, am avut si pe masina Continental EcoContact - cele mai proaste cauciucuri pe care le-am avut vreodata. Probabil tot prin Taiwan facute. In gama 50 RON m-as orienta oricand spre Maxxis. Conti din punctul meu de vedere e rege doar pe segmentul 150 RON.

O alta marca de cauciuciri de bicla cu care, in ciuda numelui rasunator, am avut numai experiente proaste, este Michelin (Country Trail).

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Rocket Ron are cineva parere avizata pro si contra?

Cand avizata ma refer din experineta utilizarii lor si nu din citit review pe net.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rocket Ron folosesc eu pe fata coane MBZ,na,io zic ca e bun,nu am facut pana cu el,are aderenta super buna dar s-ar putea sa tina putin la viteza din cauza crampoanelor rare,crampoane care la o cobarare pe Trans s-au cam ros,deci trebuie ferit de asfalt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu pe faţă am pus race king continental :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hcampian

O alta marca de cauciuciri de bicla cu care, in ciuda numelui rasunator, am avut numai experiente proaste, este Michelin (Country Trail).

Si eu am pareri contra pentru acest cauciuc in sensul ca e foarte greu si foarte lat. Am un Michelin Country Trail de 2.10 (60 ron din Decatlon Militari - foldable)si e la fel de lat ca Schwalbe Noby Nic de 2,25, nu i-mi place ca se incarca foarte repede cu noroi si persista destul de mult timp pe cauciuc, cred ca ar fi bun mai mult pe uscat desi ei il dau pe semiumed recomandat, pe iarba/vegetatie(pat de frunze) umeda sau uscata se comporta bine dar nu ai traseu numai pe acolo... Si daca tot l-am denigrat am sa-i dau totusi un punct ca merge foarte bine pe zapada si nu se lipeste de el mai ales la presiune mica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imagine postată

Cauciucul de pe spate si-a dat "duhul" dupa doar 45 de zile de rulare (aprox.1200km, in mare parte asfalt). L-am curatat bine si pe interior am pus un petic urias (cred ca e folosit pentru masini), iar in exterior l-am lipit cu superglue. Acum sta perfect, oricum nu s-a deformat cu noua ajustare si l-am mutat pe roata din fata(cauciucul de pe fata e ca nou; ma refer la gradul de uzura). Chestia e ca am simtit cand a crapat si n-am mai mers pe bicicleta(deja se observa o umflatura ) . 

Asta e... calitatea Schwalbe!

Am mai patit asa si pe un Continental Race King 2.2, tot pe roata din spate (dar era pe alta bicicleta).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am vazut cateva cazuri in care sabotii erau pozitionati prea susu si frecau de cauciuc.

Dar cred ca tu ai frane pe disc, asa ca asta se exclude. Posibil un defect de fabricatie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am vazut cateva cazuri in care sabotii erau pozitionati prea susu si frecau de cauciuc.

Dar cred ca tu ai frane pe disc, asa ca asta se exclude. Posibil un defect de fabricatie.

Defapt am descoperit problema...

In interiorul jantei era o bnada de protectie din 3 straturi ce impiedica anvelopa sa se pozitioneze corect. Am dezlipit 2 bande si a ramas una subtire, destul de rezistenta sa protejeze camera. Pana am descoperit problema, marginea jantei a stat pe cauciuc, nu pe zona de protectie si a  ros umpic din ate, iar la presiune+ greutate au cedat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Defapt am descoperit problema...

In interiorul jantei era o bnada de protectie din 3 straturi ce impiedica anvelopa sa se pozitioneze corect. Am dezlipit 2 bande si a ramas una subtire, destul de rezistenta sa protejeze camera. Pana am descoperit problema, marginea jantei a stat pe cauciuc, nu pe zona de protectie si a  ros umpic din ate, iar la presiune+ greutate au cedat.

Chiar m-a deranjat expresia "Asta e... calitatea Schwalbe!", sa tinem cont ca sunt germani si la un produs ieftin asta primesti .Eu am Noby Nic pe fata cu care am rulat 8000km si nu arata ca cel din imagine si mai e si pe sirma(deci unul ieftin), pe spate la Racing Ralph am o situatie asemanatoare la cauciuc(foldable-220Ron) dar e vina mea ca am trecut cu rota de spate pe linga un colt de bordura si s-a frecat taind citeva fibre ca si la tine, i-am pus un petic adeziv si e ok merge de duduie. Atfel de incidente sunt inevitabile uneori, in fond cit ai vrea sa tina un cauciuc. Durata de viata a unui cuciuc bine intretinut e de 5000km si iata ca al meu are deja 8000km, crampoanele sunt tocite usor doar pe suprafata de rulare cele de pe margine pentru viraje sunt ca si noi, si daca nu ma crezi la Sibiu o sa-l am pe fata, Noby Nic pe sarma de 8000km din 2008.

Acum poate ai sa ma intelegi de ce sunt fan Schwalbe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chiar m-a deranjat expresia "Asta e... calitatea Schwalbe!", sa tinem cont ca sunt germani si la un produs ieftin asta primesti .Eu am Noby Nic pe fata cu care am rulat 8000km si nu arata ca cel din imagine si mai e si pe sirma(deci unul ieftin), pe spate la Racing Ralph am o situatie asemanatoare la cauciuc(foldable-220Ron) dar e vina mea ca am trecut cu rota de spate pe linga un colt de bordura si s-a frecat taind citeva fibre ca si la tine, i-am pus un petic adeziv si e ok merge de duduie. Atfel de incidente sunt inevitabile uneori, in fond cit ai vrea sa tina un cauciuc. Durata de viata a unui cuciuc bine intretinut e de 5000km si iata ca al meu are deja 8000km, crampoanele sunt tocite usor doar pe suprafata de rulare cele de pe margine pentru viraje sunt ca si noi, si daca nu ma crezi la Sibiu o sa-l am pe fata, Noby Nic pe sarma de 8000km din 2008.

Acum poate ai sa ma intelegi de ce sunt fan Schwalbe

Pai de ce am pus punctele de suspensie (...)?

"Asta e... calitatea Schwalbe!"   :)

si 

Asta e calitatea Schwalbe!   :(

Apropo de "ieftin"...n-ai observat pe poza  " _ALP_" (Racing Ralph).  Chestia e ca eu le-am luat cu 190 ron  si nu 220 ron/bucata.  

Edited by kakafob

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noutati despre Race King Supersonic!!! In ciuda zvonurilor cum ca ar fi un cauciuc varza pe noroi, am terminat cu el pe spate in cele mai bune conditii tura lunga de la Geiger, fara nici cea mai mica problema de aderenta. Urca super, aderenta la fel de buna ca orice cauciuc, in schimb cand da de zone de fuga, parca te impinge un pitic din spate. Mai ales pe genul de noroi nisipos bicicleta parca are motor. M-am speriat cand am luat startul cu el dupa o noapte de ploaie serioasa, dar la final nu am putut decat sa fiu impresionat.

P.S. Nu inseamna ca e mai bun decat un cauciuc de noroi sau decat unul agresiv, se comporta extraordinar pentru ceea ce este, un cauciuc de viteza, normal ca o sa ai aderenta mai mare cu un Nobby Nic!

Cat despre Mountain King, sa zic si de el, te face sa-l uiti. Face ce trebuie, la perfectie!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nobby Nic nu e stralucit la noroi... se merge ok dar e prea mare balonul. In loc sa sape dupa aderenta ca unul subtire, dedicat de noroi, nu se scufunda destul si pluteste pe la mijlocul melasei, se incarca foarte tare si consuma excesiv din energie.

Aici vorbesc de noroi extrem, multilateral dezvoltat si pe adancime.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Depinde ce balon are Nobby Nic, exista mai multe dimensiuni. Oricum, Nobby Nic e un cauciuc cu dimensiuni mici la aceleasi cote fata de alte cauciucuri (dimensiunile gen 2.1, 1.95, 2.3 specifica distanta dintre janta si banda de rulare, latimea cauciucului difera intre modele). In plus, dimensiunile unui cauciuc montat difera foarte mult in functie de latimea jantei pe care au fost montate. Efectul e mai puternic la cauciucurile mai subtiri.

RK pe care il tot laud este de 2.2, din specia celor foarte late. Se poate parcurge o ruta cu noroi cu 2.2 - 2.3, dar trebuie sa stii cum sa folosesti bicicleta in cazul asta. Atata timp cat noroiul "rau" nu ocupa mai mult de 25-30% din traseu, nu stiu daca merita un cauciuc ingust specializat, este mai avantajos poate sa te chinui cu unele mai de viteza. La Geiger de exemplu, noroiul "rau" a fost prezent doar pe drumul Poplaca - Rasinari in portiunea de urcare si imediat dupa Rasinari, prin padure, pana la jonctiunea cu partea de inceput al traseului. As aproxima un 3-4 km din 92.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chiar nu ai tu un cauciuc de rezerva pe care sa-l folosesti? Eu n-as merge cu el asa, as lua altul... Cat despre calitate, si mie mi se pare putin ciudat. Au am niste Continental-uri speed k si ma vaitam ca la 1500 km s-au uzat. Acum ce sa mai zic, mi-ai inchis gura. Cred ca majoritatea dintre noi sunt obisnuiti cu anvelopele auto, care rezista multe mii de km. Se pare ca nu e aceeasi poveste la biciclete http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/huh.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bine ca la geiger a fost noroi doar asa la suprafata , nu era mocirla sa te afunzi cu roata. Cu o zi inainte era maximum de uscat pe jos , cu praf si tot ce mai are un pamant uscat si noroiul s-a format in urma unei singure ploi si de aceea cred ca au mai functionat si cauicucuriile care nu erau de ploaie pe bucatiile cu noroi.

Io mergeam cu cauicucul spate tocit maxim(un Ignitor 2.10 care mai are doar putin profil pe lateral) si ala pe fata uzat 70% singuru avantaj era ca nu acumulau absolut deloc noroi si alte ierburi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am luat ca norma metodologica o zicere a lui Maus din unul din primele posturi la topicul asta:

Asa ca numai cei cu experienta pot alege in cunostinta de cauza. Restul merg din auzite

Apoi am ciitit cu atentie postarile foarte detaliate a le lui hcampian caruia ii multumesc pe aceasta cale si inainte de Geiger m-am decis la o combinatie MK 2.2 pe fata si un RK 2.0 pe spate, ambele "subsonice" si am avut o tura extrem de satisfacatoare weekendul trecut, ba chiar m-am surprins ruland cu niste viteze inspaimantatoare mentru mine cel putin :D

Acuma trebuie spus ca experienta mea in epoca moderna se rezuma doar la un set de Schwalbe Smart SAM de 2.1 si a unui set de MAXXIS Ignitor de 1.95.

Povestea continua! :D Ma gandesc despul de seriosl la un set de supersonice. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imi recomandati si mie va rog niste cauciucuri XC+noroi, gen noroi de la Geiger, d-ala lipicios :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.