ihopulele

Cauciucuri pentru MTB

Recommended Posts

Imi recomandati si mie va rog niste cauciucuri XC+noroi, gen noroi de la Geiger, d-ala lipicios :)

Nobby Nic fata/spate sau combinat pe fata cu Black Shark Mud pentru directie. Eu am avut Nobby Nic fata 2,25 si spate 2.10 si e singurul concurs unde nu am cazut, la Medias am avut o combinatie de Black Shark Mud 2,10 pe fata cu Geax Baro Mud 1,7 pe spate care e senzational pe drept in cel mai mare si moale noroi (ai tractiune) dar nu e bun pe coboriri nu are suprafata de contact si nici pe urcari nu e stralucit deoarece e foarte ingust iar eu am 105kg efectiv sapa si nu vroia sa urce. Dar asta am mai scris pe acest topic. Acum depinde si ce greutate ai tu, cit te tin picioarele pe urcari si cit de bine stabilesti tehnica coboriri. La Sibiu am fost foarte multumit de alegerea facuta a cauciucurilor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nobby Nic pe fata sau Rochet Ron. 2.25-2.10

Pe spate poti merge cu diverse combinatii de Kenda, Nevegal, Karma sau daca e grav traseul cu King of Traction, dar dimensiuni de 2.0 sau 2.10 maxim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi.

O intrebare: care e logica de a avea cauciucul din fata mai "gros" decat cel din spate? (2.25 vs 2.0 de ex)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cadrele sunt limitate in general, cele de XC, ALL si in furca spate intra la limita si 2.25. In unele producatorul coteaza max. 2.10 furca spate dar in functie de profilul anvelopei merg greu si alea. Pentru teren greu nu sunt deloc recomandate caci vor aduna mult noroi si tragi de ele. In alte cadre abia intra 2.0 sau un 2.10 nu foarte balonat.

In zilele noastre putine cadre au razatoare in dreptul anvelopei si din acest motiv colecteaza pamant in furca.

Razatoarea este o degajare circulara in bratele furcii spate, la cadrele de aluminiu, care permite curatarea si degajarea noroiului, pamantului si altui compost adus de profilul anvelopei.

Imagine postată

Pe fata, pentru un confort sporit, stabilitate, trecere mai usoara peste zone cu bolovani si risc mai scazut de pana in cazul in care este mai scazuta presiunea, preferabil este o dimensiune mai mare.

Nu este neaparat o logica intr-o astfel de alegere, este o chestie de incercare, finisare a trenului de rulare dupa necesitatea si gustul fiecaruia. La fel de bine poti merge cu aceasi dimensiune fata spate sau chiar mai mic decat pe spate. Conteaza mult si cum mergi si ce vrei sa obtii, cat de agresiv sau rapid iti place sa fi in teren, ce iti este mai bun. Spre exemplu Maus, sau Tudy, sau Basso, sau Horatiu, ori altcineva poate face o alta alegere si sa-ti dea un alt sfat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi.

O intrebare: care e logica de a avea cauciucul din fata mai "gros" decat cel din spate? (2.25 vs 2.0 de ex)

Pe vremuri, când nu exista suspensie pe biciclete, se folosea cauciuc mai balonat pe faţă pentru o amortizare mai bună a şocurilor. În zilele noastre vei observa asta în special la BMX-uri (oare de ce? :rolleyes: )

Sunt şi unii MTB-işti care mai merg pe configuraţia asta, am încercat şi eu dar nu-mi place cum se simte biţigla, deci îi o chestie de gust.

@MBZ, al tău îi CC-ul? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mergând pe mâna celor mai experimentați de aici, am făcut comandă pentru un Continental Mountain King Supersonic 26x2,2 pentru față și un Continental Race King Supersonic 26x2,2 pentru spate. Combinația asta pare de mare succes atât pentru aderență pe munte cât și pentru viteză. Diferența față de alte dimensiuni sau Nobby Nic e încă prea subtilă pentru mine.

Cu siguranță va fi un pas mare înainte de la actualele Michelin Country Trail 26x2,0 ce le-am folosit pe șosea (acceptabile, dar pe la 30km/h devin gălăgioase), pământ și iarbă (decente dacă-s lăsate mai moi), noroi (execrabile, lopătează din greu în schimbătoare și frâne) și munte (acceptabile, control destul de slăbuț pe pietre).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu siguranță va fi un pas mare înainte de la actualele Michelin Country Trail 26x2,0

Cum am mai spus, sa nu te-astepti sa fie cele mai aderente cauciucuri din lume. In schimb, vei avea tot timpul senzatia ca cineva te impinge din spate http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif Neaparat sa le combini si cu niste camere mai usurele, daca nu de 90-100 g (ca alea sunt mai sensibile), macar din alea de 120 g - gen Maxxis Ultralight. Ideal ar fi cu latex, dar n-am mai apucat sa incerc combinatia. Camera mea de latex a explodat exact cand mi-am luat Conti-urile, iar la Decathlon nu au mai adus. Cu Racing Ralph, camera de latex era dementiala.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multe mulțumiri pentru recomandări! Camere am doar din cele „2 la 12 lei” de la Decathlon, dar pe viitor o să mă aprovizionez cu ceva mai de soi, că tot mi-am făcut cont la bike-components.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ti-as recomanda Maxxis Flyweight. Cele de 95 gr cu Kenda Small Block Eight sunt extraordinare, dar camerele nu rezista constructiv mai mult de cateva luni. Ce am avut eu s-au desfacut pur si simplu pe imbinarile din turnare. Nici cu cele mai mari petice nu le-am putut repara asa ca m-am dispensat de ele. Foarte bune insa de taiat garnituri sau masoane pentru tevi din ele. :D

Cum a zis si Horatiu, nu-i un cap de tara sa mergi cu ceva putin mai grele dar mai fiabile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am avut la sosea Maxxis Flyweight(50 de grame) si dupa 5 luni au cedat incet incet(s-au rupt de la valva). Mai bine niste camere putin mai greute dar sa stii ca nu te lasa .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Camerele Maxxis Flyweight nici nu cred ca au fost concepute pentru a fi utilizate luni/ani in sir. Sunt concepute pentru concursuri de XC. Daca rezista pe durata unei competitii, e suficient.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca au cedat la valva, probabil ca sunt cu Presta. Eu nu mai folosesc demult Presta, mi-au cedat atat de multe pe coborari sau cand umflam roata si imi pica bicicleta si jumate de valva ramanea in pompa, ca m-am saturat. Si am rupt valve de camere de peste 30 RON bucata :( Pentru 2 g in plus, valva de masina e sfanta, unde mai pui ca le umfli la presiunea dorita fara efort la benzinarie...

Cat despre camerele de 90 g, ce sa zic? N-au cum sa tina o viata. Dar asa, statistic, n-am avut mai multe pene cu ele decat cu altele. Momentan folosesc de 120 g (Ultralight) doar din ratiuni economice de criza - nu imi mai permit sa dau 30 de RON in loc de 10 RON pe o camera. Daca as avea de unde, as lua Flyweight oricand. Diferenta de la o camera la alta eu personal o simt la pedalat. Iar cea de la o camera normala la una ultrausoara daca ai o bicicleta cat de cat n-ai cum sa nu o simti, e foarte mare. Totusi, in frunte la rulaj sta camera de latex: e impresionanta, cu toate ca e ceva mai grea - 130 g.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca rezista pe durata unei competitii, e suficient.

Tu vorbesti de o partida de sex? http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif

Pai sunt camere de bicicleta Seb si costa ceva bani. Daca ar fi cum spui tu ai iesi cu muult mult mai ieftin sa pui Tubeless direct (Jante+gume + lapte).

Nu exista la vitezele unei biciclete nici macar la contratimp sau coborari inTDF anvelope sau camere de unica folosinta. Vorbim sa ne aflam in treaba.

Astea de care ziceam eu nu au avut probleme la valve ci la nada de imbinare intre partile turnate detasat sau cum or mai fi facute.

Daca vorbim de componente performante la bicicleta, respectiv anvelope si camere ele trbuiesc sa tina macar un sezon. Asta calendaristic poate insemna 7-8 luni iar ca uzura pot fi in jur de 20 de concursuri.

Mai mult de 3-4 luni nu au tinut. Fireste poate fi si datorita faptului ca provenind din stocuri vechi (nu au date de identificare pe ele luna/an de fabricatie) sa fie deja coapte cum se spune si sa cedeze destul de repede. Dar in nici un caz doar o cursa, daca nu au fost taiate, umflate la presiune necorespunzatoare sau intepate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu folosesc Schwalbe Extralight (14A), pe care le am de 10 luni si inca tin foarte bine (cu vreo 6 concursuri cu ele). Au ceva de genul 96 grame. Mai scapa aer dac nu le folosesti 2-3 saptamani, dar am inteles ca asta se intampla la toate (a fost o discutie lunga pe unul din topice la un moment dat).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu vorbesti de o partida de sex? http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif

Pai sunt camere de bicicleta Seb si costa ceva bani. Daca ar fi cum spui tu ai iesi cu muult mult mai ieftin sa pui Tubeless direct (Jante+gume + lapte).

Nu exista la vitezele unei biciclete nici macar la contratimp sau coborari inTDF anvelope sau camere de unica folosinta. Vorbim sa ne aflam in treaba.

Astea de care ziceam eu nu au avut probleme la valve ci la nada de imbinare intre partile turnate detasat sau cum or mai fi facute.

Daca vorbim de componente performante la bicicleta, respectiv anvelope si camere ele trbuiesc sa tina macar un sezon. Asta calendaristic poate insemna 7-8 luni iar ca uzura pot fi in jur de 20 de concursuri.

Mai mult de 3-4 luni nu au tinut. Fireste poate fi si datorita faptului ca provenind din stocuri vechi (nu au date de identificare pe ele luna/an de fabricatie) sa fie deja coapte cum se spune si sa cedeze destul de repede. Dar in nici un caz doar o cursa, daca nu au fost taiate, umflate la presiune necorespunzatoare sau intepate.

E suficient sa te uiti la grosimea peretelui camerei Maxxix Flyweight (0,45 mm) ca sa-ti faci o idee privind durabilitatea acesteia. Daca adaugi la asta si experientele utilizatorilor (inclusiv cele relatate de tine), se poate trage concluzia ca aceasta camera este conceputa pentru situatiile in care greutatea primeaza si (ca un compromis) se accepta faptul ca durabilitatea pe termen lung poate fi mai redusa. Iar pretul unei astfel de camere (30 de lei) nu este totusi exorbitant.

Precizez ca eu nu am folosit camere Maxxis Flyweight, doar Maxxis Ultralight.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu exista la vitezele unei biciclete nici macar la contratimp sau coborari inTDF anvelope sau camere de unica folosinta. Vorbim sa ne aflam in treaba.

...

Daca vorbim de componente performante la bicicleta, respectiv anvelope si camere ele trbuiesc sa tina macar un sezon.

Citind ce ai scris iti dau dreptate, vorbim sa ne aflam in treaba. Exista multe componente in concursuri care sunt de unica folosinta, chiar si motoare de Formula 1 care costa zeci de mii de euro si care se schimbau pana nu demult la fiecare cursa - performanta extrema si fiabilitatea nu fac casa buna. Daca vrei sa castigi un concurs si concurezi pe bani grei (a la Contador) si poti sa castigi sute de mii de euro pe an din curse atunci iti permiti sa dai si 50 de euro pe o camera care te tine o cursa sau doua daca iti aduce un avantaj serios. Daca in schimb esti amator sau concurezi pe premii simbolice normal ca vrei ca o camera sa te tina un sezon, poate chiar si o viata daca se poate, ca nu o sa se amortizeze prea repede.

"Camera de o cursa" nu inseamna ca dupa o cursa se dezintegreaza, ci ca e proiectata sa reziste in conditii bune maxim cateva sute de kilometri, dupa care nu mai conteaza ce se intampla - poate sa mai tina, poate sa se transforme in broasca raioasa, oricum pui alta ca sa fii sigur ca te tine. Dar un sezon mi se pare o pretentie de om care vrea sa mearga la raliu cu Logan tunat si cu un set de cauciucuri Barum un an de zile, eventual sa scoata si un consum de benzina redus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

. Iar pretul unei astfel de camere (30 de lei) nu este totusi exorbitant.

Si daca mergi ca omul la 20 de concursuri si pui in medie o camera "consumata" ajungi la 600 de lei. Despre asta vorbim.

Citind ce ai scris iti dau dreptate, vorbim sa ne aflam in treaba.

Si ce legatura are Formula1 in discutie? Logan tunat si Barum?

Iar ai tendinta de a ataca extremele fara legatura cu contextul doar de dragul contrazicerii.

Vorbim de oameni normali care nu se dau in conditii de race extrem. Vorbim de un produs luat din Romania, utilizat in 3 concursuri(cca 80 km) si rulat inca 100 km Vorbim de calitatea unui produs care trebuie sa aiba o garantie si o durata de utilizare standardizata si reglementata legal ca orice produs aflat in comercializare in C.E.

Vorbim de o recomandare facuta de mine, dupa o experienta personala. Tu Adrian ai o minima experienta cu aceste camere pe care eu nu le recomand cu argumente?

Nu vorbim de utilizare in conditii neconforme (in anvelopa mai mare sau mai mica decat cea propusa de fabricant. Se presupune ca la presiunea normala de lucru, mentionata in cazul camerelor speciale si care costa cca 10 USD aceasta sa suporte greutatea unui ciclist mediu. Nu ciclisti fugiti din ringul de sumo.

Nu vorbim de echipe UCI de MTB sau sosea unde cel mai parlit din echipa, bidonarul, nu-si cumpara nici chilotii cu care merge in timpul unui sezon. Ala nu plateste nimic, ci platesc sponsorii pentru el in virtutea unui angajement de a face o performanta preconizata ca nivel (locul de la ... la individual si ca echipa).

Iar la Formula1, spre stiinta, nu se ruleaza in concurs cu anvelope noi, ele sunt rulate inainte pana la stadiul de ready for race. Sunt uzate atat cat trebuie, si in cursa tin exact cat se doreste. Este cu totul alt domeniu.

Asa ca AdrianB1 daca mai aberezi o sa iti ei direct o saptamana de vacanta fara alt avertisment in afara de acesta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vorbim de oameni normali care nu se dau in conditii de race extrem. Vorbim de un produs luat din Romania, utilizat in 3 concursuri(cca 80 km) si rulat inca 100 km Vorbim de calitatea unui produs care trebuie sa aiba o garantie si o durata de utilizare standardizata si reglementata legal ca orice produs aflat in comercializare in C.E.

Iar la Formula1, spre stiinta, nu se ruleaza in concurs cu anvelope noi, ele sunt rulate inainte pana la stadiul de ready for race. Sunt uzate atat cat trebuie, si in cursa tin exact cat se doreste. Este cu totul alt domeniu.

Asa ca AdrianB1 daca mai aberezi o sa iti ei direct o saptamana de vacanta fara alt avertisment in afara de acesta.

Tu presupui ca orice produs care se gaseste de cumparat in magazin este pentru utilizatorul normal care nu se dau in conditii de race extrem. In magazine totusi se gasesc si produse care sunt pentru asa ceva si care nu numai ca nu au treaba cu utilizarea standardizata si reglementata legal, ci in anumite cazuri nici nu se pot folosi legal pe drumurile publice. Ex: cauciucuri slick pentru moto, sunt ilegale pe drumuri publice, se folosesc pe circuit si se cumpara din magazin - crezi ca vine cineva cu OPC-ul sa se planga ca nu au tinut 40.000 km ca reclama de la Michelin? Crezi ca o camera de bicicleta daca se vinde in magazin e facuta pentru oricine si va tine minim 5000 km pentru ca scrie in normativ? Nu e camera uzuala de 250g si "2 la 12 lei" din Decathlon, totusi, ci "the lightest butyl tubes known to mankind". Nu pretinde nimeni rezistenta, ci doar cea mai mica greutate - cum crezi ca se obtine asta, din materiale speciale sau din subtierea camerei pana la limita rezistentei?

Deci, daca esti un utilizator normal care nu se da extrem nu cumpara camere de 97g si 10 euro bucata, ia camere de 125 de grame la 7 euro, sunt mult mai rezistente. Despre Ultralight se spune "With 0,60mm wall thickness they are sturdily enough heavy for World Cups, but only half as as standard hoses." - oare de ce aici discuta despre rezistenta si la celelalte nu?

Si nu trebuie sa nasti ca sa poti fi un bun ginecolog, cel putin asa pretind medicii, experienta personala nu e totul pe lumea asta. Majoritatea cercetatorilor nu aplica pe pielea lor :P

Similitudinea cu Formula 1 e ca exista componente optimizate pentru performanta extrema si fiabilitate cat sa te tina o cursa. Nu e un atribut exclusiv al curselor de masini.

Iar daca expunerea unor pareri sau citarea ta e o aberatie nu pot decat sa fiu din nou de acord cu tine. Daca nu ai argumente macar esti admin, adica ai putere - regulile politetei spun sa nu folosesti functia pe un forum cand esti parte dintr-o dezbatere, dar iti e straina: ok, esti admin, trimite-ma in vacanta pentru ca poti. Fii dur, pune-ma la respect pentru ca nu sunt de acord cu tine. Sa spui cand pot incepe aplauzele.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si daca mergi ca omul la 20 de concursuri si pui in medie o camera "consumata" ajungi la 600 de lei. Despre asta vorbim.

La problema asta solutia este extrem de simpla: nu iti permiti costurile, nu folosesti camerele respective. Ce sa zica cineva care distruge de exemplu un derailleur XTR? Are cam aceeasi paguba, dar dintr-un foc. Sau cat costa deplasarea si cazarea, raportate la pretul unei camere de bicicleta? Unii raman chiar fara biciclete (in sensul de dauna totala) in urma accidentelor ce au loc in timpul competitiilor. Nu a zis nimeni ca participarea la competitii are obligatoriu costuri nesemnificative.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.