ihopulele

Cauciucuri pentru MTB

Recommended Posts

Cred ca vorbim impreuna si ne intelegem separat.

Nici nu am pus problema ca aceste camere ar fi o solutie economica, dimpotriva. Insa utilizarea acestora nu este o loterie. Nu poti sa iei un produs care poate ceda la prima umflare, dupa 2 km de parcurs sau in jumatate de ora. Bine...poti sa-l iei dar logica unui produs de serie nu este asta fie ca este dus la limitele maxime de reducere a greutatii in defavoara rezistentei. O camera de bicicleta nu este loz in plic, unde raportul sa fie subunitar in norocul de a folosi acel produs. Tocmai deaceea nici nu il recomandam. Oricum un fabricant, are un test standard pentru productia de serie, fie si o cutie de carton de unica folosinta, in genul MTBF. Ori dupa spusele voastre, acest tip de camera, care nu-i este propriu doar lui Maxxis este un produs fara durata medie de utilizare. Adica din start umplii rucsacul, buzunarele de la tricou, rulezi una pe butuc cum face Maus, pui pe cadru si tija de sa cu banda si mai dai cateva si la cei care merg in punctele de alimentare, si este totusi posibil sa nu-ti fie suficiente in timpul unei curse. Spun ca este aiurea sa folosesti si sa fie produs un articol de genul unei camere ultralight cu durata de utilizare incerta. In cazul meu a rulat pana in 200 km fara nici o solicitare deosebita si a crapat prima din ele.

Nu am spus niciodata ca ciclismul este un sport ieftin, sau ca nu mi-as permite genul ala de camere. Insa nimeni nu gaseste bani pe jos (poate sunt si din acestia) ca sa nu ia in calcul durata medie de utilizare a unui produs de genul camerei de bicicleta. Eu unul dupa experienta aceea nu am renuntat la camere ultrausoare, am renuntat definitiv la sistemul cu camera la MTB si folosesc exclusiv tubeless. Nu este vorba ca imi permit sa le cumpar sau nu, este vorba ca nu-mi permit sa fiu prost pe banii mei sa-i arunc pe niste deseuri si proaste si scumpe. Nu sunt suficient de bogat ca sa imi permit lucruri proaste. Cine isi permite, sa fie sanatos.

Lamurita problema?

Comparatii de genul camera ultrausoara cu schimbator XTR sunt deplasate. In primul rand ca un schimbator este un sistem complex, format din mult mai multe componente. In al doilea rand asa cum am specificat de m-am plictisit si nu prindeti ideea, am vorbit de o utilizare normala, fara excese. Vreau sa imi spuna Seb daca a auzit pe cineva ca a rupt un schimbator XTR mergand cat se poate de normal, fara sa-l loveasca, sa-l agate in crengi, fara sa-l forteze cand este toata transmisia inglodata linia in noroi s.a.m.d. Daca nu, atunci da exemple corecte si raportate la aceasi referinta.

AdrianB1, imi intaresti senzatia ca suferi de mania persecutiei sau nu ai trait in mediul social cand erai copil, si mai mult decat atat iti arogi niste calitati pe care nu le ai. Genul "mor eu de batranete, ca tu esti mult mai tanar". Afla ca in momentul nasterii tale eu ma legam singurel la sireturi. Deacord ca nu trebuie sa nasti ca sa fi ginecolog, nici sa te nasti in avion ca sa fi pilot sau in autogara ca sa fi sofer. Ce legatura are precizarea cu subiectul? Nici una. Cand am folosit eu instrumentele proprii unui administrator intr-o dezbatere si am facut uz de ele? Poti preciza cu date certe? Daca nu atunci am un motiv in plus sa iti acord o suspendare. Nu simt nevoia sa fiu dur cu personaje virtuale si nici cu persoane reale, dar sunt ferm cu indivizi care se baga intr-o disputa de idei si arunca pastile numai de dragul contrazicerii si pentru a isca un conflict de idei acolo unde ar trebui sa existe o dezbatere de idei. Pana aici e limpede?

Spui ca cercetatorii nu aplica testele pe pielea lor. La ce teste te referi? La ce fel de cercetatori te referi? In context afla ca orice produs, de la ac de cusut la portavion este supus unor teste de functionare, in conditii normale pentru care a fost conceput, in conditii extreme de mediu si folosinta, mergand pana la conditiile de ambalare si transport acolo unde este cazul. Testarile se fac pe o curba statistica tocmai pentru a evalua corect acel produs si a-l incadra corect ca si producator intr-o scala de risc de inlocuire, viciu de fabricatie sau anomalii materiale care se reflecta direct in politicile de garantie si inlocuire a acelui produs sau subansamblu, si care se reflecta direct in niste bugete alocate in acest scop.

Pe logica asta "Deci, daca esti un utilizator normal care nu se da extrem nu cumpara camere de 97g si 10 euro bucata, ia camere de 125 de grame la 7 euro, sunt mult mai rezistente." un utilizator normal al unei camere de bicicleta are toate sansele sa treaca pedaland linistit pe langa cei intitulati raceri extremi si care stau pe sant inlocuind camere, ceea ce este aberant.

Acele camere de care vorbesc eu sunt concepute pentru a-ti da un atu intr-o cursa si nu pentru a-ti pune la incercarea indemanarea in schimbatul camerei.

Astept argumentatia ta si ramane la latitudinea mea daca va fi acceptabila sau nu. Aplauzele pastreaza-le pentru situatiile pentru care au fost asimilate in mode normal si nu le folosi in scopuri nepotrivite sau voit ironice. Nu esti in situatia de a o face, momentan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am folosit pana acum mai multe camere Flyweight si Continental Supersonic. Nu mi-a crapat niciodata niciuna, am avut probleme doar cu valvele Presta care se rup cand cade bicicleta in timp ce umflu roata (indiferent de marca). In general, trag pe tusa o camera din asta cand se aduna pe ea deja 5-6 petice si devine super diforma si mai grea decat una Ultralight. Probabil alea care s-au dezlipit au fost un lot prost, iar obiceiul ca loturile proaste sa ajunga pe la fraierii de romani nu e un lucru neobisnuit. Mai zic o data ca n-am avut mai multe pene cu Flyweight decat cu Ultralight, ambele cedeaza la spini si cate un snake-bite daca-s eu handicapat si nu verific presiunea in roti. Eu merg in general cu 50 psi. Acuma daca vrea cineva sa o ia frontal prin tufa de trandafiri, e problema lui, chiar si in regim de concurs, mai trebuie sa casti ochii pe unde de bagi, risti sa patesti mai rau si sa iti tai cauciucul de tot, lucru deloc neobisnuit la Conti Supersonic sau Schwalbe Evolution.

Despre solutia cu tubeless si lichid am auzit cam multe pareri proaste ca sa investesc banii aia, mai ales acum cand nu sunt vremuri de facut experimente financiare. In plus, am vazut pe la concursuri multi trasi pe margine cu pana si plini pana-n gat cu lichid. Cand o sa vina vremea de experimente, imi doresc sa imi fac o roata si sa vad eu prin ce poate trece, daca sa indraznesc sa o pun in setup-ul normal, desi ca inginer tind sa cred in solutia asta.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Despre tubeless numai de bine Horatiu.

Sigur, vorba romanului... "dracu te ia si din fata altarului", si nici astea nu te scot din orice situatie.

Avantajele nu le enumar si o sa mentionez doar dezavantajele. Umflatul rotilor este destul de dificil. Iti trebuie pompa de inalta presiune si putina indemanare sau cel mai sigur compresor.

Anvelopele Schwalbe le montez si etansez mult mai usor decat Kenda. Odata rulate, se autoetanjeaza mult mai greu, si ai nevoie de un volum mare de aer care sa intre rapid pentru a le aseza pe janta si etansa. Daca faci pana in teren este aproape imposibil odata deslipit de pe janta sa il reumfli cu pompa de serviciu.

Poti insa scoate valva tubeless cu usurinta, monta camera si este util si un servet sau carpa sa stergi "laptele" din anvelopa golita.

Alt dezavantaj(impropriu spus) este greutatea (anvelopele + doza de sealant liquid) care poate ajunge la fel de mare ca a unui cauciuc pe sarma cu o camera groasa.

Un Kenda Nevegal spre exemplu ajunge cu tot cu lichid pe la 850 gr.

Cea mai crunta experienta a fost traita la o tura pe la Comana, cand la intoarcere am trecut printr-un desis unde era ceva coltii babei de unde am cules in 300m 84 de gauri numarate :blink: in anvelope Schwalbe Nobby Nic.

S-au vulcanizat toate cu pretul a 100 ml lapte pe roata fata, in jur de 60 ml pe roata spate si cu urme imposibil de curatat de pe furca. Nu mai zic de mine ca eram tot pistruiat pe fata si pe echipament. 52 de gauri pe fata au redus presiunea de la 3 la 0,8 si pe spate de la 3 la 1,2 atm. Dar am putut rula inca 8 km pana la masina sa pot recupera pe cei cu camera(inclusiv solutie in camere) care nu au fost asa norocosi. Asadar dracovenia asta de lichid daca nu este stearsa urgent si se usuca, este foarte aderenta. Dupa 2 ani am urmele pe furca si nu le-am putut curata cu nimic :(. Asta tot ca dezavantaj.

Cea mai mare gaura vulcanizata de lapte a fost cam de 3,5 mm (un cui).

Laptele isi cam pierde proprietatile dupa ceva vreme si daca se constata o oarecare ingalbenire a lui trebuie schimbat, iar de cate ori ai posibilitatea sa-l verifici sau stii ca a fost intepat(de cele mai multe ori nu stii) trebuie completat. Sealantul este si asta de mai multe feluri si de preferat este cel care nu corodeaza jantele (Italian) cum i s-a intamplat lui Maus.

Daca te tenteaza ideea iti pot da rotile mele sa mergi la un concurs ca sa te edifici si cum se misca fata de cele normale cu camera.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chiar sunt curios sa incerc, mai ales ca eu personal simt clar orice diferenta de la 50-100 g in plus pe roata. Nu imi vine sa cred totusi ca ies asa grele. Un cauciuc are 450 g sa zicem, acuma cat lichid ii bagi? Trebuie mai mult de 150 g pe roata?

Cu camera de rezerva nu-i problema, oricum iei cu tine 2 camere.

Ai incercat vreodata repararea cu spray? Am inteles ca asta ar fi cea mai rapida solutie si rezolva si problema cu presiunea, umfla cauciucul suficient de puternic si de brusc sa il lipeasca de janta. La fel cred ca ar functiona si sistemul cu cartus de CO2. Din asta am avut si iti umfla o roata de MTB cam intr-o secunda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@MBZ

Vreau sa imi spuna Seb daca a auzit pe cineva ca a rupt un schimbator XTR mergand cat se poate de normal, fara sa-l loveasca, sa-l agate in crengi, fara sa-l forteze cand este toata transmisia inglodata linia in noroi s.a.m.d.

In conditiile astea nu am auzit sa cedeze brusc nici un derailleur, cu atat mai putin unul XTR. Dar eu tocmai la distrugerea accidentala a derailleur-ului ma gandeam (si poate nu am scris asta destul de clar).

Mai vreau sa clarific un lucru. Cand am scris:

La problema asta solutia este extrem de simpla: nu iti permiti costurile, nu folosesti camerele respective.

nu m-am referit neaparat la tine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Horatiu

Fabricantul zice de Schwalbe NN Tubeless 2.25 ca are 745 gr. Pe acolo.., variaza cam cu cateva grame in plus.

Kenda Nevegal 2,10 Tubeless este in specificatii dat cu 770 gr. Am meu are 785 gr . Lapte pui cu dozatorul de la bidon, 100 gr minim.

Cum am zis, daca vrei rotile ti le dau pe un traseu unde vrei tu si crezi ca are relevanta testul. Rotile sint Mavic CM SLR 2010, fata cu Sch NN 2.25; disc XTR 2010/180, spate Kenda Nevegal 2.10. Pinioane 12-36 XTR 2010; disc XTR 2010 /160; inchideri XTR.

De cand folosesc tubeless exclusiv, nu am luat niciodata camera dupa mine niciunde. Nici nu a fost nevoie. Nu am incercat cu spray si nu folosesc nici cartuse CO2. N-a fost cazul :D. Nu am avut ghinionul de perforatii foarte mari si nici de anvelopa taiata.

Seb

Pai asta am subliniat in cateva randuri. Nici un fel de exces in utilizare. Probabil ca am nimerit eu un lot prost sau vechi, oricum nu conteaza. Au rulat mult prea putin.

Legat de a ti le permite sau nu, nici nu am considerat ca te-ai fi referit strict la mine. Este aplicabil oricui sa nu achizitioneze lucruri proaste si scumpe, nu? Am subliniat, ca eu nu le recomand. Horatiu le recomanda cu o rezerva. Omul poate sa-si ia sau nu, e alegerea lui. Nu inteleg de unde atata indarjire. Cati se dau la noi asa de tare ca sa merite sa faci stoc de camere din acest tip, daca ele te tin de la moara pana la gara? Care este pana la urma castigul in greutate pana la urmatorul nivel? 50? 60 de grame? Merita nervii si banii? Oricum daca si le ia, cel mai indicat este sa le achizitioneze in primavara cand incepe sezonul. Poate nimereste o calitate mai buna sau un lot de fabricatie mai recenta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

As zice in cazul asta ca se ajunge la aceeasi concluzie (si anume ca pentru uz general cel putin, camerele Maxxis Flyweight nu sunt cea mai inspirata alegere), chiar daca se pleaca de la ipoteze diferite - si aici parerile sunt impartite - (fie e un lot prost de camere, fie toate sunt proaste, fie asa sunt concepute, cu compromisuri la durabilitate pentru a fi cat mai usoare).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu este vorba ca imi permit sa le cumpar sau nu, este vorba ca nu-mi permit sa fiu prost pe banii mei sa-i arunc pe niste deseuri si proaste si scumpe. Nu sunt suficient de bogat ca sa imi permit lucruri proaste. Cine isi permite, sa fie sanatos.

E opinia ta, cei care fabrica si cei care cumpara camerele respective si sunt multumiti au alta opinie. Daca vrei o camera rezistenta un sezon cumpara o camera proiectata pentru asa ceva, daca vrei cea mai usoara camera din lume cu slabiciunea ca nu te tine decat 500 km gandeste-te daca ai nevoie de ea si daca merita complicatia, daca ai nevoie cumpar-o si daca nu atunci lasa-i pe altii care poate au nevoie de asa ceva. E un produs cu destinatie specifica, nu de uz general si nu te obliga nimeni sa o folosesti. Dupa tine o sticla de sampanie de 100 de dolari e proasta si scumpa, ca de banii aia poti bea vin spumos "Zarea" o saptamana. E alegerea ta.

Afla ca in momentul nasterii tale eu ma legam singurel la sireturi. Cand am folosit eu instrumentele proprii unui administrator intr-o dezbatere si am facut uz de ele? Poti preciza cu date certe?

Da, uite aici: "MBZ, la 15 September 2010 - 21:55:34, a spus: ... Asa ca AdrianB1 daca mai aberezi o sa iti ei direct o saptamana de vacanta fara alt avertisment in afara de acesta". Un utilizator normal nu poate sa dea ban permanent sau temporar, o asemenea amenintare presupune utilizarea functiei de administrator, nu?

"Pana aici e limpede?"

Spui ca cercetatorii nu aplica testele pe pielea lor. La ce teste te referi? La ce fel de cercetatori te referi? In context afla ca orice produs, de la ac de cusut la portavion este supus unor teste de functionare, in conditii normale pentru care a fost conceput, in conditii extreme de mediu si folosinta, mergand pana la conditiile de ambalare si transport acolo unde este cazul. Testarile se fac pe o curba statistica tocmai pentru a evalua corect acel produs si a-l incadra corect ca si producator intr-o scala de risc de inlocuire, viciu de fabricatie sau anomalii materiale care se reflecta direct in politicile de garantie si inlocuire a acelui produs sau subansamblu, si care se reflecta direct in niste bugete alocate in acest scop.

Mutumesc pentru informatii, chiar daca nu sunt solicitate si nici utile. Era mai simplu sa citesti cu atentie si sa vezi ca raspunsul meu era pentru afirmatia ta ca vorbesti din experienta proprie, iar eu am argumentat ca poate fi utila, dar nu e neaparat nevoie sa ai experienta proprie ca sa poti vorbi despre ceva, poti studia problema si indirect.

Cat despre atacurile si comentariile personale, legate de varsta (ma simt magulit ca toata lumea ma considera mult mai tanar decat sunt in realitate, chiar nu e prima data cand mi se intampla), de mania persecutiei si de mediu social, nu sunt argumente pentru a sustine ca Maxxis da teapa cu niste camere care nu sunt rezistente cat ti se pare tie ca ar trebui sa fie. Poate m-am nascut in pestera acum 15 ani, am trait in ghetou si ma violau zilnic niste puscariasi din zona, aceasta ipoteza tot nu schimba situatia camerelor respective.

Care este pana la urma castigul in greutate pana la urmatorul nivel? 50? 60 de grame? Merita nervii si banii?

Pentru utilizatorul normal sigur nu, poate pentru altii da. Cineva a facut un calcul (ca gluma initial) ca daca lui Bill Gates ii cade o hartie de 100$ pe jos nu merita sa se aplece sa o ia. Daca are pe cineva care merge dupa el sa ii schimbe camerele sau rotile cu totul (isi permite) atunci merita alea 50 de grame, va avea cele mai usoare toti din lume (ca isi ia si cauciucuri, jante, butuci si spite la fel de extreme). Si nu numai pentru Bill, ci poate pentru mii sau zeci de mii de oameni. Priveste si din perspectiva asta si vezi daca poti trage o concluzie clara despre cat de proaste sunt camerele astea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca se impune crearea unui topic separat despre camere. Si mutate acolo ultimile posturi de aici, in care nu prea s-a vorbit de cauciucuri.

Acum nu stiu cum e mai bine, sa fie un topic numai despre camere in general, sau 2-3 distincte, despre camere de MTB, de cursiera, de touring... Las la latitudinea colegilor aceasta alegere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si un topic special unde sa analizeze atoatestiutorul adrian ,posesorul adevarului absolut, toate minciunile postate de noi pamantenii de rand.

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

;) Acu revenind la cauciucuri ,sunt si tubeless mai usurele chiar sub 500 de grame ,insa exista risc mai mare sa-l gauresti.Unul dinala de care zice conasul MBZ de 750 de grame e greu de spart.Luna trecuta am aranjat un NN de 2,1 (pe fata era si pe urcare) gaura in el de intra degetul.Daca nu aveam o camera la mine ma mancau vulturii pe acolo...

Daca nu aveam co2 la Garana nu mai reuseam sa bag cauciucul la loc pe talon.Asa ca de regula car o camera ,2 -3 petice pompa dar si un cartus de co2 .Cu co2 poti baga cauciucul pe talon ,dar si cu spuma .Cum mi-a intrat morcovul, acuma am bagat si eu un cauciuc mai gros ,chiar daca e mai greu ,macar exista mai mici probabilitati sa-l gauresc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cate stiu eu, cu lichid si protectie speciala de janta, se pot monta tubeless pe orice roata orice fel de cauciucuri. Interesul e, dupa parerea mea, montarea unor cauciucuri mult mai usoare decat cele tubeless (care sunt de obicei grele) fara camera, cum ar fi Supersonic. Tot asa, din auzite daca n-am incercat, cauciucurile astea ultra-usoare scapa aer puternic prin structura lor, nefiind gandite sa fie etanse, dar solutiile gen Stan's sau Doc Blue le-ar etansa si pe astea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu folosesc camere Schwalbe SV14 la 130 de grame cu presta demontabila în care am pus Joe no flats, asa ca am de schimbat mai des cauciucurile decât camerele, până acum după câteva mii de kilometri on si off road nu am făcut nici o pana și sunt cât se poate de mulțumit, nu cred ca 30 de grame ma fac mult mai rapid sau mai lent, antrenamentul mai des însa da.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merge si asta cu lichidul in camera, unii spun ca merge bagat si cu o seringa cu ac cu camera umflata, ca apoi se sigileaza gaura. Dar trebuie sa renunti la unul din avantajele tubeless-ului: posibilitatea de a rula cu presiune mai mica fara sa faci snakebite. O presiune ceva mai scazuta = o rezistenta mai mica la rulare pe off-road (cel putin dupa cercetarile celor de la Schwalbe), o aderenta mult mai buna si chiar si o amortizare a denivelarilor. O roata cu camera, mai ales cu camera subtire, umflata la 30 psi + o coborare in viteza + un bolovan pe traiectoria rotii = snakebite sigur, indiferent daca e cu lichid sau nu :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cate stiu eu, cu lichid si protectie speciala de janta, se pot monta tubeless pe orice roata orice fel de cauciucuri. Interesul e, dupa parerea mea, montarea unor cauciucuri mult mai usoare decat cele tubeless (care sunt de obicei grele) fara camera, cum ar fi Supersonic. Tot asa, din auzite daca n-am incercat, cauciucurile astea ultra-usoare scapa aer puternic prin structura lor, nefiind gandite sa fie etanse, dar solutiile gen Stan's sau Doc Blue le-ar etansa si pe astea.

Campiene mai tot timpul suntem dispusi la compromisuri.Un cauciuc super usor ,cu camera sau nu e predispus ,sau are mai multe sanse de a fi gaurit.Faptul ca in loc de camera ii bagi nush ce solutie mi se pare mai indicat,ptr ca solutia mai etanseaza si cele cateva gaurele de la spini.Acum mai conteaza si greutatea calaretului .Dar si experienta lui.

Eu am ciulit urechile odata ,mai demult si acum stiu ce si cum vreau.Ca inca mai testez ,si asta e adevarat.Dar pot zice ca la epoca cu camera nu vreau sa ma mai intorc.Prefer sa o tin infasurata pe butucul din fata pana la adancii batranetii.In curse am ales sa merg pe ceva mai greu dar si mai greu de gaurit,ca e jalnica situatia cand trec baietii pe langa tine si tu dai la pompa. :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merge si asta cu lichidul in camera, unii spun ca merge bagat si cu o seringa cu ac cu camera umflata, ca apoi se sigileaza gaura. Dar trebuie sa renunti la unul din avantajele tubeless-ului: posibilitatea de a rula cu presiune mai mica fara sa faci snakebite. O presiune ceva mai scazuta = o rezistenta mai mica la rulare pe off-road (cel putin dupa cercetarile celor de la Schwalbe), o aderenta mult mai buna si chiar si o amortizare a denivelarilor. O roata cu camera, mai ales cu camera subtire, umflata la 30 psi + o coborare in viteza + un bolovan pe traiectoria rotii = snakebite sigur, indiferent daca e cu lichid sau nu :(

Am reusit sa fac snakebite cu tubeles de 2 ori(din cauza de presiune mica si bordura si stanca taioasa) .Problema e gaura de langa janta unde se etanseizeaza mai greu.Insa cu putina rabdare am dres-o in ambele cazuri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incet incet pot sa vb. si io din experienta ca pana acuma numai am citit! :))

Am patit un snakebite avand niste camere light de la Schwalbe si Joe's NO Flats in ele. Pe moment am schimbat camera toata cantitatea de "lapte" fiind in cauciug, dar acasa cand m-am uitat atent la camera am vazut ca de spintecase din "punctele" de snakebite. Cred ca peretele camerei era prea subtire si practic in situatii dinastea solutia de etansare nu prea ajuta. Ideea asta mi-a fost confirmata cand am vazut camerele self-sealing de la Bontrager care au doua dimensiuni functie de balonul cauciugului probabil ca sa asigure o grosime minima a peretelui camerei cand aceasta este instalata in cauciug.

Cu o camera din asta (Bontrager) am mai tras un sneakbite dar care s-a etansat, i-am mai dat cateva pompe ca sa readuc presiunea la valoarea initiala.

In conculuzie cel putin pt. mine varianta camera usoara+solutie de etansare nu-i castigatoare! :) Pe de alta parte o camera cu pereti mai grosi plus solutie de etansare creste sensibil de mult greutatea rotii si asta se simte la mine, mai ales cand incerc sa accelerez... am delay! :)) Am facut niste teste comparative, n-am cronometrat nimic dar am remarcat senzatia. In momentul de fata urmeaza sa experimentez varianta tubeless+sealant si pt viitorul apropiat camere usoare fara solutie. Aici trebuie sa fiu atent pt ca ultima oara cand am pus o camera din Schwalbe 26" VP XX-Light de ~95 g am deteriorat-o iremediabil la montare! http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sigur ca exista tubeless si mai usoare, dar eu prefer verisunile sovietice, care merg ca la legiunea straina in orice conditii. De SB pe tubeless nu-i de mirare daca presiunea este mult prea mica si te dai prea tare pe teren stancos si cu muchii. In disperarea cursei mai iei si din aia. De Doc Blue nu stiu ce sa zic, Maus tu te vaitai ca ti-a halit bucati din janta nu? Eu nu am pus niciodata, dar sunt si unii care nu au avut probleme, e drept ca pe alte jante decat Mavic. Chestiune de material probabil.

AdrianB1

nu m-ai convins. Argumentul este cusut cu ata alba ca multe din cele insirate de tine pe aici. Te-am avertizat ca daca mai aberezi, in sensul ca duci offtopicul la desavarsire aducand discutii despre Formula 1, Formula lui Horner , Formula lui Bili Poarta sau mai stiu ce ti se pare tie ca da culoare dizertatiilor tale. Sa faci uz de instrumente administrative e putin diferit. Una este sa te fluiere politaiul si alta este sa iti ia carnetul 1 luna. Una este sa fii amenintat cu pusca cand bananai noaptea pe langa gard si alta sa iti treaca ceva prin cap ca lui Bula pe front.

Legat de locul nasterii, habitatul recent si modul in care ai fost abuzat, la fel nu este in tonul si subiectul topicului, si mie unuia imi pare sincer rau pentru cele ce te marcheaza. Mai mult decat atat, in momentul in care tu insati iti treci 99 de ani la varsta, inseamna ca ai avut o revelatie a atingerii decreptitudinii si nu stiu daca mai este cazul sa luam in seama chiar toate afirmatiile tale.

Legat de termenul sezon, competitional, ma refer si este destul de clar la durata folosintei in kilometri. Intr-un sezon poti parcurge daca participi la toate cursele, maraton si nu cele race sau hobby, nu mai mult de 500 km, precum ai spus. Eu am folosit acele camere nu mai mult de 180 km. Restul este poveste.

Eu am spus simplu si concis ca nu le recomand si de ce. Tu ai scris un sfert de nuvela fara legatura cu subiectul. Dar te intelegem, si eu promit sa fiu cat se poate de candid si protectiv si cu tine cum am fost si cu Legstrong

Share this post


Link to post
Share on other sites

O presiune ceva mai scazuta = o rezistenta mai mica la rulare pe off-road

Asta-i duma zilei...
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta-i duma zilei...

Scris pe forum arata ciudat si suna ilogic , dar incearca odata sa mergi cu presiune mica pe o bucata de drum(2-3 km offroad) , intoarce-te umfla cauiciucuriile la presiune mare ,mergi pe acelasi drum si vei vedea ca avansezi mai greu.

Pare stupid http://www.ciclism.ro/forums/public/style_emoticons/default/laugh.gif dar chiar am facut testu asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta-i duma zilei...

Uite aici: http://www.schwalbe.co.uk/shopdata/files/TechInfo2-GB.pdf, la pagina 16/36:

Which factors affect rolling resistance?

Tire pressure

Tire pressure, tire diameter, tire construction, tire tread and other factors all have an effect on rolling resistance.

On a smooth surface the following applies: The higher the tire pressure, the less is tire deformation and thus rolling resistance.

Off road it is exactly the reverse: The lower the inflation pressure, the lower the rolling resistance. This applies equally on hard gravel roads and soft forest tracks. Explanation: A tire with low inflation pressure can adapt better to a rugged surface. It sinks into the ground less and the whole rotational mass is retarded much less by the uneven surface.

[...]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ,la mine doc blue a facut ravagii.Nu mai vreau.

Ptr cei cu camera ,eu am facut urmatorul test pe cursiera unde nu prea am cum sa le fac tubeles.Am bagat solutie in cauciuc,putina sa nu dea pe afara ,bagat camera cu valva demontabila ,bagat solutie si in camera.Ideea era ca ,camera sa adere la cauciuc si sa devina corp comun,iar in caz de snakebit solutia din camera sa nu se poata revarsa in tot cauciucul.Cel putin pana ajung acasa.Acum la 6 luni de la inceperea experimetului am scos cauciucul vrand nevrand cu tot cu camera,cam ca un baeu.L-am pus la loc si sper daca merg 20000 de km (pe trainer) sa nu fac pana .... ;)

Cred ca peretele camerei era prea subtire si practic in situatii dinastea solutia de etansare nu prea ajuta. Ideea asta mi-a fost confirmata cand am vazut camerele self-sealing de la Bontrager care au doua dimensiuni functie de balonul cauciugului probabil ca sa asigure o grosime minima a peretelui camerei cand aceasta este instalata in cauciug.

E ,ei,vezi ,incet incet capeti experienta .Asta cu camera care sa fie pe masura cauciucului e regula ,altfel o gaura mica pe o camera subdimensionata devine imediat o gaura mare . ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ,la mine doc blue a facut ravagii.Nu mai vreau.

Ptr cei cu camera ,eu am facut urmatorul test pe cursiera unde nu prea am cum sa le fac tubeles.Am bagat solutie in cauciuc,putina sa nu dea pe afara ,bagat camera cu valva demontabila ,bagat solutie si in camera.Ideea era ca ,camera sa adere la cauciuc si sa devina corp comun,iar in caz de snakebit solutia din camera sa nu se poata revarsa in tot cauciucul.Cel putin pana ajung acasa.Acum la 6 luni de la inceperea experimetului am scos cauciucul vrand nevrand cu tot cu camera,cam ca un baeu.L-am pus la loc si sper daca merg 20000 de km (pe trainer) sa nu fac pana .... ;)

Excelenta idee,asa mi s-a intamplat si mie odata,pe mtb,era lipita de cauciuc am dat cu ea de am strambat janta si n-a fasait deloc,apoi am schimbat-o ca "prea lipicioasa" si am facut snake la un damb de pamant de a borat tot laptele...

E bine sa ai camerele lipite,atata timp cat nu schimbi frecvent cauciucu, dati niste lapte pe ele inainte de montare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.