ihopulele

Cauciucuri pentru MTB

Recommended Posts

Da,ai dreptate este cel mult de un drum forestier . Pe iarba sau ceva mai agresiv scapa. O sa-l intorc totusi sa vad daca e o diferenta notabila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cross Mark-u are latimea doar de 2.1 eu pe fata am de 2.0 are ceva daca pe spate ii mai lat...? ca din ce am citit pe topic am vazut ca pe fata se pune mai lat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cred ca o sa simti diferenta de la 2.0 la 2.1...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am si eu o intrebare pentru voi.

Eu pe "cada" mea am Conti Gravity. Pana acum ceva vreme anvelopa fata a fost montata invers (ca sens de rotatie - am facut pana in padure, ploaie .. n-am mai stat sa ma uit). Acest lucru , teoretic, nu ar fi trebuit sa insemne nimic intrucat nu are profil in V sau mai stiu eu cum.

Am obsevat ca odata cu montarea in directia buna, mi s-a modificat si comportamentul franei fata. Eu folosesc in mare parte numai frana pe fata si sunt oarecum deranjat de faptul ca acum distanta de franare este ceva mai mare. Inainte de montarea corecta, pe orice panta din IOR ma infigeam in frana suficient cat sa ridic coada. Se oprea exemplar. Acum am observat ca distanta de franare s-a marit cu cca 1,5m si mai mult de atat roata are tendinta de a se bloca (aluneca).

Ce sa fac ? Pana acum mi se par satisfacatoare insa le-as schimba cu altele cu aderenta ceva mai mare (sunt putin sinucigas :) )

Testele le-am efectuat cu franare la punct fix si masurarea cu ruleta deci sa n-aud "de unde ai scos 1.5m".

P.S: se cam uita lumea la tine cand stai pe banca in parc si intorci anvelopa de cateva ori pentru teste ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

pe orice panta din IOR ... (sunt putin sinucigas ;) )

Eu zic ca sinucigas in IOR se poate doar:

1. sfoara + copac

2. bolovan + lac

Cu bicicleta mai greu.

Conti Gravity este un model de downhill. Iar downhill + Bucuresti = :)

Asa ca a aprecia un cauciuc gen Gravity, folosti prin cupa monidala, prin IOR mi se pare deplasat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

folosesc de peste 2500 km niste Kenda Desert 1.95, mi se par niste cauciucuri super rezistente, arata aproape ca noi (inca mai au mustati pe margini). E adevarat ca pe noroi se cam incarca si greu se descarca, dar pt mixt (asfalt si offroad) mi se par ok. Pe viitor ma voi orienta spre Maxxis CrossMark.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gravity nu este o anvelopa pentru downhill (mai ales la latimea de 2.3 (care arata mai mult a 2.1).

L-am folosit si pe munte insa mi s-a parut execrabil. Aderenta pe pamant umed si pe pietre lasa mult de dorit.

Continental Bicycle -Gravity

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bine mai, dar nu mai spuneti ca va dati ca nebunii prin parc pe aici pe site, ca astea-s faze de copii cretini de 14 ani, iar Ciclism.ro e o comunitate de oameni seriosi. Am eu o boala pe cei care se dau MTB-isti de parc prin Bucuresti si stau si-si lustruiesc MTB-urile de 3000 de euro pe o banca in Tineretului si nu fac nimic cu ele. Nu zic ca esti tu printre aia, doamne fereste, dar intra lumea pe aici si gaseste faze demne de Mybike.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca tu ai citit pe diagonala, e putin problema ta. Tu ai fost primul care a asociat IOR+sinucigas. Acolo faceam doar referire la faptul ca testele le-am facut in IOR.

Ma refeream ca sunt putin sinucigas, la faptul ca atat cu masina cat si cu bicicleta franez cam la limita si de aceea am nevoie de anvelope cu aderenta buna in toate conditiile. Daca pe 4 roti am Toyo Proxes (care sunt excelente) ma asteptam sa gasesc ceva la fel de bun si pentru bicicleta.

Da stiu, nu e bine, uzura .. etc etc etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Smart Sam are "fata" pe Cube. Mie nu imi place comportamentul lor. Sunt relativ zgomotoase si nici nu exceleaza de nicio culoare. Pe uscat hai sa zicem, dar pe umezeala mai bine franezi cu picioarele ca in Flintstones.

Pe offroad mi-am luat o tranta pentru ca aderenta laterala lasa de dorit.

Ma gandeam sa incerc niste Michelin Pilot, dar sa vad unde gasesc la noi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma rog, ideea era ca aici e un forum de ciclism si nu de copii handicapati cu saua data jos si care iau genunchi in gura la fiecare pedala si sa nu aiba impresia cineva care citeste chestia asta, care e neadevarata. Pe Mybike e plin de idioti care se lauda cum merg ei pe trotuar cu viteza printre oameni si daca se uita unul urat ii dau un cot in gura sau cum au speriat ei trei babe in Tineretului, si ar fi pacat sa punem posturi care sa creeze din neatentie impresia asta falsa.

Pe de alta parte, nici eu nu sunt incantat de Continental-urile pe care le-am avut (Explorer Pro si Speed King), doar de Cross Country care e genial.

Din ce se gaseste la noi, eu zic ca Schwalbe sunt cele mai bune la clasa scumpa si Maxxis la cea ieftina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De acord cu tine, si nu lua in nume de rau postul meu anterior.

Pe de alta parte, Am avut si eu Speed King (varianta wire, 2.1 -> 600gr) si erau ca magnetii pentru cuie, spini si toate cele. Faceam pana destul de des cu ele.

Pe de alta parte, am avut ocazia sa fac o coborare cu Kenda Nevega. Aderenta buna, dar grele si cu rezistenta destul de mare la inaintare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Smart Sam sunt printre cele mai bune all-roundere pe care am pus mana... nu exceleaza nicaieri, dar nici nu se fac de rusine pe nici o suprafata.

Si ca pneu de spate, m-am indragostit de Conti Mountain King 29x2.4. Pur si simplu nu reusesc sa pierd aderenta in nici un fel de conditii oricat de abrupte. Atat timp cat nu ma rastorn pe spate, cauciucul asta ofera o tractiune incredibila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mountain King am si eu (de 2.2 - varianta de baza). Sunt f.multumit de ele pe offroad, dar pe asfalt sunt f.galagioase.

Nu stiu cum sunt cele Supersonic sau Protection, dar astea de baza care le am eu se tocesc f.repede.

In oras folosesc slickuri sau niste Michelin-uri Country Trail de 1.95 cand mai planific iesiri pe la padure.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In apropiere de Rucar am gasit un drum prin padure, dar este mai mult pietruit. Am facut doua urcari si evident, doua coborari. Prima tura cu Conti Gravity si a doua tura cu Smart Sam.

La urcare s-au comportat bine ambele anvelope insa la coborare am avut ceva senzatii tari (si julituri) cu Smart Sam. Aderenta laterala lasa foarte mult de dorit. Pur si simplu mi-a fugit roata fara sa mai pot face ceva.

Ma gandeam weekendul viitor sa incerc si Rocket Ron ... sa vedem cum se comporta. (dar sa vad daca am de unde sa fac rost)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mountain King am si eu (de 2.2 - varianta de baza). Sunt f.multumit de ele pe offroad, dar pe asfalt sunt f.galagioase.

Nu stiu cum sunt cele Supersonic sau Protection, dar astea de baza care le am eu se tocesc f.repede.

e.

Am folosit un set de Mountain King Protection (acelasi compound - black chilli - ca si SUpersonic)

Cel de spate a supravietuit un an la antrenamente iar cel de fata mai are cam 55-60% din crampon

Au fost folosite atat pe sosea cat si offroad.

Exceleaza cam in orice conditii de offroad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci urmatoarele or sa fie Supersonic :))

Protection am vazut ca sunt mai grele si nu cred ca am nevoie de protectie suplimentara impotriva penelor ca nu am facut decat una singura cu ele de cand le am.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine a venit dotata cu Race King 2.2x26.Am mers doar pe asfalt pana cum dar saptamana viitoare o iau la munte.Sa speram ca nu voi face tumbe pe drumurile forestiere de acolo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca nu va intereseaza greutatea si rezistenta la inaintare, pe bani destul de putini puteti incerca Tioga Factory DH de 2.3 sau 2.1. Cu cele de 2.3 bag al 3-lea sezon (cate un set pe sezon ce-i drept) si au vazut cam tot ce se putea vedea. La capitolul aderenta, doar cauciucuri veritabile de DH stau mai bine dar alea nu au "doar" 800 gr/buc. Daca faci mountainbikeing...e o guma super.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca nu va intereseaza greutatea si rezistenta la inaintare, pe bani destul de putini puteti incerca Tioga Factory DH de 2.3 sau 2.1. Cu cele de 2.3 bag al 3-lea sezon (cate un set pe sezon ce-i drept) si au vazut cam tot ce se putea vedea. La capitolul aderenta, doar cauciucuri veritabile de DH stau mai bine dar alea nu au "doar" 800 gr/buc. Daca faci mountainbikeing...e o guma super.

Tin sa precizez ca tioga factory dh au 1100 grame. Pe cantarite.

Si pe incercate pot sa iti spun cu certitudine ca Mountain King 2.2 stau mai bine decat Tioga dh in orice conditii. Adevarul e ca pretul difera... Dar MK sunt si mai usoare cam cu 50% pt varianta protection si 60% pt supersonic...

La mine a venit dotata cu Race King 2.2x26.Am mers doar pe asfalt pana cum dar saptamana viitoare o iau la munte.Sa speram ca nu voi face tumbe pe drumurile forestiere de acolo.

daca nu prinzi noroaie prea mari, nu o sa ai nici un fel de pb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu tot de pe cantar aveam 800 gr E adevarat sunt 2 ani jumate de la prima pereche achizitionata si de atunci nu m-a mai interesat greutatea lor. Se poate sa ma insel/ sa fi uitat. Cu prima ocazie le pun pe ale mele pe cantar. Dar pretul la Bringa Haz la Odorheiul Secuiesc e de 72 lei...perechea!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Vlad

Stiu sigur ca nu am atatea informatii despre cauciucuri cum ai tu, dar despre Tioga am. Imi permit acum sa fac o precizare despre greutatea gumelor Tioga. Cantarite ieri la Odorhei, marimea 2.3, noi: fata 900 gr, spate 880 gr. Nu 800 cat am pretins eu dar nu trec peste 1kg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi-am luat si eu acum o saptamana niste gume mai pentru offroad: Maxxis Ignitor de 2.1 pe spate (65 roni) si Maxxis Highroller de 2.35 pe fata (80 roni). Am facut aproximativ 50 km - o cincime asfalt, restul pietris/pamant/pietre - au fost ok. Neavand experienta altor cauciucuri n-as putea sa le compar cu altceva, dar pana acum n-am alunecat/derapat, am oprit destul de repede, n-am avut pene.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum folosesc Schwalbe Rocket Ron (spate) cu Schwalbe Racing Ralph (fata)... In afara faptului ca se duc destul de repede pe sosea, sunt lux. Sunt si usoare (480g respectiv 470g), si au o aderenta de nota 10. Stiu ca majoritatea care folosesc aceasta combinatie, cica le-ar pune invers, cum le-am pus si eu la inceput. Dar am facut foarte multe pene pe spate (Rocket Ron-ul e mai sensibil). De cand le-am inversat, nu mai am nicio treaba cu penele. Le recomand cu mare incredere. Sunt destul de scumpe (120ron/155ron) si se duc destul de repede (nu si la cei care au grija de ele) dar se simte diferenta fata de un cauciuc mai ieftin. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.