ihopulele

Cauciucuri pentru MTB

Recommended Posts

Despre maxxis wormdrive imi poate spune cineva cate ceva?

N-am folosit, dar dupa protuberante (mai bine zis, lipsa lor) pare sa fie un cauciuc mai pentru sosea sau pentru drum uscat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si se mai poate spune de asemenea ca Maxxis le-a scos deja din fabricatie. Sunt niste semi-slickuri de 1.90 despre care am gasit opinii bunicele pe net.

Am incercat chiar sa-mi cumpar o pereche, dar n-am gasit pe nicaieri pe la noi. Mi-am luat Maxxis OverDrive (de 1.75) si sunt foarte multumit, sunt un compromis rezonabil sosea / drum de tara uscat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cam trebuie sa schimb și eu cauciucurile, și vreau sa aleg intre Maxxis CrossMark la PlayBike și Maxxis ADvantage la PlayBike deci 26x2.1, vad ca advantage sunt un pic mai grele, ce ma interesează de la cineva care le-a folosit este cum țin la uzura în regim de maraton de exemplu Maros Clluj dar și combinat cu sosea, CST-urile care le am de ~2200 km au fost inversate la aprox 1500 de km dar cel de pe spate cam rămâne fără cramponaj din nou, sunt curios care țin mai mult și au rezistenta mai mica la înaintare actualele fac ca un elicopter pe șosea și nici prea repede nu merg.

Edited by virusul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu aşa profil vei suferi foarte mult pe asfalt... Rulează prost şi sună tare. Dece nu iei o pereche de slickuri de 1.5 pentru asfalt (eu am avut ceva CST-uri ieftine, la 20-30 de lei bucata) şi laşi CrossMark-urile pentru offroad? Cu umpic de exerciţiu cauciucurile se pot schimba în câteva minute.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai dacă ma duc pe asfalt 30 de km pina la ieșire pe munte sau pădure ce fac, car cauciucurile după mine, nu e tare viabila soluția.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mda. Corect. Atunci nu prea ai ce face decât să le ignori până ieşi de pe asfalt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ştie sau a văzut careva pe undeva Continental Race King 26x2.2 Supersonic, nu găsesc nicaieri numai cele simple fără black chilli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La Maros au 2.0 pe site - posibil să aibă şi 2.2 şi să nu fie pe site.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La Maros au 2.0 pe site - posibil să aibă şi 2.2 şi să nu fie pe site.

Am avut 2 cauciucuri CAMEL de 2.1 de 800 gr. , apoi am schimbat pe fata cu un Continental Explorer de 2.1 (dar era "bombat") si pe spate MythosXC de 1.95, dar pe off-road e risc sa faci explozie pe pietroaie; acu' am fataspate Continental Race King de 2.2 si sunt sub 500gr. la 60 lei bucata...(le am de la alexsonyqwerty) ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ştie sau a văzut careva pe undeva Continental Race King 26x2.2 Supersonic, nu găsesc nicaieri numai cele simple fără black chilli.

eu am Race King 2.2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi-am luat Race King, dar cele simple de 2.2 am tras o tura buna azi de 90 de km şi sunt fan convins, merg grozav şi pe asfalt şi pe pietriş cu bolovani, pădure cu puţin noroi, nici macar o data nu am avut emoţii cu ele, eu am băgat 40 de psi în ele acum, voi cam cât băgaţi, am 80 de kg dacă contează cu ceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La un pret bun, gasesti Maxxis CrossMark 2.1. E exact pentru asa ceva, rulaj rapid pe asfalt dar bun si prin padure.

Salut Horatiu!

Indraznesc sa-ti cer parerea cu privire la maxxis, mai ales ca ai folosit asa ceva . Pt off-road (adica maraton, poteci, paduri, forestiere) ce crezi ca ar fi mai bine venit pe roata din spate, Crossmark sau Advantage ? Am citit destule review-uri despre amandoua, dar ma intereseaza cat de mare e diferenta dintre ele atunci cand le folosesti la off-road (urcari, coborari, viraje, noroaie)? Eventual ceva cu puncte forte-puncte slabe.

Pe fata am cazut de acord asupra lui High Roller, dar pe spate inca nu ma pot hotari asupra unuia din ele:-??

Multumesc anticipat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kenda Nevegal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Advantage este mai bun pe spate. Are un profil care ii permite sa se infiga mai bine in sol. Este insa mai incet decat Crossmark-ul care este un excelent all rounder. Poti sa pui pe spate tot high roller si il intorci invers. Am impresia ca este si indicat pe cauciuc sensurile pt spate si fata (rear: front).

Share this post


Link to post
Share on other sites

am mers pe mtb asa:

1. maxis hyroller

2. schwalbe racing ralph

3. schwalbe smart sam

4. continental race king supersonic

-din cele 4 foarte bun mi se pare race king. este estraordinar la rulare atat pe teren accidentat cat si pe asfalt. punctul slab este rezisteanta la pietre ascutite (destul de sensibil la taieturi) si la toceala. dar una peste alta mi se pare cel mai bun.

-racing ralph e foarte ok nu am facut nici o pana in 2 ani de zile si de asemenea aderenta bunicica (cam slaba in viraje) buna si pe noroi.

-slabe mi se pare maxis si smart sam

Share this post


Link to post
Share on other sites

o alternativa la continental race king este kenda small block.este f rapid si are dtc ,ceea ce inseamna ca banda de rulare e dintr-un cauciuc mai tare si marginile sunt stick-e. eu il am de vreo 2 saptamani si am mers vreo 700 de km cu el ,inclusiv ture in iezer,piatra,leaota si postavaru,deci destul de multa piatra si e ca nou.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut Horatiu!

Indraznesc sa-ti cer parerea cu privire la maxxis, mai ales ca ai folosit asa ceva . Pt off-road (adica maraton, poteci, paduri, forestiere) ce crezi ca ar fi mai bine venit pe roata din spate, Crossmark sau Advantage ?

Multumesc anticipat

N-am folosit Advantage, dar Crossmark mi se pare un cauciuc rapid de racing. Se gaseste pe unele dintre cele mai scumpe biciclete, de 3-4000 de euro. Mie mi se pare oarecum in aceeasi idee cu Racing Ralph, un cauciuc rapid, suficient de aderent, ideal pentru maraton, poteci, forestiere, dar totusi nu are aderenta unui cauciuc mai agresiv. Combinatia Crossmark spate - High Roller fata mi se pare foarte buna. Daca poti, ia-ti un Crossmark foldable, e mai usor, este unul la BikeSport in Cluj agatat pe raft, imi tot face cu ochii de ceva vreme...

Spre deosebire de Crossmark, Advantage pare a fi un cauciuc cu aderenta deosebita, dar care nu o sa te duca spre podium in nici un caz. Eu in ultima perioada prefer cauciucuri usoare si foarte rapide, chiar daca fac rabat la aderenta. Intr-un maraton ai nevoie 95% de viteza si doar pe 5% sa zicem aderenta face diferenta.

Cand mi se duc cauciucurile actuale, am sa incerc un set de Continental Race King Supersonic, dar probabil la primavara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca poti, ia-ti un Crossmark foldable, e mai usor, este unul la BikeSport in Cluj agatat pe raft, imi tot face cu ochii de ceva vreme...

.

Dar combinatia crossmark pe fata si spate cum ti se pare?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beton. Mi-as pune si eu, dar daca as gasi 2 bucati de Kevlar. Cum spuneam, am vazut una singura agatata pe raft in Cluj la Bikesport. Cu 2 camere Maxxis Flyweight ar trebui sa rupa asfaltul, pamantul, iarba si orice altceva...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beton. Mi-as pune si eu, dar daca as gasi 2 bucati de Kevlar. Cum spuneam, am vazut una singura agatata pe raft in Cluj la Bikesport. Cu 2 camere Maxxis Flyweight ar trebui sa rupa asfaltul, pamantul, iarba si orice altceva...

Mersi mult, sincer si eu ma gandeam de mult la aceasta ultima varianta, dar am vrut sa fiu sigur. Ne vedem la Geiger, cu noile incaltari. Numai bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare din nou!

Din pacate, se pare ca Crossmark nu mai exista nicaieri pe stoc in tara asta, fiind disponibile de saptamana viitoare. De aceea trebuie sa ma orientez spre altceva pentru Geiger. Ce s-ar potrivi mai bine, Continental Mountain King sau Race King ? Sau o combinatie fata-spate din cele 2 tipuri ? Multumesc anticipat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ptii, eu abia mi am pus Race King pe spate care la vremea ce se anunta duminica nu stiu daca e prea potrivit. La tura ce am facut-o eu de proba se comporta foarte bine pe teren uscat dar am dat si de portiuni de noroi unde cam aluneca. Race King ul e de 2.2 si ma gandeam daca sa pun pe spate in caz de noroi mare Michelin Hot de 2.5, de care tot in topicul asta mi s-a spus ca e mult prea lat, dar are un profil in care parca am incredere mai mare decat al race King-ului.

Totusi astept ca parerea mea de incepator sa fie schimbata sau confirmata. :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu un cauciuc de 2.5 pe spate, daca e noroi, nu o sa ajungi prea departe... Problema e urmatoarea: cauciucul se umple de noroi, iar cand tu esti cu lantul pe foaia mica, acesta se apropie foarte mult de cauciuc (aproape se ating). Noroiul de pe cauciuc se va depune pe lant, iar acesta la randul lui va transporta noroiul in rotitele schimbatorului spate. Cand se acumuleaza acolo destul noroi, rotitele se vor bloca iar lantul va trage schimbatorul in spate, cu urmatoarele urmari posibile:

- indoirea schimbatorului

- indoirea schimbatorului si ruperea lui in spite

- ruperea urechii de schimbator de la cadru

O alta problema care apare de la adunarea noroiului pe lant este ca acesta isi pierde din mobilitate si, la un moment dat, el se va mula pe foaia mica sau mijlocie care-l vor trage intre foi si cadru, fenomen numit si chainsuck. Daca asta se intampla in timp ce pedalezi in forta, exista riscul de rupere a lantului, dar si a schimbatorului si urechii, care sunt trase cu putere, de data asta in fata.

Multa teorie, dar in concluzie pentru noroi incearca sa pui un cauciuc cat mai subtire. Cele specializate sunt de 1.5 - 1.9. Nu te stresa prea mult de profil, ca din cate am vazut noroiul din zona nu este de genul lutului lipicios care se aduna.

In plus, daca e ud, mai ales la tura lunga, nu pleca fara ulei de lant. De la apa cu particule de noroi si chiar de la noroiul propriuzis, in 20-40 km dupa caz, lantul se degreseaza si incepe sa scartaie si sa strice eficienta pedalatului.

@Alpinman: Nu am folosit personal decat Speed King, dar dintre cele doua, pe baza marturiilor colegilor ciclisti care le-au folosit, iti recomand cu caldura Mountain King, e un cauciuc polivalent si rapid din ce spun utilizatorii. Daca poti, fa un efort financiar si cumpara modelul Supersonic, spre deosebire de cele ieftine, acesta este manufacturat in Germania (restul sunt facute prin Taiwan) si are calea de rulare din materialul special Black Chilli Compound, un cauciuc cu proprietati de aderenta si rezistenta redusa la inaintare mult superioare celui normal folosit la cauciucurile din gama inferioara (fara denumirea Supersonic).

Daca ar fi sa le combini, ideal ar fi Mountain King pe fata si Race King pe spate, ultimul la schimb cu un Cross-Country pentru zile mai delicate... Eu urmeaza sa-mi comand cauciucuri de pe net pentru sezonul urmator si oscilez intre combinatia de mai sus si Schwalbe Nobby Nic - fata/Racing Ralph - spate, probabil am sa merg pe Continental ca Schwalbe am acum si sa mai incerc si altceva, nu ca m-ar fi dezamagit cu ceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.