ihopulele

Cauciucuri pentru MTB

Recommended Posts

Nu am gasit un alt topic potrivit pentru intrebarea mea.

 

Nu sunt perfect lamurit in privinta presiunii din camere pentru utilizarea in regim de concurs.

Se aleg cateva cazuri relevante: 

 

- traseu gen Vidraru Bike Challenge : portiune asfalt la inceput, urcare pe forestier , coborare pe forestier

- traseul presarat cu urcari pe radacini, coborari mai tehnice pe pietre + radacini.

- traseu la ses, in padurile din apropierea Bucurestiului.

 

Ce presiune se recomanda pentru fata / spate.

 

Inaltime 1.80 / 80 Kg

 

Multumesc anticipat!

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacă ai tubeless, 1.8 faţă cu 2.0 spate. Dacă nu, 2 cu 2.2 zic eu. Depinde şi cât de finuţ eşti şi cât de tare te arunci în coborâri/bolovani/etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spune-ne si balonajul in cauciucuri. Adaptezi presiunea in functie de contact patch-ul care il ai. 

Eu la 72kg pe 2.0 inch am rulat si cu 1.7 spate si 1.6 fata. Deci la tine zic ca merge macar un 1.9 Atm pe spate si 1.7Atm pe fata. Solutie, jenti cu dimaetru interior de 23mm si cauciucuri de 2.2.inch.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In sfarsit am trecut si eu pe marathon supreme-uri(26x2.0) si parca a tinut o cura de slabire bita. Ce presiune ma sfatuiti sa bag in ele? Momentan am bagat 3.5 dar am vazut ca merge si 5...

Share this post


Link to post
Share on other sites
RR e un cauciuc bun, eu am redresat spatele in Tineretului dupa ce intrase in derapaj pe mazga
 

 

=))

 

Experienta, apoi cauciucul... Oricum , bun loc de testat anvelope..parcul Tineretului...

 

De curand mi-am luat Rocket Ron 420g, modelul 2014 ( 2.10 TL-ready), pot spune ca sunt bune - le-am testat la bicaz XC, macin XC, sinaia-vf omu si Tg Ocna XC. Nu am facut pana, sunt usoare, aderenta foarte ok pe namol cu presiune mica (1.8bar). Inainte am avut Nobby Nic 2.25 fata si Continental RaceSport 2.2 spate, nu erau TL si avand presiunea cam mare in ele nu prea aveam control, spatele cel putin imi aluneca f repede cand prindeam noroi si se incarcau destul de nasol (testate: Tusnad, Sf Gheorghe, Sarata Monteoru, prima evadare, garboavele )  in schimb pe uscat cu Continentalu eram ca-n S600, balonul mare asigurand un conform sporit si o viteza buna.

 

R Ron imi plac la nebunie, aderenta buna, nu am avut probleme cu noroiul - am avut o coborare destul de nasoala la bicaz prin noroi, radacini si am fost incantat de ele.

 

Partea proasta dupa macin si vf omu, anvelopa pe spate arata cam rau - s-a tocit destul de mult, s-au cam rupt dinti. Cred ca bolovani si stancile nu sunt chiar ok pt nimic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ai spus ce model de Conti ai avut (RaceKing, XKing, MountainKing, etc.). Si nu stiu exact cat de corecta e comparatia, la o prima vedere Rocket Ron-ul l-ai folosit in conditii mai uscate decat guma Conti.

 

Legat de toceala, depinde foarte mult de modul de dat. Strict ca exemplu, ca nu stiu cum ii dai la vale: una e sa strangi prea tare de frane si sa iti derapeze roata spate des si sa se toceasca, alta e sa ii dai fara frane, deci viteza mare, sa se toceasca mai putin dar pur si simplu sa ti se mai reteze cate un crampon din cand in cand, cand dai in ceva ascutit.

 

E interesant ce spui despre comportamentul pe noroi - eu de Race King sunt complet dezamagit in conditii de noroi lipicios, se incarca imediat si te duci sanie. In schimb, pe uscat, zici ca-i dat cu superglue.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din considerente de confort si siguranta pe fata pe trasee dificile, am comandat X-king si Race King Protection 2.2. Sa le vedem la treaba.

La Paltinis am testat X-King Race Sport si mi-a salvat fata de la dusul sanie pe pante. Un cauciuc bun chiar si pe noroi, dar din pacate nu e TB ready.

Hutchinsonul spate mi-a aratat inca o data ca merge foarte , e rapid si nu rupe aderenta pe urcare decat in conditii foarte nasoale. Tubeless cu 1.8Atm. Se poate pastra pe spate fara griji, atat timp cat in fata ai un Rocket Ron sau X-king.

Share this post


Link to post
Share on other sites

N-aş fi de acord cu asta, eu am fost sanie cu X-king pe spate şi MK2 pe faţă la Ciucaş prin pădure, nu am avut pic de aderenţă, se umpleau imediat de nămol, inclusiv MK2. 

 

Dar acum depinde ce înseamnă nămol pentru tine şi nămol pentru mine :). Din păcate n-am o poză la îndemână ca să exemplific, dar revin mai încolo :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

N-aş fi de acord cu asta, eu am fost sanie cu X-king pe spate şi MK2 pe faţă la Ciucaş prin pădure, nu am avut pic de aderenţă, se umpleau imediat de nămol, inclusiv MK2.

Adevarul e la mijloc.

Eu stau de obicei tubeless, pe presiuni mici, sunt usor (70kg) si am frane care moduleaza bine. Adica unde unii se afunda si ara terenul, eu ma dau cat mai "pe deasupra" si fara sa bruschez .

Nu am patit sa fiu sanie decat intr-o singura situatie, la Emmedue 2012, dar aia era porceala, nu cursa.

Noroi la mine inseamna sol de munte care nu prea se lipeste mult, doar curge la vale cu tine dar se descarca, sau ceva pamant mai lipicios dupa ploaie cum gasesti pe la Macin sau Garboavele.

Nu stiu cum e pamantul la Ciucas,dar te cred.

Ritchey WCS si cu Hutchinson Pyton le-am testat si incarcate de noroi, pe drumuri forestiere in Rusenski Lom Bulgaria, dar nu pot sa zic ca aveam mare control. Dar te dai...e okish.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Are idee cineva unde gasesc in Bucuresti camere de 27.5 pentru o anvelopa cu balon de 1.5? Momentan nu gasesc camere decat cu balon 1.9-2.5 si nu se potrivesc la semi slickurile de 1.5.

Share this post


Link to post
Share on other sites

X-King pe fata, Race King pe spate, amandoua 2.20 Racesport. Am folosit-o aproape un sezon pe tot felul de suprafete si mi se pare o combinatie all-around foarte buna, care face fata si pe teren accidentat, fara sa te incetineasca prea mult pe portiunile de viteza. Totusi, e posibil sa nu iti ofere aderenta suficienta pentru coborarile foarte accidentate, iar pe noroi lipicios e dezastru. Depinde mult si de modul in care te dai cu ele; eu m-am obisnuit si chiar am capatat foarte mare incredere in Race King-ul de pe spate, in timp. Spre exemplu nu imi mai derapeaza pe pietris, nici daca urc pantele in pedale. Nici daca blochez franele nu reusesc sa fac anvelopa aia sa derapeze prea usor.

 

Update dupa inca 3 luni de abuz: Race King-ul de pe spate e semi-varza - taiat, intepat, crampoane retezate, complet tocite sau in proces de a fi. Are cam 1000 km, majoritatea (90%) off-road pe pietre, bolovani, radacini, chestii taioase, cu dat la vale destul de agresiv; totusi putine frane cu roata blocata (doar cand vreau sa ma prostesc :P ). Cred ca mai tine cateva sute de km inainte sa fie complet tocit, dar consider ca deja prezinta risc mare de pana de la atatea crampoane sarite, il mai iau la Geiger si il inlocuiesc cu un X-King.

 

Si X-King-ul de pe fata a suferit un accident (nu stiu cand, ca n-am simtit :P) si are o taietura de ~2 cm pe sidewall; stratul de cauciuc e taiat si se vede tesatura pe 1cm din lungimea taieturii. Ce optiuni am ca sa-l peticesc? In rest arata bine si nu l-as schimba pentru atata lucru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu o intrebare, ce magazine vand Michelin in Bucuresti? Decathlon mi-a raspuns, nu-l au.

Caut modelu' asta, si n-am timp sa-l astept de afara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt sanse mici mici de tot sa gasesti tocmai ala in Romania si sa mai fie si Advanced si pe 27,5. Poate cu noroc unul fara Advanced. Dar daca vrei sa stii Wild Race'r Advanced pe 26 avea in Romania pretul de raft aproape 200 RON, merita luat de afara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tui muma măsii de "rezbel" Șvalbe-Continental.

Ăilanți abia-abia au loc... Și uite cum dai cu tunu' și nu prea ai variante...

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Tui muma măsii de "rezbel" Șvalbe-Continental.

Ăilanți abia-abia au loc... Și uite cum dai cu tunu' și nu prea ai variante...

 

Nu exista razboi, Schwalbe bate..

Continental a inceput sa faca cauciucuri cu tolerante mai mari, cu probleme la urcatul pe jante TB ready. Schwalbe le standardizeaza mai bine.

Nu-mi plac Schwalbe, dar sunt lideri de piata si asta le permite sa investeasca in Rnd, sa se intoarca cu cauciucuri imbunatatite in fiecare an, pe cand Conti trage pe acelasi profil de cativa ani.

Share this post


Link to post
Share on other sites

aOyo4ND_460sa_v1.gif

 

=))

Cică "război schwalbe-continental"!

=))

Sau "schwalbe, leaderi de piaţă"

...

Dacă continuaţi cu bancurile, o să le mut la topicul corespunzător. :)

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Continental a inceput sa faca cauciucuri cu tolerante mai mari, cu probleme la urcatul pe jante TB ready. Schwalbe le standardizeaza mai bine.

 

e pe dracu! continental xking supersonic il urc cu pompa, schwalbe raching ralph evo trebe compresor direct cu furtunu si miezu la valva scos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"" e pe dracu! continental xking supersonic il urc cu pompa, schwalbe raching ralph evo trebe compresor direct cu furtunu si miezu la valva scos."

X-king Race Sport si Protection + Race King Prot in imposibilitate de urcare cu compresor.

Rocket Ron din prima dar tot cu compresor.

Eu vorbesc de imposibilitatea de folosire a cauciucului,nu de metoda ca nu sunt comod.

Un client in minus aici pt Conti. Plus ca varianta protection e prea groasa in carne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu urc si cu pompa, dar întâi bag o camera ca sa urce pe o parte a jantei. O scot, bag zeama și ulterior urca imediat cu pompa de podea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Eu urc si cu pompa, dar întâi bag o camera ca sa urce pe o parte a jantei. O scot, bag zeama și ulterior urca imediat cu pompa de podea.

S-a incercat la 2 service-uri, inclusiv metoda asta. Useless. Continental lovers, roll ahead.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.