ihopulele

Cauciucuri pentru MTB

Recommended Posts

"loads of confidence through the corners" 

 

"Lots of front end grip"

 

Bre, da' ieu nu iau curbele pe munte ca Rossi, ce naiba ;))

Merg batraneste, la consum, sa admir natura :X

Tu stii lucrurile astea.

Nu inteleg ce cauta Hans Dampf pe o bicicleta de X-Country...

 

Era de XC, acum e de AM, iar cand defectii astia se duc pe trasee de DH, vreau si eu!

Si tu stii lucrurile astea ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

The cow's son at the new gate. :P
Rezistența la înaintare, la MTB, contează doar pe trasee rapide, uscate, plate sau ușor vălurite de XC.
Aderența ține și de tipul de cauciuc, de presiunea la care le ții, dar și de tehnica de abordare a traseelor. Când cobori încet, parcă nu mai contează chiar atât...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Croco, bicla e polivalenta. Ca ale voastre de altfel. Doar c-a mea-i compromis orientat spre urcari. Chiar de mi-as permite bicicleta de enduro, n-as lua-o, pentru ca-mi plac mai mult turele de munte de +50km. Nu-s strugurii acri, asa-s eu.

Asadar, pe tigaia mea, geometria e pentru urcari, cauciucurile pentru coborari. Si da, ultima oara, la Sinaia, spatele pe Rocket Ron nu tinea deloc. Iar dupa ce am scapat cu viata de pe paletul ala mi-am promis ca pun cel mai aderent cauciuc pe spate. Fata, cu NN, a fost ok.

Crampoanele laterale nu ma intereseaza absolut deloc, nu-mi place sa cad, ma dau in siguranta in curbe, viteza nu ma excita.


Rezistența la înaintare, la MTB, contează doar pe trasee rapide, uscate, plate sau ușor vălurite de XC.

 

Chiarca, bine punctat! ^_^

Share this post


Link to post
Share on other sites
nu-mi place sa cad

Păi pencă nu-ți place să arăți ca ciuperca cu casca-n cap. 

Dac-ai pune cască nu ți-ar mai fi frică de căzături. Ai fi ceva mai confident ( ah, ce-mi place limbajul corpo. Corpo-ratist ;) )
Și te-ai da o idee mai tare și fără frica de a-ți juli tărtăcuța. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am trecut de la NN pe fata la HD (nu mai reiau teoria cu aderenta pe fata ca vad ca nu se prinde :P ), pot sa zic ca e diferenta destul de mare. HD-ul se tine mult mai bine pe curbe si pe noroi. NN-ul mai avea tendinta sa fuga din cand in cand, cateodata total neasteptat. Deasemenea, HD-ul da o incredere mult mai buna la coborat pe pietris (ex. coborarea din Postavaru pe drumul rosu, m-am simtit mult mai in siguranta cu HD, roata nu sarea in toate partile).

 

NN-ul pe spate e doar o solutie de compromis pentru mine. As fi pus linistit si un racing ralph, ca profil e ok, insa mi-era teama de pene, e prea subtire. O alta varianta ar fi fost tot HD si pe spate, dar sunt 100gr in plus cam inutile zic eu, si inca nu am scapat complet de piticii cu greutatea :)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Confirm chestia cu stabilitatea pe pietriș. Pe același drum. Dar in comparatie cu mk2. De asemenea, peretele lateral e mai rigid, mk2 -urile le-am dejantat de vreo 3 ori.

Trailstar-ul e moale, crampoanele pe laterale sunt crăpate la baza dupa câteva ture.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ceva utilizatori de Schwalbe Thunder Burt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Le au baietii pe 29er la curse ca si Geiger fara probleme sau pene.

Insa pentru 26er il vad bun doar la aplicatii mai light,mi se pare prea finut profilul central pentru alergatura serioasa.

Ori asa,ori esti foarte iscusit in tehnica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am Thunder Burt de aprox. un an,varianta cu raceguard 26er,la440g bucata.Imbina foarte bine soseaua cu off-road-ul,dar asa cum spune si Mihai,in varianta mai light.

Este exact ce-mi trebuie mie,usor,rezistent(doar o singura pana in Ciucas),combinat cu camere Maxxis de 96g,alearga bine.Cand s-or duce tot din astea voi cumpara!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@mihaighimpu multumesc pentru informatii.

@@h3x0r dupa cum scrie in descriere este pentru XC, deci nu pentru munte cu traseu pietros, cu toate ca se poate merge si pe bolovani cu ele daca esti mai usurel si putina tehnica, am facut un traseu plin de pietre colturoase, in coborare, mai bine de 14km, cu IRC Notos de 1.7 lasate la aprox 2bari fara probleme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am fost si eu odata prin padure, vreo 20km, cu slick-uri de 1.75. Plus furca rigida, v-break si gearhub cu 7 viteze.

M-am descurcat onorabil, mai ales ca ceilalti parteneri aveau MTB-uri adevarate. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@mihaighimpu

 

Nu cumva pana aia a fost în Leaota? Când lăudai cauciucurile cu raceguard 5 sau cât au, de mulți euro și au fost singurul care a făcut pană? În condițiile în care eu eram pe roată de 28 și 38c?

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cauciucurile mai putin cramponate se descurca ok pe teren uscat sau stanci. Problemele apar pe frunze,teren mai putin fix,samd. Adica eu am stat ok in Thassos si Macin cu cauciucuri mai race,dar m-am rostogolit la Brasov si Geiger cu ele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La Thunder Burt rezistenta la pene este data de constructia carcasei la o densitate mare de 127 TPI (Threads Per Inch).

 

Eu sunt curios la cate maratoane rezista pana sa i se toceasca crampoanele centrale. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

La Thunder Burt rezistenta la pene este data de constructia carcasei la o densitate mare de 127 TPI (Threads Per Inch).

 

 

N-are nici o legătură sula cu prefectura.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca o tesatura mai deasa este mai greu de strapuns decat una conventionala cu fire groase.

Spun asta pt. ca la o densitate mare firele sunt mai subtiri, dispuse in mai multe straturi si mai apropiate; deci lasa mai putin loc pt. tepi si alte obiecte cauzatoare de pene.

Rezistenta firelor subtiri este data de modul in care sunt dispuse si materialul din care sunt facute. Schwalbe foloseste kevlarul.

Asta este parerea mea. 

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e asta. Tesatura de baza a anvelopei e una, stratul rezistent e alta. Iar deasupra mai vine si stratul de cauciuc.

Tesatura din multe fire subtiri (deci TPI mare) asigura flexibilitate mai mare, anvelopa se pliaza mai bine pe suprafata drumului, rezulta o aderenta superioara, o  rezistenta mai mica la inaintare.

Tesatura din mai putine fire groase (TPI mic), pe de alta parte, imprima o rezistenta la pene mai mare (fir mai gros inseamna ca stratul de tesatura e mai gros). Dar rezulta si o anvelopa mai grea si mai rigida. Astfel ca fabricantul trebuie sa lucreze si la calitatea cauciucului pus deasupra. In orice caz, aderenta va fi ceva mai mica, iar rezistenta la inaintare, mai mare (chiar sensibil mai mare, daca e prezent si un strat anti-pana sanatos si un cauciuc dur).

 

TPI = threads per inch = fire de tesatura per ţol

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.freerider.ro/teste/schwalbe-thunder-burt-2014-56175.html  

 

http://www.bikexpert.ro/anvelope--cauciucuri-_8/anvelopa-schwalbe-thunder-burt-26x2-10--54-559--evolution-pliabil_5788_39931.aspx

 

http://www.schwalbetires.com/bike_tires/off-road_tires/Thunder_Burt

 

http://www.testberichte.de/p/schwalbe-tests/thunder-burt-evo-pacestar-modell-2014-testbericht.html

Acesta este Schwalbe Thunder Burt,un cauciuc de ultima generatie,disponibil in mai multe variante(si marimi),functie de necesitatile fiecaruia.Personal,am folosit Michelin dry 2,Continental x-king race sport,Schwalbe Sammy Slick,ceva de la Kenda(nu mai stiu ce model),iar actualmente acest Thunder Burt de care sunt foarte multumit,raportandu-ma la ce fac eu(XC).

Nu pot emite pretentii de atotstiutor in privinta lui dar pe mine ma multumeste deocamdata si,cu rezervele de rigoare,il recomand si altora!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa este Crooco,cred ca te referi la pretul celor de la bikexpert nu?eu le-am luat de la nemti cu 39 euro bucata,la o comanda cu baietii,deci bogatia e pentru cei bogati nu.. ;)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, dar din păcate e cam regulă asta cu preţurile mult prea mult umflate la noi. Nu numai în exemplul de mai sus. La 39€ le ştiam şi eu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vreau si eu un set de anvelope cu balon mai mare si aderanta sporita , pentru ture mai de AM, in zone bolovanoare , desi cu un bike de xc. Amvelopele de xc is 29x2.0 si desi sunt multumit , au si ele o limita , plus ca  as vrea ceva cu balon mare si pentru confort .

As inclina spre mult laudatul HD in varianta snake skin 29x2.35 , si as vrea sa stiu minusurile lui , daca aduna noroiul sau se curata usor , viteza de rulare, si un contracandidat care ma atrage este MK  29x2.4 protection, o comparatie de la cei care au avut ambele m-ar ajuta . NN am avut si nu imi placea deloc , pe langa ca trageai de el de numa nici nu excala pe coborari cu pietris de exemplu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.