ihopulele

Cauciucuri pentru MTB

Recommended Posts

17 mm e cam putin, in teorie pui cauciuc cu balon de maxim 50 mm (adica 2 inch) pe janta atat de ingusta. Asta-i janta de trekking deja...

Share this post


Link to post
Share on other sites

E janta de MTB dar mai old school, Mavic XM-117.

Problema e ca varianta de 2.1 de Nobby Nic nu vine cu protectia Double Defense, doar Snake Skin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vai di miniii.... ;)

În 2012 când am făcut upgrade de la bicla Neuzer la Merida asta d-o am ș-acu'... habar n-aveam cum e cu astea. 
Avea caucioace Fat Albert de 2,25" pe jante Mach1 de 17
Am mers cu ele mai peste tot, inclusiv la Thassos sau BikeXpert Alpine Challenge. Nu performanță, nu zeamă sau presiuni minime, nu scăpat de 100-200g pt îmbunătățirea performanței ;)
Anu' trecut am fost în tura din Banat cu RaceKing-urile de pe Devronu' soției. 2.2"
Nema prabliema.

 

Acu' ar trebui să-mi fac griji?

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

E janta de MTB dar mai old school, Mavic XM-117.

Problema e ca varianta de 2.1 de Nobby Nic nu vine cu protectia Double Defense, doar Snake Skin.

 

Pe XM117 am avut şi gume de 2.5 ;))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si daca nu te uitai la manometru, aveai vreo problema?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vai di miniii.... ;)

În 2012 când am făcut upgrade de la bicla Neuzer la Merida asta d-o am ș-acu'... habar n-aveam cum e cu astea. 

Avea caucioace Fat Albert de 2,25" pe jante Mach1 de 17

Am mers cu ele mai peste tot, inclusiv la Thassos sau BikeXpert Alpine Challenge. Nu performanță, nu zeamă sau presiuni minime, nu scăpat de 100-200g pt îmbunătățirea performanței ;)

Anu' trecut am fost în tura din Banat cu RaceKing-urile de pe Devronu' soției. 2.2"

Nema prabliema.

 

Acu' ar trebui să-mi fac griji?

 

Grijile se fac in special daca mergi pe un cauciuc prea ingust fata de janta.

Totusi, daca e prea lat fata de janta si daca rideru e mai bolovan, s-ar putea sa fie probleme in viraje, pt ca un cauciuc cu un balon declarat, pe o janta prea ingusta, nu o sa aiba chiar balonul ala si amprenta lui pe sol o sa fie mai redusa. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si creste riscul de dejantare din cauza ca nu se mai agata cum trebuie buza interioara a cauciucului pe janta, in special la cauciucurile fara drot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

am pe spate o anvelopa rocket ron active line. am pus ieri o frana brusca pe asfalt de vreo 2 metri. in urma franarii s-au rupt doua crampoane si vreo 4 s-au tocit pe la jumatate. e normal sa se intample asa ceva sau e anvelopa foarte proasta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

E normal. Active line e cea mai proasta gama de la schwalbe si n-ar trebui sa te astepti la mare lucru de la ea. Daca vrei calitate, ia evolution.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evolution sunt și mai moi pentru că off-road. Pentru "frâne" pe asfalt ia cel mai ieftin CST; alternativ învață să dozezi frâna.

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

am avut o "sclipire" de moment. acum stiu cu ce anvelopa am de-a face.

am avut racing ralph evolution dar s-au tocit substantial dupa o tura mai agresiva de munte cu destul pietris si asfalt pana la munte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa ce am facut sita HD-urile (din alea cu "de toate"), am trecut pe Der Baron fata de 2.4 si Minion DHR 2, 2.3, spate. 

 

Ca prim aspect negativ, sunt mai inguste decat HD-urile de 2.35. Sesizabil. Hai sa zic ca pe spate nu e chiar asa mare pierdere dar pe fata ma cam oftica. Partea buna e ca prind bine, pe aceleasi linii am simtit ca musca din pamant cum trebuie. Mai revin cu impresii dupa ce le mai rodez.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am citit aproape tot topicul dar nu am ajuns la o concluzie... vreau ceva din seria si cu **** in ****, si cu sufletul in rai.....

 

Cerinte:

1-29 inch

2-cat mai usor

3-ok pe noroi

4-ok si pe tare

5-rezistenta la pene medie

6-rezistenta la uzura medie (nu trebuie sa ma tina cat cele de pe masina, dar nici sa le arunc dupa 2 drumuri pe asfalt)

7-bineinteles cat mai ieftin :p

8-nu ma intereseaza tubeless

9-in principal pt trasee de padure/campie, concursuri din preajma bucurestiului gen ziua b, prima evadare

10-de preferat de pe bike-discount sau chainreactioncycles

 

De asemenea, ce presiune ar fi recomandata? Am cam 80-83kg.

 

Variante:

1-rocket ron performance 2.1 fata spate 40euro 1070g

2-wild race r2 ultimate 2.0 spate si r2 (simplu) 2.1 fata 65 euro 1120g (nu stiu daca e ok varianta asta ca am citit plangeri ca s-ar uza extrem de repede)

4-continental xking race sport 2.2 fata spate 64 euro 1200g

 

M-am mai gandit si la alte permutari/variante, dar astea ar fi cele principale. Daca nu sunt diferente mari as merge pe ce e mai ieftin...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si cu Ileana in pat, si cu sufletul curat :))... nu merge.

Nu poti sa vrei cauciucuri iuti si aderente pe uscat, dar in acelasi timp bune pe noroi. 

Cat mai usor, ieftin si cu rezistenta medie la pene, iar e un fel de contradictie in termeni.

 

Totusi, pentru trasee de campie /poteci de pamant se poate gasi un compromis (cu exceptia noroaielor, unde pui cauciucuri cu balon mai mic, 1.7-1.8, si crampoane rare si mari). De exemplu un Maxxis Pace pe spate si High Roller pe fata.

https://www.playbike.ro/categorie.php?id_categorie=135&filtru_marci=37

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiu ca multe din cerinte sunt concurente si e imposibil sa fie implinite toate, si ca bun la toate = prost la toate, dar ideea e sa gasesc cel mai bun compromis fara sa testez (si sa platesc) 20 de modele de cauciucuri.

 

Pentru cazuri cum ar fi concursurile de mai sus, ce e mai bine- 1- profil orientat spre teren tare, 2-profil mediu sau 3- profil orentat pt noroi? O sa ma gandesc si la o varianta cu profil diferit fata-des spate-rar cum ai zis tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai depinde foarte mult... dacă plouă sau nu :)). Am citit că o soluție ar fi High Roller față/spate, ambele în sens normal de rotație. Dacă plouă și e noroi, inversezi sensul cauciucului de pe față.

Eu propuneam un cauciuc de viteză pe spate, cu crampoane mai reduse ca dimensiune.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Continental: X-King RaceSport Spate 2.2, Mountain King 2 RaceSport fata 2.4. Ieftine nu sunt, dar e un compromis ok chiar si pentru bikepark (dar in varianta Protection), testate de un amic cu HT-ul pe trasee negre in Austria :)

Schwalbe: Racing Ralph spate, Rocket Ron fata. Asa am pe 29er si sunt ok dpmdv, dar am variantele alea scumpe. 

 

E bine sa ai pe fata un cauciuc cu cramponaj ceva mai mare, mai ales cand se impute treaba, adica noroi.

 

 

@@Traveller

 

High Roller 2 nu e cauciuc usor si are si un cramponaj agresiv care se preteaza la o bicicleta full suspension cu cursa de la 140 incolo. Asa ceva mi-am luat eu dar fac teste cu el pe fata la aia de 160 cursa :). Dar da, degajeaza rapid noroiul si se potriveste pe spate foarte bine, dar la dat la vale...

 

 

Daca e noroi, din proprie experienta, X-king e cam praf. Dar cand zic noroi, zic asta:

 

Np4MWjL.jpg

 

Bine, in poza am Hans Dampf, dar si alea sunt praf pe noroi de genul ala, nu degajeaza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rocket Ron e singurul care livreaza si pe noroi si pe uscat, si rezistenta la pene moderata. Wild Race'r si Xking nu-s destul de agresiv cramponate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Au ajuns Rocket Ron-urile, n-am avut timp sa le montez dar ca prima parere sunt foarte moi, cred ca daca imi dau putin silinta reusesc sa rup bucati din ele cu unghia, mai mult de 500km in regim urban cu franari dese nu cred ca rezista spatele.

Cred ca o sa mai cumpar inca un set, ceva gen smart sam care costa 60% si are punctaj dublu la "durability", si o sa le tin pe astea doar de concursuri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rocket Ron e destul de tractor ca profil, nu prea merge pe asfalt chiar dacă ai compusul mai tare/ieftin. Am încercat o perioadă treaba cu cauciucuri separate pentru asfalt/offroad - evident că m-am zgârcit și Maxxis Wormdrive-urile pe sârmă se simțeau mai nasol decât Nobby Nic + Racing Ralph kevlar pe asfalt. Plus că din lene am ajuns să merg mult pe off-road cu Wormdrive :/.

 

În 2016 nu mi se pare că mai e o opțiune să ai mai multe seturi de cauciucuri decât dacă ai mecanic să-ți facă tubeless-ul sau dacă ești masochist; set de roți dedicat sau, mai bine, a 2-a bicicletă.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din septembrie 2015 sunt posesorul unui Devron H6.7. Aseara, dupa aproximativ 1300 kilometri parcursi (1100 asfalt si 200 km off-road - paduri, rampele din Tineretului), camera spate a cedat (culmea, eram pe asfalt). Cauciucul este tocit destul de mult si oricum nu mi-a placut aderenta pe care o oferea pe urcare si mai ales pe zone cu noroi. Asadar, daca tot schimb camera, vreau sa schimb si cauciucul. Pe cauciuc scrie 27*2.00, desi pe cadrul bicicletei scrie 27,5, la fel ca in prezentarea acesteia. Deci, tind sa cred ca trebuie sa cumpar o anvelopa de 27,5, latimea sa fie tot in jur de 2.00 sau mai mare. Circul preponderent pe asfalt, iar unde e liber, in regim de viteza (30-36 km/h), dar imi place si sa urc sau cobor pe teren accidentat. Am analizat cat de cat ce ofera mediul online, am citit si o parte din acest topic si inca unul legat de MTB si am ajuns la urmatoarele anvelopele:

1. X-King - 27.5*2.2

2. Race King - 27.5*2.2

3. Rapid Rob - 27.5*2.25

4. Double Fighter III Sport - 27.5*2.00

Vreau sa ma incadrez in maxim 120 lei, anvelopa+camera. Dintre cele enumerate, pe care ati alege-o? Aveti alte idei?

Mersi!

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut!

Va cer un sfat am un rockrider580 echipat cu michellin wild grip 27,5 2,10.

Vreau sa i pun kojak 27.5 1,35,dar sincer nu stiu cum v a arata si care v a fi diferenta intre 2,10 si 1.35

Nu gasesc kojak 27,5 si 2.0

Ce ma sfatuiti sa fac???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.