ihopulele

Cauciucuri pentru MTB

Recommended Posts

3 hours ago, Traveller said:

De curînd mi-am luat un Schwalbe Smart Sam (29x2.1), modelul nou care conține un mult-trâmbițat compus Addix.

La palpare, ca să zic așa, pare mai moale un pic, mai elastic. L-am montat pe față. Să vedem cât ține la utilizare mixtă.

 

De curiozitate, de ce SS? Si pentru ce anume l-ai luat si pe ce diametru roata?

 

Ultima data am luat pentru fata Racing Ralph RaceGuard TLR 495gr si pentru spate Tunder Burt Evo TLR 490gr, 29x2.1 amandoua, pentru un HT. Din pacate nu am mai apucat sa le mai pun. Doar TB a mai ramas la vanzare, nu e prea cunoscut la noi. Daca era RaRa sau RoRo, se miscau lucrurile mai repede.

Edited by Mookyama
details

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am zis sa iau un cauciuc pentru rulaj rapid, pe 29erul rigid pe care l-am facut pe bucati. Cu el fac ture lejere, plimbari pe suprafete mixte (1/3 offroad, 2/3 sosea, sa zicem).

La momentul respectiv am cautat unul pana in 20 EUR si 800 g, alegerea a fost facuta destul de rapid (cauciucul fata, cu care cumparasem la pachet roata, era cam uzat).

 

Sigur, nu m-am potolit, acum ma uit dupa unele de vreo 600-650 g bucata, tot cu balon 2.1-2.2. :P

 

PS: Smart Sam nu mai arata ca inainte, cu crampoane centrale rombice dispuse treflat, au schimbat modelul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, acum cica ar fi mai bune pe offroad. Sa ne spui cum se simt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews/compare/continental-race-king-protection-2015-vs-continental-x-king-racesport-2015-vs-maxxis-ikon-3c-maxxspeed-tlr-2014

 

Se pare ca X-king ruleaza mai bine. 

Si surprinzator sta mai bine al capitolul pana. 

 

Sunt curios cum este noul Cross King 2018 care abia a aparut . Momentan nu se gaseste online decat pe R2 bike, la un pret de white friday: aprox 60 EUR.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa fie sanatosi la banii aia prefer 5-15 minute in minus si doua bucati probabil in banii respectivi. Asta daca nu e concurs, unde atentia e mai sporita la ceea ce folosim.

 

@Traveller daca faci ture scurte, plimbare, greutatea nu cred ca conteaza tare mult. Dar daca incepi sa urci la peste 40-80km, cu greutate nu foarte mare (rucsac cu mancare, poate vrei sa ramai si peste noapte), as recomanda un cauciuc cu compound mix care sa reziste mai mult pe sosea decat pe off road, daca nu te deranjeaza vreo 3, maxim 5km/h in minus la viteza de rulare.

 

In orice caz, stiu ca e lenea mare sa schimbi cauciucul, dar e bine sa avem 2-3 perechi de cauciucuri. poate si un set de genti in plus, in functie de ceea ce facem : concurs sau trasee de fuga vs plimbare mixta sau touring vs noroaie (mari).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu sunt ”fan” Schwalbe, pe 29er m-am dat doar cu Racing Ralph. La un momentdat mă enervasem că se tocesc cam repede și am zis că pun Maxxis Ikon, dar după ce am socotit mai bine am ales tot RR căci și așa nu sunt foarte tehnic, măcar gumele să-mi ofere aderență suficientă. :) Sunt curios cum sunt modelele 'Addix' de la Schwalbe.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, paulrad said:

Eu sunt ”fan” Schwalbe, pe 29er m-am dat doar cu Racing Ralph. La un momentdat mă enervasem că se tocesc cam repede și am zis că pun Maxxis Ikon, dar după ce am socotit mai bine am ales tot RR căci și așa nu sunt foarte tehnic, măcar gumele să-mi ofere aderență suficientă. :) Sunt curios cum sunt modelele 'Addix' de la Schwalbe.

 

Iti recomand si un mix, fata spate, intre cauciucurile de la Schwalbe, cat si ca diametru, 2.25 fata pentru stablitate cu 2.1 spate pentru o aderenta sporita. Totodata, C F-Si vine cu RaRa din fabrica :P Ai bicle faine ;) 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am renuntat de mult la Schwalbe, am avut Smart Sam, Racing Ralph, Nobby Nick si Rocket Ron. Si pe sarma si pliabile, probabil nu modele de top. Am trecut la Maxxis Larsen TT care aveau o aderenta extraordinara ( 120 tpi, pliabile ). Greutate foarte mica si reversul medaliei - am tot taiat la ele pe lateral. O experienta foarte buna am avut-o cu niste Hutchinson Toro Tubeless de care am tras pana n-au mai avut crampoane. Au urmat apoi niste Vredestein Black Panther Tubeless ready, aderenta buna, fara pene sau taieturi. M-am oprit la Maxxis Ikon 3C MaxxSpeed Tubeless Ready EXO care imi plac cel mai mult din tot ce am enumerat. Singurul minus este pretul cam mare. Cauciucurile de la Schwalbe mi s-au parut cele mai slabe - aderenta, rezistenta la pene, noroi, etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va salut.Am cumparat un Continental Raceking racesport 29x2.0 la un pret bun zic eu(100 lei fata de 245 cat era in mod normal).Am un full ,intrebarea este: unde ar fi mai ok de montat ,fata sau spate?Apropo are "decat" 500 gr.Pe fata am un Mountain King de 2.2 si pe spate un RR 2.2.Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

În principiu astea mai de fugă se pun pe spate. Și dacă mai are și balon 2.0, cu atât mai mult.

Dar nu înțeleg de unde prețul așa-zis inițial de 245 de lei (?!?), că aici e un pic peste 150: https://www.bike-components.de/en/Continental/Race-King-RaceSport-29-Folding-Tyre-Closeout-p37154/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pret in Romanica.Deci pe spate?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hello, ce-mi recomandati pentru poteci, padure, forestier, putin spre deloc asfalt. Nu ma intereseaza noroi, doar inevitabila umezeala, frunze, etc. Ma intereseaza greutatea ( max 650gr/anvelopa ). 

 

Vazusem un Rocket Ron liteskin/snakeskin cu pret decent, acum nu-l mai gasesc.

 

https://www.bike24.com/1.php?content=8;product=100823;menu=1000,2,103,317

 

Nu am o problema cu combo-uri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacă mai stai puțin sa apara poți încerca racing ralph spate cu racing Ray fata. Modele au fost testate în avans pe freerider site-ul și au fost chiar apreciate.

 

Sau combo mai clasic rocket ron fata/racing ralph spate(sau pe spate nobby Nic)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 hours ago, Nexus said:

Modele au fost testate în avans pe freerider site-ul și au fost chiar apreciate.

 

 

Ti-ai gasit reper... Modelele noi de la Schwalbe au aparut de multusor si au fost testate de ceva bun timp pe site-uri de incredere. In alta ordine de idei, multi prefera NN pe fata.

 

Dane, ce vrei sa faci cu bicla? Vrei sa te plimbi, vrei sa urci mai mult, vrei sa cobori mai mult, ce fel de drumuri ai de gand sa faci, ce intalnesti pe drum mai des, cat de umed/uscat e traseul? E HT, nu?

Cum stiu cum mergi, iti recomand 2.25/2.1 RaRa cu TB daca mergi ceva mai tare si vrei sa scoti untul din ea, dar daca te plimbi si te ocazional 20 de pe an, fara intetii serioase de rupe bicla in doua, iar traseele sunt mai ca in palma cu usoare denivelari, fara pietre mari si craci, un fel de XC, dar totusi tii putin la viteza, ai putea incerca 2.1/2.1 NN cu RaRa/RoRo sau RaRa/RaRa sau RaRa/TB (eu pe combinatia asta am mers pentru urcari pe HT 29er).

 

Eu merg cu acum cu NN si RaRa. Insa cu 2.25/2.1 se simte diferenta, aici fiind poteci usor pietruite, de multe ori ca niste drumuri de masina pe la tara, pe pamant, carari prin padure. Un fel de trail de ses. Iti zic ca nu imi place deloc diametrul balonului, merg cu furca blocata 95% din timp. As fi mers si pe un Gravel linistit cu roti usor mai mari sau egale cu 32; iti pot trimite pe wp niste poze sau o filmare. Ca idee merg pe Schwalbe de cand am inceput sa am intentii mai serioase ca amator si pana acum am fost multumit.

 

Pretul la Ray o sa fie marisor, recomand sa iei ce apuci si sa te dai si sa te bucuri de vara, caci nu mergi sa scoti performante din cauciucul ala, sunt doar vise pentru majoritatea amatorilor. Combinatia NN/RaRa si RaRa/TB (si mai sunt si altele) e sa stai tu linistit ca a fost mega testata inainte de altii si ca nu o sa alegi prost pentru banii dati.


Totusi, sa tii cont ca nu exista un cauciuc bun la toate, depinde pe ce traseu mergi si cum te dai si ce experienta ai cu mtb-ul. In functie de traseul pe care mergi va trebui sa iti iei si protectia adecvata, ca sa nu ai surprize. In orice caz, Rocket Ron, Racing Ralph, Nobby Nic, Thunder Burt - pentru XC (HT) si trail (FS) nu ai cum sa gresesti. 

 

 

 

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am zis sa risc si sa “incerc” modelul Force Xc competition line de la Michelin pt HT, intr-o conjunctura oarecare le-am luat cu 16e bucata de pe CRC. Prima impresie a fost proasta pt ca desi au greutate declarata de 630g pe cantarul meu aveau ambele aproape de 680. Ok...facut cateva ture de gravel prin jurul Buc inclusiv traseul prin padurea Baneasa...pana pe spate (nu stiu mecanismul, nu a fost snakebite..era un por undeva)...si mai dezamagit (pana in primii 100km...am zis ca nu e de bine).

 

In continuare au urmat cateva urcari la Azuga forestier si poteci si aici am inteles ca sunt intradevar niste gume f f bune. Le folosesc cu camere la 30-35psi si pot spune ca in conditii de uscat si usor umed sunt excelente ca aderenta. Stiu ca e f subiectiv si experienta mea este a unui amator, dar anvelopele astea imi dau o incredere fantastica. Acum am cam 500km facuti la munte (valea Prahovei...xc light trail) si sunt f multumit de cum se comporta si uzura.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

Ceva pareri despre X KIng RaceSport? (rezistenta la uzura)?, folosite pe mix (asfalt+ drumuri forestiere/camp),  am vazut ca sunt destul de usoare 550g (29x2.20) si le-am gasit la un pret foarte bun (~165 lei setul).

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/7/2018 at 1:31 AM, Mookyama said:

 

Ti-ai gasit reper... Modelele noi de la Schwalbe au aparut de multusor si au fost testate de ceva bun timp pe site-uri de incredere. In alta ordine de idei, multi prefera NN pe fata.

 

Dane, ce vrei sa faci cu bicla? Vrei sa te plimbi, vrei sa urci mai mult, vrei sa cobori mai mult, ce fel de drumuri ai de gand sa faci, ce intalnesti pe drum mai des, cat de umed/uscat e traseul? E HT, nu?

Cum stiu cum mergi, iti recomand 2.25/2.1 RaRa cu TB daca mergi ceva mai tare si vrei sa scoti untul din ea, dar daca te plimbi si te ocazional 20 de pe an, fara intetii serioase de rupe bicla in doua, iar traseele sunt mai ca in palma cu usoare denivelari, fara pietre mari si craci, un fel de XC, dar totusi tii putin la viteza, ai putea incerca 2.1/2.1 NN cu RaRa/RoRo sau RaRa/RaRa sau RaRa/TB (eu pe combinatia asta am mers pentru urcari pe HT 29er).

 

Eu merg cu acum cu NN si RaRa. Insa cu 2.25/2.1 se simte diferenta, aici fiind poteci usor pietruite, de multe ori ca niste drumuri de masina pe la tara, pe pamant, carari prin padure. Un fel de trail de ses. Iti zic ca nu imi place deloc diametrul balonului, merg cu furca blocata 95% din timp. As fi mers si pe un Gravel linistit cu roti usor mai mari sau egale cu 32; iti pot trimite pe wp niste poze sau o filmare. Ca idee merg pe Schwalbe de cand am inceput sa am intentii mai serioase ca amator si pana acum am fost multumit.

 

Pretul la Ray o sa fie marisor, recomand sa iei ce apuci si sa te dai si sa te bucuri de vara, caci nu mergi sa scoti performante din cauciucul ala, sunt doar vise pentru majoritatea amatorilor. Combinatia NN/RaRa si RaRa/TB (si mai sunt si altele) e sa stai tu linistit ca a fost mega testata inainte de altii si ca nu o sa alegi prost pentru banii dati.


Totusi, sa tii cont ca nu exista un cauciuc bun la toate, depinde pe ce traseu mergi si cum te dai si ce experienta ai cu mtb-ul. In functie de traseul pe care mergi va trebui sa iti iei si protectia adecvata, ca sa nu ai surprize. In orice caz, Rocket Ron, Racing Ralph, Nobby Nic, Thunder Burt - pentru XC (HT) si trail (FS) nu ai cum sa gresesti. 

 

Multumesc Mircea, ai facut curprinsul. O sa merg pe potecile si coborarile ( usoare la inceput ) din Paltinis si din zona Sibiului ( practic, ies din bloc si in 500m am urcare pe gravel ), momentan nu merg la vreo competitie, ideea e ca bicla vine cu Rubena Ocelot V85, nu prea am incredere in ele nici pentru ce am insirat mai devreme, dar vedem cum se descurca.

 

Povestim mai multe pe whatsapp.

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, inspironn said:

Salutare,

Ceva pareri despre X KIng RaceSport? (rezistenta la uzura)?, folosite pe mix (asfalt+ drumuri forestiere/camp),  am vazut ca sunt destul de usoare 550g (29x2.20) si le-am gasit la un pret foarte bun (~165 lei setul).

 

Folosesc Raceking RaceSport de ani de zile, initial varianta de 26" si acum varianta de 29". Dupa citeva sute de km nu vad urme de uzura nici pe cele de 29" si nici pe cele de 26" (aici vorbim de 1500-2000km) care au ajuns la cineva care da ture cu mine. Tinind cont ca materialul este acelasi blackchilli folosit si la XKing RaceSport, as spune ca dpdv al longevitatii nu ai de ce sa iti faci griji. Eu ma dau pe aceleasi gen de trasee, sosea si gravel road/poteci batatorite si iti recomand sa mergi pe RaceKing, poti sa le gasesti la acelasi pret.

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, inspironn said:

Salutare,

Ceva pareri despre X KIng RaceSport? (rezistenta la uzura)?, folosite pe mix (asfalt+ drumuri forestiere/camp),  am vazut ca sunt destul de usoare 550g (29x2.20) si le-am gasit la un pret foarte bun (~165 lei setul).

 

Unde le-ai gasit la banii aia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@JDM Multumesc pentru feedback, am folosit Raceking, dar parca uneori simt nevoia de aderenta mai buna pe viraje.Am sa merg pe X-King.

 

@Danyutz Ti-am lasat mesaj privat, sa nu se considere reclama/etc.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma declar multumit, raport calitate/pret excelent (din punctul meu de vedere). Greutate chiar sub cea declarata pe site (au in jur de ~540g, nu stiu cat de exact este cantarul..dar asa ca idee.). Multumesc pentru sfaturi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 hours ago, inspironn said:

Ti-am lasat mesaj privat, sa nu se considere reclama/etc.

 

Daca e o oferta buna, de ce nu o postezi aici : 

, poate mai sunt si altii interesati !?

Share this post


Link to post
Share on other sites

O intrebare legata de dimensiuni, daca nu va deranjeaza.

 

Am de curand o bicicleta "pe 29" cu cauciucuri inscriptionate 700x55C (si 55x622 si 29x2.20). Pe jante scrie 622x18, ceea ce m-a surprins un pic, prin tabelele cu marimi/latimi ale lui Robert Sheldon abia pe la 21mm latime suporta 55.

Dar ma rog, cauciucurile exista, sunt reale si asa au venit de la fabrica, deci nu pot nega evidenta.

 

Intrebarea este daca pe respectivele jante pot pune aceste cauciucuri (spoiler: Continental 700x47C).

La magazin mi-au sugerat sa vin cu bicicleta sau sa le iau si sa le returnez daca nu se potrivesc, as prefera sa stiu dinainte daca sunt bune.

 

Thanks!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.