ombun

Intrebati-l pe Primarul General !

Recommended Posts

(...)

LE (de ce ai sters articolul ? ca acum nu mai intelege lumea despre ce vorbesc :) )

(...)

Dupa ce am postat mesajul meu la 10:00:47, am vazut ca ti-ai editat mesajul de la ora 8:54:50, adaugand cateva paragrafe fara sa indici insa acest aspect (bifezi optiunea edit). Gasesc util ca atunci cand cineva isi editeaza un mesaj sa indice acest fapt, din simplul motiv ca partenerii de dialog sa citeasca si informatia nou adaugata. In cazul de fata, dupa ce am citit paragrafele adaugate de tine, am considerat ca daca as fi lasat linkul cu pricina discutia ar fi divagat.

 

Cele doua intrebari reformulate ce tin de prezentarea DVB:

  1. in cadrul "continua si accesibila", este mentionat faptul ca reteaua poate fi accesata de bucuresteni parcurgand maxim 1km de la locul de resedinta, oriunde ar fi acesta in raza orasului; pe unde se vor deplasa biciclistii de la resedinta/locul de munca si pana la reteaua DVB?
  2. in cadrul "pietonii", se mentioneaza ca trotuarele vor fi libere dupa implementarea DVB, desi, nu am vazut nicaieri in prezentare solutia pt relocarea celor peste 1,2 mil. de masini ce stationeaza in prezent peste tot prin oras. Aici te-am intrebat "Unde vor fi parcate autovehiculele?" pentru ca in prezentarea ta nu era indicata nicio solutie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Aproximativ 50% din locuitori vor fi in imediata apropiere a retelei. Exemplul maxim, de 1Km, este pentru cea mai rea situatie. Deplasarea se face conform legii, valabila acum, valabila si in viitor. Daca ai chef sa mergi pe langa bicicleta, mergi pe langa. Daca ai curaj sa mergi prin trafic, mergi pe carosabil. Reteaua va colecat biciclistii (si pietonii) din cartiere si iiu va ajuta sa ajunga in siguranta in alt punct al orasului. In acest moment nu se pot executa piste pe toate strazile. Pentru situatiile unde traficul este aglomerat, se pot executa benzi de ghidaj. Reteau DVB este formata exclusiv din piste.

 

2. Se lucreaza la prezentari. Tu imi ceri acum sa iti fac o prezentare inaintea prezentarii. Nu este nimic spectaculos. Se va parca legal prin utilizarea eficienta a spatiului public.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In momentul cand se va pune cu adevarat problema parcarii a sute de mii de masini pentru a face loc pistelor dedicate bicicletelor, e musai de avut in vedere ceea ce in tarile cu apa calda se cheama "politia parcarii" - un corp al politiei locale, foarte mobil (pe jos, pe cai, pe biciclete, pe motoscutere s.a.) care sa aiba capacitatea de a da cu batul pe cocoasha mojicilor. Este in stare, sau mai bine zis "planifica" administratia orasului si un asemenea serviciu? Daca da, inseamna ca se intelege ceva din acest proiect. Daca nu, luati in calcul impunerea sau macar informarea autoritatii locale cu privire la acest aspect?

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

a_mic, primaria capitalei sta prost la capitolul parcari. Cu toate ca parcarile sunt arhipline, ei n-au avut nici macar incasarile preconizate. In acest moment se lucreaza la o strategie de parcari si se are in vedere ca actualii taxatori sa devina cei care vor verifica plata parcarii. Este insa nevoie si de o modificare a legislatiei. Nu stiu daca ei fac ceva in privinta asta, dar noi am luat in calcul aceste modificari pentru a le include in lege.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am o mare problema cu parcarile. Sunt si sofer, dar asta nu ma impiedica sa incerc sa vad lucrurile in contextul umanizarii orasului. Parcari nu sunt suficiente pentru ca sunt prea... ieftine. Mai comunist sau nazist asa... as lasa pe toata lumea in centru la 15-20 lei ora. Cui nu-i convine vine cu firobuzul, metroul sau trotineta. Iar cine nu e in parcare si o lasa de izbeliste in cele 8-9 ore de program, apoi sa plateasca, frate... SA PLATEASCA! Si atunci vor fi mai mult decat suficiente parcari! Stii ca pe buzesti exista o parcare privata cu 4.50 lei / 15 minute? Pai cine o foloseste daca-ti poti lasa masina oriunde fara teama?

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

... in tarile cu apa calda se cheama "politia parcarii" - un corp al politiei locale, foarte mobil (pe jos, pe cai, pe biciclete, pe motoscutere s.a.) care sa aiba capacitatea de a da cu batul pe cocoasha mojicilor.

 

Prin "Miunhen" nu dau cu batul dar in situatii "clar definite" in codul rutier iti aranjeaza un service care-ti ridica masinuta pentru un fleac de 120€ (s-a abuzat mult si suma a fost limitata la 120€). Sa vezi tu bucurie cind stai cu maman, proaspat coafata si cu cite 3 pungi in fiecare mina, inlemnit in fata locului unde crezi ca te asteapta vehicolul. Telefoane, taxiu, hirtii, frizura deranjata, ...

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atata timp cat cei care parcheaza ilegal nu sunt sanctionati, parcarile cu plata vor fi ocolite. Pe Buzesti parca era 10 lei ora. Nu am vazut tariful la 15 minute. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

... apoi sa plateasca, frate... SA PLATEASCA! Si atunci vor fi mai mult decat suficiente parcari!

 

Cele mai scumpe parcari din Germania - München

Tarifele specificate se refera la o durata de 2, respectiv 4 ore in zona centrului. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
In acest moment nu se pot executa piste pe toate strazile. Pentru situatiile unde traficul este aglomerat, se pot executa benzi de ghidaj. Reteau DVB este formata exclusiv din piste.

 

Asta cred ca stim multi dintre noi.

Sincer, nu stiu cine alcatuieste acel procent de 50% care va fi in apropierea retelei DVB. Probabil stii cum este prin Militari, mai ales de la Lujerului incolo, pana dupa Gorjului. Si dimineata, dar mai ales seara. Nu stiu in ce zona stai dar, sa spui ca se pot face aceste piste (luand in calcul mentalitatea colectiva / lipsa de disciplina a soferilor / agresivitate, etc.) peste tot imi pare foarte nerealist si un pic prea "de marketing".

 

Nu ma intelege gresit, sustin multe din demersurile voastre (ca si asociatie), insa cred ca ar fi dezirabil ca toti sa pastram o limita a ratiunii. Sa fim obiectivi si realisti, caci stim unde traim si printre ce oameni. Iar calitatea oamenilor se creste prin educatie si amenzi (preponderent amenzile, in prima faza - animalu' trebe dresat).

 

In caz ca nu stii cum e pe Iuliu Maniu dimineata sau seara (chiar si la orele 20:30) pentru un biciclist, iti pot face o filmare speciala, cu mers calm, atat cu MTB cat si cu bicicleta de oras (ca sa fiu si competitiv, nu alta!). Si sa nu-mi spui cumva de acele mici artere de pe lateralul bulevardului, caci alea-s parcari in toata regula.

Nu mai zic de Drumul Taberei.

 

Evident, ar fi binevenite pistele.

Folosesc bicicleta de ceva vreme, iar recent am inceput sa merg in oras pe o bicicleta adecvata mediului urban (asta inseamna ca merg inclusiv pe ploaie, etc etc etc).

Constientizez necesitatea de a avea siguranta in deplasare (as prefera oricand sa merg pe un trotuar decat sa iau toti manelistii disperati de dupa Lujerului pana-n Pacii in fiecare seara dar, surpriza! n-am cum sa merg pe trotuar, caci sunt mai multe masini).

 

Insa hai sa fim realisti cu ce se poate si ce NU se poate face. Totodata, sa fim constienti de ce NU SE VA PUTEA face pe termen mediu in societatea noastra, dominata de mediocritate, superficialitate si generatii ce vin din urma, incapabile sa scrie o fraza.

 

Deci, despre ce vorbim, concret? 

 

 

 

Mai comunist sau nazist asa... as lasa pe toata lumea in centru la 15-20 lei ora. Cui nu-i convine vine cu firobuzul, metroul sau trotineta. Iar cine nu e in parcare si o lasa de izbeliste in cele 8-9 ore de program, apoi sa plateasca, frate... SA PLATEASCA!

 

Total in acord cu tine! Si nu esti singurul.

 

Insa, ai vazut ce s-a "flambat" lumea ca s-a scumpit nitel carburantul?

Si sa fim seriosi, ca pe multi ii doare fix "la sud de granita" de impactul majorarii in piata (preturile articolelor de consum, in speta).

 

Le pasa doar de faptul ca ii va costa mai mult sa mearga cu masina la corporatie, din Gorjului in Unirii sau Tineretului. Desi au metrou, dar ala e pentru sarantoci.

E clasicul paradox: "nu merg cu RATB-ul, ca intarzie. Asa ca merg cu masina. Dar RATB-ul e blocat IN TRAFIC, generat de cei care nu merg cu el pentru ca stau blocate IN TRAFIC".

 

Astea cred ca sunt probleme mai de fond, care insa le genereaza pe toate celelalte: parcarea pe piste (daca exista), soferi nesimtiti (si nu doar cu biciclistii), mizerie, proiecte facute de mantuiala (celebrele piste) si multe altele.

 

P.S.: Acum doua dimineti, ies in Iuliu Maniu de pe strada mea sublima. Cum intru usor pe buelvard, mi se pune unul rapid in fata si opreste brusc. Se da jos si schimba locul cu pasagerul. Ii zic politicos: "data viitoare fii un pic mai atent cum opresti", iar el (semet, gelat, cu camasa-n dungi ce-i evidentia burdihanul si cu lant de aur la gat) imi zice: "ceee ma?! mars ma la metrou! mori in scarba!".

 

 

... DECI? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Insa hai sa fim realisti cu ce se poate si ce NU se poate face. Totodata, sa fim constienti de ce NU SE VA PUTEA face pe termen mediu in societatea noastra, dominata de mediocritate, superficialitate si generatii ce vin din urma, incapabile sa scrie o fraza.

 

Deci, despre ce vorbim, concret? 

 

 

Imi aduc aminte cand ai venit prima data pe forum. Atunci erai mai optimist. :)

Despre ce vorbim ? O sa afli pe 16 aprilie. Culmea este ca stiu cum este pe Iuliu Maniu. Iar pe 16 venim cu o propunere chiar pentru zona respectiva. Dar, in timp ce tu spui "nu se poate", proiectul dovedeste ca se poate iar solutia este foarte simpla. Doar ca trebuie sa iesi din tipare. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Optimist sunt si in prezent, caci altfel plecam de multa vreme de pe meleagurile astea.

Ma intereseaza doar sa fim si realisti cu ce ne propunem si sa nu anuntam (sau sa ne propunem) de fiecare data "marea cu sarea", ca mai apoi sa ramanem tot noi (cu totii) dezamagiti de rezultate sau de problemele intalnite din partea autoritatilor.

 

Nu ma intelege gresit, banuiesc si eu ca se pot face trasee si pe Iuliu Maniu (deci, nu am zis ca "nu se poate" in sens concret - al infrastructurii).

Insa este un cartier foarte ostil (din partea soferilor) cu o densitate aberant de mare (tone de blocuri inalte si inghesuite, pline de fericiti posesori a si cate 2 masini cu numar de BG) si, fara o sustinere puternica din partea autoritatilor (adica sa se aplice amenzi corect, cat mai multe), munca depusa in acest proiect va fi batjocorita in ultimul hal. Si incalcata.

Incerc sa spun, cu prea multe cuvinte, ca nu trebuie sa ne asteptam ca lucrurile sa se schimbe peste noapte, chit ca proiectul va fi implementat cu succes. Este doar primul pas :).

 

Si pe cat de mult apreciez ceea ce faceti, atitudinea de tip "american" ("hai si tu...pe data X".. "ba se poate" ... "trebuie sa iesi din tipare") tinde sa ma puna in garda, caci am mai vazut-o si prin alte locuri. Si sper din suflet sa fie doar o perceptie eronata a mea ;)

  • Upvote 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

  1. in cadrul "continua si accesibila", este mentionat faptul ca reteaua poate fi accesata de bucuresteni parcurgand maxim 1km de la locul de resedinta, oriunde ar fi acesta in raza orasului; pe unde se vor deplasa biciclistii de la resedinta/locul de munca si pana la reteaua DVB?
  2. in cadrul "pietonii", se mentioneaza ca trotuarele vor fi libere dupa implementarea DVB, desi, nu am vazut nicaieri in prezentare solutia pt relocarea celor peste 1,2 mil. de masini ce stationeaza in prezent peste tot prin oras. Aici te-am intrebat "Unde vor fi parcate autovehiculele?" pentru ca in prezentarea ta nu era indicata nicio solutie.

 

 

Nu-i mai puneti intrebari concrete lui @@ombun ca nu le poate raspunde. Sau daca totusi puneti, va rog sa stati la coada. Ca mie mai are sa-mi raspunda la 2 de aici si la vreo 4-5 de pe topicul optar de acum vreo nu-mai-stiu-cate saptamani.

 

BTW, @@ombun, ai gasit normele si standardele pentru construirea pistelor, standarde care stau la baza propunerii OPTAR pt imbunatatirea viitoarelor piste de pe victoriei? Adica, daca ati studiat legea si normativele in prealabil ai putea sa ne zici aici concret: Legea cutare, articolele cutare, literele x,y,z? sau ma insel?

 

EDIT: revin cu cererea pt ca am vazut ca pe topicul OPTAR se solicita 2% si mi se pare normal sa vedem si pentru ce se solicita deturnarea.

Edited by abuwz
  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Ma intereseaza doar sa fim si realisti cu ce ne propunem si sa nu anuntam (sau sa ne propunem) de fiecare data "marea cu sarea", ca mai apoi sa ramanem tot noi (cu totii) dezamagiti de rezultate sau de problemele intalnite din partea autoritatilor.

 

 

Ai sa ramai surprins cat de simplu este. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@ombun: iti doresc mult succes (desi nu sunt un fan al surprizelor supralicitate; imi doresc din toata inima sa gresesc insa realismul lui @@diorgulescu traitor intr-un cartier in care acum nu mai departe de 6 ani rampa realizata din depunerile de gunoi din vecinatatea unui bloc de la Valea Lunga ajunsese la etajul 3 si arata exact ca o partie de ski, caracterizeaza cu acuratete mediul vostru/nostru de lucru. CU ASTA VA BATETI!)

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca sa fiu sincer, in ultima perioada cam abunda topicele optar de anunturi sforaitoare.

In plus, orice remarca iscoditoare, care ridica obiectiuni asupra unui anunt si a unei surprize care va rezolva nuj ce taina a meandrelor concretului Bucurestean sunt tratate obsesiv cu o secretomanie care deja tinde sa treaca de limita acceptabilitatii.

Lumea nu mai ia piramidoane pe nemestecate @@ombun, asa ca daca vrei suporteri cinstiti trebuie sa ii tratezi in aceeasi maniera.

  • Upvote 9

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am dat o data certa: 16 aprilie.

Nu stim inca locatia si nici ora.

Sunt 3 echipe care lucreaza la prezentari pentru ca toata lumea sa inteleaga despre ce este vorba. 

Vor fi planse "inainte" si "dupa".

 

Astept sa fiu judecat "dupa", nu "inainte". :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

V-ati gandit pe cine o sa dati vina daca nu respectati data propusa?

 

Simt in mesaj o oarecare bucurie daca o dam in bara.

Dupa numarul de voturi, constat ca sunt (citesc) mai multi cei care doresc sa nu reusim decat cei care isi doresc sa avem rezultate (si citesc acest topic). Curios este ca aceste nedumeriri si intrebari nu le adresati administratiei. 

 

Eu imi doresc sa avem in Bucuresti o infrastructura care sa-mi dea curajul sa-mi las copilul sa plece singur cu bicicleta.

Nu inteleg exact ce isi doresc altii, dar acesta este obiectivul meu si al celor care incercam sa schimbam ceea ce este acum.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu luam in serios remarca 

 

o oarecare bucurie daca o dam in bara

pentru ca dragule meu nimeni nu se bucura de esecul unei initiative serioase si temeinice, documentate si argumentate in acest sens.

Doar ca, asa cum si tu constati, sper ca cu luare aminte, deja esti receptat ca Petrica din "Petrica si lupul", si daca ai sentimentul ca esti judecat, este doar pentru ca tu ai creat insistent aceasta prejudecata.

O prezentare a unui proiect pentru utilitate civica se face discutand toate aspectele acestui proiect, in timp, cu presupusii beneficiari.

Nicidecum nu se scoate din basca ca Iosefini la ziuaZ oraX loculŢ.

Altfel, nu este decat o procedura similara a lui Oprescu, de a pune oamenii in fata unui fapt implinit, dupa idei proprii.

 

Nimeni nu doreste, te asigur, sa isi insuseasca sau aroge fraudulos proiectele tale, bune sau rele, reusite sau nereusite.

Ori cand vei inceta cu acest stil usor paranoic de a ne trata, vei avea un raspuns in consecinta.

 

Atunci cand vrei sa iriti un arici sa nu te miri ca se face ghem si nici ca inteapa.

Deal?

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

O prezentare a unui proiect pentru utilitate civica se face discutand toate aspectele acestui proiect, in timp, cu presupusii beneficiari.

 

 

Exact asta n-ai inteles. Proiectul va intra in dezbatere dupa ce venim cu exemplele "cum ar putea arata". Chiar daca prezentam niste cazuri concrete, nimeni nu spune ca nu exista solutii mai bune.

Exemplele au rolul de a naste dezbateri si de a gasi si alte idei (mai) bune.

 

Prezentarea de exemple de trasee fara ca ele sa fie conectate, fara sa fie supuse dezbaterii, nu au cum sa duca la o retea viabila.

Noi am facut public proiectul pe 25 februarie 2014. Suntem in aprilie. Nu mai am nimic de spus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact asta nu a inteles mai multa lume, nu sunt o exceptie.

Ti s-a pus la dispozitie un cumul de resurse si sustinere pe ciclism.ro, tocmai in ideea de a avea un forum de dezbatere si prezentare si nu doar o portavoce.

Daca eu, nu am inteles, si nu sunt singur in situatie, este cazul sa explici, sa prezinti succesiv si reluand fazele deja prezentate si discutate intermediar si nu sa intri in polemici.

 

In loc de 

 

Exact asta n-ai inteles.

corect ar fi fost 

 

constat ca nu se intelege

 si sa dai raspunsuri punctuale si concrete. 

Si cu asta sper ca esti lamurit si asupra reportului transmis.

Intotdeauna amicii sunt inamici convertiti.

Posibil sa nu ai timp sa ne pui la curent cu fazele, si nici noi sa nu avem timp sa reconstituim puzzle din franturile tale.

Ori faci o treaba cu cap si coada ori ne salutam si topicul se inchide.

Favorizarea a fost si este destinata OPTAR atata vreme cat este o organizatie si nu un instrument.

In acest moment asta este perceptia asupra lucrurilor si nu este doar a mea.

In plus, ca sa utilizezi forumul pentru a obtine redirectionarea a 2% catre OPTAR trebuie sa ceri permisiunea.

Nu ai cerut, asa ca postul respectiv a fost sters.

Nu noi avem ceva de dovedit ci tu, asa ca in momentul in care se va dovedi vom avea si argumentele pentru o reevaluare.

Cu asta sper sa fi lamurit cum stam.

  • Upvote 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu exact ce legatura au discutiile de aici cu acest topic. 

 

Cine nu a primit raspunsuri punctuale si concrete ? Vreau exemple.

Share this post


Link to post
Share on other sites
desi nu sunt un fan al surprizelor supralicitate

 

..cu asta cred ca s-a facut o sinteza destul de precisa. Basca, si @@MBZ a fost "la tinta".

 

Cred ca explica si reticenta (recenta) in crestere vis-a-vis de ideile si initiativele asociatiei (idei foarte bune, dar prea putin detaliate).

 

Te-ai gandit ca probabil te-ar sustine o gramada de oameni ce nu se pot invoi de la serviciu ziua de 16 aprilie, daca ar vedea concret ce idei ati schitat? (valabil si pentru alte intruniri organizate de OPTAR). Doriti ca proiectul sa fie ceva "pentru cunoscatorii" care "au fost acolo"?

 

Poate ar trebui sa iei/luati in calcul si oamenii ce nu au un program atat de flexibil, dar care folosesc bicicleta in mediul urban, in fiecare zi si, care si-ar dori (ca si tine, dupa cum spui) sa isi poata lasa copiii (chiar si cei aflati in plan, in viitor :) ) sa mearga singuri prin oras.

 

E pacat ca lumea sa inceapa sa va acceseze site-ul si topicurile de pe aici doar cu gandul de a "citi niste spam legat de supralicitare", cand initiativa a fost cel putin mareata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu trebuie sa se invoiasca nimeni de la serviciu. Pe 16 aprilie este o dezbatere unde este invitata si presa. La fel ca si in trecut, toate prezentarile sunt facute publice.

 

Cred ca am fost foarte clar ca prezentarile nu sunt "tinute la sertar". Ele sunt detaliate in aceasta perioada, tocmai pentru a nu fi doar pentru cunoscatori. Se fac schite si prezentari precise pentru fiecare tronson. Este foarte multa munca tocmai pentru ca solutiile sa fie clare. 

Eu am raspuns pe acest topic... insa dupa cum observi, nimeni nu discuta pe topicul dedicat. Acolo voi pune informatii in acel topic. Iar informatiile nu vor fi doar pe acest forum: le vom face publice pe toate canalele de comunicare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cine nu a primit raspunsuri punctuale si concrete ? Vreau exemple.

 

Glumesti nu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.