ombun

Intrebati-l pe Primarul General !

Recommended Posts

Corect dar incomplet!
Daca toti cei care avem diverse daune am da in judecata pe cel responsabil atunci ar trebui sa se ia atitudine si, intr-un final, s-ar da si o astfel de lege. Pana atunci, ori platim din buzunarul propriu ori din....buzunarul propriu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teoretic, ar trebui să răspundă cine a semnat recepţia lucrării, eventual cine a construit-o prost. Numai că cine a semnat probabil nu mai e director (şi e prin ţările calde), iar constructorul drumului o fi vreun rege al asfaltului,, deja în insolvenţă (şi plecat şi el prin ţările calde), plus că primăria nu are bani de avocaţi... deci toată paguba se va suporta de la bugetul local.

Infrastructura slabă crează multe probleme tuturor... problema e că nu prea ai cum să le demonstrezi în instanţă. O roată descentrată, jocul în furcă, pene... cam toate sunt din cauza infrastructurii. Însă ele se acumulează în timp, nu poţi să spui ,,am joc în furcă de la groapa din strada X".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fac un pic pe avocatul dracului ca să subliniez și un alt punct de vedere. Înainte de a te aștepta să aibă alții grijă de tine, ar trebui să te asiguri că ai făcut tu tot ce e posibil ca să ai grijă de tine.

 

Ori, din declarația accidentatului aflăm că „era beznă”. Sigur, ar fi minunat să putem trage la răspundere edilii orașului pentru groapa din asfalt (deși, din câte am văzut, PMB face niște contracte pentru asfaltare care nu au absolut nici un criteriu de recepție a vreunei lucrări) și lipsa iluminatului public funcțional acolo. Dar victima cum s-a pregătit pentru eventualitatea acestei situații, prin mers prudent și far funcțional (care, apropo, e obligatoriu prin lege, dar „uitat” de a fi precizat în articol dacă a existat sau nu) cu care să fi putut vedea drumul și reacționa la groapă?

 

Ce vreau să spun este că, pentru a ajunge în siguranță de la A la B, sunt mai multe condiții ce trebuie îndeplinite concomitent:

  1. abilitatea de a opera vehicolul (permis de conducere la mașini, vedere bună, evitarea consumului unor substanțe care perturbă activitățile cognitive și motorii, etc.);
  2. verificarea bunei funcționări a vehicolului și dotarea lui cu toate elementele necesare (frâne funcționale, lumini pentru mers noaptea, cauciucuri adecvate etc.);
  3. conduita preventivă pentru a putea anticipa situații de risc și a avea suficient timp pentru a evita accidentele;
  4. infrastructura adecvată deplasării în condiții de siguranță.

 

O groapă în beznă nu a fost cauza pentru producerea accidentului, ci doar un factor. Cauza a fost decizia de a-și asuma riscurile continuării deplasării prin beznă, fără far, presupunând că drumul e în stare perfectă. Sunt de acord că modul curent de irosire a banilor pentru drumuri întreținute prost trebuie sancționat penal și cu daunele recuperate de la edilii ce au lucrat în acest fel, dar nu mi se pare corect să trebuiască să plătesc și eu, indirect, pentru consecințele proastelor decizii ale unui cetățean.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi se pare ca faceti prea mult fum.... acolo a fost o groapa din cauza caruia omul a avut accident. Ce atata filosofie?

 

Cand te duci la MTB pe trasee offroad este alta discutie. Pe un drum public in oras nu au ce cauta gropile. Eu am luat cu rotile din dreapta de la masina o groapa plina cu apa...paguba de 1000 de lei. Cine a platit? Tot eu pentru ca nu am timp de procese, insa groapa aia poate face victime umane, si asta este foarte grav!

 

De curand un prieten a acrosat cu roata fata a bicicletei o bordurica de pe celebra pista din centrul Bucurestiului; a cazut pe o parte-a scapat cu viata doar pentru ca nu treceau masini in acea secunda. Asta a propos de drumuri facute fara cap.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O bordura e una, o groapa e altceva, iar o regula e valabila si la amiaza si dupa apus. Ce ar fi sa-i luam in discutie si pe cei responsabili cu iluminatul public? Subiectul e groapa.

Iar biciclistii si soferii ce ar trebui sa faca: sa invete pe de rost gropile din drumurile pe care merg de obicei?  

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iar biciclistii si soferii ce ar trebui sa faca: sa invete pe de rost gropile din drumurile pe care merg de obicei?  

 

Corect politic nu. Insa banuiesc ca majoritatea, ca mine, prefera nu "moara" cu dreptatea in mana. Sentimentul de conservare (a finantelor) si faptul ca sunt un "pattern seeking mammal" (nu am reusit o traducere pertinenta e expresiei) ma "indeamna" sa nu intru cu roata in gropi si al naibi sa le tin si minte :)

 

Mentionez ca raspunsul meu se refera la "drumurile pe care merg de obicei".

 

Numai bine

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sancţiunile disciplinare şi răspunderea funcţionarilor publici

Art. 84

Răspunderea civilă a funcţionarului public se angajează:

a) pentru pagubele produse cu vinovăţie patrimoniului autorităţii sau instituţiei publice în care funcţionează;

b) pentru nerestituirea în termenul legal a sumelor ce i s-au acordat necuvenit;

c) pentru daunele plătite de autoritatea sau instituţia publică, în calitate de comitent, unor terţe persoane, în temeiul unei hotărâri judecătoreşti definitive şi irevocabile.


Detalii: http://legeaz.net/legea-188-1999/art-84

 

Art. 85

(1) Repararea pagubelor aduse autorităţii sau instituţiei publice în situaţiile prevăzute la art. 84 lit. a) şi b) se dispune prin emiterea de către conducătorul autorităţii sau instituţiei publice a unui ordin sau a unei dispoziţii de imputare, în termen de 30 de zile de la constatarea pagubei, sau, după caz, prin asumarea unui angajament de plată, iar în situaţia prevăzută la lit. c) a aceluiaşi articol, pe baza hotărârii judecătoreşti definitive şi irevocabile.

(2) Împotriva ordinului sau dispoziţiei de imputare funcţionarul public în cauză se poate adresa instanţei de contencios administrativ.

(3) Dreptul conducătorului autorităţii sau instituţiei publice de a emite ordinul sau dispoziţia de imputare se prescrie în termen de 3 ani de la data producerii pagubei.


Detalii: http://legeaz.net/legea-188-1999/art-85

Share this post


Link to post
Share on other sites

Şi dacă funcţionarul public, să zicem, a decedat între timp, pe cine sancţionezi? Iar dacă îl sancţionezi, probabil o să te dea în judecată, ba o să mai şi câştige, pe motiv că nu ai respectat la virgulă procedura de sancţionare. Că aşa e la noi :(

 

--

Un accident - de orice fel - are loc din cauza unui cumul de factori. În cazul nostru ar fi:

- biciclist slab pregătit de noapte, eventual neatent (la distanţă mică faţă de vehiculul din faţă, nu vezi bine drumul în apropiere... am luat şi eu 2 gropi adânci zilele astea ţinându-mă după 2 trolee... dar eu am roţi de 28 inch şi am scăpat doar cu o uşoară descentrare)

- drum în stare necorespunzătoare

- iluminat public nefuncţional/necorespunzător/obturat cu diverse obstacole (copaci, panouri publicitare, vehicule mari etc.)

- eventual roată slab umflată, care a făcut snake bite instant şi s-a înfipt în marginea gropii (deşi şi dacă ar fi fost mai umflată nu ar fi contat prea mult... era vorba de o bicicletă pliabilă cu roţi mici).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca se gasesc pe forum amatori ai mersului pe jos, ii invit la o plimbare prin centrul orasului, maine, cu plecare la 11:00 de la statui Universitate. Se vine cu prieteni, colegi, sot/sotie/tati/mami/mamaie/copchil etc. Scopul plimbarii: promovarea mersului pe jos in randul maselor. Nu va fi un mars de protest, ci doar o simpla plimbare, asa ca nu vor fi probleme cu politia, nici scandari cu tenta politica sau de alta natura.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De la o vreme am impresia ca lumea a redescoperit mersul pe jos. Ma numar printre acestia, cu multa bucurie :D

Nu stiu daca apuc sa ajung, caci e posibil sa fiu plecat, insa a fost o surpriza cel putin placuta sa citesc initiativa :)

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersul pe jos este ceva firesc, omul este facut sa mearga pe jos; ce descoperire! Mersul pe jos, o aventura intr-un Bucuresti ale carui trotuare inguste sunt pline de automobile parcate.

 

 

Daca se gasesc pe forum amatori ai mersului pe jos, ii invit la o plimbare prin centrul orasului, maine, cu plecare la 11:00 de la statui Universitate. Se vine cu prieteni, colegi, sot/sotie/tati/mami/mamaie/copchil etc. Scopul plimbarii: promovarea mersului pe jos in randul maselor. Nu va fi un mars de protest, ci doar o simpla plimbare, asa ca nu vor fi probleme cu politia, nici scandari cu tenta politica sau de alta natura.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@han

Bineinteles, este ceva normal si natural. Nu am zis ca nu :)

 

Ma refeream la faptul ca incepe lumea sa mai mearga si pe distante mai maricele nitel. Si in scop utilitar.

Cat despre cat de prietenos este Bucurestiul....discutie veche. Dar daca ne-am lasa descurajati de orice, nu am mai face nimic decat sa ne lamentam constant. Si nu e cazul, caci anii trec iar atrofia musculara vine "la pachet" cu lobotomizarea (la figurat, bineinteles).

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un lucru bun. Sa speram ca se trezesc din ce in ce mai multi la normalitate. Ca de atata mers cu masina ne-am saturat.

 

Ieri am ramas socat: eram la magazinul din colt si un vecin care locuieste la 150 de metrii a venit cu masina la cumparat tigari. Apoi s-a intors acei 150 de metrii acasa tot cu masina. Omul este tanar, sanatos, si poate merge pe jos. Este absurd sa iei masina pe distante scurte. Si cati nu or mai fi asa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zic că ne-ar trebui o grevă a transportului în comun de vreo 2-3 ori pe an. Ultima dată când Metrorex a făcut pauză câteva zile, rezultatele au fost interesante:

- ziua 1: toată lumea în mașini, toate străzile blocate, nu mișca nimeni; RATB suplimentase numărul autobuzelor, da' ce folos că stăteau și ele blocate în același trafic, făceai 45 de minute între două stații la juma' de kilometru distanță;

- ziua 2: autobuzele circulau cam goale, aceleași ambuteiaje, da' mai multă lume pe jos;

- ziua 3: deja era stare de normalitate să circuli pe jos fără să crâcnești, vedeai pe stradă domnișoare îmbrăcate elegant și cu adidași în picioare pentru cei câțiva km de parcurs pe jos, traficul blocat de încăpățânații care își permiteau să facă 6km în 4 ore.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersul pe jos e o chestiune normala pentru fiinta umana, este locomotia primara, la fel de normala ca oricare alta functie vitala.

Este cea mai simpla si ieftina (gratis, practic) modalitate de a face alea "30 de minute de miscare pe zi", cum promoveaza astia la TV.

Bine, ea nu trebuie practicata pentru ca "asa se recomanda", ci in mod voluntar, constient, utilitar.

Dupa o zi incarcata la serviciu, o plimbare pe jos, luand-o pe stradute ferite de trafic si zgomot, e de nepretuit.

Imi place mai mult decat bicicleala de naveta.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dupa o zi incarcata la serviciu, o plimbare pe jos, luand-o pe stradute ferite de trafic si zgomot, e de nepretuit. Imi place mai mult decat bicicleala de naveta.

Sa stii! 

De iarna trecuta am zis "hai sa las bicicleta ca tot a venit zapada si fleoscaiala de pe jos...si hai sa mai diversific".

Asa ca am mers de la serviciu pe jos spre casa.

 

Acum, stand un pic mai aproape de munci, mi-am reglat programul a.i. sa fac naveta casa-serviciu doar la pas, dus-intors. Se aduna spre 40 km pe saptamana.

 

P.S.: Ce-ar merge un topic despre mers pe jos.......mici "tururi" prin Bucuresti, plimbari prin afara orasului, etc. (nu in sensul de drumetie).

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce sa mai zic de senzatia combinata: bicicleala la-ntors spre casa pe stradute fara trafic si zgomot.....


Dupa o zi incarcata la serviciu, o plimbare pe jos, luand-o pe stradute ferite de trafic si zgomot, e de nepretuit.

Imi place mai mult decat bicicleala de naveta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred că am găsit soluția pentru a-mi păstra ”condiția umană”: am refuzat să fac școala de șoferi. :)

La 30+ ani am un job care nu mă condiționează să am carnet de conducere cat. B, nu am automobil, folosesc bicicleta cât de des pot, călătoresc cu mijloacele de transport în comun (mai mult metroul) și merg mult pe jos.

 

Doar așa am ocazia să descopăr locurile în care călătoresc și oamenii din jurul meu (chiar dacă nu-mi sunt simpatici).

Sănătate tuturor! :D

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oare cum ar arata un Bucuresti  cu limita de viteza pentru masini la 30 la ora cu radare fixe multe si cu interdictia de a parca oriunde ai chef? a... sa mai adug si prima banda dedicata bus+bicicleta+taxi? probabil oamenii s-ar mai calma, ar mai lasa masinile si ar descoperi noi mijloace.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

De când nu mai am reducere la RATB, nu prea am mai apelat la serviciile lor. Deşi 50 lei nu e prea mult (în alte oraşe mai mici preţul sare de 100 lei pe lună), calitatea serviciului de transport lasă muuuult de dorit. Pe distanţe mai mici (1 ... 3 staţii de autobuz) am început să merg pe jos, pentru restul bicla. Ieri, trebuind să plec din Bucureşti cu trenul, am mers cu troleul... rezultatul: 6 minute pe jos până la staţia de troleu, 22 minute călătoria efectivă (şi timpul de aşteptare zero că am avut noroc şi venea troleul atunci, altfel mai adăugam până la 15 minute în plus). Total: 28 minute. La întoarcere: 2 minute în staţie (iar am avut noroc), 23 minute călătoria cu troleul, 6 minute pe jos de la staţie la bloc. Total 31 minute. Şi era duminică, trafic lejer (semaforul de la Leul prins doar de 2 ori, forţat semafor la AFI, forţat semafor la Vasile Milea cu Dr. Taberei cu dreapta pe roşu din banda 2). Cu bicicleta am făcut o singură dată 35 de minute, că ningea şi nu puteam depăşi coloanele. În rest, rar fac mai mult de 22 - 23 minute... din faţa blocului până pe peron (şi nu sunt vitezoman, media de viteză e undeva la 20 km/h, maxima pe plat undeva la 30 şi pe Cotroceni 35 ... 53 km/h în funcţie de situaţie), nu de la staţia de troleu până în faţa gării. Aşa că RATB-ul nu prea e de dorit dacă te grăbeşti undeva şi nu trebuie să vii la 4 ace.

Share this post


Link to post
Share on other sites

(...) a fost o surpriza cel putin placuta sa citesc initiativa :)

E bine ca nu sunt singurul nebun! :)

 

Mersul pe jos este ceva firesc, omul este facut sa mearga pe jos; ce descoperire! Mersul pe jos, o aventura intr-un Bucuresti ale carui trotuare inguste sunt pline de automobile parcate.

Intr-un oras ale carui trotuare sunt inguste si pline de automobile parcate, cred ca mersul pe jos se mai poate numi firesc doar dpdv biologic. In rest, mersul pe jos e o provocare, un slalom printre masinile parcate, pe unele trotuare pietonii fiind nevoiti sa intre pe carosabil din cauza masinilor ce blocheaza toata latimea trotuarului. Daca mai punem la socoteala gropile, denivelarile, tencuieli de cladiri ce stau sa cada, caini (etc) ce pot deveni amintiri neplacute pt cei neatenti sau prea curajosi, cred ca mersul pe jos nu este o activitate pt mase. Sa ne gandim la copii, femeile cu carut sau insarcinate, la batrani, la persoanele cu dizabilitati, pt ei mersul pe jos in Bucuresti este asociat unor riscuri foarte mari! Noi, tinerii care stam bine cu sanatatea si atentia distributiva ne descuram dar ce fac celelalte categorii sociale? Sunt anumite cartiere in Bucuresti in care mersul pe jos a ajuns o aventura, cum ai spus si tu, motiv pt care unii au ales si aleg in continuare masina.

 

@@han

(...) Dar daca ne-am lasa descurajati de orice, nu am mai face nimic decat sa ne lamentam constant. (...)

Total de acord! Cineva a spus ca in noianul de petitii, adunari, marsuri de protest/de sustinere, pro, anti si ce marsuri sau grupuri se mai fac, nimeni nu militeaza pt trotuare sau pt marirea parcului RATB. Cred ca un trotuar ingrijit si un autobuz in care sa calatoresti decent constituie alternativa civilizata si de succes la haosul ce domina in prezent strazile din Bucuresti; ca un addendum la cele doua prioritati, o retea de biciclete ar veni cu succes in completarea lor.

 

Un lucru bun. Sa speram ca se trezesc din ce in ce mai multi la normalitate. Ca de atata mers cu masina ne-am saturat. (...)

Fiecare om are notiunea lui de normal! :) Probabil multi dintre romani zic de biciclisti ca sunt anormali si spera ca acestia, intr-o buna zi, se vor trezi la "normalitate", renuntand la bicicleta si deplasandu-se cu masina personala, "ca orice om normal"! :))

 

Din pacate, pentru cei mai multi dintre semenii nostri automobilul reprezinta cea mai buna/placuta/rapida varianta de transport, in functie de particularitatile fiecaruia. Pentru a renunta la masina si a alege alta modalitate de transport in oras, proprietarul unei masini trebuie sa gasesca alternativa mai buna de transport. Trotuarele sunt praf (la propriu si la figurat); in mijloacele RATB, la orele de varf se dau adevarate lupte cine intra si cine iese in si din autobuz/troleu; metroul a ajuns si el la orele de varf o conserva de presat carnea; cu bicla stim foarte bine cum e in trafic (masini, gropi, caini, mizerie, noxe peste noxe etc). Toate astea determina multi dintre locuitorii orasului sa se indrepte catre masina personala, ca varianta de transport.

 

Oare cum ar arata un Bucuresti  cu limita de viteza pentru masini la 30 la ora cu radare fixe multe si cu interdictia de a parca oriunde ai chef? a... sa mai adug si prima banda dedicata bus+bicicleta+taxi? probabil oamenii s-ar mai calma, ar mai lasa masinile si ar descoperi noi mijloace.

Ar arata foarte bine! Insa, daca astepti ca factorii de decizie sau formatorii de opinii (politicieni, primar, sef politie, oengisti etc) sa transpuna idealul tau in realitate, cred ca vei ramane doar cu o fantezie pe un forum.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Transportul public în Bucureşti în viitor, un science fiction pentru următorii 100 de ani
 

Din categoria visuri negre, autoritatea locală face viaţa bucureştenilor un coşmar. O altă idee născută la volanul unui jeep este cea a tarifării călătoriilor cu vehiculele RATB în funcţie de zonă. Sistemul îi va bulversa în special pe cei aflaţi în tranzit, cu treburi pe la instituţii şi va da naştere la abuzuri. În plus, Primăria Capitalei pledează pentru trecerea Metrorex sub autoritatea municipalităţii, fără de care nu s-ar putea realiza un sistem standard naţional pentru o tarifare zonală.

 


http://www.puterea.ro/social/transportul-public-in-bucuresti-in-viitor-un-science-fiction-pentru-urmatorii-100-de-ani-108703.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ieri seară, marți, 10 martie, am citit pe Mediafax știrea că primarul general al capitalei, domnul Sorin Oprescu, urmează să primească distincția „Cavaler al Ordinului Legiunii de Onoare” de la statul francez, conform unui comunicat de presă al Ambasadei Franței la București.

Scrisoare deschisă pentru onoarea Bucureștiului

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.