ombun

Intrebati-l pe Primarul General !

Recommended Posts

Ieri, pe la ora 5PM, am avut un drum prin Pantelimon, venind dinspre Galeria Modei spre zona "Giga" Mall-ului, pe partea opusa acestuia. Cum mergeam pe trotuar, am remarcat in noua "arhitectura" a zonei un culoar pt biciclisti! Conform marcajelor si indicatoarelor montate, se pare ca biciclistii nu mai au voie pe carosabil, urmand sa foloseasca noile "piste".

 

20151122_165308_zpsxjr6hijd.jpg

 

Dupa cum se observa, cine iese din masinile parcate, intra direct pe pista de biciclete! :))

 

20151122_165503_zpsvywe5qaz.jpg

 

Pista se termina glorios, cu un indicator de delimitare a pistei de biciclete de spatiul destinat pietonilor. Nu vad insa pe unde un biciclist s-ar continua drumul!

 

20151122_170058_zps9hxomdmj.jpg

 

In timp ce faceam pozele, am observat un politist de la rutiera ce supraveghea traficul. L-am intrebat cum vor circula biciclistii pe pista aceea unde se vor deschide portiere si vor circula pietoni. A ezitat vreo doua secunde, apoi a raspuns: "Probabil... la mica intelegere!" :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exemplul de mai sus este specific lucurilor facute fara cap si coada. Pacat de banii nostrii ai tuturor.

 

Numai bine!

Adrian

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mda, ce sa mai zici....

Se pare oricum ca politistii "executanti" (adica cei ce nu constituie factor de decizie) sunt pusi in fata faptului implinit cand vine vorba de aberatii de genul asta.

 

Revenind la "situatia" parcului Grozavesti, am primit si un raspuns scanat de la Brigada Politiei Rutiere (e o scanare la rezolutie mica..dar e cat de cat lizibil):

 

AV96LU9edyXghs4aKmTacnFQhnfz-Ki-CZAJfHCZ

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt in continuare masini parcate in acel spatiu. Ce-i drept, mai putine si nu sunt aceleasi numere pe care le vedeam in mod regulat. Probabil cei sanctionati au lasat-o mai moale.

Insa sunt curios cand va intra in vigoare raspunsul primariei, in care era mentionata montarea de bariere la punctele de acces ale spatiului. 

 

Cam asta e problema generala:ii sanctionezi pe unii, insa turma e mare rau de tot. Si daca nu se fac patrule periodice ale agentilor pentru a sanctiona in fiecare zi timp de 1-2 luni, nu cred ca mesajul va fi perceput.

 

Pana una alta, faptul ca poti parca gratuit oriunde in orasul asta incurajeaza folosirea masinii si cand mergi pana la buda. Caci, nu-i asa, "am iesit din comunism!" :)

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pt cei interesati, a intrat in "productie" aplicatia Civic Alert, am gasit-o ieri in PlayStore.

 

Sper sa fie mai de efect decat telefoanele date la Politia Locala care, cel putin pt mine, au fost apa de ploaie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Azi am trecut din nou pe langa "Jiga Mol", de data asta chiar pe trotuarul din fata mult-admiratului stabiliment de cultura.

 

Ce sa vezi taica? :) O pista de biciclisti nou-nouta! :))

 

Avem indicatoare prin care suntem obligati sa impartim trotuarul cu pietonii, doar ca in realitate... ramane cum am stabilit! ;)

 

20151209_121335_zpsmicbegby.jpg

 

Avem si un stalpisor fix in mijlocul pistei, care probabil e pus acolo de un enjiner, cu scopul de a ne anunta ca urmeaza o statie de avtobuz iar cum lumea e necivilizata si intra pe pista, tre' sa fim noi atenti! :)

 

20151209_121718_zps265b6pnc.jpg

 

Pe bucata de pista din dreptul statiei de avtobuz, e boierie vericule! Mai vinzi o varza, mai spargi o samanta...

 

20151209_121942_zpsugelixkf.jpg

 

Viitorul suna bine la Romanica!!! Bagam bani frumosi in infrastructura, contractele publice sunt atribuite transparent si in sistem concurential, cu siguranta vom ajunge de referinta! In curand, cred ca nordicii si palugile alea din Tarile de Jos vor veni la noi in tara sa invete meserie de la specialistii romani! :-bd

 

Pt cine nu a aflat, in urmatorii 5 ani va fi alocata o suma de cca. 2,3 miliarde euro pt diverse proiecte de mobilitate urbana. Sunt convins ca banii astia vor fi investiti cu cap, transparent si in mod util societatii! Claramente!!! :) Detalii aici

  • Upvote 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Soferii ce parcheaza pe trotuare:

"Ce comentezi ba?! SARACIEEEEEEEEEEEEEE! 'Te-n p**a mea de idiot. Auzi ba, cica n-are loc nici ca pieton....pai mergi in ma-ta cu masina, mai esti copil? 'Te drequ'!"

 

Restul care ocupa pistele:

"Da ce-are domne, n-ai loc? Cu ce te-am incomodat ba? Ia uite-te la el! ....da' pe langa nu poti sa mergi ba, iti trebe neaparat dungi d-alea, de parca esti tu mai jmeker?!?!"

 

ONG-urile specializate si dornice se schimbare

"A, ce bine, au mai facut astia o pista aiurea! Acum putem sa mai organizam proteste, sa cerem donatii, sa lansam proiecte si sa publicam prezentari pe net. Angrenam si toti hipsterii de merg cu Pegas-ul pana la cafenea, din an in Pasti..si treaba-i gata! Boierie!"

 

Autoritatile:

"Ce ma, vor pista?! Ia de-aci, f$%$va-n mufa! Sefu', putem sa bifam si infrastructura urbana pe lista de <> ? Da' sa nu uitam sa merem la nunta fetei lu' Gibirlicu', ala de s-a ocupat de realizarea pistelor..ne-a invitat cu drag, ca doar i-a facut lu' fica-sa casa si i-a dat si zestre un X5, sa aiba fata...."

 

Ce ar trebui sa zica fiecare dintre noi:

"Mda. Si? Eu am treaba, ma duc cu bicla pentru ca ajung oricum mai repede. Si-mi place. Ma p*s pe ei!" 

 

:)

 

 

NU se vor face vreodata proiecte de genul asta pe bani europeni, caci atunci proiectele ar trebui realizate cum trebuie. Plus ca banii sunt controlati, verificati, etc. Nu-i pot fura asa de usor.

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am trimis acum o sesizare pe situl DGPMB; imediat am primit pe e-mail confirmarea automata de primire a petitiei mele. Sa vad ce bla-bla-uri primesc ca raspuns! :)

In dimineata asta am primit raspunsul din partea DGPMB, pe e-mail (se pare ca petitia mea a stat din 19.11 pana in 2.12 in neant, pana au inregistrat-o!) . Asa cum ma asteptam, am primit un raspuns politicos, in care se justifica cu puterea cifrelor ce realizari marete au. Desigur, ei isi fac treaba si sunt acoperiti de hartii si cifre, ca Piedone, oare la ce ma asteptam eu? :)

 

Raspuns_zpshixgxkzf.jpg

 

(...) ONG-urile specializate si dornice se schimbare

"A, ce bine, au mai facut astia o pista aiurea! Acum putem sa mai organizam proteste, sa cerem donatii, sa lansam proiecte si sa publicam prezentari pe net. Angrenam si toti hipsterii de merg cu Pegas-ul pana la cafenea, din an in Pasti..si treaba-i gata! Boierie!" (...)

Din cate s-a vazut in ultimii ani, protestele cu biciclisti se fac doar pentru atragerea de capital de imagine a organizatorilor, capital necesar acestora intru avantajul lor personal, accederea lor in anumite sfere de influenta, in cadrul unor anumite proiecte, cu diverse finantari etc. Pe scurt, ce fac ei e doar circ, vorba unui mucalit de forum! :))

 

Mi-a placut ca in articolul respectiv se zice ca Oslo e la ani lumina in spatele Copenhagai dar e in fata Stockholmului! :) Cristi, daca-l aducem in Buc pe ala de a scris articolul si nu-i spui unde e, probabil va crede ca e prin Pakistan sau Bangladesh! :))

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Azi am trecut din nou pe langa "Jiga Mol", de data asta chiar pe trotuarul din fata mult-admiratului stabiliment de cultura.

Stii care e problema? Te-ai dus singur,ca biciclist, ai fost in inferioritate. Trebuia sa te duci cu gasca, 4-7 insi, dadeati sonerii in disperare si se dadea lumea la o parte- da-te asa ca trec astia si dau peste noi. Data viitoare omul reactioneaza instantaneu, se formeaza reflexul lui Pavlov!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate nu toti au sonerii la bicicleta, am auzit ca unii au portavocea cu ei. :)

Problema cu reflexele conditionate pe care le poti face prin metoda Pavlov este ca sunt reversibile daca dispare stimulul.

 

Numai bine!

Adrian

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oricat mi-as dori sa cred, nu ma vad traind suficient de mult incat chiar sa vad asa ceva pe la noi....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Macar daca s-ar respecta acel un metru care este in prezent  dar deja doi metrii ar fi vis. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poi în prezent a stabilit ceva judecătorie că parcatul pe trotuar e ilegal, chiar dacă-i 1 metru spațiu liber, că în altă parte scrie în lege că nu-i voie să parchezi pe trotuar decât dacă e marcată și semnalizată parcarea ca atare.

Propunerea asta de lege are în vizor chiar și trotuarele pe care sunt amenajate parcări. În Baia Mare de exemplu au înflorit parcările amenajate pe trotuar. Unde era trotuarul mai lat, pac câteva locuri de parcare. Trebuie să meargă pietonii zig zag pentri mașini.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Corect. Legea zice că parcatul pe trotuar e interzis, cu singura excepție dacă Primăria (Administrația Drumurilor) a amenajat pe trotuar un spațiu pentru parcare, marcat și delimitat corespunzător. Doar că Poliția susține că ei se uită după normele metodologice de aplicare a legii, care specifică faptul că parcarea se poate face pe orice trotuar, chiar și dacă nu e spațiu amenajat, cu condiția să fie lăsat 1m de trecere pentru pietoni.

 

Ceea ce a făcut Tribunalul Cluj a fost să sublinieze faptul că, în cazul acestei neconcordanțe între lege și normele de aplicare ale legii, prioritare sunt prevederile legii. Deci povestea aia cu 1m este o poveste fără valabilitate. Dar vezi dacă-i poți convinge și pe polițiști de treaba asta.

 

Așa că e cam degeaba să mai dea o lege care să prevadă 2m de spațiu, fiindcă și acea lege va trebui însoțită de niște norme metodologice care pot fi definite să contrazică legea, și apoi mai trebuie și implementate de Poliție care vine cu propria interpretare. Varianta logică ar fi să se elimine contradicția existentă prin corectarea normelor metodologice actuale și informarea Poliției că au obligația să respecte legea în sine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Legea cu 2m este o mizerie si sper sa nu treaca. Sunt trotuare lungi unde se parcheaza in spic pe o distanta de 2-300 de metrii. Pietonii au 2 metrii dar trebuie sa se dea la o parte din partea vitejilor care cred ca pot merge cu 20-30 km/h pe trotuar pana la asa zisul loc de parcare. Trotuarul este doar pt. pietoni....

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru ca o lege sa aiba si litera si spirit legiuitorul trebuie sa ia masuri ca aceasta sa poata fi respectata si sa nu fie una utopica.ex:se interzice respiratul intre orele cu poluare de varf. In Bucuresti sunt 300000 locuri de parcare si 2 milioane de auto. Deduceti si voi restul.


Nu sunt nici fan al primarului si nici fan auto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Degeaba se transforma metrul in sapte metri daca masinile tot pe trotuar vor fi cocotate. Ca sa nu mai existe interpretari ale codului rutier si nici marlania unor soferi, cred ca e de preferat modelul cu copaci la marginea fiecarui drum, sens unic si parcare cu plata la ora (pe carosabil) pe fiecare strada iar o banda a masinilor transformata in sens dublu pt biciclisti. Domnul ala cu initiativa legislativa vrea probabil doar sa mai genereze ceva activitate in Parlament.

 

7-st-sb-cross-section-approaching-5-ave-

 

 

 

In alta ordine de idei... In noiembrie si decembrie, am postat pe topicul de fata cateva poze cu trotuarele din zona Giga Mall-ului, scotand in evidenta pista de biciclisti amenajata de autoritatile locale, pista marcata si semnalizata cu marcaje si indicatoare specifice. In paralel, am alocat 5 minute pt DGPMB, trimitandu-le o sesizare prin care le-am prezentat riscurile ce le prezinta pista de biciclisti, atat pt pietoni cat si pt biciclisti, intrebandu-i si urmatoarele:

  • a fost omologata de Politie respectiva pista de biciclisti sau indicatoarele rutiere au fost montate abuziv de administratorul de drum?
  • in viziunea Politiei Romane, pista respectiva respecta normele de siguranta rutiera?
  • cine este responsabil de proiectarea, executia si receptia mai sus mentionatei piste de biciclisti?

Azi am primit raspuns...

 

Raspuns2_zpspzzwbkl6.jpg

 

 

Pe scurt: s-au grabit cu indicatoarele iar PMB trebuie sa "remedieze deficientele pt asigurarea securitatii participantilor la trafic". Sunt curios cum vor remedia deficientele!!! :))

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

cred ca e de preferat modelul cu copaci la marginea fiecarui drum

 

La noi văd că s-a abordat modelul cu fără copaci. La mine pe stradă, dar nu numai, au scos complet spațiul verde dintre trotuar și carosabil pentru a lărgi parcarea astfel încât să încapă mașinile parcate la 45grade. Vara am în cameră temperaturi de 32-35 de grade...

Share this post


Link to post
Share on other sites

E de la glăubăl uărming, nu de la parcarea în spic. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.ciclism.ro/forums/index.php/topic/14542-intrebati-l-pe-domnul-primar-general/?view=findpost&p=705989

 

   La poză, poate cu ceva... delicateţuri în plus:

- pişta, un bobîrnac mai la stînga, dincolo de copac, plus boşcheţi spre pietoni. Sau măcar boşcheţi în dreapta, spre stradă. Da' boşchet ţăpos, nu panselulu'.

- "concrete"... fleoşc ăla, aşa, de vreo zece ori mai bine-crescut, că altfel... ştim;

- pe vizavilu' ioc biciclizm? S-a mai văzut şi-i o ţîră buba; (Sau pe-acolo-i locul zmăului, c-au lăsat gol în desen? Era haios dacă puneau pe stînga numa' neni popo cum sînt cei doi şi pe dreapta numa' muieri, pardon).

 

   Copacu', daa... Cîte străzi n-aveau DEJA ditamai copacii, în toată firea! Vedeţi, de-o mare pildă, cum a distrus jegu' de la sectorul 3 fiecare pom adevărat şi orice milimetru de pămînt descoperit prin care ajungea apa la rădăcini.

Deci, chiar dacă sînt copaci, nema problema. Se rezolvă.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru ca o lege sa aiba si litera si spirit legiuitorul trebuie sa ia masuri ca aceasta sa poata fi respectata si sa nu fie una utopica.ex:se interzice respiratul intre orele cu poluare de varf. In Bucuresti sunt 300000 locuri de parcare si 2 milioane de auto. Deduceti si voi restul.

Nu sunt nici fan al primarului si nici fan auto.

De unde scoateţi, fraţilor, numărul ăsta de maşini? În Bucureşti sunt 2 milioane de locuitori, nu au cum să existe 2.000.000 vehicule!

Hai să luăm nişte date statistice de la INS (baza de date TEMPO) pentru anul 2014:

Autobuze si microbuze    Total    Municipiul Bucuresti    8637

Autoturisme    Total    Municipiul Bucuresti    924213

Mopede si motociclete (inclusiv mototricicluri si cvadricicluri)    Total    Municipiul Bucuresti    20433

Motociclete    Total    Municipiul Bucuresti    19712

Autovehicule de marfa    Total    Municipiul Bucuresti    146389

- Autocamioane    Total    Municipiul Bucuresti    126636

- Autotractoare    Total    Municipiul Bucuresti    19753

Vehicule rutiere pentru scopuri speciale    Total    Municipiul Bucuresti    10039

Tractoare    Total    Municipiul Bucuresti    3025

Remorci si semiremorci    Total    Municipiul Bucuresti    40053

 

Astea-s vehiculele supuse înmatriculării din Bucureşti. Atenţie însă, că statistica se face după înmatriculare... majoritatea vehiculelor luate în leasing sunt finanţate de firme din Bucureşti, deci înmatriculate aici. Vă daţi seama ce ar fi dacă, zilnic, ar circula în Bucureşti 126.636 de autocamioane şi 3000 de tractoare?

 

Chiar presupunând prin absurd că toate cele 924.213 turisme circulă în Bucureşti, dacă sunt 300.000 locuri de parcare în Bucureşti înseamnă 3 maşini pe un loc, ceea ce nu e rău.  Dar stai, că pe lângă locul de reşedinţă, mai îţi trebuie unul la muncă, unul la magazin, unul la mătuşa Tamara când te duci la masa de Crăciun... de aici apare problema - falsă - că nu sunt locuri de parcare. Ele sunt, dar toţi vor maşina sub geam, există locuri unde nu parchează nimeni niciodată. Înţeleg să nu parcheze nimeni pe Th. Pallady (că e la mama cucului, dar vor fi utile şi parcările alea când se va mai dezvolta zona), dar să mergi pe Prel. Ghencea şi să vezi parcările în spic goale şi maşinile îngrămădite în alveola staţiei de autobuz (că acolo e intrarea în bloc) e prea de tot! Şi ţineţi cont că locurile de parcare respective SUNT MOKA! În schimb, orice parcare cu plată e pe jumătate goală (chiar şi ,,celebrele" Smart-parking sunt neocupate, parcările subterane mari din cartiere - de ex. Orizont, Favorit, Drumeţul în Dr. Taberei - sunt aproape goale sau închise din lipsă de clienți), fie ea de reşedinţă sau nu (celebrele parcări de la Inter, Universitate, Cocor, Unirii).

Apropo de Dr. Taberei, e mai simplu să trânteşti maşina pe trotuar lângă Auchan decât s-o bagi în parcarea magazinului. La fel la AFI, de ce să te învârţi prin subteran, când banda 1 e la intrarea în mall?!

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru parcarea pe aiurea, ai două direcții generale:

  1. să blochezi fizic posibilitatea de a parca undeva, cu stâlpișori, copaci, garduri, borduri, bolarzi etc. care în primul rând costă să-i montezi și să-i întreții, și în al doilea rând sunt ineficienți fiindcă încurcă și pietonii, ocupă și spațiul fizic oricum limitat, și e un joc de-a șoarecele și pisica între ce bariere fizice montezi și ce portițe găsesc șoferii ca să parcheze unde nu trebuie; sau,
  2. să recunoști faptul că cea mai eficace modalitate de a rezolva problema e ca omul să vrea să nu mai parcheze aiurea, iar asta o faci asociind un cost dureros deciziei de a abandona mașina într-un loc nepermis; vrei să parchezi pe trecerea de pietoni, nici o problemă, doar că te va costa 10 puncte de amendă. Iar varianta asta aduce bani la buget în loc să cheltuie bani. Tot ce trebuie e o armată de polițiști cu camere foto și rezerve de notificări de pus în parbriz, iar amenda se duce prin poștă la proprietarul mașinii - cel responsabil de modul în care mașina este folosită de el însuși sau de terții împuterniciți de a o folosi - fără a mai aștepta să apară șoferul.

În vremurile astea nu mai funcționează educația cu biciul, ci cea cu portofelul. Privilegiul de a-ți fi lene să mergi pe jos ar trebui să coste mai mult pentru a genera o schimbare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.