Sign in to follow this  
calin c

Sfat brake/shift combo shimano 105 vs tiagra

Recommended Posts

Urmeaza sa fac upgrade la componentele de la cursiera de la shimano 2300 la gama Tiagra. Cumpararea o voi face esalonat in timp iar prima achizitie va fi cea a shifterelor.

Diferenta de pret intre combo tiagra si cele 105 e de 15 euro. Prefer linia 105 ca si aspect - traseul cablurilor integrat, dar unii vad ca avantaj pozitia exterioara a acestora cum e la tiagra.

Care ar fi avantajele unei game fata de cealalta raportate la diferenta pretului dintre cele 2?

Restul componentelor vor fi din gama tiagra pentru pastrarea unui cost decent in conditiile in care nu am pretentii de ciclism sportiv.

Mersi pt. orice parere sau sfat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acu văd că TIagra mai nou sunt pe 10... Faină treabă!

Pentru 15 euro, eu aş merge pe 105, e un grup deosebit de fiabil din experienţa mea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca fiabilitate si Tiagra se prezinta bine din reviews pe majoritatea site-urilor. Am butonat niste shiftere 105 versiune 5700 si mi s-au parut excelente. Nu mai vorbesc de aspect. Cele tiagra nu am avut ocazia.

Dar vad ca unii prezinta ca si avantaj camasile si cablurile schimbatoarelor exterioare de la Tiagra. Sa fie oare chiar asa pretentioasa solutia de la 105 incat pot aparea probleme in functionare? (traseul cablurilor prin camasi pe sub ghidolina-curbura lor)

Sau trebuie doar sa ai grija la montarea lor...

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Avantajul" cablurilor exterioare de la Tiagra e doar o chestiune pur subiectiva. Unii(printre care si eu) le prefera pentru ca asa s-au obisnuit de multi ani(shimano a adoptat ascunderea cablurilor de schimbator sub ghidolina relativ recent). Mai exact iti permit o pozitie improvizata care aduce cu cea de contratimp. Avantaje tehnice nu sunt la cablurile lasate in exterior, poate doar faptul ca le poti schimba fara sa desfaci ghidolina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@calin_c: Scuza-ma ca ma bag peste topicul tau, dar am o intrebare asemanatoare si am zis ca nu are rost sa deschid si eu ceva separat.

 

Vreau sa achizitionez o cursiera noua si am o dilema. Bicicleta poate fi echipata cu shiftere, angrenaj, schimbatoare si frine Sora Sti 2013 sau cu Tiagra 2013. Diferenta intre ele este de 200 de euro. Este mare diferenta de fiabilitate intre cele 2 grupuri? Pentru 3-4 mii de km pe an merita investiti 200 de euro in plus?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Despre fiabilitate nu stiu ce sa zic...ar trebui sa fie destul de asemanatoare...ce stiu e ca sora e pe 9 viteze iar tiagra e pe 10

eu fac saltul de la 2300 (triple) cu 8 viteze la tiagra/105 pe 10 viteze(compact)

shimano 2300 imi par acceptabil de fiabile vizavi de pret...dar nu-mi place deloc thumb shifting--ul de 2300. Ceea ce nu mai e cazul la sora 2013

Poate ca daca as fi in situatia ta, sa am de ales grupul pe bicicleta, as merge pe sora si as investi diferenta in niste roti bune. Dar eu nu imi iau toate componentele deodata...

 

Chiar sunt curios si eu ce mai zice lumea referitor la problema pusa de tine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ar fi păcat să iei Sora ca apoi să dai o grămadă de bani să treci pe 10 rânduri. Ia direct TIagra,

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ar fi păcat să iei Sora ca apoi să dai o grămadă de bani să treci pe 10 rânduri. Ia direct TIagra,

 

Da...e si asta un aspect care trebuie luat in considerare. Desi daca sora vine pe triple nu ar fi mare nevoie sa mergi pe 10 randuri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 pinion in plus nu ma convinge sa scot inca 200 de euro din buzunar. Cu un raport 50-34 si 12-27 nu cred ca as avea probleme nici la Paltinis. Nici macar diferenta de greutate de ca. 300 g nu m-ar convinge sa dau atit in plus. Daca mi-ar spune cineva ca a stricat un grup Sora in 2012, in primii 5 mii de km, atunci m-as mai gindi. Sunt foarte curios care e diferenta dintre Sora si Tiagra(aici ma refer strict la fiabilitate) pentru ca am citit ca intre Tiagra si 105 n-ar fi diferenta la fel nici intre 105 si Ultegra. Asta inseamna ca Sora=Ultegra?

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca te referi strict la durata de exploatare nu prea sunt diferente. diferenta este facuta de "tehnologii", cu tot ce implica.

in 5 mii km, schimbi o parte a pieselor dintr-un groupset, indiferent de clasa lui.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este diferenţă de ergonomie, precizie, uşurinţă de utilizare şi greutate. La uzură nu cred că e.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum depinde la ce serie te referi. Incepand cu 2012 Sora este Tiagra si Tiagra a trecut la 10 pinioane. Crede-ma exista diferente intre Tiagra si 105 pentru ca le am pe ambele. Dupa 5000km se vede uzura pe foile si pinioanele Tiagra si am schimbat si lantul dar 105 arata ca nou nu are nici macar urme de rodaj pe dintii pinioanelor. Vorbesc de 105 -5600. 5700 mi se pare putin mai slab nu am argumente in afara pretului mai mic decat 5600. Un grup de pinioane 5600 este de 2x mai scump decat unul HG50-9(Tiagra, Sora 2012+) dar o sa te tina de cel putinn2x mai multi km. Asa se prezinta situatia in cazul meu. Diferentele la exploatare sunt si ele la manetele de franare cel mai vizibil. Acestea lucreaza mai rapid in comparatie cu Tiagra/Sora. Franele par ca se strang singure dupa o anumita cursa si te ajuta sa franezi mai usor la franarile in forta. Ai acea senzatie ca la franele XT pe lichid de parca ti-ar creste levierul cand tragi de frane tare. Cel mai bine am observat diferenta la coborarile lungi in viteza pe serpentine. La Tiagra aproape ca ma epuizasem fizic dupa 30km nu mai puteam de durere pe cand la 105 ma simteam ok. La schimbarea pinioanelor nu este diferenta mare dar se poate observa precizia 105. La Tiagra pe unele pinioane lantul e prea sus iar pe altele prea jos in functie si de foaia pe care esti. Asta probabil si din cauza lantului dar in concluzie e mult mai greu de reglat optim. De asemenea la Tiagra9 puteai sa urci doar 2 pinioane de pe primul si apoi 3 pe cand la 105 poti sa urci 3 direct de pe primul. Banuiesc ca la Tiagra 10 se face la fel ca la 105.

Chiar vreau sa vad si eu unde ai gasit grupul 105 doar cu 15 euro mai mult poate 100. Daca e asa cumpara repede 105 pentru ca si o diferenta de 100 s-ar merita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu era vorba de intregul grup ci doar de manetele 105 in comparatie cu cele tiagra. Mai exact 16 euro diferenta pe rose. Pentru nevoile mele o linie completa 105 e overkill.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intre Tiagra si 105 , diferenta nu e enorma(mai mult estetica). Dar intre Sora si Tiagra este ceva. Sora este ok pentru un amator ce face maxim 3000-4000 de km pe an. Daca nu faci mai mult, e ok. Dar daca faci sigur o sa creasca pretentiile si uzura grupului. O sa te oftici ca nu ai luat Tiagra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this