maximcatalin

Mavic Crossride - probleme butuc

Recommended Posts

Recent am descoperit un joc la roata spate. Mentionez ca butucul este pe rulmenti.

Rotile sunt aproape noi (Mavic Crossride made in Romania) , le-am scos doar la cateva ture.

Cred ca este mai greu sa rezolv pe garantie pt. ca le-am comandat de la RCZ si ma indoiesc ca ofera posibilitatea de a le repara pe garantie in Romania.

Se poate face ceva sa elimin acest joc fara sa schimb rulmentii? Ma gandesc ca poate s-a slabit o piulita ceva si poate merge stransa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mergi la mazicon , gasesc ei o rezolvare sigur .

Daca nu iti rezolva ei roata , fi sigur ca nu mai ai ce sa ii faci ( asta e ceva pozitiv , in sensul ca sunt capabili oamenii si au resurse ) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

De plictiseala, as dori sa-mi bag ghearele-n butucii de la Crossride. Gresare, curatare.... Am vazut ceva piulite p-acolo.

Experienta mea se termina la butucii cu bile si conuri.

 

Am ce strica?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ai ce strica.

Tine doar cont ca rulmentii nu trebuiesc gresati excesiv si nici cu o vaselina nepotrivita.

Extractia lor din camasi o faci cum trebuie. Fie cu presa fie cu dorn centrat. cand bati pui pe un lemn sau bronz, ceva rigid si moale, sa 'traga' fara sa indoaie parti din butuc.

Usuca bine rulmentii inainte de a-i gresa.

De preferat sa ai schema explodata a butucului pentru a face corect consecutivitatea demontarii si montarii(care, unde, in ce ordine se scoate si se monteaza).

Posibil sa ai nevoie de cheia de reglaj al jocului, care nu se prea gaseste decat in truse.

Rulmentii se lasa final cu o toleranta mica(joc), care va fi scoasa din strangerea QR., prin incercari succesive(mai strangi sau mai slabesti jocul) si verifici cu roata montata pe furca.

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din pacate, butucii MAVIC de pe spate, in special asta, mor prin infiltrarea noroiului printr-o garnitura care cu timpul isi pierde elasticitatea, iar butucul se ovalizeaza pe interior si din pacate nu mai poate fi reparat. Singura solutie este inlocuirea periodica a acelei garnituri. Si eu am plimbat un butuc de Crossride pe la toti mesterii care mi-au spus ca n-au ce-i face ca s-a ovalizat. Apoi la Mazicon mi-au aratat o gramada de butuci busiti identic, inclusiv de Crossmax SLR. In schimb s-ar putea sa te ajute cu un corp nou de butuc, la un pret acceptabil.

 

Pe de alta parte pot fi si rulmentii, caz in care ai scapat, du-te si schimba si garnitura aia nenorocita cu ocazia asta. La modelele recente, ultimul an sau ultimii doi, nu stiu sigur, am auzit ca au rezolvat problema respectiva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am avut CrossRide si ISO si CL, si nu mi s-a intamplat ce spui tu Horatiu.

Cum ajunge noroiul la butuc si mai ales in?

Bun, zicem ca a ajuns. Dupa o cursa noroioasa(tura sau concurs, nu conteaza) bicicleta se desface complet pe componente si se curata, exceptand daca ai elemente NO Threat.

Asadar e o problema de intretinere, daca ar fi.

Intretinerea butucilor se face intr-un anume fel, cu o anumita periodicitate, sau determinata de rulare in mediu foarte invaziv. Cu atat mai mult cu cat sunt componente mai ieftine sau din gama entry level.

Eu nu am vazut sau auzit de un butuc montat corect si intretinut coract sa se buseasca. Am avut numai Mavic pe MTB in ultimii 6 ani.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai poate esti tu unul din cei 1% care isi intretin bine bicicleta. Oamenii in general - inclusiv eu - o lasa plina de noroi, o spala cu jetul, etc... Cine naiba si-a desfacut vreodata butucul sa-l intretina? Cumperi roata, o montezi, o bagi prin toate raurile si baltile si dupa vreo 2-3 ani apare surpriza. 

 

Acuma nu stiu cum sa explic care e garnitura cu problema, dar mi-au aratat-o la Mazicon pe toate rotile mele Mavic si, intr-adevar, se rigidizeaza si nu mai etanseaza, e diferenta mare intre cea de pe roata si una noua. O garnitura de-aia costa cativa lei. Acuma cine vrea sa o schimbe, bine, cine nu sa faca ce vrea, e alegerea lor. Eu unul o schimb de 2 ori pe an.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate nu ar fi o idee rea ca odata ce schimbi garnitura sa bagi si vaselina cat cuprinde in jurul ei, chiar si la roti noi noute. Din ce am vazut eu, din fabrica vin cu usoare urme de vaselina. Eu inclusiv la piesele de masina, gen pivoti, capete de bara, bielete, inainte de montaj umplu burduful cu vaselina si apa nu mai intra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu e o garnitura obisnuita, e un fel de garnitura cu o fustita de cauciuc, iar aia se intareste. Nu stiu daca e cazul sa fie gresata foarte mult.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai gresarea nu are efect direct asupra garniturii, ci etanseaza ceea ce ea nu reuseste.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pai poate esti tu unul din cei 1% care isi intretin bine bicicleta. Oamenii in general - inclusiv eu - o lasa plina de noroi, o spala cu jetul, etc... Cine naiba si-a desfacut vreodata butucul sa-l intretina? Cumperi roata, o montezi, o bagi prin toate raurile si baltile si dupa vreo 2-3 ani apare surpriza. 

 

Asta chiar nu pot sa o comentez, ca as fi malitios.

Cu masina la service pentru revizii mergi?

De spalat in urechi, te speli sau mergi doar la 3 ani la ORList sa te scape de surzenie cu tirbusonul?

Si eu spal bicla cu furtunul sau jet, personal sau doar la cine stie unde sa dea si cum sa dea cu jetul.

Si cu toate astea, Toate rotile, si mai ales componentele care contin rulmenti(uneori chiar si la cei No Thread Set) cel putin odata pe an, verific rulmentii, ca stare joc si grad de contaminare.

Este necesara interventie, intervii prin curatare, gresare, inlocuire, etc.

Daca nu te pricepi sau nu ai cu ce sa faci operatiile, mergi la un service.

Ai cu ce si stii(te informezi), ti le faci singurel acasa, pe balcon, in curte, in debara, unde poti.

Daca esti indolent si nepasator, nici nu te poti plange ca sunt proaste alea, ca X marca fac butuci in Romania si sunt prost facuti, etc.

Ca si la o masina, este mai important cat de curata este inauntru, nu afara, ca nu mergi pe capota.

Asa si la bicicleta, nu bicla trebuie sa fie curata, ci componentele, mai ales cele care contin organe in miscare.

Doar componentele pe care scrie fabricantul ca nu necesita intretinere, nu se intretin. Restul toate presupun o revizie si intretinere periodica.

 

Kimo, baietii de la mazicon urecheaza ca vad cum vin alea din fabrica. E un ulei de montaj. Poti pune vaselina daca are vascozitatea care trebuie. Ciar trebuie sa faci asta la prima revizie a rotilor. De la cur de copil pana la naveta spatiala se folosesc vaseline. Poate nu la mazicon, dar oricum nefiind pe banii lor pot doar recomanda nu si urechea. Da! Trebuie urecheat ala de pune vaselina ca in ecler pe componente, nu ala care pune de care trebuie si cat trebuie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Doar componentele pe care scrie fabricantul ca nu necesita intretinere, nu se intretin. Restul toate presupun o revizie si intretinere periodica.

 

Daca ar fi sa faci cum zici tu dupa fiecare tura serioasa, iti dai demisia de la servici sa stai acasa sa freci bicicleta, sau cel putin timp sa te dai pe ea sigur nu mai ai. Un singur butuc sa-l desfaci si sa-l cureti iti ia o ora, hai juma' de ora daca esti rapid. O bicicleta intreaga iti ia doua dupa-amieze, avand in vedere ca un om normal ajunge pe la 6 de la servici, asta presupunand ca nu mai ai alta treaba de facut. Dupa parerea mea aici se face diferenta intre componentele bune de MTB si cele proaste. Cele bune trebuie sa tina un sezon fara sa-ti bagi mana in ele. Iar butucii de la MAVIC nu faceau asta - era un defect de fabricatie. Cine face piese asa zise de MTB, trebuie sa le proiecteze sa reziste ani de zile la ture gen Prima Evadare pe noroi cu intretinere minima, altfel sunt de rahat. Orice componenta XTR tine in conditiile astea garantat cat e viata ei fara probleme. Chiar si un butuc XT tine 2-3 ani in conditii din astea fara intretinere. Parerea mea e ca e un defect iar MAVIC ar fi trebuit sa le rezolve si sa le inlocuiasca in garantie pe toate, macar pe cele de MTB.

 

Una peste alta e pacat de rotile astea extraordinare pe care le face MAVIC sa sufere de o mizerie din asta atat de banala.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca garantia Mavic minima este de 12 luni atunci minima intretinere se face in intervalul de garantie. Mavic acorda garantie extinsa in ultimii cinci ani.

Despre ce vorbesti tu? Esti zugrav cumva? Hai sa fim seriosi.

Se curata dupa o cursa grea 1. pedalierul si lantul. Butucul daca a fost imersat.

Se curata butucul spate anual sau bianual daca este solicitat(in caz ca te intreaba cineva si in cutie/diferential se schimba uleiul la 3 cicluri ale motorului sau 3 ani).

Se curata butucul fata la a treia curatare a celui de spate.

O piesa se curata si se revizuieste cu atat cu cat este mai expusa sau cu cat este mai complexa.

Nu trebuie sa faci o obsesie din curatat nimic, nici bicicleta.

Macar O DATA pe sezon. La trei ani, si doar apa, paie si bataie ca la vaca, e o greseala. Platita dealtfel de cel care gandeste si face asa.

Nu-i vina fabricantului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O data pe an umblu si eu in butuc, sau la nevoie daca simt ceva ciudat. Dar la MAVIC astea dupa 2-3 ani problema escaladeaza rapid, mult mai rapid decat atat. De o pereche de Crossride daca te tin 2 ani (cum a fost la mine) sa zicem ca le lasi linistit sa moara. Dar daca ai decartat banutii de un SLR, e cam dureros si nu merita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma Horatiu.

O vorba din batrani spune ca 'si nemtii fac rebuturi, numai elvetienii nu". 

La francezi... numai de bine :))

Nu putem generaliza nici pozitiv, nici negativ. Mie cu intretinere corespunzatoare nu mi s-a intamplat. La nici un model.

Tie si multor altora da.

Sunt pe cale sa revizuiesc Enduro, care ultima data au primit revizie in 2009 tot de mana mea, si de atunci au rulat la Serban.

O sa vad in ce hal sunt si poate fac si niste fotografii.

Un singur lucru pot spune sigur. Butucii sunt prelucrati impecabil in Romania. Daca este defect de proiectare, aia e.

Tu ai avut si ai FIAT, da? Generatii intregi de Fiat-uri mancau axele cu came pe o rampa, din viciu de proiectare a unui canal de ungere si din viciu de material al axelor. A durat cam 12 ani sa se remedieze. Toate rotile mele, exceptand CrossRide ISO, au fost fabricate in Romania. CrossRide CL 2008, CrossMax Enduro ISO 2009 si SLR CL. 2010 Butucii nu au probleme de fabricatie. Materialul posibil, garniturile de etansare, posibil, dar cu intretinere corespunzatoare nu apar probleme de utilizare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am desfacut butucii de Crossride, m-am oprit la rulmenti, pe care n-aveam cu ce / n-aveam de ce sa-i dau afara.

Observatie: la centerlock trebuie desfacute si discurile, pe langa pinioane, pentru a avea acces la fixarile axului.

 

Pe fata aratau toate ok, chiar mi-a facut placere sa constat buna calitate a componentelor, faptul ca inauntru erau toate curate. Placere de scurta durata insa, urmeaza motivul.

 

Pe spate butucul era plin de apa. Curios, cum o singura data am spalat roata cu jet, la revenirea de la o tura la Curmatura, cand am spalat bicla direct pe masina. In rest, DOAR cu furtunas cu presiune mica sau dus.

Am scos si free-hubul, clichetii erau imbacsiti in rugina. Nu multa, da' era rugina in loc de vaselina normala.

Am vazut si garnitura de care tot ati povestit, seamana cu cea de la clopotele vechi de WC, o garnitura tronconica. Cred ca p-acolo a intrat apa. Oricum, deplorabila etansarea.

Am folosit vaselina Motorex si am uns dantura interioara pe care calca clichetii, am pus putina, ca am avut experiente nasoale in trecut de la vaselina in exces.

Mai multa am pus pe garnitura aia afurisita, in speranta c-o s-ajute etansarea (vaselina asta e a naibii de "hidrofoba").

 

In concluzie, parerea mea - varza etansarea.

Daca si la Crossmax SLR e acelasi principiu, pai e trist. Ca alea costa nene...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fix acelasi lucru, ceva mai sus calitatea.

Nici rulmentii nu mai sunt ce au fost odata, tot Taiwan is.

Garnitura aia sa nu crezi ca-i facuta din ombilic de martian la SLR.

Eu am schimbat-o din primul an cu ceva mai bun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu m-am trezit cu un joc destul de mare(care nu-l avea) la butucul spate Mavic Cross-Ride, model non-disc. Ce sa ii fac? Are cumva reglaj de tensionare? Nu pot sa merg cu el asa, ii prea mare jocul.

 

Am vazut ca are un contrapiulita pe partea cu pinioanele, care nu am reusit sa o urnesc din loc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

L-a mine s-a rezolvat "problema": am fixat corect roata si am strans mai bine quick release-ul.  8-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am incercat si eu, dar nu scoate jocu'.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Butucu' asta il am:

DSC07554.JPG

 

Unde pot gasi un manual, sau ceva care sa ma ajute sa-l desfac, sau sa il reglez sa nu mai aiba joc? Rulmentii i-am gasit la un magazin de rulmenti din oras. Am inteles ca am nevoie de un dorn sa scot rulmentii? Si asa eventual sa curat si clichetii din caseta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi-am rezolvat jocul, vinovatul fiind rulmentul din dreapta de langa caseta, care era "made in poland"(noname) si celalalt SKF(nu avea joc). Le-am schimbat pe ambele cu SKF. Acum nu mai am joc! :). De la rulmentu' respectiv aveam si joc la caseta, el asezantu-se pe rulment.

 

In rest caseta este in stare exceptionala(otel), si clichetii, si corpul fara muscaturi, din cauza pinioanelor spider(descoperire si suspiciune a mea)

 

Am desfacut de curiozitate rulmentu' bulit, si in loc de vaselina, era noroi si nisip :)).

Share this post


Link to post
Share on other sites

De curiozitate, avand in vedere ca vreau sa imi iau si eu niste Mavic Crossride, de unde ai luat rulmentii si ce dimensiuni ti-au trebuit ?

 

Dan

Share this post


Link to post
Share on other sites

De la oricare magazin de rulmenti. In Cluj gasesti multe magazine de rulmenti, in iris este unul(de unde mi-am luat eu), pe Str.Fabricii, pe Str.Bucurestiului... gasesti, nu-i problema, si prin centru si manastur tre sa fie.

 

Butucu' meu o avut asa: 1 rulment 6001-2RS1/c3 SKF , si 1 rulment 6000 rs polonez.

 

Dar cel mai bine cand scoti rulmentii, mergi cu ei la magazin, asa esti sigur ca iei exact ce ai nevoie(asa am facut eu).

 

Vezi sa nu-ti pui rulmenti de 5 lei bucata, chinezarii sau o firma necunoscuta, uita-te dupa FAG,SKF, si alte firme renumite, aia ieftini fix o iesire te tin. SKF-urile mele au fost 18 lei bucata.

 

Oricum cu viitorul set de butuci nu vei avea probleme cel putin un an, zic eu. Doar sa-i feresti de jetu' de apa, ca am observat ca sunt destul de bine etansati, pe langa garnitura rulmentului, exista si o buza metalica pe partea cu caseta, dar si un "dop" de cauciuc, ala negru de langa ax,care etanseaza si el foarte bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.