rapsohigh83

Transalpina si Transfagarasan ( intr-o zi )

Recommended Posts

Am stat si am reflectat un pic asupra unei asemenea ture de-o zi si am ajuns la concluzia ca ar fi perfect realizabila in anumite conditii:

 

Antrenamente peste antrenamente, alimentatie potrivita si bineinteles odihna cu 2-3 zile inainte de tura

Tura s-ar face undeva in luna iunie/iulie cand ziua este mai mare si as/am avea timp berechet (17 ore de lumina cu aproximatie).

La o medie de 25 km/h s-ar face cei 440 km

Estimez ca pana atunci voi avea "in sa" circa 7000-8000 km pe anul in curs.

 

Stiu ca au mai fost unele discutii despre o tura de genul dar tot nu stiu daca a realizat-o cineva

Daca a mai facut-o cineva il/o rog sa-mi povesteasca impresiile sale.

 

Plecarea ar fi din Curtea de Arges spre Transalpina.

Pana la Novaci Straini as avea circa 110 km "de incalzire" iar Transfagarasanul inceput de pe partea nordica mi se pare mai abordabil (daca se poate numi asa dupa 330 km) decat daca as fi incheiat bucla cu Transalpina venind dinspre Jina si Dobra.

 

Nu stiu daca o sa reusesc sa o fac in intregime dar eu sper si trebuie :)

Cam asa ar arata graficul turei

 

http://www.bikemap.net/route/1976077

 

Sunt curios cu cine as putea face asta pentru ca de unul singur nu m-as incumeta

 

stirinoutatiliberpetran.jpg

 

1transalpina.jpg

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca o paranteza, am inteles ca s-ar inchide o parte din Transfagarasan la vara (bucata dintre Vama Cucului si Balea Lac sau Cascada pentru reabilitare) dar eu sper sa nu coincida cu ziua in care voi decide sa fac tura. Ma voi interesa anterior.

 

Inca nu m-am gandit la o zi anume, stiu doar ca va fi intr-o sambata, in functie si de ce coleg(i) voi gasi si starea mea fizica din aceea perioada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi-ar place. Da nu cred ca e fezabil sau mai bine cred ca ar trebui pus un premiu pentru cine il face.

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-a facut deja de mai multi de pe-aici, eu n-am apucat sa o fac. Daca o faci, va fi o mare realizare. Sper si eu sa reusesc anul asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tura s-ar face undeva in luna iunie/iulie cand ziua este mai mare si as/am avea timp berechet (17 ore de lumina cu aproximatie).  

 

Inca nu m-am gandit la o zi anume, stiu doar ca va fi intr-o sambata, in functie si de ce coleg(i) voi gasi si starea mea fizica din aceea perioada.

 

Pentru luna iunie s-ar putea sa nu fie deszapezite total ambele drumuri (mai ales Transalpina).

 

In iulie, mai bine du-te intr-o zi din saptamana, decat in week-end.

In timpul saptamanii ai sanse sa fie mai putin aglomerat decat in week-end.

 

In week-end, cel putin pe Transfagarasan este plin de manelisti iesiti la gratar pe marginea drumului.

Plus o gramada de turisti motorizati, care fug (ca sobolanii la incendiu) de caldura de la campie.

 

Bafta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu pot sa zic decat bafta, poate la anul cand o sa am o cursiera o sa ma gandesc la asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sincer, varianta propusa de hcampian(Cartisoara-Sebes) mi se pare mai realizabila dar nici asta nu e imposibila. Extrem de grea, insa...eu unul nu as incerca asa ceva.

Totusi, daca as fi in locul tau as alege ca punct de plecare Balea Lac, si nu atat pt. plecarea in sine cat pentru sosire. Eu m-am gandit ca, in cazul reusitei, probabil vei ajunge sa urci Transfagarasanul foarte tarziu, posibil pe noapte. Oboseala va fi extrema, nu te vei mai putea concentra, dar la urcare, chiar pe noapte, e altfel decat la coborare. Gandeste-te la starea pe care o vei avea sus la Balea, la sfarsit...trebuie sa cobori pe sud, noaptea dupa aproape 400 km, si multe mii urcate...apoi galmele de pe langa lac...Uh, mai bine sosirea la Balea. Ai ajuns sus, si gata, ai terminat.

Iar dimineata, la plecare de sus, la prima ora, esti odihnit, poti chiar pleca pe semi-intuneric, sau chiar pe intuneric daca ai pe cineva cu o masina in fata sa te ghideze.

Nu stiu, eu asa as face, in primul rand pentru sosire.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poti sa ai in vedere sa o faci si din doua zile, sa ai timp sa te bucuri de imprejurimi.

 

 

Bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://app.strava.com/activities/30949761

E doar o parte din traseu, mi s-a terminat bateria la GPS, de fapt am ajuns pina aproape de Sebes (cca 340km si 6000m dif.de nivel).

BikeMap exagereaza diferentele de nivel, mai realist ar fi cam 7000m (tot traseul.

Chiar si asa, 25km/h media mi se pare un vis frumos. 23km/h cred insa ca e perfect realizabil, iar cu viteza asta te poti incadra intr-o zi, chiar si cu citeva pauze.

Oricum, vei avea de pedalat si pe intuneric, pt.care ar fi bine sa fii dotat corespunzator (nu ca mine).

Referitor la perioada, ramin la convingerea ca august e luna ideala, chiar daca ziua e deja sensibil mai mica decit in lunie-iulie, vremea stabila si ceva antrenament in plus mi se par mult mai importante decit o ora de lumina in plus.

In doua zile consecutive am facut deja de doua ori traseul, ni-a luat cca 18-19 ore deplasare efectiva (nu zic "pedalat" ca sunt destule perioadele cind admiri doar peisajul).

Multa bafta si posteaza traseul dupa ce l-ai parcurs!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ideea de a porni de la Bilea nu mi se pare deloc fericita. Sa o iei la vale pe intuneric/semiintuneric la vreo 6grade nu-i deloc o treaba buna.

Cum te-ai gindit, de la C.de Arges, sa-ti faci incalzirea pina la Novaci, e o idee f.buna, iar daca te prinde intunericul pe bucata Vidraru-C.de Arges, nu mi se pare f.grav.

Sau sa iei in piept de dimineata fie TA fie TF ar mai fi o varinata la fel de buna, la asa traseu nu trebuie sa te gindesti ca ar trebui sa scoti cine stie ce timp pe cele doua catarari, mai degraba sa te concentrezi pe un mers "economic".

Inca odata, succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am citit topicul cu "ziua cea mai lunga" insa am ramas needificat

 

Pe mine ma intereseaza ( daca imi va sta in putere ) sa plec din punctul A( Curtea de Arges ) si sa termin in acelasi punct A inchizand practic bucla

 

 

lbzk said :

Ideea de a face TFTA imi surade de cand Horatiu a venit cu aceasta idee. Nu stiu daca anu' asta, dar la anu' voi incerca si eu asa ceva. Ramane numai sa ma hotarasc si in ce fel...traseul "scurt" propus de Horatiu (305 km cu 6570m+), care este mai usor, sau traseul "lung" si mult mai greu (443 km cu 7970m+) pe care l-ai incercat tu.
Traseul scurt nu-i deloc usor, dar nici foarte greu nu este, pe cand cel lung este de-a dreptul colosal, dar si mai atragator in acelasi timp :)

Cand a aparut acest topic au fost cativa oameni care au spus ca TFTA este imposibil, ca nici o fiinta bipeda nu poate face asa ceva...iar la cateva luni dupa nu unul, ci choar doi oameni au realizat "imposibilul". Si chiar din sensuri diferite :)

 

Horatiu,daca n-ai apucat s-o faci ,hai sa o facem impreuna la vara. E valabila si pentru tine invitatia Ibzk ( Curtea de Arges e aproape de tine )

Gibonule,mersi de sugestii dar nu am timp liber decat in week-end  cat despre manelisti sau rockeri,nu ma deranjeaza,chiar ultima mea grija ar constitui-o

Dane,in 2 zile o pot face multi,chiar au facut-o,daca m-ar interesa cu predilectie peisajele as face-o in 3 zile si as sta de poze si admirat peisajele

Giginic,mersi de sfaturi ,o sa tin cont,am un super far ,in cazul in care m-ar prinde noaptea pe drum

 

Eu m-am gandit cam asa :

 

04:15 Start din Curtea de Arges

07:30 - 08:00 Urcare de la Novaci-Straini spre Pasul Urdele

10:30 Relaxare cateva minute  in Pasul Urdele

13:30 Urcarea pe Jina-Dobra

15:30 Iesire din Sibiu

17:30 Intrare pe Transfagarasan Nord

19:30 Coborare spre Vidraru

21:30 Coborarea de la Vidraru spre Curtea de Arges ( cu farul ) ultimii 30 km

 

Orele sunt estimative,pot scoate timpi mai buni sau mai rai,ideea e sa ma incadrez in timp

Daca se face noapte raman la Cartisoara,si abandon(am)ez..De incercat oricum voi incerca

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa pleci de la Cartisoara, sa cobori la Curtea de Arges apoi sa urci Transalpina si sa cobori catre Sebes pare fezabil. Invers, deja mi se pare imposibil. Dar sa mai si inchizi bucla cred ca e cam mult pentru o zi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa cum i-am zis si lui Stefan aka rapsohigh, eu personal ma bag :) E o doza prea mare de nebunie si provocare in tot demersul ca sa nu incerc 

Share this post


Link to post
Share on other sites

De asta spun ca ar trebui pus un premiu pentru cine il face primul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Personal, consider ca simplul fapt ca iti autodepasesti limitele si ca te vei putea mandri apoi ca ai putut duce la capat o astfel de tura nu poate fii compensata de niciun premiu, modic sau consistent. Premiul presupune de multe ori si o competitie, iar aici singura competite e a fiecaruia versus propriile limite.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu am mare performanta in ciclism. Il practic ca un simbol al libertatii de miscare si un mijloc de a-mi depasi limitele. Sunt convins ca nu sunt singurul. Desigur ca nu tbiue nici un premiu. Doream doar sa sugerez importanta provocarii.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Eu m-am gandit cam asa :

 

04:15 Start din Curtea de Arges

07:30 - 08:00 Urcare de la Novaci-Straini spre Pasul Urdele

10:30 Relaxare cateva minute  in Pasul Urdele

13:30 Urcarea pe Jina-Dobra

15:30 Iesire din Sibiu

17:30 Intrare pe Transfagarasan Nord

19:30 Coborare spre Vidraru

21:30 Coborarea de la Vidraru spre Curtea de Arges ( cu farul ) ultimii 30 km

 

Orele sunt estimative,pot scoate timpi mai buni sau mai rai,ideea e sa ma incadrez in timp

Daca se face noapte raman la Cartisoara,si abandon(am)ez..De incercat oricum voi incerca

Daca ajungi la 19.30 la Balea lac, faci mai putin de 2 ore la vale pana la Barajul Vidraru.

Asfaltul este in stare buna 80% din bucata asta, iar de la barajul Vidraru pana in Curtea de Arges, aprox. 45minute.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu as incepe TATF-ul pornind din partea sudica a Transalpinei pt ca e mai grea decat partea nordica a Transfagarasanului.

 

Anul trecut am facut tura asta: http://www.bikemap.net/route/1823354#lat=45.210821665714&lng=24.85858595703&zoom=9&maptype=terrain

Adica o bucata din bucla TATF si ceva in plus. Am scos o medie de 25,35 km/h. Buna, rea, nu stiu cum e, insa stiu sigur ca pe TA a fost un chin. Avand 150 km in picioare si o medie de 27 sau 30 km/h la "atacarea" Transalpinei, am urcat ca un cur. Bine...pana sa ajung la Ranca nu facusem nici o pauza mai serioasa si abia acolo ce m-am oprit sa mananc niste biscuiti. Apoi am urcat dintr-o bucata pana la Ranca, unde m-am oprit putin pt o bere, iar pana in Pasul Urdele nu m-am mai oprit (unde am devorat un kurtos).

Am avut momente in care nu mai puteam pedala si pur si simplu stateam pe bicicleta in echilibru. Inclinatia e foarte mare p'acolo :-s

 

De aceea ma gandesc la o plecare din Novaci, pt a da piept cu zidul atunci cand picioarele sunt odihnite :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Traseul este o provocare adevarata. La scara mai mica, atunci cand planific ceva de genul asta incep prin a face etape intermediare. Daca tot zici ca vrei sa ajungi la 7-8 000 de km pana atunci, in cazul asta fa-i pe diferitele etape ale turei. In felul acesta te antrenezi, te familiarizezi cu traseul si iti poti da seama daca ai sanse sa reusesti. Cred ca succesul consta in eficienta cu care vei doza efortul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ceea ce as vrea sa fac(em), este super dificil, sunt constient, insa si daca am sa reusesc sa-l fac pe tot, as creea un precedent, daca nu, asta e.

Sa fac singur nu m-as angrena, in 2, 3 sau 4 e mai tangibil si sunt sanse mari de reusita.

 

Cataline, nu am de ce sa-l incep de la Novaci fiindca eu vreau sa inchid bucla, nu sa fac doar ambele Transuri si atat. Pentru asta ar trebui sa revin la Novaci si n-am de ce.

In afara de asta, 110 km pana la Novaci sunt de "incalzire",  iar in Curtea de Arges am o garsoniera unde as sta in noaptea de  vineri-sambata si sambata noapte (la revenire).

Personal, mi se pare mai greu sa urc Transalpina pe sud, imediat ce m-am dat jos din masina, decat daca as avea ceva km de "incalzire".

 

Enigma mea este urmatoarea: cum oare ma voi simti dupa 320 km cand in fata mea va aparea Transfagarasanul?

Aici este punctul cheie, daca mai voi avea vlaga sau nu sa ma "tarasc" pe Tranfagarasan.

In mod normal, odihnit, cei 23 km de pe partea nordica ii fac intr-o ora si 33 minute (best time) insa dupa 320 km in sa, estimez undeva la 2:30, 2:40 h.

 

Odata ajuns la Balea Lac, mai fac maxim 3 ore pana la Curtea de Arges (85 km).

 

Ca necunoscute pentru mine  as enumera bucata de la Pas Urdele-Sugag-Jina-Dobra-Sibiu pe unde n-am fost niciodata , in rest traseul il cunosc destul de bine

Sibiu-Dobra-Jina-Sugag-Sebes o sa-l fac in luna mai, atunci mi-am planificat o tura pe acolo.  Necunoscut pentru mine ar ramane doar Pas Urdele-Obarsia-Sugag

 

Mentionez ca in momentul de fata posed o troaca de 6,8 kg cu angrenaj compact si 12-27. Troaca e foarte ok, ramane sa pot eu.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din pasul Urdele ai o coborare cu serpentine destul de stranse, apoi o portiune de cativa km de fals plat, in urcare si apoi o urcare abrupta pe Muntinu. Cred ca acolo ai rampa maxima, cel putin asa era cand nu era asfalt, acum pare ca s-a mai domolit putin sau e doar o impresie.

Dupa Muntinu e o placere de coborare, cu linii drepte lungi (am prins 84km/h cu mtb, fara slick). Jos o sa ai cativa km buni de fals plat descendent, pana la Obarsie.

Apoi pana la Oasa se mai urca ceva, dar nu asa grav si mult ca din Novaci.

Asfaltul e bun, sunt cateva locuri unde se lucra la podete si nu era inca asfaltat, pe lungimi de cativa metri. Iarasi in zona Valea Frumoasei era o portiune de vreo 200m neasfaltata (poate au rezolvat-o intre timp)..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Recomand ca zona Horezu - Novaci sa fie facuta pe DN67 in loc de Judetean; sau macar partea Judetului Valcea unde drumul este destul de prost si mai dificil cu urcari si coborari dese (pante de 10% si peste). Judeteanul este mai putin circulat, dar la ora aia nu cred ca mai conteaza. Diferenta de +2km pe DN.

 

http://www.transalpina.biz

 

"In noiembrie 2012 asfaltarea (vorbim de cel putin un strat de asfalt) pe Soseaua Transalpina era realizata pe aproximativ 109 din cei 110 de km dintre Novaci si Dobra unde drumul este in reabilitare. Drumul este inca in lucru, finalizarea tuturor lucrarilor (unele poduri, parapeti, scurgerile pentru apele ce vin de pe versanti, indicatoare, marcaje,pereti de sustinere ai drumului, ultimul strat de asfalt) fiind prevazute a fi finalizate pana la sfarsitul lunii octombrie 2012. Se pare insa ca acest termen nu va fi respectat."

 

altitudini%20transalpina%20distante.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta confirm si eu, judeteanul de sub munte arata ca un montagne-rousse. Nu e deloc recomandata varianta asta, caci ar fi foarte costisitoare dpdv al energiei consumate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now