bacauanul

Lista cu lucruri pentru calatori de 4-10 zile

Recommended Posts

Sub cort as recomanda asa ceva :

http://www.sportprofishop.de/artikelbilder/Schutzplane_gruen_500400_g.jpg

Saltea in cort, usoara, practica (se umfla partial singura) dar nu e ieftina:

http://www.trailjournals.com/images/gear/thermarest7.JPG

La un cort serios n-ai nevoie de invelitoare ;-); e o chestie de calitat si pret.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danke Frank.

Cortul meu desi arata destul de serios nu cred ca are si un comportament pe masura. Calitatea costa, stiu asta, dar nici sa fi avut bani n-aveam de unde sa-mi iau unul mai bun. Eventual imi fac o invelitoare din polietileta de 0,2mm ca tot am pe stoc cativa metri patrati. O sa mai adaug un kil in bagaje, dar dorm linistit.

Salteaua gonflabila e buna daca nu gasesti un loc drept pentru cort. Chiar aseara am dormit cu un damb de pamant intre coaste. Dar bineinteles nu saltea din aia de plaja. Trebuie una cu partea inferioara intarita, sa nu se sparga in orice maracine. Plus ca cortul sta mai sus si nu poate sa patrunda apa in el pe dedesupt. Am vazut ceva intr-un magazin, am sa ma duc sa ma uit mai bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu o invelitoare de polietilena o sa ai o gramada de apa de condens in cort. Mai gindeste-te la solutia propusa de mine; eu o practic de ani de zile si sint foarte multumit.

Referitor la dimbul dintre coaste : doara nu esti Princesa Bob de mazare ;-).

Share this post


Link to post
Share on other sites

@LucianTheOne: Cortul, daca are acele doua straturi, unul dintr-un nylon permeabil si respirant pe interior si o folie de nylon densa la exterior o sa reziste si la o ploaie zdravana (60l/m2) fara sa scurga nimic inauntru.

Daca folia exterioara este laminata cu poliuretan (cum babuiesc ca este corul tau) sau silicon e si mai rezistenta (pe o parte are o culoare argintie sau un orage intens si pe cealalta parte, exteroiara, are o culoare oarecare+/- logo)

Ni'ai frica de ploaie, iar foliile de pvc/polietilena pentru pus sub cort sunt doar balast pentru ca folia inferioara a cortului, tebuie sa reziste de 2-3 ori mai bine decat folia superioara si la un cort de la hypermarket.

Daca ai (totusi) ceva relatii re rubedenie cu printesa mentionata de Frank, o saltea autogonflanta si un izopren ar trebui sa iti faca "patul" mai moale si mai cald decat acasa (asta ar fi in echipamentul de iarna pt munte. deci vara e.... ultra cald si moale)

Autogonflantele mai au avantajul (de luat in considerare) ca daca reusesti sa o gauresti nu se desumfla, ci doar o sa ai probleme la reimpachetat, fenomenul fiind invers :nu vrea sa stea desumflata :D

E m-am multumit cu ce imi ofera sacul de dormit pana nu demult, iar acum izoprenul imi pare un rasfat adevarat ;)

Saltele gonflabile, pe langa kilogramele multe pe care le detin nu izoleaza prea stralucit, crede-ma. Te incalzesti doar cat dai la pompa sa o umfli :mrgreen:

La haine, se gasesc plovere si ismene dintr-un material numit, comercial, "polar"

Sunt foarte usoare si tin foarte bine de calt pe timpul noptii (poate ii mai zice si fleece, cum a zis Frank?)

Iar pentru ploaie, eu am mai mers cu pelerina pe mine, pe ploaie si e un risc real sa te uzi la fel de bine ca si fara, de la propria transpiratie.

Hainele respirabile (gen gore/sympa/hydro/xxx-tex) costa o caruta de bani, dar fata de un poncho sau mai rau, pelerina de pvc, e o diferenta ca de la pamant la cer.

Sal'tare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc yo6ial pentru sfaturi. Am sa tin cont de ele.

Am avut odata o experienta foarte neplacuta la o excursie cu cortul organizata de scoala, cand in toiul noptii m-am trezit ud (si nu facusem pe mine), si de atunci am un fel de paranoia cand aud cuvintele cort si ploaie.

La prima ploaie imi intind cortul in fata blocului sa ma conving.

Saltea de izopren am si intr-adevar nu am avut probleme cu frigul cu toate ca am dormit in varf de munte.

Eu ma gandesc mai mult la sotia mea, ca despre mine pot sa dorm direct pe jos, n-am avut niciodata printese in familie, ma trag direct din Neanderthalieni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am fost pe munte cu niste prieteni care aveau o saltea gonflabila.

Am studiat-o putin si mi-a trecut dorinta de a-mi lua una. In primul rand este foarte grea, avea aproape 10kg, se umfla greu si a doua zi dimineta posesorii ei s-au trezit amortiti de frig.

O saltea izopren e mult mai buna, calduroasa, ieftina si usoara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cel mai mare avantaj al izoprenului este greutatea scazuta si izolatia termica foarte buna. Din pacate este voluminos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu car astea cu mine:

Pe zi

  • 250 g paine
  • 75 g salam + 75 g branza topita, sau 150 g cascaval
  • 120 g pateu sau conserva de sardine
  • 85 g snickers, 57 g bounty
  • 72 g biscuiti ulker, 50 g napolitane joe
  • 15 batiste de hartie
  • ~850 g
Echipament

  • cort, saltea, sac de dormit
  • pelerina de ploaie, pantaloni scurti, pantaloni lungi, bluza, geaca
  • prosop, slip, tricou in plus, 2 chiloti in plus, 2 sosete in plus
  • rucsacel, algocalmin, sfoara si ac de cusut, chei, portmoneu
  • lampa de bicicleta, telefon, aparat foto
  • harta romaniei, harta muntelui
  • 5 pungi de gunoi, lingurita, briceag, 2 litri de apa
  • petece, set chei, pompa, camera, antifurt
  • soseta pentru curatat bicicleta, ulei, pantaloni de ciclism
Salteaua autogonflabila imi place mai mult decat izoprenul, fiindca e moale. E de 2 ori mai grea, dar ocupa de 2 ori mai putin loc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@csuporj

Ce fel de saltea gonflabila ai, asa de mica si usoara? E din aia pentru plaja?

Eu pana acum am vazut doar saltele mari si grele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc de ajutor dar se pare ca o perioada nu voi mai putea merge pe cursiera :D Se pare ca in romania (da da stiu am pus cu r mic pai din punctul meu d vedere asta nu e tara ) nu se poate da omu uc bicicleta linistit ca mai sunt unii oameni care pe la 12 grade pe sosea cu 2 benzi se trezesc sa se dea pe banda intai si sa claxoneze ca doar biciclistu ala nu are bani de BMW M3 sau ce natie mai era X( si normal ca m'am speriat si pe la vreo 35km/h iam intrat intr'un pod(marginea unui pod) si cursiera varza si eu la fel. . . picior rupt si multe zgarieturi. Noroc ca nu eram singur!

PS: Cand mai iesiti la ture mici sau lungi(nu conteaza) luati'va casca cu voi . . . am vazut cat de mult ajuta :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta-i rau. Insanatosire grabnica! (si tie si bicicletei)

O chestie cu mersul pe sosele, mergeti pe acostament!

Eu stiu ca-i nisip, pamant si's pietre pe acolo, dar e mai dificil pentru soferi sa ne agate sau sa ne "fufle" tirurile de pe drum.

Orice si oricum da' numai pe partea aia de asfalt pe care merg masini sa nu ajungeti.

Eu am tecut pe... nu. De fapt moartea a tecut pe langa mine de mai multe ori. Ultima oara pe DN1, portiune in lucru, circulatie pe o singura banda, semafor, limita de viteza de 10km/h pe portiunea aia si ne'a soferul, umple-ias frigiderul, baga mare, stiind ca nu am unde sa ies de pe sosea. La dreapta de sosea era ditamai canalul, de vre-o 3m, si tiru haida-hai, ca nu putea sa mearga dupa mine cu 15km/h in aia 10-20 de metrii de drum in lucru...

Na, ca m-i s-or agitat iarasi piticii, cat mi-am adus aminte de asta.

In fine. Daca-i loc pe langa sosea, profitati de el!

Sal'tare!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am observat ca multa lume prefera stilul "minimalist" un bagaj cat mai mic, usor, si bani in loc de mancare, eu ii inteleg ca fiecare kg in plus conteaza, dar prefer varianta mai dura: 2 genti pe prtbagaj (pe spate), un cos cu un rucsac, cort, izolir, sac de dormit, iar daca excursia tinde sa depaseasca 4,5 zile portbagaj si pe fata cu 2 genti (home made:D).

Din experienta am ajuns la concluzia ca e bine sa am tot ce imi trebuie la mine si sa depind cat mai putin de altii (mancare, cazare, reparatii, etc.)

Daca merg la munte in zone mai putin aprovizionate (Apusenii) la ultimul sat cumpar tot ce se poate, bineinteles ca grosul il iau din oras de la magazinele gen Cahs & Carry...un bax de doze de bere il iau inainte de urcarea finala, ca jos in sat de ex berea X costa 2,5 lei doza, iar sus in Glavoi costa 5.

In primul rand bicicleta pe perioada iernii trece un fel de RK anual, schimb tot ce e uzat, sau trebuie schimbat, pinioane, lant, cauciucuri, saboti de frana.

Din start plec cu ea echipata asa cum trebuie si sincer sa fiu am facut cu ea aprox 58000km din 97 pana azi si nu m-a lasat niciodata in drum.

Necesarele:

Cort: jaf de Selgros cu 30 ron care s-a comportat onorabil pana acum, bineinteles cu folia de polietilena fara de care nu concep, chiar daca condeseaza, vara pe la ora 10 deja s-a evaporat tot condensul;

Sac de dormit (Hannah Hiker II, temp confort +3....-3 si extrem -8grade)

sau sac gen Selgros de vara pentru zone cu altitudine mica;

Izolir: 1 bucata de 12mm, pe care il am de vreo 8 ani si inca se tine bine;

Haine obisnuite, nimic special, obligatoriu pelerina de ploaie;

Scule: chei pentru toate suruburile ce exista pe bicicleta, trusa de inbusuri cu presa de lant, suruburi, piulite, 1 cablu schimbator spate (ce poate fi folosit si in fata daca e nevoie) si 1 cablu frana spate, idem schimbator, 2 saboti de rezerva (Coratec), 2 rulmenti 6000 pentru roata fata/spate, petice, lipici, o camera..

Vase: tigaie mica teflon, oala de aluminiu 1litru, 2 farfurii adanci de plastic moale, un gratar de inox petru mititei, gratere sau fiert/prajit la foc de lemne,

Aragaz pe gaz Campingaz sau pe benzina (rusesc) daca stau mai mult de 4 ,5 zile, cana de aluminiu pt ceai, cafea...

Altele: Lanterna mare cu 3 baterii (Maglite), radio tip walkman cu 2 boxe mici, aparat foto, un cutit de vanatoare cam serios:D, o luneta, harti cu zona, si rutiera, vreo 8m de cordelina, o mica trusa de prim ajutor, baterii AAA si AA acumulatori, si sigur am uitat multe...

Am intalnit si eu cicloturisti pe drumuri, majoritatea straini , echipati si incarcati ca un pom de iarna...cam ca mine, dar mult mai profi, si foarte putini romani.

Scuze daca postul meu a fost cam lung, am incercat in mare sa sintetizez, ca daca m-as intinde "fara numar"...v-as plictisi de viata;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

=)) GABI domnii ăia care vin vest au deja istoria invatata...la noi nu curge apa potabila, mancarea-i expirata si domnul Frank mai stie si el cateva preconceptii.

vorba ta ,mai bine "incarcati ca un pom de iarna" decat sa mergi cu masina pana la Ankara, pe acolo te plimbi pe lângă hotel :D si mai mergi pe la mare sau pe unde mergi ...si OAUUU CE CONCEDIU MINUNAT.

Share this post


Link to post
Share on other sites

=)) GABI domnii ăia care vin vest au deja istoria invatata...la noi nu curge apa potabila, mancarea-i expirata si domnul Frank mai stie si el cateva preconceptii.

vorba ta ,mai bine "incarcati ca un pom de iarna" decat sa mergi cu masina pana la Ankara, pe acolo te plimbi pe lângă hotel :D si mai mergi pe la mare sau pe unde mergi ...si OAUUU CE CONCEDIU MINUNAT.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am si eu cateva observatii la ce s-a scris aici:

- daca nu aveti genti speciale (paniere) sau mergeti si la munte, puteti folosi un rucsac de munte pus ca un sac de cartofi pe portbagaj si prins cu corzi elastice. Recomand sa-l bagati in prealabil intr-un sac de nailon nu f.transparent (ca sa nu atraga atentia hotilor, sa para ca sunt chiar cartofi sau alte porcarii) pentru a-l proteja de praf, apa si noroi. Avantajul major e ca se poate lua usor bagajul in spate in caz de nefolosire a bicicletei (ture per-pedes pe munte, defectare grava a bicicletei, etc.).

- pentru ploi calde si scurte de vara e suficient un sac de nailon mai mare si despicat, pe post de pelerina. Evident ca se sta pe loc pana trece ploaia ... Cei care vor sa continue deplasarea, pot folosi sandale/slapi si costum de baie ... Pt.ploi mai reci, de durata, recomand haine speciale din materiale care respira (goretex, etc.). Am vazut si o pelerina speciala pt.biciclisti, fara maneci, cu partea din fata pana peste ghidon, astfel ca, teoretic, permite o mai buna ventilare (eliminare a transpiratiei). Eu mai folosesc un trening vechi de fas (foita) care era la inceput f.impermeabil dar acum lasa sa treaca putina apa si inauntru (ploaie) si spre afara (transpiratie), astfel ca nu ma ud f.tare si reusesc sa nu pierd multa caldura.

- legat de mersul pe acostament pentru evitarea masinilor, eu zic ca nu e cea mai buna treaba, pt.ca astfel tembelii de soferi vor considera ca e suficient sa se apropie de tine si eventual sa claxoneze ca tu sa tasnesti repede inafara drumului LOR. Ei bine, eu consider ca drumul e si al meu, asa ca daca observ un astfel de comportament la soferi, fac invers, merg la 1 metru de margine, spre mijlocul drumului, si raman acolo neimpresionat de claxonul lui, ca sa inteleaga ca si eu am dreptul sa fiu acolo. Bineinteles ca am grija sa fiu vazut din timp, nu ma bag ca boul sa ma calce. Si cand se apropie, ma trag putin spre margine pt. a-i arata ca sunt constient de prezenta lui si ii fac loc, dar cu demnitate, nu ca un taran fricos care nu-si cunoaste drepturile si se lasa calcat in picioare. Si apropo de drepturi, stiu ca legea recomanda folosirea acostamentului, daca acesta e practicabil, dar rareori e practicabil pe distante lungi, iar revenirea pe sosea de cate ori devine impracticabil poate fi f.periculoasa si consumatoare de timp. Plus ca nu stiu sa fie definitii clare in privinta practicabilitatii unui acostament/drum. Depinde si de bicicleta si de viteza cu care vrei/trebuie sa mergi si de cat de mult tii la bicicleta ta. Deci nu mergeti pe acostament decat daca e la fel de bun ca drumul sau daca realmente masina care vine nu are loc (vine ceva mare si din fata sau e depasit de un alt tembel). Insist cu asta pt.ca vreau ca soferii sa ne vada, sa ne recunoasca & respecte drepturile si sa inteleaga ca NOI le facem lor un favor, adica le toleram gazele de esapament, galagia, faptul ca strica asfaltul, etc.. Drumurile sunt facute din bani publici adica si din contributia mea, care nu stric, nu poluez, nu ocup mult loc, etc.. Sa nu uit, daca soferii sunt civilizati, adica nu ma incomodeaza, merg la o palma de marginea drumului. In zona Clujului cam asa merg tot timpul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am si eu cateva observatii la ce s-a scris aici:

- daca nu aveti genti speciale (paniere) sau mergeti si la munte, puteti folosi un rucsac de munte pus ca un sac de cartofi pe portbagaj si prins cu corzi elastice. Recomand sa-l bagati in prealabil intr-un sac de nailon nu f.transparent (ca sa nu atraga atentia hotilor, sa para ca sunt chiar cartofi sau alte porcarii) pentru a-l proteja de praf, apa si noroi. Avantajul major e ca se poate lua usor bagajul in spate in caz de nefolosire a bicicletei (ture per-pedes pe munte, defectare grava a bicicletei, etc.).

- pentru ploi calde si scurte de vara e suficient un sac de nailon mai mare si despicat, pe post de pelerina. Evident ca se sta pe loc pana trece ploaia ... Cei care vor sa continue deplasarea, pot folosi sandale/slapi si costum de baie ... Pt.ploi mai reci, de durata, recomand haine speciale din materiale care respira (goretex, etc.). Am vazut si o pelerina speciala pt.biciclisti, fara maneci, cu partea din fata pana peste ghidon, astfel ca, teoretic, permite o mai buna ventilare (eliminare a transpiratiei). Eu mai folosesc un trening vechi de fas (foita) care era la inceput f.impermeabil dar acum lasa sa treaca putina apa si inauntru (ploaie) si spre afara (transpiratie), astfel ca nu ma ud f.tare si reusesc sa nu pierd multa caldura.

- legat de mersul pe acostament pentru evitarea masinilor, eu zic ca nu e cea mai buna treaba, pt.ca astfel tembelii de soferi vor considera ca e suficient sa se apropie de tine si eventual sa claxoneze ca tu sa tasnesti repede inafara drumului LOR. Ei bine, eu consider ca drumul e si al meu, asa ca daca observ un astfel de comportament la soferi, fac invers, merg la 1 metru de margine, spre mijlocul drumului, si raman acolo neimpresionat de claxonul lui, ca sa inteleaga ca si eu am dreptul sa fiu acolo. Bineinteles ca am grija sa fiu vazut din timp, nu ma bag ca boul sa ma calce. Si cand se apropie, ma trag putin spre margine pt. a-i arata ca sunt constient de prezenta lui si ii fac loc, dar cu demnitate, nu ca un taran fricos care nu-si cunoaste drepturile si se lasa calcat in picioare. Si apropo de drepturi, stiu ca legea recomanda folosirea acostamentului, daca acesta e practicabil, dar rareori e practicabil pe distante lungi, iar revenirea pe sosea de cate ori devine impracticabil poate fi f.periculoasa si consumatoare de timp. Plus ca nu stiu sa fie definitii clare in privinta practicabilitatii unui acostament/drum. Depinde si de bicicleta si de viteza cu care vrei/trebuie sa mergi si de cat de mult tii la bicicleta ta. Deci nu mergeti pe acostament decat daca e la fel de bun ca drumul sau daca realmente masina care vine nu are loc (vine ceva mare si din fata sau e depasit de un alt tembel). Insist cu asta pt.ca vreau ca soferii sa ne vada, sa ne recunoasca & respecte drepturile si sa inteleaga ca NOI le facem lor un favor, adica le toleram gazele de esapament, galagia, faptul ca strica asfaltul, etc.. Drumurile sunt facute din bani publici adica si din contributia mea, care nu stric, nu poluez, nu ocup mult loc, etc.. Sa nu uit, daca soferii sunt civilizati, adica nu ma incomodeaza, merg la o palma de marginea drumului. In zona Clujului cam asa merg tot timpul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si cand se apropie, ma trag putin spre margine pt. a-i arata ca sunt constient de prezenta lui si ii fac loc, dar cu demnitate, nu ca un taran fricos care nu-si cunoaste drepturile si se lasa calcat in picioare.

respect.

dar, uneori trebuie sa ai grija sa nu dai de vreun imbecil

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si cand se apropie, ma trag putin spre margine pt. a-i arata ca sunt constient de prezenta lui si ii fac loc, dar cu demnitate, nu ca un taran fricos care nu-si cunoaste drepturile si se lasa calcat in picioare.

respect.

dar, uneori trebuie sa ai grija sa nu dai de vreun imbecil

Share this post


Link to post
Share on other sites

- pentru ploi calde si scurte de vara e suficient un sac de nailon mai mare si despicat, pe post de pelerina.

nu e chiar o solutie sacul.se gasesc fasuri subtiri pentru ploaie care au maneci gluga si sunt mult mai bune decat sacul.si nu costa multi bani.eu am mers aprox 40 de km pe ploaie torentiala asta toamna si am avut astfel de fas. m-am udat doar la picioare si la palme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

- pentru ploi calde si scurte de vara e suficient un sac de nailon mai mare si despicat, pe post de pelerina.

nu e chiar o solutie sacul.se gasesc fasuri subtiri pentru ploaie care au maneci gluga si sunt mult mai bune decat sacul.si nu costa multi bani.eu am mers aprox 40 de km pe ploaie torentiala asta toamna si am avut astfel de fas. m-am udat doar la picioare si la palme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu e chiar o solutie sacul.se gasesc fasuri subtiri pentru ploaie care au maneci gluga si sunt mult mai bune decat sacul.si nu costa multi bani.eu am mers aprox 40 de km pe ploaie torentiala asta toamna si am avut astfel de fas. m-am udat doar la picioare si la palme.

Cat costa un astfel de fas si unde se gaseste?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.