Sign in to follow this  
Traveller

Descriere si regulament de postare

Recommended Posts

Acesta este un topic-proiect, care sa se constituie intr-un minim ghid pentru cei ce isi doresc experiente turistice placute pe bicicleta, si carora trenul le poate veni in ajutor prin :

-          acces in imediata apropiere a obiectivului vizat

-          scutirea de oboseala a conduce / a fi condus cu masina un numar mare de ore, pe distante lungi

-          ajutor in caz de “urgenta”, cand deplasarea pe bicicleta devine imposibila din diverse cauze (ex. medicale).

 

Reteaua feroviara din Romania (desi intr-o stare destul de avansata de degradare) continua sa acopere o suprafata mare din teritoriul tarii si poate fi unul din principalii sustinatorii ai turismului (inclusiv biciclistic).

 

In ultimii ani operatorul feroviar de stat CFR  Calatori a inceput sa renunte la operarea pe din ce in ce mai multe linii secundare, datorita nerentabilitatii. Ele sunt ramificatii ale principalelor  magistrale (listate mai jos) si care ating multe obiective turistice importante si slab promovate.

 

Vestea buna este ca, prin proces de licitatie, ele au fost si continua sa fie preluate de operatorii feroviari privati, care au facut pasi frumosi spre rentabilizare si civilizare.

 

Oferirea de facilitati biciclistilor, atat de CFR cat si de catre privati, este inca intr-un stadiu incipient (fie datorita lipsei unor studii ale pietei, lipsei deschiderii sau limitarilor tehnice).

 

Ideea care sta la baza schemelor de mai jos este de a facilita intelegerea si accesul biciclistului « obisnuit » care ne citeste pe forum la reteaua feroviara, schimbul de experiente intre noi (si cu operatorii feroviari), cat si avertizarea asupra limitarilor existente in teren. E nevoie ca ofertele de Trenurile Soarelui sau Trenurile Zapezii, limitate la litoral respectiv Valea Prahovei, sa devina mai mult decat atat, sa se diversifice.

 

Privatii au devenit mult mai accesibili pe net (inclusiv FB), telefon si in garile mari (Brasov, Timisoara, Galati, Oradea, Cluj, Iasi) si vor creste ca acoperire si volum de trafic. Insa la CFR trebuie sa inaintam noi propuneri si feedback, ei fiind ceva mai in urma la capitolul comunicare cu clientii.

 

M-am bazat ca si constructie pe harta magistralelor feroviare, pentru ca pornim astfel de la o sistematizare deja existenta, pe care construim ceea ce ne intereseaza pe noi.

 

Contributia celorlalti membri este binevenita, insa trebuie sa fie strict la obiect, fara divagatii si conflicte gen "operator privat vs. CFR", "tren vs autobuz" etc. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this