Traveller

Turism cu trenul si bicicleta

Recommended Posts

Ceea ce vedeti deasupra nu se doreste a fi o lista exhaustiva, ci o schema care sa vina in ajutorul ciclistului care doreste sa acceseze diferite puncte de pe harta (obiective turistice, realizari tehnice, baza de plecare intr-o tura cicloturistica, accesul la concursurile de ciclism etc.)

 

Acesta este doar inceputul :)

 

Prin amabilitatea lui Titel (puterfixer), caruia ii multumesc, am descoperit tainele Google Drive, astfel incat un update la tabelul meu din GD (urmare a feedbackului de la useri) va determina update al tabelului din forum :) (sper). 

 

Va multumesc si va invit sa-l completam impreuna!

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Situatia curenta a trenurilor cu conditii pentru transportul bicicletei :

 

Magistrala 1000 :

 

Bucuresti Nord – Ploiesti Vest

 

-          IR 1745 = Bucuresti Nord – Ploiesti Vest  5:45 – 6:26 ; vagon special (continua pana la Satu Mare); operator CFR, bilet de bicicleta de la casa CFR, 10 lei ; continua spre Brasov – Sighisoara – Teius – Cluj-Napoca – Satu-Mare.

 

-           R 3001 = Bucuresti Nord – Ploiesti Vest  6 :35 – 7 :54 ; operator CFR, vagoane etajate, spatiu interior larg ; bilet de bicicleta de la casa CFR, 5 lei ; continua spre Brasov.

 

-          IR 1637 = Bucuresti Nord – Ploiesti Vest  7 :00 – 7 :41 ; operator CFR, vagon special ; bilet de bicicleta de la casa CFR, 10 lei ; continua spre Brasov.

 

-          IR 1582 = Bucuresti Nord – Ploiesti Vest  8 :30 – 9 :11 ; operator CFR, vagon special ; bilet de bicicleta de la casa CFR, 10 lei ; continua spre Brasov.

 

-          IR 1621 = Bucuresti Nord – Ploiesti Vest 10:00 – 10:45; operator CFR, 2 vagoane speciale (unul de Brasov, unul de Timisoara via Fagaras – Sibiu – Simeria – Lugoj) ; bilet de bicicleta de la casa CFR, 10 lei.

 

-          R 14060 = Bucuresti Nord - Ploiesti Vest 17: 52 - 20:59 ; operator Regiotrans, vagoane cu spatiu interior larg ; bilet de bicicleta 0.7 lei/kg ; merge la Brasov.

 

 

Ploiesti Vest – Bucuresti Nord

 

-          R 14064 = Ploiesti Vest – Bucuresti Nord 8:30 – 9:20 ; operator Regiotrans, vagoane cu spatiu interior larg ; bilet de bicicleta 0.7 lei/kg ; vine de la Brasov.

 

-          R 3006 = Ploiesti Vest – Bucuresti Nord 17:08 – 18:25 ; operator CFR, vagoane etajate, spatiu interior larg ; bilet de bicicleta de la casa CFR, 5 lei ; vine de la Brasov.

 

-          IR 1746 = Ploiesti Vest – Bucuresti Nord  18:36 – 19:20 ; vagon special (vine de la Satu Mare prin Cluj-Sighisoara-Brasov); operator CFR, bilet de bicicleta de la casa CFR, 10 lei ;

 

-           R 3008 = Ploiesti Vest – Bucuresti Nord  19:30 –  20:48 ; operator CFR, vagoane etajate, spatiu interior larg ; bilet de bicicleta de la casa CFR, 5 lei ; vine de la Brasov.

 

-          IR 1636 = Ploiesti Vest – Bucuresti Nord 16:22 – 17:11 ; operator CFR, vagon special ; bilet de bicicleta de la casa CFR, 10 lei ; vine de la Brasov.

 

-          IR 1583 = Ploiest Vest – Bucuresti Nord  19:05 – 19:48 ; operator CFR, vagon special ; bilet de bicicleta de la casa CFR, 10 lei ; vine de la Brasov.

 

-          IR 1622 = Ploiesti Vest – Bucuresti Nord – Ploiesti Vest 20:25 – 21:14; operator CFR, 2 vagoane speciale (unul de la Brasov, unul de la Timisoara via Lugoj-Simeria-Sibiu-Fagaras) ; bilet de bicicleta de la casa CFR, 10 lei.        

 

------------------------------------------

 

Bucuresti Nord – Ploiesti Sud

 

-          R 5009 = Bucuresti Nord – Ploiesti Sud   5:06 – 6:16 ; operator CFR, vagoane etajate, spatiu interior larg ; bilet de bicicleta de la casa CFR, 5 lei ; continua spre Buzau (si apoi Marasesti ca R 5019).

 

-          R 5081 = Bucuresti Nord – Ploiesti Sud   9:40 –10:39; operator CFR, vagoane etajate, spatiu interior larg ; bilet de bicicleta de la casa CFR, 5 lei ; continua spre Buzau.

 

-          R 15135 = Bucuresti Nord – Ploiesti Sud  7:10 – 8:10 ; vagoane cu spatiu interior larg ; operator Transferoviar Calatori, bilet de bicicleta 50% din pretul intreg al calatoriei :

  1. Circula toate zilele saptamanii, inclusiv sambata si duminica, doar intre 1 IUNIE 2013 – 29 SEPTEMBRIE 2013
  2. In restul anului cicula doar Luni – Vineri ; de la Ploiesti Sud continua spre Slanic Prahova !

 

-           R 15051 = Bucuresti Nord – Ploiesti Sud 10:40 – 11:51 ; vagoane cu spatiu interior larg ; operator Transferoviar Calatori, bilet de bicicleta 50% din pretul intreg al calatoriei ; circula permanent, continua spre Buzau.

 

 

Ploiesti Sud – Bucuresti Nord

 

-          R 5080 = Ploiesti Sud – Bucuresti Nord  15:20 – 16:26 ; operator CFR, vagoane etajate, spatiu interior larg ; bilet de bicicleta de la casa CFR, 5 lei ; vine de la Buzau.

 

-          R 15054 = Ploiesti Sud – Bucuresti Nord 16:08 – 17:04 ; vagoane cu spatiu interior larg ; operator Transferoviar Calatori, bilet de bicicleta 50% din pretul intreg al calatoriei ; circula permanent, vine de la Buzau.

 

-          R 15060 = Ploiesti Sud – Bucuresti Nord 18:41 – 19:34 ; vagoane cu spatiu interior larg ; operator Transferoviar Calatori, bilet de bicicleta 50% din pretul intreg al calatoriei ; NU CIRCULA SAMBATA, vine de la Buzau.

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am descoperit de curand o varianta de transport bike-friendly cu trenul de la Bucuresti la Curtea de Arges
Compania Regiotrans (operator privat)
Tren cu tarif de personal, dar mers de (semi-)accelerat: 2h50'

Pret intreg: 21,5 lei (pentru elevi si studenti e la jumatate de pret) [aprilie 2014]
Zilnic plecari din Bucuresti la ora 8 dimineata.
Curat, reconditionat, apa si sapun la baie etc.

Biletul pentru bicicleta costa 15 lei (loc gramada la gramada in vagonul motor), naş prietenos, mecanici prietenosi, trenul jumatate gol.

 

Din Curtea de Arges avem acces spre traseele din Masivul Fagaras, cum ar fi Valea Valsanului - Moldoveanu

Enjoy!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum nu mai costa 15 lei, s-a mai ieftinit incepand cu 14 aprilie: 

http://www.regiotrans.ro/modificarea-tarifelor-pentru-transportul-bicicletelor-se-aplica-incepand-cu-data-de-14-aprilie-2014

3 lei pentru rute sub 100 km

5 lei pentru rute peste 100 km

 

De la 1 februarie au bilete disponibile online pe aceasta ruta, cat si pe :

Bucuresti - Campulung Muscel

Brasov - Bucuresti Nord - Craiova

Brasov - Ploiesti Sud - Tecuci - Iasi

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot materialul rulant de la Regiotrans are spaţii suficient de largi pentru biciclete. Automotoarele au loc pentru bagaje la un capăt, lângă motor, iar vagoanele RIB/RIO au spaţii pentru bagaje şi biciclete în fiecare vagon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-au mai făcut ceva modificări la CFR Călători. În urma faptului că 46 de biciclişti au îndrăznit să meargă simultan cu trenul, directoarea comercială de atunci (a fost schimbată acum o săptămână) a emis o dispoziţie, astfel:

- la trenurile Regio se emit bilete în limita a maxim 10 biciclete pe vagon. Automotoarele Desiro se consideră un singur vagon.

- la trenurile IR se emit bilete de biciclete numai la trenurile care au prevăzute în livret vagoane de biciclete. Numărul de biciclete admise în vagoane este egal cu numărul de scaune din compartimentul imediat următor celui de biciclete, respectiv:

-- 2 (DOUĂ) biciclete pentru vagoanele 84-83 (vagoane cu locuri pt. persoane cu handicap şi biciclete, cu spaţiul de biciclete la mijloc)

-- 5 (CINCI) biciclete pentru vagoanele 84-96 (cele cu compartimente cu 5 locuri)

-- 6 (ŞASE) biciclete pentru celelalte vagoane

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci sa vrei sa le fii client si nu poti, daca esti intr-un grup prea mare de doritori  :-L

 

Timp in care Regiotrans a ieftinit biletele de bicicleta. 

 

Viitor de aur chefereu' are!

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am vrut să cumpăr 5 bilete. Mi s-a spus că nu se poate şi mi s-a arătat dispoziţia scrisă...

Singura soluţie pentru emiterea mai multor bilete este comanda manuală, care funcţionează astfel:

- se solicită către CFR Călători aprobarea transportului a mai mult de 0/2/5/6 biciclete într-un tren (pe calea lungă, adică adresă depusă la registratură, timp de răspuns max. 30 de zile cf. Legii 544/2001 sau pe calea scurtă, adică telefon unde trebuie), în care se specifică şi ghişeul de la care se doreşte achiziţia biletelor

- Directorul Comercial emite dispoziţie scrisă către Oficiul Central de Rezervări pentru aprobarea emiterii numărului de bilete de bicicletă

- de la OCR se rezervă manual în sistem locurile şi se emite dispoziţie verbală către casa de bilete respectivă, căreia i se comunică ID-ul comenzii

- biletele se înscriu în registrul biletelor emise manual şi pe bază de comandă

- la sosirea călătorului solicitant, se reconfirmă telefonic la OCR comanda, apoi se emit biletele pe modul manual

- se înscrie în registru seria biletelor, numele călătorului solicitant şi numele persoanei de la OCR care a efectuat comanda

- se achită biletele, cash sau cu cardul (în funcţie de posibilităţile casei de bilete)

- călătorul primeşte biletele

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incredibil câtă imbecilitate...

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incredibil câtă imbecilitate...

 

 

Eu inca mai  cred ca acest tip de birocratie, este executata cu foarte multa truda. A fost la fel si pentru Romtelecom, Petrom, RENEL, etc.

Ca sa poti sa vinzi (mai pompos "privatizare") ieftin si cu spaga mare, trebuie sa investesti bani multi in tehnologizare si infrastuctura, dar sa faci astfel incat fluxul de venituri sa nu functioneze.

Probabil ca peste cativa ani, dupa o privatizare de tipul "1 dolar" , o sa vedem si CFR-ul la fel de productiv precum Petromul. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ieri in loc sa mi se permita sa iau bilet de bicicleta de la casa de bilete, am "cumparat" in tren de la nasu'. CFR-ul nu vrea banii mei.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Probabil ca peste cativa ani, dupa o privatizare de tipul "1 dolar" , o sa vedem si CFR-ul la fel de productiv precum Petromul. 
 

 

Nu m-ar deranja sa devina CFR o subsidiara a Deutsche Bahn... 

CA romanul nu stie sa vanda decat produse,de  servicii habar nu are. 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pot spune ca-i socant sa vezi cat de retarzi pot fi unii.

In loc sa se zica "ok, uite, vine lumea, hai sa punem vagoane mai multe"..nu domne.

 

Sambata asta am fost 4 insi cu bicicletele pe un tren Region, relatia Bucuresti-Ploiesti. Cred ca au fost vreo 14-15 biciclete in vagonul respectiv. Le pusesem unele peste altele. Toti aveam bilet luat de la casele de bilete. Nu ne-a zis nimeni nimic despre aceasta noua "ordonanta".

 

10 biciclete/vagon. In cazul trenurilor Regio, asta inseamna orice vagon? Din acela supraetajat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atitudine tipică de birocrat lucrător la stat. Salariul vine și dacă muncește, și dacă nu; e protejat încât nu poate fi dat ușor afară; nu este deloc recompensat pentru orice fel de efort suplimentar, așa că de ce să-și bată capul; nu există o concurență reală, încât să-și pună probleme că beneficiarii serviciilor au vreo alternativă reală la care să se ducă; și, mai ales, ăia care vin la ghișeu nu sunt niște clienți față de care să se comporte cu profesionalism și pe care să-i mulțumească, ci niște nesimțiți care vin să-l deranjeze toată ziua cu tot felul de cereri, când el e ocupat de diverse ciubucuri și cu a se asigura că postul lui e și mai tare înrădăcinat în proceduri complicate.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

10 biciclete pentru un vagon înseamnă că la un tren cu 5 vagoane se vând maxim 50 de bilete. Evident, nu stă nimeni să numere dacă sunt câte 10 în fiecare vagon sau sunt toate 50 în acelaşi vagon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O fi greu/scump ca in sezon, mai - septembrie de exemplu, sambata si duminica sa fie atasat un vagon (exclusiv pt bicle si biciclisti) unui tren ce pleaca dimineata si se intoarce seara, pe ruta de munte Bucuresti - Brasov? Am fost cu bicla in tren pe ruta mentionata cam de 3-4 ori/an in ultimii trei ani si, din ce-mi aduc aminte, doar de doua ori am calatorit decent, adica eu pe scaun iar bicla asigurata in suport dedicat, fara sa fie parte integranta a unui meleu de bicle sau zidita cu sacosele de rafie ale diverselor gospodine. Basca de fiecare data am platit si bilet de bicla! O inlesnire a transportului de biciclete spre zona de munte ar incuraja intr-o anumita masura si turismul, mai ales daca tinem cont si de proiectul bike park-ului din zona Postavaru, poate chiar si vanzarile de bicle.

 

La o tura de munte in care am folosit trenul ca mijloc de transport si nu masina, ne-am raspandit prin tren ca potarnichile, fiecare pe unde a zarit o fanta de lumina si pe unde a putut sa intre. Aia mai putin norocosi si-au luat utilajul in brate si asa au stat pret de 100km la viteza de tren personal (sau cum ii spune acum).

 

efe9f90a-d314-47de-8f8e-42e145cd0646_zps

 

Statul, prin Ministerul Turismului, aloca bani frumosi pt promovarea "frunzei" lu' Udrea dar nu baga bani in doua vagoane de bicle spre munte, desi, cred ca banii publici cheltuiti intr-un astfel de mod pot fi numiti "bani investiti". La cati suntem pe ciclism.ro, ar merge sa facem o petitie catre chefere, prin care sa solicitam introducerea unui vagon dedicat pt bicle in zilele de uichend. La prima evadare s-au strans trei mii de suflete, nu ne strangem macar o mie pt o petitie "Vrem vagon de bicle"? >:D<

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Petitie poate face si unul singur, o inregistreaza la minister si primim raspuns.

 

Chestiunea e ca in acest moment vagoanele cu spatiu dedicat pentru biciclete sunt putine, daca nu ma insel in jur de 10. Cu siguranta @@Dr2005 stie mai bine, poate ne da cifra exacta.

Anul trecut pe vremea asta IR 1621/1622 Bucuresti - Brasov - Timisoara (si retur) avea 2 astfel de vagoane, unul ramanea la Brasov si celalalt continua pana la Timisoara. Asta e maximul atins de CFR pana acum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@Poseidon

hai măh, așa naiv ești? 

(îmi cer iertare, sunt cinic)
Dar:

transportul chefere se vrea a fi pus pe butuci. 

Există mafia microbuzelor (ia vezi tu cine sunt godfatherii, dar nu fi prea insistent, că nu vreau să ai gleznele băgate intr-un lighean de ciment)

Și multe alte varii interese. Paralele cu ce vorbim noi acilea. 

 

Fără parandărăt viața e pustiu.

Păi de un' să vină parandărătu' în situațiunea de față? De la "sărăntocii" cu bicle? 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai multe s-au pus si se vor pune pe butuci da' asta nu inseamna sa ne resemnam! :) Eu tot vreau vagon de bicle, nu d'ala cu un compartiment dotat cu 4-5 suporti pe care sa ne bulucim 30 de suflete, ci unu' dedicat, de la tamponu' din fata pan' la al din spate. Sunt destule variante de vagoane, s-au pus si unele poze pe forum, doar vointa sa fie si putina presiune din partea doritorilor. Daca nu cerem, chiar ca nu meritam! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cred ca exista vagon din ala dedicat, de la tamponu din fata pana in spate, nici in afara. :)

Dar nu vagoanele sunt problema, ci atitudinea prestatorului de servicii.

Particularii nu au nici ei vagoane speciale, merg toti pe automotoare in care esti primit civilizat cu bicicleta. Prin prisma ieftinirilor recente, as spune chiar invitat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Avem 3 vagoane etajate şi vreo câteva neetajate.

Etajatele se plimbă pe 3001/3008, 3006 şi al 3lea ori la nimereală pe alt tren de Valea Prahovei, ori la cerere scrisă unde e nevoie de el (de obicei la 11031/2).

 

Vagoanele ne-etajate sunt pe 1621/2 (în total 3 vagoane, pentru că pentru Bucureşti - Timişoara sunt 2 garnituri care se întâlnesc pe la Sibiu), unul pe 1580 şi perechea, două pe 1645 (că sunt necesare 2 garnituri), unul pe 1651 (Buc.-Sv) şi perechea şi unul pe Bucureşti-Iaşi şi retur (1664 şi 1667). Şi mai sunt 2 pentru Braşov - Budapesta.

 

Spre Moldova merg vagoanele 84-83, la care se eliberează doar 2 locuri pentru biciclete. La toate celelalte trenuri IR, inclusiv la cele dotate cu Desiro, nu se emit bilete de bicicletă, călătoria cu bicicleta fiind interzisă, călătorii fiind taxaţi la tarif de tren de bagaj (parcă 30 lei) sau cum se înţeleg cu naşul. Casierele care emit bilete de bicicletă la trenuri IR fără astfel de vagoane trebuie să suporte din salariul lor contravaloarea biletelor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce porcarie ! Le urez faliment placut, sa scoata sina de tren si sa faca piste de biciclete in locul ei.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now