Traveller

Turism cu trenul si bicicleta

Recommended Posts

,,Transportation of bicycles is not allowed in regional and fast trains, operated with diesel or electric Desiros. "

Grijă mare, că trenurile spre anumite zone din Bulgaria (de ex. Silistra) sunt formate din automotoare Desiro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cine a calatorit prin Europa fiind nevoit sa-si duca bicicleta cu trenul probabil stie ca mai ales pe distante lungi, la sfarsit de saptamina sau sfarsit de saptamina prelungit generat de sarbatori care cad pe o zi de joi sau luni (te alegi cu 3-4 zile libere daca nu esti IT-ist “on call”, sofer de autobuz, sofer de locomotiva, medic de garda, ...) este de multe ori sau de regula o adevarata aventura. In momentul de fata n-am timp sa descriu toate motivele dar as vrea sa va pun la dispozitie acest acest acest LINK cu multe informatii utile referitoare la calatoritul cu trenul sau autobuzul si bicicleta-n circa prin diverse tari europene.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca fapt informativ, pentru cine mai calatoreste cu bicicleta-n tren prin Ungaria, am inteles de la niste prieteni (care au avut, la randul lor, cateva patanii cu nasi carcotasi) ca sefii de tren primesc un comision din fiecare amenda. De aceea merg pana la limitele absurdului si se iau in mod special de biciclisti, chiar daca acestia calatoresc cu ele impachetate si declarate ca bagaj pe trenurile de zi. 

Prietenii respectivi au aflat de la o colega de compartiment de pe trenul respectiv, ce era din Ungaria. Dansa era la fel de scandalizata de apucaturile controlorilor si a explicat fenomenul. 

 

Este, ce-i drept, cea mai buna motivatie pentru a elimina neregulile si blatistii de pe trenuri. Insa lasa loc abuzurilor, daca persoanele autoritare sunt cu gandul doar la castiguri :)

 

Tot ca nota informativa, se pot cumpara bilete de tren dus-intors de tip "open" si catre destinatii din afara tarii. Adica nu ai data fixa de intoarcere, urmand ca in ziua in care te hotarasti sa platesti suplimentul necesar. 

Asta se poate dovedi avantajos daca doriti sa fiti un pic precauti intr-o calatorie mai lunga. In cazul in care aveti nevoie urgenta sa va intoarceti in tara (probleme familiale, etc.), pierdeti multi bani daca anulati biletul cu data fixa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luni, 01.06.2015

 

Vidin  - Belşiţa (pe Google Maps si alte hărţi apare doar Bela)

 

In primul rand, am rămas foarte plăcut impresionat de site-ul căilor ferate bulgăreşti:

http://www.bdz.bg/en/

Informaţia este foarte bine structurată, intuitiv, chiar n-am avut nicio problemă sa identific trenul, ruta, preţul, posibilitatea de a transporta bicicleta în tren, etc.

 

Gara Vidin.

 

01.jpg

 

La casa de bilete a mers foarte simplu.

I-am arătat doamnei casiere print-ul din mersul trenurilor (în care apărea şi semnul pentru biciclete) cu staţia Belşiţa subliniată şi doar i-am spus “Tri person i tri velosiped”.

Nu ştiu cât de corectă a fost bulgara mea, însă doamna casieră a înteles imediar ce vreau şi a început să printeze biletele.

Plus că din proprie iniţiativă ne-a aplicat reducerea de mini-grup (3 până la 6 persoane) despre care ştiam de pe site-ul căilor ferate bulgăreşti.

Adică 3 bilete (pentru peroane) au costat 7,80 Leva, în loc de 9 Leva.

Biletul pentru bicicletă costa 2 Leva / bicicletă iar aici nu se aplica nicio reducere.

 

Nu are rost să mai spun că nu s-a pus problema de “trenul nu are în dotare vogoane pentru biciclete

 

Cam aşa arată biletele de tren bulgăreşti (1 bilet pentru persoane şi 3 bilete pentru biciclete).

 

02.jpg

 

Locomotiva Skoda.

 

03.jpg

 

04.jpg

 

Până acum habar n-avea că Skoda a produs (sau mai produce) şi locomotive.

M-aş fi bucurat să văd o locomotivă produsă la Faur sau Electroputere (am citit pe Wikipedia că ar fi destule în Bulgaria).

 

Trenul cu care urma să plecăm.

 

05.jpg

 

Când urcam bicicletele în tren a apărut doamna naşă care mi-a indicat un loc din capătul vagonului (eram in primul vagon), unde există un fel de nişă mai mare.

Am dus prima bicicletă acolo şi am vrut să o pun pe diagonala nişei, insă doamna naşă mi-a indicat, prin semne, să pun bicicleta pe roata din spate, pentru a rămâne loc pentru încă una.

A avut dreptate, pentru că două biciclete au stat foarte bine pe roata spate, fară niciun sistem de prindere sau de sprijin.

 

06.jpg

 

Bicicleta mea am lasat-o in vagon, intr-un spaţiu special amenajat pentru bagaje mai mari.

 

07.jpg

 

Interiorul vagonului.

 

08.jpg

 

Instrucţiuni de călatorie, scrise în bulgară şi engleză.

 

09.jpg

 

Ca şi în RO, există gări în paragină.

 

10.jpg

 

Halta Belşiţa, unde am coborât.

 

11.jpg

 

12.jpg

 

Pe şosea, între Vidin şi Belşiţa sunt aproximativ 40 km.

Pe calea ferată nu ştiu câţi km sunt, însă trenul (ORD nr. 70101, face o oră şi 7 minute).

 

La întoracere am luat trenul de la Dimovo la Vidin (FAST nr. 7642, face doar 45 de minute) însă costă 4,10 Leva biletul.

La Dimovo nu mi-a mai făcut bulgarul reducere de mini-grup (ar fi fost 3,50 Leva biletul).

Şi nici eu nu ştiu suficientă bulgară încât să-l fi întrebat de reducere.

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aveti idee, mai sunt trenuri de calatori pe relatia Pitesti - Curtea de Arges?

Share this post


Link to post
Share on other sites

In acest moment, din pacate, nu mai sunt. Regiotrans nu mai opereaza pe relatiile Pitesti - Curtea de Arges si Golesti - Campulung.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nasol! Va trebui atunci sa caut un autocar pe relatia Buc - Curtea de Ag. Mai ramane sa vad daca si cum se poate transporta si bicicleta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu ceva timp în urmă CFR anunțase că preia traficul pe rutele respective, erau 2 perechi de trenuri pe zi ( C. de Arges - Cimpulung ) dar nu apareau pe site. Cred ca trebuie incercat cu un telefon sau un e-mail.

 

http://cfrcalatori.ro/presa/Preluare-trafic-pasageri-de-c%C4%83tre-operatorul-national-de-transport-feroviar-de-c%C4%83l%C4%83tori-56/s-1/p-24

 

Gara Pitești - 0731 990361,

Edited by midan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu circulă trenuri între Piteşti şi Curtea de Argeş. Şi nici autocare nu sunt, sunt doar dube (maxi-taxi).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Traiasca turismul in Romania! :) Intre timp am vorbit cu un transportator rutier privat (CFL), ce opereaza curse Buc - Curtea de Arges cu microbuze si autocare (25 lei/persoana). Bicicletele pot fi transportate doar cu autocarul, insa, alocarea microbuzului/autocarului se face doar cu o zi-doua inainte de cursa, in functie de rezervarile facute.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Poseidon

Poti lua trenul pana la Pitesti, (de exemplu IR 1781, cu bilet on-line pentru calator + bicicleta).

Apoi, de la Bascov ai putea folosi DJ 703K pana la Merisani apoi DJ 704 H pana la Curtea de Arges. Nu stiu in ce stare se afla aceste drumuri.

 

Bafta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca il iei pe omuletul galben din colt (numele mic Gogu, nume de familie Streetview), se observa ca 703K era asfaltat bine in 2014, iar 704H era asfaltat precar pe sectiunile Merisani - Crampotani si Noaptes - intersectie DN73A, in rest macadam.

In orice caz sugestia e buna, merge pentru trekkingul lui Poseidon. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Depinde ce traseu vrei să faci. Dacă vrei să ataci Transfăgărăşanul, e indicat să o iei pe drumul cel mai scurt, ca să nu pierzi mult timp pe acolo. Bine, drumul Piteşti - Curtea de Argeş e groaznic (plin de gropi), dar e cea mai scurtă legătură între cele 2 localităţi.

 

DJ704H nu l-aş recomanda nici duşmanilor mei... de la Merişani ai urcare şi pe ea sunt multe şatre de discriminaţi. În feb. 2014 au dat cu pietre după noi, unii colegi au şi acum biclele zgâriate. Şi eram vreo 30 de oameni... dacă nu au avut frică de aşa grup, îţi dai seama ce vor face la o singură persoană.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, vreau sa ajung din Pitesti in Cartisoara, neaparat pe lumina astrului solar! :) E foarte solicitant traseul intre cele doua asezari, 155km cu diferenta mare de nivel, la care mai adaug si ceva bagaj plus alte trei zile de pedalat ce ne asteapta (suntem doi), adica nu ma incanta deloc sa fac Pitesti - Curtea de Arges pe bicla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai bine încerci invers, să începi din Cârţişoara. Te duci cu o zi înainte, te cazezi pe undeva şi pleci de acolo.

 

Dar dacă vrei neapărat pe zi... mie anul trecut mi-a luat vreo 10 ore să ajung de la Curtea de Argeş la tunel (şi am tras la Salvamont Argeş, că plecasem la 12 din Curtea de Argeş, că atunci ajungea trenul de la Bucureşti), 2,5 ore de acolo la Cârţa (făcute ziua următoare, pe o ceaţă de nu vedeai 3m în faţă).

 

Cel mai devreme poţi pleca din Piteşti la 8:10 (că la 8 ajunge trenul), deci dacă mergi ca mine te cam prinde noaptea undeva pe la Bâlea Cascadă. Mă rog, poţi să cobori pe întuneric mai departe (eu am coborât de la Pasul Urdele la Novaci pe noapte şi fără far, doar cu Luna plină... şi am ţinut-o aşa până la Cărbuneşti, unde m-a oprit poliţia să mă întrebe de ce nu am far).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Da, vreau sa ajung din Pitesti in Cartisoara, neaparat pe lumina astrului solar!

 

Nu este aici locul unor astfel de discutii, insa Transfagarasanul este prea frumos pentru a-l parcurge in viteza, intr-o singura zi. Pur si simpu nu merita.

Eventual deschide un topic la "Propuneri de ture" cu intreg traseul pe care vrei sa il faci. 

 

Astfel, pe de o parte este posibil sa afli niste informatii interesate care sa iti fie de folos.

Iar pe de alta parte, acele informatii pot fi utile si altora.

 

Bafta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa-i, locurile frumoase trebuie savurate, nu parcurse sau bifate. Intre timp, m-am lamurit in privinta traseului si a transportului, mai ramanand doar ca vremea sa fie acceptabila (adica fara rupere de nori) in intervalul de 4 zile in care avem timp amandoi pentru tura in cauza. Daca se va concretiza, voi reveni cu cateva randuri in aria dedicata.

 

me out///

Share this post


Link to post
Share on other sites

De pe 12.06 pana pe 04.09 vad ca reintra in circulatie trenul sezonier IR 1471 Budapesta-Arad-Videle-Ruse-Burgas.

 

Ma gandesc la o tura cu biclele pe litoralul bulgaresc, de la Burgas spre granita cu Turcia, asa ca ieri am fost la Gara de Nord la casa internationala pentru a afla mai multe detalii. Doamna de acolo a zis ca biletul e vreo 102 lei un dus Videle-Burgas, fara loc (vreo 14 lei a spus ca ar fi locul), pe care ea nu-l vede in sistem, dar il pot lua de la nas contra sumei de 3 euro.

 

Am cateva intrebari, in special pentru @@Dr2005, poate are cateva informatii din "interior":

- daca e valabil ce a zis tanti de la casa, cine imi da locul, nasul roman sau bulgar?

- cat de aglomerat e in general trenul, stiu ca sunt doar 2 vagoane clasa, ma pot sui cu 2 bicle in el sau caut alta varianta de a ajunge la Burgas?

- e tren inchis pe teritoriul Bulgariei, adica Ruse-Burgas nu coboara si nu urca nimeni?

 

Am citit cele 18 pagini de pe forumtrenuri.ro alocate acestui tren. In link e orarul trenului luat de pe site-ul cfr-ului bulgaresc. Si aici bulgarii sunt in fata noastra, site-ul nostru e inca un motiv de stres si nervi.

http://p.bdz.bg.host003.cbox.biz/n/e/nesebar-albena-3233.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

@tetelu

Din PDF-ul de pe site-ul Cailor Ferate Bulgare nu rezulta ca ar exista, oficial, posibilitatea transportului bicicletei.

Tot din acelasi PDF rezulta ca inte Ruse si Burgas trenul mai opreste la Sindel si Karnobat, asadar nu este "tren inchis pe teritoriul Bulgariei".

 

Daca te ajuta cu ceva, vad ca exista un singur tren direct Ruse - Burgas (Fast nr. 9631, pleaca din Ruse la ora 07:20 si ajunge la Burgas la ora 14:20).

Poti lua bicicleta in acest tren, iar pretul calatoriei este 16,80 Leva (plus 2 Leva bicicleta).

 

Bafta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

,,Tren închis" înseamnă că nu se vând bilete în trafic intern la el... în cazul nostru, BDZ nu vinde bilete pentru călătorii doar în interiorul Bulgariei, deci cine vrea să meargă de la Ruse la Burgas nu îşi poate lua bilet (a, că bulgarii sunt balcanici şi naşul e şi el om... poate s-o putea face vreo înţelegere).

Cum nu există vreo înţelegere pentru transportul internaţional al bicicletelor (decât cu Ungaria, la 5 euro şi la un singur tren, vreo 2 luni pe an, da' tot cu ,,vagon închis" în trafic intern şi la noi şi la ei), e o chestiune de înţelegere (a se citi şpagă) cu naşul român, apoi cu cel bulgar (că până la Giurgiu e naş român).

 

Rezervarea în trafic internaţional e 3 euro (la cursul BNR sau al băncii din ţara care îţi vinde biletul)... se cheamă ,,tarif global", adică tariful standard folosit la călătoriile internaţionale, care e cam acelaşi cu tariful intern folosit de DB (Germania). De aia un bilet Giurgiu - Ruse e 4 euro (în RON sau leva la cursul zilei) + 3 euro rezervare, că e tren rapid cu rezervare obligatorie. Tot de aia ţi-a zis şi ţie tanti că e 102 lei biletul.

 

Pe de altă parte, de ce vrei neapărat cu sezonierul ăla, care oricum o să circule vreo 2 zile pe săptămână (pleacă din Budapesta marţi şi vineri şi din Burgas miercuri şi sâmbătă)?

Există tren direct Ruse - Burgas, pleacă la 7:20.

Bilet dus 16,80 leva (deci vreo 40 lei!) + 0,50 leva (2,5 lei) locul şi 2 leva (5 lei) bicla. Cu 102 lei aproape că faci drumul dus-întors.

 

Pentru biclă: http://www.bdz.bg/en/other-services/transportation-of-bicycles.html

 

Mare păcat că trenul Bucureşti - Giurgiu ajunge acolo la 7:19 (şi pleacă la 4:40). E drept, e tren pentru navetişti, oricum ajunge cam devreme pentru ei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

,,Transportation of bicycles is not allowed in regional and fast trains, operated with diesel or electric Desiros. "

Grijă mare, că trenurile spre anumite zone din Bulgaria (de ex. Silistra) sunt formate din automotoare Desiro.

 

Vad ca in link-ul pus de @@Dr2005 nu mai sunt restrictii pentru transportul bicicletei in trenurile Desiro.

Adica bulgarii permit luarea bicicletei in orice tren. 

 

Altfel spus, un domeniu la care ne dau rusine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anul asta am fost la mare cu bicicletele cu un amic  .La intoarcere amicul a avut o problema medicala si am fost nevoit sa folosim trenul. Am fost foarte multumit si satisfacut de modul si conditile de transport pentru vagonul de biciclete. Am platit 10 ron de bicicleta deci un sincer bravo din acest punct de vedere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am circulat acum câteva săptămâni cu trenurile BDJ. Au dat reduceri de minigrup (12 oameni = 2 minigrupuri de câte 6, la ei se dă reducere de minigrup şi în ziua plecării trenului şi duminica), au dat fără probleme 13 bilete de biciclete (cele 2 minigrupuri + 1 bilet 50% reducere carte FIP) deşi trenul avea doar 2 vagoane. Am urcat aşa de la Veliko Târnovo, iar la Gorna Oriahoviţa ne-au ataşat un vagon cu spaţii pentru biciclete (solicitat prin telefon cu vreo 3 - 4 zile înainte... da, prin telefon, apoi prin e-mail, fără drumuri la registratură, cereri datate şi semnate, numere de înregistrare), pentru că de la Veliko nu aveau cum, revizia de vagoane fiind la Gorna, iar partidă şi locomotivă de manevră nu exista la Veliko şi nici durata staţionării nu permitea ataşarea acolo a unui vagon suplimentar.

În plus, bulgarii încă adună distanţele, adică dacă mergi cu 2 trenuri plăteşti un singur bilet (şi tot un singur bilet şi pentru bicicletă), nu 2 ca la noi.

Bilet:

 

01.jpg

 

 

Primul (cel de 2 Leva) este biletul pentru bicicleta (Talon Velosiped in bulgara) pe bucata Veliko Tarnovo - Ruse.

Edited by gibonu
Am facut poza vizibila + ultima propozitie
  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
la Gorna Oriahoviţa ne-au ataşat un vagon cu spaţii pentru biciclete (solicitat prin telefon cu vreo 3 - 4 zile înainte... da, prin telefon, apoi prin e-mail, fără drumuri la registratură, cereri datate şi semnate, numere de înregistrare),

 

Cum spuneam in celalat topic despre transportul bicicletei cu trenul: romanii sunt detepti si bulgarii sunt prosti. 

 

Reducerea de mini-grup se aplica de la 3 persoane in sus.

Noua (eram doar 3 insi) ne-a dat-o doamna casiera automat la Vidin, fara sa intrebe nimic.

 

In alte ordine de idei, in masura in care este posibil, poate ne povestesti si noua (in sectiunea dedicata) despre tura pe care ai facut-o in Bulgaria.

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.