pikarde

Schimbare transmisie

Recommended Posts

Am cumparat de 6 luni o bicicleta Triban 3 de la Decathlon, care din punctul de vedere al transmisiei m-a dezamagit. Am fost pt verificarea de 6 luni din nou la magazin, le-am spus problema si au spus ca se poate pune o transmisie mult mai buna la un pret de aprox 600-700 de lei si, dupa ei ,ar trebui schimbate doar foile si puse doar 2, pt viteza.

Transmisia actuala este 30-39-50 , cu 8 pinioane 12 13-15-17-19-21-23-25.

Problema este ca nu pot prinde viteza cu ea, nu pot sa ma tin dupa alte cursiere mai putin bune orice as incerca chiar daca este o panta cu inclinatie mica ori pe plat, iar acestea au doar 2 foi. Nu pot sa am la drum lung o viteza medie de peste 20 km/h. Parerea mea este ca are un angrenaj de semi-cursiera sau doar am prins bicicleta mai slaba? In schimb, urca f bine dealurile sunt f multumit de aceste 3 foi pe urcare.

Intrebarea este, merita acesti bani pt aceste foi? E bine sa trec de la 3 foi 30-39-50, la 2 foi bune, o sa fie un dezavantaj pe urcari? sau cel mai bine ar fi sa vand cursiera si sa caut una mai buna? Cursiera asa cum este ea face cam 1400 de lei+cei 600 700 care i-as investi, as putea sa iau o cursiera la 2000 de lei Second. Insa recunosc ca imi place cadrul si furca fata care e de carbon.

Astept raspuns. Multumesc

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

parere strict personala-mergi pe 2 foi,nu vei regreta.Eu sunt si mai "purist",consider ca nu au ce cauta 3 foi pe cursiera.Nu va fi un dezavantaj daca iei un raport adecvat.Eu as merge pe compact,care e "universal".Pentru urcari,trebuie sa ai raport cat mai mic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca nu poti mentine o viteza medie de 20 km/h, inseamna ca problema e cu totul altundeva. Pe foaia mare (de 50) si (aproape) oricare pinion ar trebui sa bati lejer peste 25-30 km/h la o cadenta decenta. Daca nu poti, atunci problema e ori la capacitatea ta de a depune efort (cel mai probabil), ori la alte componente ale bicicletei (frane, butuci, butuc pedalier). Angrenajul dublu nu o sa te ajute cu nimic; o sa fie ceva mai usoara bicicleta si cam atat. Si toata nebunia cu angrenaj normal vs. compact...ma indoiesc ca 90% dintre cei care merg pe bicicleta pot face pe bune diferenta (mai putin la urcari lungi, ce-i drept). In general, cand cineva nu se poate tine dupa alti biciclisti, e cel mai probabil din picioarele respectivului. Asa ca baga mai multe ore de pedalat si vezi mai incolo.

 

P.S.: Daca vrei sa schimbi ceva totusi, nu baga 600-700 de lei intr-o bicicleta de la Decathlon. Vinde-o si cumpara cu banii astia plus diferenta o cursiera de otel buna la mana a doua; in jur de 1000 de lei gasesti chestii destul de ca lumea daca ai rabdare.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trei plăci sunt prea multe pentru orice fel de bicicletă.

Pe de altă parte mă uimeşte ce zici tu acolo - placă de 50 şi pinion de 12 şi mergi cu 20 la oră? Eu am la MTB placă de 38, aia mare, şi cu pinionul de 12 pot ţine 32 km/h fără probleme. Asta pe MTB, să nu discutăm de cursieră... Poate mai e şi o eroare de utilizator acolo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ar fi interesant de aflat ce raport (rapoarte) folosesti cel mai des pe plat, la deplasarile mai lungi. In mod normal, cu o conditie fizica decenta, n-ar trebui sa intampini astfel de probleme.

Parerea mea este ca nu merita sa schimbi transmisia Tribanului, sunt bani care pot fi folositi mai bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc de raspunsuri. In general pe plat merg pe foaia 3 si pinionul 4, 5 si nu pot prinde mai mult de 25 km/h. Cat ar trebui sa fie cadenta de pedalare optima?

 

Dupa posturile voastre imi dau seama ca ar trebui sa fac mai multi km si sa mi dezvolt muschii. Mai tin cursiera si primavara aceasta si daca tot nu pot sa-mi dau drumul bine cu ea o sa o schimb. Numai bine!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut

Am si eu un Triban  3, cumparat anul trecut, dar nu am problemele pe care le spui tu (precizez ca nu am conditie fiizica extaordinara). Pot sa-ti spun ca medie orara de 20 km/h o obtin cind nu vreau "sa transpir". Viteza maxima pe ca am obtinut-o ce ea pe plat cu ceva vint din spate a fost de 48km/h, mai mult nu am putut sa-i dau ca m-au lasat picioarele. Personal eu sint multumit de ea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bicicleta nu merita sa mai investesti in ea, dar nici la conditia ta fizica actuala nu are rost sa iei alta bicicleta, problema nu e bicicleta.

Inca o chestie, cauciucurile ce dimensiune au si cata presiune bagi in ele?

Share this post


Link to post
Share on other sites

foaia 3 pentru mine inseamna foaia cea mare de viteza :) inseamna ca e foaia 1. Deci foaia 1 si pinioanele de sus 4, 5, care nu sunt de viteza. Oricum nu prea am posibilitatea sa merg prea mult pe plat, eu locuiesc intr-o zona mai de deal, munte si ori cobor, ori urc ori fals plat.

 

Ms de raspuns. Cauciurile au marimea 28, cadru 57 si nu stiu cata presiune este, de fiecare data cand simt ca sunt mai desumflate merg la vulcanizare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teoretic, cadenta e de 90 invartiri/minut. Sunt unii care merg mai in suplete si dau spre 100, altii mai in forta si merg sub. Oricat de fortos ai fi, sub 70 nu e in regula, vorbim de plat. 

 

Ce concura la usurinta pedalarii: bicicleta pe masura si o pozitie corecta pe ea; pantofi+pedale adecvate; cauciucuri mai subtiri, fara profil si umflate tare; butuci de calitate la roti, daca sunt pe conuri sa fie reglati bine; spite mai putine; lant uns.

 

La vulcanizare nu stiu cat presiune pot baga, dar ai nevoie de cel putin 6. Masinile au in jur de 2. Ia-ti o pompa de mana sa o ai la tine in caz de pana (plus restul de reparat pana), cu ea vei baga macar 6.

 

Intoarce bicicleta cu rotile in sus si invartestele usor si fii atent la momentul opririi. Ar trebui sa se opreasca lin, nu ca la franare, eventual sa balanseze (roata fata, cea spate nu balanseaza din cauza frecarii in clichet), 

 

Foarte posibil sa fie si picioarele. Antrenamentul si capacitatea volitiva de a da din tine suplinesc anumite minusuri ale bicicletei.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

In locul tau as investii bani intr-un calculator care afiseaza si cadenta.

 

Pe plat ar trebuii sa mentii undeva intre 80 si 100, ca sa mergi cu 25km/h cu 50 x 14 trebuie sa pedalezi cu cadenta de 40, e clar ca nu pedalezi suficient de repede. Si daca treci pe compact, foaia mare e tot de 50, cat ai acuma. In cel mai bun caz poti trece pe clasic si ai avea 53 la pinion-ul foaia mare. Cel mai bine te adaptezi la pedalat cu frecventa mare, pe langa viteza o sa protejeze genunchii, chiar daca e greu la inceput eu zic ca merita.

 

In plus, stiu oameni cu Triban 3 care nu au probleme in a merge cu 35km/h sectiuni plate si lungi de drum.

Edited by MBZ
corectare termen derutant

Share this post


Link to post
Share on other sites

ia-ti niste cauciucuri de 23 si o pompa cu manometru, cat mai subtire, de mare presiune, si baga 7 atmosfere... o sa vezi ca scazi un pinion si creste viteza cu acelasi efort.

la cursiera nici macar nu simti la mana cand e presiunea prea mica, chiar si 5 e prea putin, pun pariu ca la vulcanizare nu iti baga mai mult de 3.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O sa incerc sa cresc si presiunea din roti pana la 6-7, 23 de ce la cauciucuri, stiu ca marimea este de 28?

 

Nu inteleg. De ce sa incep sa pedalez cu o cadenta de 40 cand spui ca e bine cu 80- 100? Cu ce ajuta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu m-am experimat suficient de clar...

 

Constatam ca mergi cu frecventa redusa, daca folosesti una dintre cele mai mari viteze si prinzi doar 25km/h. 

 

Poti masura si fara senzor de cadenta ca sa-ti faci o idee, daca ai un ceas de ghidon care afiseaza secunda, pe un interval de 15 secunde numeri de cate ori trece piciorul drept(sau stang, doar sa fie acelasi picior) prin partea de jos, dupa inmultesti cu 4.

Share this post


Link to post
Share on other sites
O sa incerc sa cresc si presiunea din roti pana la 6-7, 23 de ce la cauciucuri, stiu ca marimea este de 28?

 

Nu inteleg. De ce sa incep sa pedalez cu o cadenta de 40 cand spui ca e bine cu 80- 100? Cu ce ajuta?

Cauciucul tău este prentru roți ce au diametrul 28 de inch (sau 622 în sistem ETRTO / 700C în sistem francez).

Lățimea cauciucului este de 23 de mm.

Pe cauciuc ar trebui să scrie o presiune maxim și o presiune recomandată. Oricum, presiunea nu ar trebui să fie mai mică de 7 atmosfere!

Share this post


Link to post
Share on other sites
...... Oricum, presiunea nu ar trebui să fie mai mică de 7 atmosfere!

 

Nu neaparat. Sunt multe anvelope pentru cursiera, din gama de jos, la care maximul recomandat este 6 atmosfere si ma gandesc ca pe modelul respectiva de bicla nu sunt cine stie ce anvelope.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Azi, fiind o zi de week-end si fiind f frumos afara, am decis sa plec pe un traseu de-a lungul dn1a in regiunea de deal si de munte, ajungand pana in statiunea Cheia. Deoarece nu am fost multumit de cum ruleaza cursiera in ultimele trasee, am decis sa aplic sfaturile voastre, asa ca am incercat ca frecventa de pedalare sa fie una optima si in acelasi timp am facut o presiune rotilor pana la 5,5 atm. De aceasta data am fost foarte multumit de ea si chiar s-a descurcat de minune. Precizez ca aceasta cursiera B'Twin Triban 3 chiar este una foarte buna daca stii cum sa o folosesti si daca nu vrei ff multe de la o bicicleta. Mi-am dat seama ca investitia merita si sunt hotarat sa o pastrez.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce cauciucuri ai? 5.5 atm suna cam prea putin pentru niste cauciucuri de cursiera. Risti sa faci pana daca rulezi la asa presiuni joase. In mod normal, dupa cum s-a recomandat si mai sus, ar trebui sa sari de 7 atm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

are 28 inch si 23 mm. Pana acum nu i-am bagat niciodata mai mult de 4 atm si pana la urma a mers. Data viitoare incerc si cu 7.

 

In mod normal, dupa cati km tb schimbate cauciucurile? Nu am mai mult de 2000 de km parcursi, iar cei  de la Decathlon au spus ca ar tb schimbate

Share this post


Link to post
Share on other sites

MINIM 7. Eu am 8.5 in anvelope cu balon tot de 23. Presiunea prea mica, pe langa riscul de pana, creste rezistenta la inaintare pentru o astfel de anvelopa subtire. Nu ma mir ca te plangeai ca nu poti sa mergi mai repede.

 

Daca ai anvelopele cu care a venit bicicleta stoc si ai mers doar pe sosea, fara incidente (taieturi, de ex), ar trebui sa te mai tina. Poate ne oferi si niste poze, sa ne exprimam parerea cat de cat in cunostinta de cauza. 

 

PS : Ia-ti o pompa de podea zdravana, cu manometru. Ca sa umfli tu cat trebuie, fara sa trebuiasca sa te duci la aia cu compresorul. Nici nu cred ca pot sa bage aia 7-8 atm, cat ai tu nevoie.

 

Aaa, si uita-te pe cauciuc, vezi ce interval de presiuni recomanda producatorul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu nu am reusit sa bag de la nici o benzinarie sau vulcanizare mai mult de 4-5atm.

 

Ia-ti o pompa de podea, cu manometru, cum ti s-a mai spus.

 

Si de asemenea, ridica saua corespunzator!! Cu tine in sa si pedala in cea mai joasa pozitie, pui calcaiul pe pedala si piciorul trebuie sa fie undeva in zona "aproape complet intins". Nu e o regula clara, de accea eu ridicam cate 1cm pana simteam ca e prea sus, ca imi e greu sa pedalez rotund. Dar cu fiecare cm ridicat imi era mult mai usor sa pedalez. Si toti incepatorii pe care i-am vazut aveau saua prea jos, de unde si sfatul sa o mai ridici putin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 avand in vedere ca ai rulat si inca rulezi atatia kilometri cu rotile umflate sau mai bine zis dezumflate nu au gresit cei de la magazin cand ti-au spus ca trebuie schimbate... am schimbat o gramada de cauciucuri cu care s-a rulat "dezumflate" si care desi au calea de rulare/profilul in stare buna, au peretele/flancul/ lateralul varza

Share this post


Link to post
Share on other sites

dau si eu acelasi sfat pe care l-au dat si cei de mai sus-un cauciuc de cursiera nu are voie sa mearga pe mai putin de,sa zicem 7,5 atm.Ma mir cum nu ai facut pana (snake bite) pana acum

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.