omrimitza

Problema butuc cu viteze integrate

Recommended Posts

@@BogdanTimisoara, cred, de fapt sunt convins, ca intentia lui @@BodoC era sa incurajeze cautarea in continuare a cuiva indemanatic care sa se bage la asa ceva, pentru ca prin mesajul tau ai cam taiat orice speranta pentru teritoriul tarii. Eu m-as baga la un Nexus si cred ca l-as dibui insa ar trebui sa fac practica pe un produs propriu si nu am asa ceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iar eu incurajez pe oricine care detine informatii in acest sens, sa ni le impartaseasca fara ironii.

Nu stiu ce am taiat si cui am taiat, repet si subliniez ca eu (EU) nu stiu service-uri de incredere.

Pe un alt topic tot despre butuci cu viteze integrate, cineva s-a plans de problemele tehnice suplimentare pe care I le-a facut un service, probleme care, daca nu ma insel, s-au remediat tot apeland la Lucian.

Asa ca eu as prefera un mester popular cu experienta, decat un "autorizat" sau un "agreat" fara experienta. Dar asta este doar optica mea.

Nu am apelat niciodata (inca) la Lucian, dar dupa review-urile pozitive ale clientilor sai, nu m-as sfii sa o fac. Nici nu il cunosc, deci daca cineva crede ca am vreun motiv da il laud nejustificat sau exagerat, se inseala.

Astept in continuare informatii pertinente despre srrvice-uri (sau mesteri populari) de incredere si cu experienta in materie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@otsdr: multumesc de informatie, nu stiam de acest service. Intr-adevar, Budapesta e la 3 ore de Tm. Momentan nu am nicio problema nici cu Rohloff-urile, nici cu Alfine, dar e bine de stiut pentru orice eventualitate. Cu Rohloff sunt chiar foarte mici sansele sa apara necazuri, dar si astea au consumabile. Garniturile de carton am invatat sa mi le schimb singur, dar deja la simeringuri (cand va fi cazul) as prefera sa nu imi mai bag labutele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De întreținut un gearhub poate orice.

E oleacă mai greu la demontat și foarte greu la montat. Nici eu nu cunosc pe nimeni care se ocupă de așa ceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va salut in primul rand, acesta este primul meu post.

Am o bicicletă cu butuc shimano alfine 11, luata sh. De la inceput nu a functionat normal . La retrogradarea vitezelor, se ducea doua trepte la o singura apăsare. La scurt timp la o sarcina mai mare a scapat in treapta a doua. Apoi problema a devenit mai frecventa. Totusi uneori se întâmplă să tragă bine in a doua si la sarcini mari. Am inteles ca e o problemă cunoscuta la acest butuc sa scape a doua treapta. I- am pus un ulei de mecanisme fine. Ceva ieftin din tara,  de 8 lei, un ulei , pt masina de cusut , cum se mai spune. Cred ca nu i- a facut bine. Scapă uneori si in alte viteze, uleiul a curs între timp. Schimba vitezele cam aiurea. I- ar trebui o revizie de specialitate, poate si demontatare. As dori un sfat,  poate Lucian ma poate ajuta. Sincer nu as mai lua inca o data o bicicletă cu butuc automat, foarte pretențioase. Iti fac viata grea, si dupa parerea mea opun multa rezistență la înaintare. Nu mai zic ca sunt si grele. Am vrut o bicicletă robustă,  sa merg cu ea la pescuit, si r&m komfort de lux, e intradevar robustă, dar butucul nu se ridica la asteptări.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imi pare rau ca nu te pot ajuta cu problema pecare ai ridicat-o, se pare ca ai avut tu ghinion cu butucul, dar asta nu conduce la concluzia generala ca bicicletele cu speedhub ar fi o pacoste.

In ce priveste mitul greutatii: intr-adevar, butucul cu viteze incorporate este mult mai greu decat un butuc cu caseta.

Dar per ansamblu, daca pui in balanta:

- pe de o parte butuc cu caseta, lant cu 114 zale, deraior de pinioane, angrenaj cu 2-3 foi, deraior fata, doua shiftere plus camasile si cablurile aferente

- pe de alta parte butuc cu viteze incorporate, lant mai scurt, angrenaj singlespeed, un shifter

diferenta va deveni nesemnificativa (comparatia intre o echipare Rohloff plus toate accesoriile si o echipare XT 3x9 viteze, duce la o diferenta totala de 150 grame).

Mai sunt si alte diferente semnificative privind mentenanta si uzura componentelor, asta presupunand ca nu ai de la bun inceput necazuri tehnice. In cazul asta, in Romania e cam nasol.

Share this post


Link to post
Share on other sites

În ce sens i-ai pus ulei? Alfine 11 e cu baie de ulei, uleiul nu se completează, se schimbă complet. Trebuie dus la un service de specialitate, nu e o manevră de făcut acasă decât dacă ești foarte priceput și ai o droaie de scule. Dacă scapă ulei problema e clară, e un o-ring undeva rupt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare, 

Cum Lucian pare ca s-a indragostit de tara lui Shakespeare am si eu nevoie de o recomandare pentru servisarea unui butuc Alfine 11, de preferat in Bucuresti.

Am dus bicicleta la un service unde, printre altele, au schimbat si uleiul butucului. Nu am idee ce ulei s-a folosit insa cert este ca s-a scurs tot din butuc. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut baieti !

Cine imi poate spune unde pot repara un butuc Nexus 7 ?

Multumesc anticipat ! :">" alt=":">" data-emoticon="true">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Am nevoie si eu de un sfat! detin un butuc Shimano Alfine 8 si am inpresia ca in momentul in care pedalez in spate merge greu. Este normal sau are probleme in interior? In ultima viteza -8, la pedalare rapida, angrenajul scoate un zgomot ( zici ca sunt calare pe avion) si daca iau picioarele dupa pedale,

butucul angreneaza si pedalele. Ma puteti ajuta cu niste raspunsuri?

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua

Am cumparat o bicicleta Kettler cu 8 viteze in butuc Schimano Nexus,dar am inpresia ca nu schimba corespunzator,pana in viteza a 4-a merge usor iar din a 5-a pana in a 8-a merge mai greu,praca ar avea doar doua viteze.

Ma poate ajuta cineva?

Va multumesc,Cosmin!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bun venit.

Mai exact, la ce se refera impresia? Ce merge mai greu? Sa schimbi vitezele sau sa pedalezi?
Edit. Ai postat bine aici, nu era nevoie sa deschizi și un topic nou.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va multumesc pentru raspuns!

Din viteza 1 pana in 4 merge usor,adica nu se simpte nicio modificare cand schimbi si  din 5-8 merge mai greu dar la fel nu se simpte modificare cand urci in viteza!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut Cosmin, cred c-as putea sa te ajut. Am patit si eu exact acelasi lucru de curind cu un SG-8R20. Mi-a luat ceva timp... din noiembrie trecut pina in februarie. Daca pot sa te ajut, spune-mi! Numai bine!

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felicitări pentru intenție, @P.S.K.dar de pe data de 16 iulie @CosminCosmin81nu a mai vizitat forumul.
Dar dacă nu te deranjează să spui doua vorbe despre ce ai reușit tu, noi am fi bucuroși.

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare, m-am lovit si eu de acceasi situatie ca si cei de aici; n-am gasit pe nimeni care sa ma "lumineze" concret asupra acestor butuci atunci cind o iau "razna"... Asa ca am fost nevoit sa ma descurc cumva. N-am acceptat de la inceput ideea ca n-am sa-l pot face sa mearga asa cum trebuie. Mi-a luat ce-i drept ceva timp... In cazul meu, de vina a fost cosul cu role, ce-l care in anumite conditii se impaneaza pe interiorul cutiei butucului. Prima data am pus invers arcul care-l tine intr-o anumita pozitie. Apoi am realizat, dupa ce am instalat corect arcul, ca acest cos este uzat in cazul meu, adica largit incit se poate roti prea mult.... e greu sa explic bine... nu vreau sa va bag in ceata poate mai clar ar fi sa vorbim cu desenul butucului explodat in fata. 

In final, ca sa-i dau de capat am cumparat un butuc identic nou cu care l-am comparat pe cel cu probleme. In paralel am trimis o intrebare lui Aaron Goss in Seattle (apare pe rideyourbike.com). La citeva ore de cind ma prinsesem unde am gresit a venit si confirmarea de la el.

Aventura asta cu Nexus 8 am inceput cind am cumparat o bicicleta SH si am avut impresia ca se auzea fier pe fier si am vrut sa-l ung...

Daca va pot fi de ajutor cu ceva, va stau la dispozitie cu drag.

Numai bine!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bună, spuneți-mi vă rog, pentu biciclistul de ocazie, ce se întâmplă când cu o astfel de bicicletă faci pană? Să zicem că ai la tine cameră și chei/ leviere obișnuite ca pentru o bicicletă cu butuc „normal”. Că am înțeles că e complicat. Se poate face pe loc, rapid? E primul post pe acest forum, nu mă hărțuiți, vă rog, dacă s-a mai discutat despre asta pe alte topicuri. Ms!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

 

Da, se poate rezolva și la genul ăsta de bicicleta pana pe roata spate. 

Scoți camera pe partea stângă a roții fără să desfaci cablul de la schimbător.

 

Numai bine!

Adrian

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu este nimic complicat la un schimbător integrat în butuc, și nu e nevoie să faci improvizații chinuite cu scosul camerei fără să dai jos roata.

 

Cablul schimbătorului este fixat de această piesă:

shimano-alfine-s700-cassette-joint-unit-

 

Tot ce trebuie să faci e să rotești una din piesele astea, cu o șurubelniță subțire sau cheie hexagonală inserată într-o gaură special prevăzută pentru asta, pentru a scoate cablul schimbătorului. Cablul are pe el un fel de cilindru strâns cu o piuliță, care intră într-o gaură din piesa din plastic; prin rotire, latura teșită a cilindrului îi permite să iasă afară. Nu desfă piulița și cilindru de pe cablu, precizia poziției lor e importantă pentru ca maneta să schimbe vitezele corect!

 

După aceea poți scoate cămașa cablului din braț. Piesa de mai sus rămâne fixată pe butuc. Desfaci frâna (dacă ai V-brake) ca să poată trece roata printre saboți și deșurubezi puțin piulițele axului ca să dai jos roata. Scoate lanțul de pe ea și lasă-l acolo.

 

După ce ai făcut pana, faci pașii inverși. Pui lanțul în timp ce inserezi roata pe cadru, verificând că șaibele alea colorate cu ghidaj sunt în poziție corectă. (Nu da jos piulițele de pe ax ca să nu cadă și să încurci șaibele alea, poziția lor stânga-dreapta e importantă.) În timp ce strângi piulițele, tragi de roată ca să tensionezi lanțul. La sfârșit, montezi cămașa cablului schimbător în ghidaj și pui cablul la loc prin inserția cilindrului în gaură.

 

Cu un pic de exercițiu, dacă faci manevra asta de vreo 2-3 ori împreună cu cineva care se pricepe, nu mai e nici o șmecherie. Uite și un clip pe YouTube care îți arată exact asta:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.