Croocodillul

Full suspension sau nu?

Recommended Posts

De câteva zile mă răcăie un pitic că ar fi fain să mă dau cu un FS. 

 

MTB-ul actual îl folosesc doar pentru ieşiri offroad şi parcă aş vrea să mă dau ceva mai agresiv vara asta. Am în plan multe ieşiri la munte.

 

Am ceva variante, dar nu prea ştiu cu ce se mănâncă FS...

 

De exemplu:

 

http://www.radon-bikes.de/xist4c/web/Slide-140-Series-2014_id_25903_.htm

 

şi

 

http://www.radon-bikes.de/xist4c/web/Skeen-Series-2014_id_25892_.htm

 

 

Cu ce m-ar avantaja fiecare dintre cele două sisteme de amortizare pe spate?

 

Dacă iau FOX mai mult ca sigur iar dau de problema care  o am şi la Magura cu service-ul...

 

Să fiu sincer, eu salivez pe lângă asta: http://www.bike-discount.de/shop/k1866/a81961/skeen-10-0.html?mfid=52 , dar nu ştiu dacă aş folosi-o la adevărata valoare (oricum, nici mtb-ul actual nu l-am folosit la adevărata valoare...)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Şi eu am avut aceeaşi dilemă ca şi tine, şi concluzia mea, acuma la un an jumate după ce mi-am luat FS-ul, este cam aşa:

1. nu-ţi lua FS decât dacă-ţi permiţi unul uşor. Un bike greu te chinuie la deal aşa de tare că nu mai savurezi coborârea.

2. ia-ţi ceva de calitate, că altfel ajungi să apelezi la oameni de omenie să-ţi refacă bucşile de la suspensie, că alea originale sunt de rahat şi au joc - aici ştii unde bat :)

 

Eu am şoc RockShox Monarch şi sunt destul de mulţumit de el, am cine să-mi facă service-ul, e uşurel.... E drept că nu m-am dat niciodată pe un Fox să văd care e diferenţa.

Eu am cadrul ăsta: http://www.rczbikeshop.com/anglais/believe-bikes-fs100-aluminium-white-2013-size-17.html

Dacă ţi-l cumperi, să mai faci câteva bucşi dealea şi pentru tine că o să ai nevoie. În rest e un cadru bun.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Încă ceva: eu simt uneori nevoia de un remote lockout la shock. Poate că n-ar fi rău, dacă găseşti, să-ţi iei ceva cu RL.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Service profi pt fox ai la bicishop. Dar oricum pentru bike nou ai garantie.

 

Alegerea e destul de usoara pentru ca bike-urile respective au utilizari total diferite. Acum depinde ce gen de ture vrei tu sa faci si ce vrei de la bicicleta. Skeen e mai nervos cu unghiuri de race dar nu prea te iarta la greseli, slide-ul pare ceva mai relaxat, genul de full care iti ofera comfort pe un xc mai dur dar nu te astepta sa te apuci de sarit cu el mai mult de cateva borduri ca o sa schimbi rulmenti si bucse intr-o veselie.

Totusi sfatul meu e sa nu dai atatia bani pana nu stii cu ce se mananca un full si daca esti tu in stare sa-l exploatezi nu la maxim dar macar in limite normale. Nu se justifica greutatea in plus decat daca hardtailul te incetineste clar la vale, sau daca ajungi foarte epuizat de la ture lungi, sau mergi la multe maratoane la tura lunga si vrei sa fii mai fresh pe final.

  • Upvote 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

La Skeen ai platforma de pedalare mai buna, nu pierzi asa de multi wati din putere, preia mai bine denivelarile mici, iar Fox deja face Bicishop service si se pare ca si Florescu vor sa aduca, mai stiu si in cluj care fac foarte bine la Fox.

Slide e mai comod si mai agresiv un pic cu geometrie mai de dat la vale mai mult decat de cățărat  acuma depinde de tine ce esti dispus sa sacrifici, socul e mai expus la pietre si mizerie. Am un Cube asemanator cu Skeen si deja intra in sezonul 4 fara probleme o singura revizie anul trecut la socurile Fox si merge impecabil.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulţumesc pentru răspunsuri.

 

Ideea e că aş vrea să iau ceva bun de la început, nu vreau să mai fac greşeala pe care am făcut-o cu hardtail-ul unde nu prea mai e nimic din bicicleta originală...Dacă tot iau FS, măcar să iau de calitate. Presupun că la 11 kg e destul de uşor un FS (mtb-ul meu cred că se învârte în jur de aceeaşi greutate).

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ideea e că aş vrea să iau ceva bun de la început, nu vreau să mai fac greşeala pe care am făcut-o cu hardtail-ul unde nu prea mai e nimic din bicicleta originală...

 

Pai nu te obliga nimeni sa investesti in el, pe piese va iesi intotdeauna mai scump.

 

Ia un second cat de cat in stare buna, iti testezi puterile cu el, si dupa un sezon il vinzi mai departe si iei un radon nou, daca esti convins ca-l pastrezi macar 3-4 ani. Devalorizarea de ~100 eur pe an la un bike de 7-800 mi se pare acceptabil, avand in vedere ca la bike nou de 2000 te costa minim 500 eur numai faptul ca o scoti pe usa magazinului. Si pe urma daca nu-ti place iti dai seama ca ti-ai facut un moft destul de scump.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unghiurile (furcă/șa) diferă cu 0.5grade, mi se pare neglijabil. Bascula spate e fix la fel, diferă doar modul de activare a shock-ului - nu cred că afectează în nici un fel felul în care se simte suspensia.

Singurele diferențe sunt 1 cm în plus la cursa spate pentru Slide și întreținerea/curățarea mai simplă a amortizorului la Skeen.

 

Greutatea va depăși 12kg cu pedale, dimensiune mai mare a cadrului și alte accesorii.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai agresiv inseamna ca inca nu si-a rupt nici un oscior, dar urmeaza.

 

Romanul sufera de 'Full'.

De la masina la servicii hoteliere, musai sa fie full, extrafull, all super inclusive..

 

Mno, full cine si-o luat din cunoscutii mei, au incalcat prescriptele.

Ajungi la FS nu te mai uiti inapoi...

De ce? Pentru ca toti se imagineaza, sau doresc sa fie mari reisari (raceri).

Asa ca daca vrei sa fii reisar nu lua full in veci.

Daca vrei sa te simti in pielea unuia care coboara pe unde vrea si urca pe unde poate, ia full.

Ce iti pot sugera eu, este sa nu iei pe rulmenti. Decat daca iei un cadru premium.

Pe bucsi poti lua si sub premium pentru ca se gasesc materiale sa faci bucsi peste ce face producatorul.

Mie unuia VPP nu-mi da o impresie naucitoare, ci mai degraba sleampata. Dar gusturile mele nu-s opozabile.

Daca te tine prapurul, ia un Nicolai facut pe comanda, masura ta.

O sa ai un unicat. La alte masinarii nu prea ne permitem unicate.

A, si evita sa crezi ca obiceiul crocodilului de rasucire il poti obtine cu un FS cum nu l-ai obtinut cu un HT.

Bafta!

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Recunosc că sunt o victimă a marketingului acum şi că toată ideea asta mi-a venit după ce m-am uitat de câteva ori la filmuleţul ăsta: 

 

Doar bicla o vreau/vream full, că în rest nu apreciez chestia cu FULL nici la vacante şi nu e deal breaker nici la maşină :). De fapt, dacă e să fac pasul la un FS nou o să ajung să am bicicleta mai scumpă decât maşina...

 

Dacă vreau o sculă de calitate automat sunt catalogat cocalar?  Că eu acolo înţeleg că baţi MBZ :).

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auzi, crocodile, dece nu iei un cadru FS şi îţi muţi numa piesele? Dacă nu-ţi place, muţi înapoi, vinzi cadru, salutare...

Eu aşa am făcut. Doar că nu m-am mai răzgândit după aia :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta ar fi o idee bună, dar nu m-ar încurca prea mult cursa de doar 100 mm la furcă? Ăla din link-ul tău văd că ar accepta şi furca mea, dar nu ştiu ce înseamnă alea 2600 grame în total: e unul uşor sau greu?

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca să-ţi faci o idee, complet echipat (cu o echipare medie, nu rachete) are 11kile 200g. Ce-i drept că am pe ea roţi uşoare şi furcă SID, în rest nu sunt piese SF, carboane, etc.

Complet la mine conţine şi suport de bidon şi senzorii de la computer, şi pedale.

 

Uite-o aici: http://www.ciclism.ro/forums/index.php/topic/34-topic-galerie-bikurile-voastre-26er/?view=findpost&p=459957

Share this post


Link to post
Share on other sites

2600 îi "normal".

 

Ia Skeen-ul.

Dacă vrei ceva cu care să te dai mai agresiv pe coborări ia direct Slide 150

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mă bag şi eu c-o întrebare: s-a dat careva la deal cu un full cu 140-150mm cursă? Cum urcă aşa un animal?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dacă vreau o sculă de calitate automat sunt catalogat cocalar?  Că eu acolo înţeleg că baţi MBZ :).

 

Ai inteles exact ce nu spuneam.

FS sa iei daca vrei sa utilizezi ce iti ofera.

Ca masinarie. Toate tehnicile FS sunt aplicabile prescurtat si la HT. 

La FS nu sunt prescurtari. Daca ai tehnica nu te va dezamagi. Daca nu o ai, se va intampla sa zici ca e incapabila. Sau sa te frustreze.

In filme e una ce faci tu e alta.

Daca un FS speri ca te va face mai race, nu te mai gandi sa iei.

Ti-a semnalat 'Rozu' aspectele astea in primul sau post, ultimul paragraf.

Exact aia spuneam si eu dar cu alte cuvinte. 

Ziceam sa iti evaluezi singur unde vrei sa ajungi, nu prin filme ci prin posibilitatile tale reale.

Nu mereu ce ne dorim coincide cu ce putem.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mă bag şi eu c-o întrebare: s-a dat careva la deal cu un full cu 140-150mm cursă? Cum urcă aşa un animal?

Depinde de înclinaţia dealului.

 

Până nu ajungi să depui efort să ţii roata din faţă pe sol, nu se prea simte diferenţa.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mă bag şi eu c-o întrebare: s-a dat careva la deal cu un full cu 140-150mm cursă? Cum urcă aşa un animal?

 

Am mărs io.

CCul are 140 fata(talas) si aproape 140 spate(shock high volume).

Nu pot eu ce poate ea. Shockul de la DT se blocheaza complet. Adica il faci HT real, in timp real.

La talas ii tai macaroana la 100(fara SAG iti da un 90 real). 

Daca te tine bojocul si cracu urci ca si cu un HT de aceeasi talie.

Dar si cand cobori... :D

Dai totu pe free & HI si IYYHaaaa!!! Ride cowboy! Ride!

 

LE Dar iti trebe si o leaca de gume si niscai sa cu coborare.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ca să-ţi faci o idee, complet echipat (cu o echipare medie, nu rachete) are 11kile 200g. Ce-i drept că am pe ea roţi uşoare şi furcă SID, în rest nu sunt piese SF, carboane, etc.

Complet la mine conţine şi suport de bidon şi senzorii de la computer, şi pedale.

 

Uite-o aici: http://www.ciclism.ro/forums/index.php/topic/34-topic-galerie-bikurile-voastre-26er/?view=findpost&p=459957

 

 

Probabil la mine ar ieşi ceva mai grea datorita roţilor care sunt de vreo 1700 grame în total, restul componentelor fiind similare (aşa, la prima vedere, e posibil să ai chestii mai uşoare) cu ale tale. Oricum, investiţia ar fi mult mai mică dacă e să urmez calea asta. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Unghiurile (furcă/șa) diferă cu 0.5grade, mi se pare neglijabil.

doar pre-sag ;) dupa ce te asezi pe ea, un grad se simte binisor.

 

 

Bascula spate e fix la fel, diferă doar modul de activare a shock-ului - nu cred că afectează în nici un fel felul în care se simte suspensia.

 

Ba poate foarte bine sa il afecteze foarte mult, depinde de geometria suspensiei. Shockurile pe aer sunt progresive, si designul suspensiei poate sa potenteze comportamentul asta pentru a obtine eficienta de pedalare, sau dimpotriva rata de multiplicare poate sa scada dupa un anumit punct al cursei, pentru un raspuns mai liniar la denivelari mari. Dar asta nu se poate ghici doar din amplasarea shockului orizontal sau vertical, si nici din faptul ca are swing link vs rocker. De asta e bine ca orice full sa il cumperi cu test drive sau macar cu pareri avizate la prima mana, nu din poze. Si in primul rand sa stie omul exact ce vrea.

 

 

Acestea fiind spuse, slide-ul e mai ieftin si mai bine echipat, xo mie mi se pare binisor peste xt... chestie de gust

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Crocodile, vad ca esti di bucale, daca vrei sa incerci un FS sa vezi cum se misca iti dau eu. Am un RAM fs cu soc Ario blocabil iar furca este o Reba RL. Cadru de 20.

Daca vrei sa faci un test da-mi un pm.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Recunosc că sunt o victimă a marketingului acum şi că toată ideea asta mi-a venit după ce m-am uitat de câteva ori la filmuleţul ăsta: (filmulet)

 

1) Ce fac aia-n filmulet nu cred ca e capabil sa faca cineva dintre noi. Apoi, la limita, 

ca in practica HT-ul se tine bine dupa FS. Ca proprietar de FS, dupa multi ani si multe bicle HT, singura diferenta in bine e comfortul, in conditiile-n care merg in regim de amator, fara sarituri si alte minuni cu potential rupator de oase.

 

2) Norocul a facut sa dau peste un FS, cum zicea cineva mai sus, "premium", un Epic Comp (nu carbon). Imi place de nu e voie, renunt la el doar dupa ce se defecteaza iremediabil, e prea misto. In schimb, saptamanile trecute si-a luat un amic una "mai putin premium" in opinia mea, un Ghost AMR. Cadrul grosolan, bicla destul de grea la 13.7kg (1kg in plus fata de a mea) in ciuda echiparii integrale cu Fox si XT, cam echivalenta cu ce am eu. Ei, sa fiu sincer, decat bicicleta lui, eu unu' as fi mers pe un HT la aceiasi bani, cu 3kg mai usoara.

 

Parerea mea.

 

PS: maine sau duminica iesim la o tura, nu stiu unde, eu vin cu Epicul, s-ar putea s-apara si AMRul. Am sa-ti dau un semn daca te intereseaza, poate vrei sa le incerci.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mă bag şi eu c-o întrebare: s-a dat careva la deal cu un full cu 140-150mm cursă? Cum urcă aşa un animal?

 

Da, am eu bike de 150, de all mountain si la deal mergi ca melcu. De ce? pentru ca e mai greu, pentru ca geometria e total diferita, pentru ca ala nu e conceput sa urci la deal cu el, adica e, dar pe poteci din alea usurele. Ala ii fain pentru trail-urile construite de mesterii din oras, eventual pentru o tura la munte cu altii care merg de felul lor mai incet si tu vrei doar sa te distrezi la vale, pentru ca la deal cu ala si sa vrei nu poti fugi. 

 

La vale e fain :) desi nu cred eu ca ma dau agresiv :))

 

45650.jpg

 

Eu zic sa te gandesti bine ce vrei si daca vrei sigur FS, cauta-ti unul usor nu no-name-uri care zic ca au pedigree.

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hard tail e pentru cine n-are bani de full suspension.:p

N-am sa inteleg de ce sa ai superfurca pe fata, cursa de 100 mm cel putin si pe spate sa topai ca iepurele curentat... Daca mergi la concursuri, inteleg o bicicleta cat mai usoara si rigida, dar pentru ture pe munte... Sincer sa fiu, eu urc toata ziua pentru o coborare de jumatate de ora. Am coborat de full rigid, hardtail si full suspension. Cum zicea si mebezeu, daca setezi suspensia mai moale dar ferma, atat pe fata cat si pe spate, simti ca plutesti. Intervin apoi gumele dar si franele. M-am hazardat anul trecut cu discuri de 160 fata/spate si au fost insuficiente. Se ating viteze mari iar distanta de franare e crescuta. Trebuie putina anticipare. 

Concluziile mele ar fi:

- merita toti banii...

- o poti face rigida si fata, si spate... (Din full poti face HT, invers nu. Merge si prin oras de n-ai treaba.)

- la munte e in mediul ei. (Urci atat de repede cat poti trage tu de tine. Eu nu mai blochez nici fata nici spatele pe urcare. Pe coborare e de vis)

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.