Croocodillul

Full suspension sau nu?

Recommended Posts

Aproape m-ai convins vis-a-vis :).

 

Orasul nu ma mai intereseaza, am alta bicla dedicata pentru asta. Vreau doar sa ma dau cat se poate de tare si de confortabil la munte :). Mai studiez.

.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am luat-o de la inceput cu FS.

M-am informat, am citit pareri pe diverse forumuri, am mai intrebat pe unul, pe altul.

Si a iesit Santa Cruz Blur XC+Fox+Fox.

Bicla a fost facuta pe piese si se plimba undeva intre 9,2-9,5 kg.

Merge beton. Pe plat, pe asfalt, pe aratura, pe urcare, pe coborare.

Ca sa stabilim un aspect foarte important, in combinatia Fox F100 cu Terralogic si soc Fox rp3 sau rp23 cu optiunea ProPedal, urca de rupe.

Pe catarare sunt gata sa ma pun cu oricine. Si am ceva ani la ghiozdan.

Nu am inteles foarte bine ce vrei sa faci cu ea. Daca vrei sa te dai mai mult la vale, conteaza mai putin greutatea.

Pentru xc, poti sa-ti faci o bicla usoara, o sa coste, asta e adevarat, dar cu un caddru hight end si piese bune, iti faci racheta.

Dupa ce mergi cu o scula din asta, uiti de HT.

Sfatul meu, FS fara discutie.

Iar servisare la Fox a inceput sa se mai faca si la noi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sole, sunt undeva poze cu FS-ul tau? M-ai facut foarte curios :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi pe Clubul Ciclistilor Cititori sau Cronica Tinutului Sasesc.

 

Ps: Ai o poza pe CCC, pag. 105, postul 4188.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Confirm spusele lui sole42.Cu FS-ul lui de 9.2-9.5kg,la 53 de ani cat are domnia sa,ne rupe pe catarari,eu la 45 ani si HT de 8.7-8.8kg.Pe coborari la munte,pe drumuri accidentate,bea si o cafea pana venim si noi.

Probabil,peste cativa ani,voi trece si eu la un FS.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa nu mai zic de confortul la cur si la sale pentru uni nu prea tinerei cu un full nu mai agravezi nimic si nu risti sa rupi ceva in tine, plusc ca ai parte de ceva mai multa adrenalina care e sanatoasa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi se pare mie sau nici nu e carbon cadrul?

Impresionante, greutatea bicicletei dar mai ales performantele de le aveti la varsta dv.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, ti se pare bine. Cu acelasi cadru de la Santa Cruz, dar de carbon, probabil ca o duc la 9 kg sau sub 9.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super, a dv-i mai usoara decat

!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Citesc în stânga şi-n dreapta şi o zi sunt hotărât să fac pasul la FS iar cealaltă zi mă uit la a mea HT şi-mi pare rău de ea :D.

 

În altă ordine de idei, mi-a mai sărit în ochi şi asta: http://bikefun.ro/product/merida-2013-big-ninety-nine-xt-m-alb-rosu . Ar merita aşa ceva, 29er (nici ăsta nu ştiu cu ce se mănâncă )

 

Greutatea cred că e undeva la 13 kg, minim...

Share this post


Link to post
Share on other sites

La coolbike am sunat şi nu au nimic de la Merida pentru test iar la Veloteca am fost aseară dar au doar varianta de carbon care nu e de test. Am călărit-o puţin în magazin, dar nu-mi pot face o părere doar din asta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Crocodile, ce înălţime ai?

Şi eu m-am gândit muuultă vreme să îmi iau 29er. Dar după ce am citit mai multe opinii de la utilizatori neutri, nu de la cei sponsorizaţi, sau de la cei care fac marketing, m-am convins că e multă gargară acolo.

Da, te avantajează roţile mai mari UNEORI, dar uneori te şi încurcă. Până la urmă ce câştigi având roata mai mare, pierzi având greutate mai mare.

Dacă nu eşti un tip deosebit de înalt, eu zic să laşi 29-erele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ai cum sa-ti faci o parere despre 29er doar ascultand parerile altora... pune mana si incearca pe pielea ta ;)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Crocodile, ce înălţime ai?

Şi eu m-am gândit muuultă vreme să îmi iau 29er. Dar după ce am citit mai multe opinii de la utilizatori neutri, nu de la cei sponsorizaţi, sau de la cei care fac marketing, m-am convins că e multă gargară acolo.

Da, te avantajează roţile mai mari UNEORI, dar uneori te şi încurcă. Până la urmă ce câştigi având roata mai mare, pierzi având greutate mai mare.

Dacă nu eşti un tip deosebit de înalt, eu zic să laşi 29-erele.

 

 

1.80.

 

Asta cu avantajele şi dezavantajele am încercat şi eu s-o pun în balanţă dar îmi dă cu virgulă mereu :D. Principalul dezavantaj pe care-l văd eu e acela cu controlul ceva mai greu...Greutate ar fi pe locul doi.

 

La înălţimea mea nu cred că am nevoie neapărat de FS, dar mă gândeam că ar fi o opţiune mai bună decât Radonele alea, Slide şi Skeen.

 

 

Cât despre testat, ar fi frumos dacă aş şi găsi pe undeva să mă dau cu aşa ceva, magazinele nu prea au auzit de 29ere FS pentru test...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca mai ai o tara rabdare o sa fie gata Niculae si ai putea sa vezi ce si cum pe un cadru clasic.

Nu carbon, nu doajnouer, dar cat de cat e bun'ciel. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am douajnouar HT, si de iesit cu bicla ies pentru "fun" si pe tarana. Daca mai merg la vre-o cursa, ma duc cu amicii, pentru spiritul de gasca alergata. Ce pot sa-ti spun e ca l-as schimba cu un FS (tot douajnoar) fara nici un sughit si in momentul de fata contemplez profund la chestia asta (sunt niscaiva reduceri la pieile rosii la Intense si Niner), singura problema e contul din banca...

 

Daca te hotarasti sa mergi spre FS, diferentele de diametre la roti se vor simti cel mai tare la buzunar si greutate si mai putin la confort si manevrabilitate. La HT, povestea e un pic diferita, dar asta si in functie de ce fel de tip de teren frecventezi.

 

P.S. Daca esti curios cum se invart rotile mari pe un cadru rigid (inclusiv furca), eu ies sambata asta prin imprejurimile bucurestiului si poti sa o incerci.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulţumesc pentru invitaţie dar dacă e de ieşit offroad nu pot, tocmai ce am fost nevoit să trimit frânele la Magura pentru un recall...Dacă e pentru stradă, mă bag cu asta de oraş :)

 

 

Dă-mi te rog şi mie mai multe detalii legate de reducerile alea, nu m-am prins unde ar fi :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe sosea nu-mi prea place, si nici mare branza din "revolutia" :) rotii mari nu poti simti. Oferta ramane valabila pentru orice weekend (de obicei sambata) cand ies, poti sa-mi trimiti PM dupa ce ai fost revizuit de Magura.

 

Reducerile sunt pentru americani, in mod special Niner scapa de stocuri ca schimba un model si culorile de la altele. Schepsisul e cu transportul, la care exista solutie netestata pe propria piele ci pe pielea altora.

Exemple de cadre: Niner RIP9, Niner Jet RDO, Niner Jet9, si mai sunt si altele...

 

Tine cont ca furca si rotile la douajnouar costa mai mult decat la un MTB, si daca vrei sa faci tranzitia la FS cel mai economic pentru tine ar fi sa schimbi cadrul (eventual si alte accesorii ce nu se potrivesc de pe cadrul precedent, tija sa, colier tija sa, cuvete, schimbator fata...). Un FS douajnouar va fi mai mult exotic decat mai bun, cel putin in Europa. Nu m-as incumeta sa cumpar un cadru FS douajnouar facut de o companie mediocra si de abia lansat pe piata...

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cred că m-aş complica cu cadru FS 29er şi apoi să cumpăr fiecare chestie, mai ales că ar fi ceva nou pentru mine. 

 

În altă ordine de idei, am dat peste asta şi mi-au cam curs balele puţin pe tastatură: http://www.canyon.com/mountainbikes/bike.html?b=3037 . Doar roţile separat sunt un car de bani.

 

Din păcate termenul de livrare e cel mai devreme săptămâna 22, parcă aş face pe dracu-n patru şi aş mai plusa faţă de  Merida aia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu lua full decat daca ai probleme cu HT:

- probleme cu spatele? nu ai mentionat. Atunci FS te ajuta sa nu ajungi la cutit, si mai bine bagi in cadru decat in operatie.

- probleme cu confortul ? HT tubeless si carbon se simt altfel decat Al si non-tubeless.

- adrenalina? un FS nu te face automat kamikaze pe coborari.

Avantajele HT se vad la urcat, daca ai si ghidonul mai coborat ca saua, urci foarte comod si frumos.

My favourite:

http://www.bike24.com/p226241.html

29" trece mai usor peste denivelari, se simte mai comod. Carbon+ tubeless...e vis. Asta are chainstay mai scurt, pt un ampatament mai aproape de 26".

Share this post


Link to post
Share on other sites

mai H3X0R, ai incercat un fs? eu am mari probleme cu spatele si nu am vrut ca renunt la bici si mi-am luat un fs. Pot spune ca e alta viata la pedala... dar e doar parere mea!

@Croco-  testeaza una si nu te grabi in a face alegerea, este vorba de banuti.Daca vei fi multumit schimba cadrul, 29er e bun dar greu la manevrat - punctul meu de vedere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-am urcat pe un Canyon cu propedal, cam te balangani pe el. Voi vedea daca imi iau si eu FS pe viitor, dar asta doar din cauza spatelui. Croco are un moft. :) Sa nu se supere pe mine.

 

My favourite HT:
http://www.bike24.com/p226241.html

29" trece mai usor peste denivelari, se simte mai comod. Carbon+ tubeless...e vis. Asta are chainstay mai scurt, pt un ampatament mai aproape de 26".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa cum am zis mai sus, atat eu cat si alti baieti de pe forum ne-am oferit sa-i dam sa testeze, dupa care e decizia lui. Parerile vor ramane mereu impartite privind manevrabilitea, comfortul...Dotarile tin de bugetul fiecaruia =;

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.