Croocodillul

Full suspension sau nu?

Recommended Posts

O bag și pe a mea la teste doar că nu-i place pe sosea...

Share this post


Link to post
Share on other sites
M-am urcat pe un Canyon cu propedal, cam te balangani pe el. Voi vedea daca imi iau si eu FS pe viitor, dar asta doar din cauza spatelui. Croco are un moft. :) Sa nu se supere pe mine.

 

My favourite HT:

http://www.bike24.com/p226241.html

29" trece mai usor peste denivelari, se simte mai comod. Carbon+ tubeless...e vis. Asta are chainstay mai scurt, pt un ampatament mai aproape de 26".

A facut un amic una cu cadru asta si a cam costat ceva :) 

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=561921773831860&set=pcb.561922700498434&type=1&theater

 

Merida aia ful merge brici la vale dar la deal injuri de nu sti cei cu tine, e mult prea grea, au la noi de test de anul trecut deja. pe ht 29 urc si eu mai bine decat cu full 26, dar la vale urasc sa stau mereu in alerta si numai in picoare si franez prea des, la 173 cat am io 26 full e de vis. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
O bag și pe a mea la teste doar că nu-i place pe sosea...

 

Mdea...

Ca info pentru publicul larg: acu' vreo 3 ani mergeam eu cu vizavi la Lacul Vulturilor. El cu Santa Barbara lui, eu cu una de-mprumut, o frigida completa de prin anii 90, cu canti si cu slick pe fata.

Ei, la intoarcere, pe coborare prin sleauri, bolovani si urme uscate de copite de mamut, din motive care-mi depasesc aptitudinile de tinere de minte in acest moment, ii zic sa-mi dea farasu', sa vad si eu cum e cu full, cu discuri, cu CAUCIUCURI.

Sa spunem ca am trecut de la a fi centrifugat in masina de spalat la a pluti pe un norisor cantand la harpa. Ala a fost momentul decisiv in care am zis ca daca vreodata tre' sa-mi iau bicla moderna, tre' sa fie full.

Concluzie: nu te urca pe bicla lui!!!

 

Si referitor la doojnoore - o sa mi se para ca arata a bicicleta normala si proportionata doar cand:

- bicicletele cu roti de 26 au sa fie interzise prin lege si cele existente eutanasiate;

- au sa se faca in serie mare bicle cu roti de 36 (acum sunt putine).

Cum de nu va zgarie pe retina rotile alea cat casa si cum sa platesti pe un asemenea exemplar mai mult decat iti valoreaza masina... ma depaseste. Si din cauza ca ma depaseste, nici nu ma mai bag, deci nu aruncati cu cataroaie :P

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa-ti raspund eu de douajnouare:

 

- eu personal nu detin masina, desi conduc in jur de 40k km/an cu masina de serviciu si a nevestei, asa ca orice bicicleta as avea va fi mai scumpa decat masina pe care n-o am;

- rotile mari si proportiile sunt relative, la fel o femeie cu sani mari poate avea un posterior mare sau nu, totul tine de gust... sa-ti placa sau nu;

- rotile maari au avantaje si dezavantaje fata de rotile mici, din nefericire cand platesti obtii amandoua atributele, platind mai mult vei obtine mai putine dezavantaje;

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma refeream la ce a zis Crocodilu nostru:

 

 De fapt, dacă e să fac pasul la un FS nou o să ajung să am bicicleta mai scumpă decât maşina...

 

Ori un FS 29er cu Deore de exemplu costa cat un 26er cu XT.

 

Da, de acord cu gusturile. D-aia ziceam sa n-aruncati cu pietre. Da' ciudate gusturi mai aveti...

http://3.bp.blogspot.com/-4cSWcgoiBZA/T8kMkTVLxOI/AAAAAAAABfw/xEBuOdMSsug/s1600/Santa+Cruz+Superlight+29er+Small.jpg

Daca vad asa ceva pe viu m-opresc si-mi fac cruce cu limba, sa ma fereasca D-zeu si maicuta D-lui.

 

Edit: i s-a scurs. O lacrima. Da' nujdece.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahhhhaaa. Mi-a picat fisa si mie.

 

Mie nu-mi plac lunganii, inntorc capul dupa modele mai voluptoase, cu forme conturate precum asta sau asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Io crez ca o alegere dibace e FS cu roti de 27.5

FS dojnouer ie mai spre pleonasm asa. Calitatile de FS ii sunt usor anulate de rotile de basculanta...

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dimpotriva, basculanta fiind, nu simte micile denivelari pe care trotinetele ar trebui sa le inghita cu suspensia. De ce 27.5 si nu 28 sau 26.9? 27.5 a venit sa umple un loc lasat gol de marketingul pentru douajnouare... cei neconvinsi de "revolutie".

 

Da, sunt constient ca o dau in balarii si umplu topicul omului cu ele, asa ca ma opresc.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
pe ht 29 urc si eu mai bine decat cu full 26, dar la vale urasc sa stau mereu in alerta si numai in picoare si franez prea des

Din ce cauza stai in alerta? Pozitia prea sus? Bicla prea slab manevrabila pe coborare?

 

Cred ca pe un Simplon Razorblade din ala unul de min 1.80cm sta foarte bine. Ii pune pipa spre in jos, ii baga un flatbar 660mm....si rupe cu el. No need for FS. Nu mi se pare ca ce si unde ne dam noi in RO, sunt trasee de tehnicitate incat sa incurce ninerul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa ce esti obisnuit sa cobori cu full blana fara sa te intereseze de teren, si de sui pe HT care te scutura si te arunca de spate daca dai de ceva teren mai bolovanos si spart tare scade toata media ce o castigi pe urcare si ma enerveaza, plus ca e chiar incomod, si a mea e acuma la 13 kg cu gume wtb de 2.3 , sau ceva mai putin cu gume Xking.

 

dsc0352h.jpg
 
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
la vale urasc sa stau mereu in alerta si numai in picoare si franez prea des

Nu conteaza ce bike ai, la vale nu se sta pe sa. Nu de aia ai suspensie pe spate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am avut si eu dileme de-astea si nu pot sa zic ca m-au parasit de tot. HT-ul meu carbon atenueaza foarte bine vibratiile mici si rapide de pe macadam ( alea care te obosesc si fac sa-ti clantane dintii in gura pe cadrul de aliaj ) dupa parerea mea mai bine decat orice suspensie, oricat de bine setata, full sau nu. Uneori chiar uit furca blocata pe drum pietruit si nu e nici o diferenta de confort. Ma gandesc serios sa experimentez cu o furca rigida din carbon, in 99% din timp cred ca imi va fi bine.

Singurele locuri in care HT-ul e depasit complet sunt coborarile abrupte pe bolovani mari, dar pe la noi sunt putine. In rest, crisparea pe coborare probabil trebuie cautata in alta parte...dimensiunea cadrului corecta ? saua lasata jos ? presiunea in cauciucuri ? pozite corecta cu centrul de greutate deasupra bb, brate usor flexate cu coatele putin in exterior, calcaiele jos, picioare usor departate, capul sus ?

De prea multe ori vad oameni coborand intr-o pozitie statica, imobili, lipiti cu fundul de sa, cand de fapt pretioasele buci trebuiesc mutate permanent, inainte sau inapoi, in functie de teren.

Nu trebuie uitat ca pana la urma cele mai bune suspensii si singurele dotate cu capacitate de a anticipa (dar si cu travel generos ) sunt bratele si picioarele, totul e sa le si folosim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am avut si eu dileme de-astea si nu pot sa zic ca m-au parasit de tot. HT-ul meu carbon atenueaza foarte bine vibratiile mici si rapide de pe macadam ( alea care te obosesc si fac sa-ti clantane dintii in gura pe cadrul de aliaj ) dupa parerea mea mai bine decat orice suspensie, oricat de bine setata, full sau nu. 

Dar pe aratura? Drum de oi? Pe unde s-a exploatat forestier si au ramas caneluri in toate directiile?

Nu e vorba de clantanit dintii in gura, ca poti departa mandibula de maxilar, e vorba de incheieturile la maini pe care oricat de relaxate le-ai vrea tot nu e loc de intors. E vorba de aderenta permanenta.

Inteleg perfect ce spui, am avut cadru de carbon foarte priceput. Fiecare tip de cadru are calitatile lui, nici unu nefiind o involutie. LA ambele tipuri conteaza extrem de mult setarile amortizoarelor si in special la FS sincronizarea dintre ele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Clantanitul era figurativ, nu ala aduce oboseala, clar :)

Nu contest nicicum calitatile unui FS pe sectoare gen "trail", mai ales ca ma gandesc serios sa-mi iau unul. Doar ca poate daca suntem mai la inceput, dam vina prematur pe bicicleta pentru lipsuri care ne apartin in exclusivitate. Tin minte ca ma terorizau inainte coborari pe care acum m-as da cu tigara in coltul gurii, ( noroc ca nu fumez ).

Judecand un pic pragmatic, la o tura clasica pe munte de 80km si 2000 urcare, avem sa zicem un 25% asfalt, 50% forestier bun si doar 25% trail, in cel mai bun caz. Din toate astea jumatate urcare si jumatate coborare. Deci doar pe 12,5% (1/8) din traseu FS-ul ar fi net superior.

Pe traseul de mai sus ce ai lua cu tine, pe Nicu sa HT-ul de carbon ( daca l-ai mai avea ) ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Urcarea e un chin, coborarea e placere. In aia 25% uiti de toate. Daca si la coborare te chinui, nu mai are niciun farmec. (parerea mea)

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

judecand un pic pragmatic, la o tura clasica pe munte de 80km si 2000 urcare, avem sa zicem un 25% asfalt, 50% forestier bun si doar 25% trail, in cel mai bun caz. Din toate astea jumatate urcare si jumatate coborare. Deci doar pe 12,5% (1/8) din traseu FS-ul ar fi net superior.

Cred ca e un pic prea pragmatica abordarea. Depinde de traseu si de ce vrea omul de la bicicleta. Poate nu vrei sa urci ca trenul si nu te deranjeaza bob-ul. Poate preferi sa urci un pic mai incet dar sa fie mai confortabil la coborare. Poate esti pregatit sa te chinui un pic (fata de HT) pe 87.5% din traseu si sa-i dai sa zaca pe aia 12.5%. Sunt oameni pentru care urcarea pe bicicleta e doar chestia aia pe care trebuie sa o faci inainte sa te dai la vale...

 

De asemenea, il somez oficial pe Croco sa nu mai posteze link-uri d-astea cu feseuri (si sefeuri) de 3000 euro bucata , ca m-a imbolnavit. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum de nu va zgarie pe retina rotile alea cat casa si cum sa platesti pe un asemenea exemplar mai mult decat iti valoreaza masina... ma depaseste. Si din cauza ca ma depaseste, nici nu ma mai bag, deci nu aruncati cu cataroaie :P

 

Nu vreau să pornesc o polemică pe tema asta dar sunt probabil o grămadă de persoane care nici n-au maşină şi au biciclete de câteva mii de euro :).

Croco are un moft. :) Sa nu se supere pe mine.

N-am de ce să mă supăr, fiecare are mofturi, inclusiv tu sau alţii atunci când faceţi upgrade-uri mai mult sau mai puţin necesare :). Mă includ şi eu în categoria asta.

 

Urcarea e un chin, coborarea e placere. In aia 25% uiti de toate. Daca si la coborare te chinui, nu mai are niciun farmec. (parerea mea)

Uite cine mă citeşte cum trebuie :D.

 

De asemenea, il somez oficial pe Croco sa nu mai posteze link-uri d-astea cu feseuri (si sefeuri) de 3000 euro bucata , ca m-a imbolnavit. :P

Încerc să mă abţin, dar cum intru pe forum mi se aprinde un beculeţ şi mai caut o ofertă ceva...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apropos de chestia asta cu coborârea care tre să fie plăcere:

Când mi-am luat cadru FS mi-am mutat toate piesele pe el, de pe HT. Nu am schimbat mai nimic - nici măcar ghidonul, un flat de 56.

Dezamăgire totală - mă aşteptam să devin brusc un Ciac Noris al cărăruilor înguste cu bolovani, şi nici vorbă, eram la fel de nesigur ca şi pe HT.

După o vreme, m-a lovit o clipă de inspiraţie şi mi-am pus un ghidon de 68 cu o idee de rise şi, stupoare totală, parcă era altă bicicletă (sau alt biciclist). Am devenit MULT mai sigur şi mai relaxat la vale.

 

Asta aşa doar ca notă laterală, apropos de cât de mult poate schimba lungimea ghidonului plăcerea coborârilor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa ce esti obisnuit sa cobori cu full blana fara sa te intereseze de teren, si de sui pe HT care te scutura si te arunca de spate daca dai de ceva teren mai bolovanos si spart tare scade toata media

 

@ Virus: Tu nu cauti trase,  nu vrei sa te uiti pe teren ca sa vezi pe unde poti curge mai fluid? Ca banuiesc ca de cauza aceasta ai cauciuc de 2.3 si suspensie spate.

 

@ Croco:

 

Zi-ne punctual ce te nemultumeste la bicla, ca la doctor.

Te asigur ca Magura Durin R100  cu un Truvativ Noir 640mm, low rise, cum zice Radu, te va face sa uiti ce ai sub fund, HT sau FS.

 

Daca totusi iti aduci aminte peste obstacole ca ai HT, atunci un cadrul de FS carbon va rezolva situatia. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ba  ma uit dupa trasee normal, stiu cam tot ce este in munti nostri, dar sunt foarte multe a naibi de bolovanoase si necirculate numa cu piciorul sau scurmate de motoristi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

H3xor se referea la trasa de pe poteca, sa nu iei toti bolovanii sub roata. Face si el pe nebunu', deh' daca n-are suspensie tre' sa caute poteci in poteci, in loc sa adulemece aerul in coborare.

 

Ce nu pricep eu de loc, sau el, e care o fi diferenta la cum lucreaza suspensia pe "un" acelasi cadru FS de carbon si "un" acelasi cadru de Al. Logica mea imi spune ca diferenta ar trebui sa fie numai de greutate, si poate, daca inginerii au tras chiulul, de rigiditate. Altfel, ar trebui lucreze la fel la amandoua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred că s-a exprimat greşit, era vorba doar de un HT carbon, că altfel nici eu nu văd logica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ideea era ca suspensia amortizeaza obstacolele mari si tine bicla in tractiune, cu ambele roti pe sol in timp ce materialul ( carbon ) se ocupa de vibratiile de mica amplitudine si frecventa mare, de aia FS carbon.

Urcarea e un chin, coborarea e placere. In aia 25% uiti de toate. Daca si la coborare te chinui, nu mai are niciun farmec. (parerea mea)

  

Poate esti pregatit sa te chinui un pic (fata de HT) pe 87.5% din traseu si sa-i dai sa zaca pe aia 12.5%. Sunt oameni pentru care urcarea pe bicicleta e doar chestia aia pe care trebuie sa o faci inainte sa te dai la vale...

Atunci inteleg. Doar ca mie imi place la nebunie si sa urc. Si nu sunt sigur ca pentru aia 12% vreau sa-i stric pe ceilalti 88 % cu greutate mai mare, pedal bob, o suspensie suplimentara cu tot ce presupune asta, intretinere, etc.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.