Croocodillul

Full suspension sau nu?

Recommended Posts

Am avut Magura, dar aia imi facea cand luam ceva amplu, sunetul ala mi-e familiar si nu ma deranjeaza :).

 

In orice caz am clarificat-o, cica e normal zgomotul de la shock:).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bun! Dupa cateva luni in care m-am tot gandit, am calculat si am citit ce-au scris Domniile voastre pe aici, am raspuns DA si mi-am injghebat FS-ul de distractie. Pe care l-am prezentat si la galeria de 26ere, dar inca nu avusesem timp sa il inaugurez (desi sunt in conced, culmea). Azi am gasit o dupa-amiaza libera de obligatii familiale si, cu riscul de a ma intoarce nitel congelat, am dat o raita pana in Baneasa, la un test-ride. 

 

Am bagat 160 PSI in furca si 150 in soc, am setat rebound la mijloc pentru ambele si i-am dat bataie. M-am intors dupa 2 ore jumate cu deshtele inghetate, dar multumit de introducere. Concluziile la prima vedere, pe plat, ar fi asa:

- s-a terminat cu topaitul de spate

- am pedalat constant; s-a terminat cu reprizele de pedalat intrerupte de ridicarea fundului din sa din cauza pietrelor sau radacinilor

- nea Pedal Bob nu m-a deranjat de loc, se simte deocamdata numai la pornirile mai vartoase de pe loc

- pe piatra cubica se merge la fel ca pe asfalt neted :P

 

DSCF9942.JPG

 

Multumiri celor care au initiat si intretinut topicul de fatza, cat si cel de la "Hardtail sau full-suspension" ;)

  • Upvote 7

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-o călărești cat mai mult si fără incidente anul viitor :)

Eu la Câmpulung la concurs pe porțiunea aia cu damburi de la vechile brazde am vazut marele avantaj al FS :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi frumos! :)

 

Pe spate cred ca intra roata de 27.5, pe fata nu prea cred, spatiul intre cauciucul de 2.1 si arcul furcii nu pare suficient. Dar am renuntat la idee inca din momentul in care a facut upgrade la rotile de 26.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ştiu, dar şi aceea e nouă-nouţă. Toată gândirea a fost făcută pentru 26, de altfel era cea mai directă cale spre ceea ce voiam. Şi cea mai convenabilă financiar. Când piesele de schimb pentru 26 o să devină o raritate poate se justifică un 27.5 FS de-a gata, dar acum nu-i momentul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O intrebare. Care e greutatea decenta pentru un full suspension 29-er si cum se face ca o bicla echipata cu componente de top si cadru de carbon sa cantareasca aproape 13 kg? 

 

http://www.cube.eu/en/bikes/fullsuspension/stereo/stereo-120-hpc-race-29/

 

 

E doar curiozitate. Observ ca multe din FS 29er cu cadru din alumuniu cantaresc mai putin decat unele de carbon.... paradox :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Îţi dai seama dacă-i greutatea decentă după ce te urci şi dai o tură.

 

În rest cifrele sunt relevante doar în parcare, pe forumuri şi în restul instanţelor de "cock measuring". ;)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

O intrebare. Care e greutatea decenta pentru un full suspension 29-er si cum se face ca o bicla echipata cu componente de top si cadru de carbon sa cantareasca aproape 13 kg? 

 

http://www.cube.eu/en/bikes/fullsuspension/stereo/stereo-120-hpc-race-29/

 

 

E doar curiozitate. Observ ca multe din FS 29er cu cadru din alumuniu cantaresc mai putin decat unele de carbon.... paradox :)

 

 

Chiar si echipata de top, daca are dropper post e clar ca greutatea nu a fost niciodata un obiectiv. Cube sponsorizeaza ceva rideri de Enduro, nu are pe nimeni la XC.

 

Pentru greutate mica exista Cannondale Scalpel, Sworks Epic, Scott Spark, Niner JET etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rotile, cauciucurile si tija drop post iti cresc greutatea la bicicleta ta.

Rotile bat spre 2kg, si ar merge niste roti de 1600g tubeless.

Tu cum o simti? Destul de agila? Mie un 29 de 9kg Hardtail nu mi s-a parut agil...dar , ce sa zic :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am un amic care se gândeşte să-şi convertească HT-ul la un FS cu un cost cât mai mic...aşa că întrebarea e dacă se mai găsesc cadre la preţuri rezonabile (undeva la 300-400€) şi greutate decentă? Cam cum era ăla de pe RCZ, dar văd că nu a mai apărut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu arata rau, si prelucrarea e buna.

Usor sensibila urechea de schimbator, e bine de luat si ureche de rezerva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Într-adevăr e destul de ok, dar are vreo 3,2 kg şi e şi 530€ :). 

 

Ar mai fi o variată de la Axman: http://www.rczbikeshop.com/default/axman-26-frame-full-suspension-carbon-s5-raw-size-18-5.html

 

Cu tot cu reduceri am văzut că se poate cumpăra pe la 300€, dar mai trebuie vopsit, shock, adaptor pentru headset (la fel ca şi la Vitus de altfel). 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Crocodile, având în vedere istoria mea cu cadrul RCZ, îţi recomand mai degrabă ceva de marcă chiar dacă e la mâna a doua. Sunt pe dirtbike cadre FS la preţuri decente...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Crocodile, având în vedere istoria mea cu cadrul RCZ, îţi recomand mai degrabă ceva de marcă chiar dacă e la mâna a doua. Sunt pe dirtbike cadre FS la preţuri decente...

 

Juxt, reteta asta am aplicat-o si eu intr-un final.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai mai avut alte probleme în afară de bucşele alea? 

 

Frezarea de la gaura link-ului principal era prea largă, a trebuit să fac o ţigănie românească şi să umplu cu răşină epoxidică.

Era suficient de largă ca să facă ghost shifting când mă înfigeam calumea în pedale.

Cred că defapt asta a fost cauza distrugerii bucşelor originale!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa-mi dau si eu cu parerea despre trecerea de la hard tail la full suspension:

De ce naiba naiba n-am facut miscarea asta mai devreme?

E mai comod, mai rapid pe plat neasfaltat, mai sigur pe coborari, mai stabil la urcari pe trasee de munte, mai bland cu spatele meu, mai mai.

Va recomand sa incercati o tura in viteza pe un forestier plat cu un hard tail, apoi aceeasi tura pe un full si apoi sa-mi spuneti ce preferati.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.