Artur

Recomandare piese usoare.

Recommended Posts

DIn pacate a face dintr-o transmisie de 3x9, una de 2x9....daca n-ai facut modificari si la schimbatorul fata....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Incearca sa schimbi usor pe placa mijlocie si sa pedalezi usor cand schimbi, eu aveam un schimbator+maneta  deore si dupa o lunga lupta cu reglatul cadea doar cand schimbat rapid, in forta sau la cadenta mai ridicata. Pentru mine a fost foarte enervant si am renuntat la "improvizatie" trecand la 1x9 :)  dar mi-ar trecut repede si aia si am revenit la 3x9. spor la bagat bani, asa ii cand te prinde "microbul"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scuzama dar nu ai precizat acest lucru, ai zis ca pica de pe foaia mijlocie, nu ai zis directia. Problema este de la faptul ca apesi prea tare de maneta sau cablul in sine e prea strans desi in al doilea caz ar trebui sa iti fi schimbat foarte galagios pana acum intre foi.

Poti sa rezolvi asta prin surubul amintit de luci care probabil a fost setat sa functioneze cu 3 foi precum e si normal in majoritatea cazurilor. Tot ce trebuie sa faci este sa insurubezi surubul marcat cu H pana nu mai pica lantul. Aici gasesti un ghid general pentru ajustat schimbatoarele de foi:

http://www.parktool.com/blog/repair-help/front-derailleur-adjustments

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna seara,

Multumesc de pareri,sfaturi...

Din proiect,pana acum am facut doar o comanda de roti(1490g),o caseta xt,cauciucuri si camere mai usoare.

Ieri am dat jjos si foaia de 42,marea dezamagire fost cand schimband de pe foaia cea mica(24) pe cea mijlocie(32),am constatat a lantul pica de pe foaia cea mijlocie:((

Asa ca nu mi-a iesit cu upgrade-ul de 2x10:(...si nici n-am apucat sa-mi achizitionez o foie de 36

Momentan am acest deraior: http://www.bikexpert.ro/schimbatoare-foi_30/slx-fd-m661-10-down-swing-3x10v_5788_6897.aspx ,oare sa am curajul sa cumpar altul de 2x10?slx model nou,sau xt,eventual x7,x9?

Multumesc.

 

Incearca sa strangi un pic din surubul de limitare la placa superioara (posibil sa fi nevoie sa il inlocuiesti cu unul mai lung) concomitent cu reglarea tensiunii cablului de la maneta (daca maneta are posibilitatea de reglaj, desfa/destinte-l un pic). Astea sunt chestiuni de ajustare fina, pe care mai devreme sau mai tarziu trebuie sa le inveti sa le faci singur, asa ca fa-ti curaj, cauta pe youtube filmulete de reglare schimbator, si la atac...

 

Un schimbator de 2xX e mai eficient cu o foaie superioara cu dinti mai multi, in cazul tau, daca nu ai schimbat foaia, nu o sa faci nici o imbunatatire. Scurtarea lantului ajuta, dar e bine sa-l scurtezi dupa ce te hotarasti la foaie mai mare si o si montezi. E mai greu de lungit decat de scurtat. O sa ajute si un schimbator spate cu patina mijlocie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am inteles si va multumesc,dar cum v-am mai zis nu a reusit nici mecanicul sa regleze,asa ca ramanem la idea,ca:fara un alt deraior sau cel putin un bash,nu se poate face nimic:(

Sau aveti alta idee?

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu cred ca e ceva din reglaje din moment ce singura modificare a fost sa dai foia mare jos. Cu surubul blocat astfel incat maneta schimbatorului sa nu permita inca o urcare nu ar fi trebuit sa fie probleme.

 

. Eu am schimbator de 9v pe 3 foi slx de 10viteze. Singura modificare care a trebuit facuta a fost mutarea cu cativa mm in sus a schimbatorului si acum schimba perfect

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu pune mecanicul pe un piedestal, e si el om, are si el limitarile lui de moment sau capitale, si prioritatile lui. Tu trebuie sa pui lenea deoparte, si sa sapi, nu-i NASA si inginerie spatiala reglarea unui deraior, altfel esti la mana mecanicilor si a puterii si capacitatii lor de munca din momentul respectiv.

 

Eu n-am bash-gurad, si nu mi-a sarit de pe foaia mare decat in teste, la reglaje, si asta fu acu vre-o 2 ani, mie imi sarea de pe cea mica, dar acolo era alta poveste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca la carte:

1. Alta linie 2x10.

 

Ca la carte documentat:

1. Alege caseta (11-36T).

2. Alege cele 2 foi (26/28 - 38-39T).

3+4.Calculeaza si alege deraioarele in consecinta (cusca medium daca e nevoie).

5. Ajusteaza lantul.

 

Tu ai dat jos o foaie? Unde e logica, pregatirea, si ingineria? Niciunde. Rezultatul. 0.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da,deci adevarul e,ca reglajeje eu mi-le fac,dar aici am zis sa facem împreuna cu prietenul mecanic,deci nu cred ca a avut scapari,sa nu a avut chef.Repet noi punem vina pe lipsa schimbatorului de 2x10,care sta mult mai apropiat(anuma la câțiva mm de foaie),iar cel existent ramane suspendat unedeva la 40mm!!!aici e buba.In alta ordine de idei,azi dupa ce o sa facem o iesire ca tot omu' pe Gutai,seara am sa-l conving sa încercăm cu ceramicii lui de x7.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Azi am primit rotile fun works dt 400,comanda de pe actionsports.de.Sunt dezamagit,au 1519,7g,NU cum apare la ei 1490g.

Bineiteles,ma asteptam la un + - de 5,10g,dar nu de 30 de grame:(...aste e..

Am scapat de 689g+58g diferenta de la QR-uri titan no name(cu 90ron)+120g de la caseta noua xt+210g de la cauciucuri rocket r. Evo+49g fond de janta=total 1126g,dar mai am o comanda cu muuulte piese:) o sa revin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt foarte in regula rotile la 1500g. 30g e o toleranta acceptata si asteptata, si asta se intampla pentru ca XR400 nu e o janta foarte usoara.

Da-i inainte cu ghidonul si tija cum ti-am zis. Noir T30/T40. Vezi pedale(Crank Brother's Eggbeater 2/3 sunt usoare si la pret bun), vezi gripuri silicon ESI.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De unde ai luat pinioane XT, din tara? Am cautat si eu si costa monstruos de mult la noi. Sper ca-s macar 11-34...

QR-urile de titan ieftine si no name... povesteau baietii p-aici ca nu-s cea mai inteleapta investitie daca tii la zambetul tau Colgate si le cam dau dreptate. Poate ar trebui sa renunti totusi si sa pui ceva sanatos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De unde ai luat pinioane XT, din tara? Am cautat si eu si costa monstruos de mult la noi. Sper ca-s macar 11-34...

QR-urile de titan ieftine si no name... povesteau baietii p-aici ca nu-s cea mai inteleapta investitie daca tii la zambetul tau Colgate si le cam dau dreptate. Poate ar trebui sa renunti totusi si sa pui ceva sanatos.

Xt 11-36,tot de la nemti am comandat.In legatura cu qr-ruri,nici mecanicului nu i-au placut,dar eu zic ca nu e o diferenta imensa pe langa una de firma.Adica la fel de periculoase pot fi si alea cand ajung sub 50g perechea,am si citit pe forumuri,ca nu se prea garanteaza doar pt cate ori sa le deschizi si dupa aia gata..oricum,mai am originalele sun ringle,nici 106gnu e mult,si sunt vizibil mai trainice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am vândut recent ambele seturi de QR-uri ultrauşoare şi mi-am luat XT-uri.

O să vezi tu când cobori o pantă mai serioasă cum îţi flexează furca, şi o să mergi frumos acasă să-ţi pui QR de 100g.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In legatura cu cauciucuri:cum parerile au fost foarte impartite,am comandat 3 feluri de caucicuri:

rocket ron performance pliabil 2.1,480g(470reali)

rocket ron evo t.r.2.25,465g(482g reali)

rocket ron evo t.r.2.10,435g(urmeaza sa-l primesc)

Toate rocket ron deoarece au cele mai multe puncte la grip,si siguranta ma intereseaza cel mai mult,restul nu.Si cele existente sunt r.r.,bune la grip,numai ca sunt pe sarma au 566g.

Mi s-a zis sa pun2.25 pe fata pt. stabilitate ,siguranta,si 2.1 pe spate ca e si mai usor,ambele evo,restul urmeaza sa le vand:)

Astept si parerile dumneavostra,multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rares, am o rugaminte: cand vin pedalele, masoara-le latura si lungimea axului (De la pedala pana unde incepe filetul). Thanks

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oki, saptamana viitoare o sa dau comanda, poate se mai gasesc ceva Clujeni care vreau ceva piese si impartim transportul. Te anunt pe PM dimensiunile dupa ce ajung.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu mai bine iei nişte SPD-uri uşoare gen Ritchey Paradigm sau Eggbeater 2/3 şi pui pe ele nişte platforme de plastic pentru oraş?

Până la urmă oricât te învârţi, tot la SPD ajungi, din experienţă îţi spun (şi din ce am observat pe forum de-a lungu anilor).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rares, am o rugaminte: cand vin pedalele, masoara-le latura si lungimea axului (De la pedala pana unde incepe filetul). Thanks

 Am masurat eu, 24mm.

 

Nu mai bine iei nişte SPD-uri uşoare gen Ritchey Paradigm sau Eggbeater 2/3 şi pui pe ele nişte platforme de plastic pentru oraş?

Până la urmă oricât te învârţi, tot la SPD ajungi, din experienţă îţi spun (şi din ce am observat pe forum de-a lungu anilor).

Eu am Expedo Traverse XCF 05AC de anul trecut si sunt foarte multumit de ele. Si pe mine gandul sa-mi iau SPD si tot la Paradigm ma gandeam. Mai nou si la Look s-track.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nush ce sa zic, nu ma incanta ideea de spd nici in padure, nu pot pune rapid piciorul jos cand e sa cad, si pe pedale flat nu am patot sa imi alunece piciorul, asa ca nu cred ca o sa raman pe spd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nush ce sa zic, nu ma incanta ideea de spd nici in padure, nu pot pune rapid piciorul jos cand e sa cad, si pe pedale flat nu am patot sa imi alunece piciorul, asa ca nu cred ca o sa raman pe spd

 

Să ştii că e doar prima impresie. După ce te obişnuieşti cu SPD-urile le scoţi la fel de repede ca şi cum ai ridica piciorul de pe o pedală plată. Plus că la eficienţa pedalării ajută enorm, şi mie personal îmi dau un plus de siguranţă pe coborâri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sustin ce zice Radu, eu, proaspat "spd-ist"(de aproape 6 luni), spun ca merita, nu iti dai seama ca ai pedale normale sau spd, cand vine vorba de pus picioru jos, este exact la fel, dupa ce te obisnuiesti cu miscarea de glezna, intra in reflex. Pe mine ma ajuta enorm pe coborari, nu topai de pe pedale cand dai de teren rau(poti cadea urat de numa).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu glumesti ca te ajuta pe coborari ?. Eu in mijlocul padurii,pe coborari printre radacini,pietre si santuri nu as folosi Spd-uri in ruptul capului.

 

 

. La deal imi imaginez ce misto ar fi sa am :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.